Elektrický Peugeot e-Rifter je tady a chlubí se dojezdem až 280 km

vloženo

Peugeot e-Rifter je po modelech e-208, e-2008 a e-Traveller dalším zástupcem osobní modelové řady se 100 % elektrickým pohonem. Model e-Rifter nabídne 2 délky karoserie a převeze až sedm pasažérů, přičemž utáhne 750 kg.

Elektrický Peugeot e-Rifter je tady a chlubí se dojezdem až 280 km Elektrický Peugeot e-Rifter je tady a chlubí se dojezdem až 280 km

Nový elektromobil Peugeot e-Rifter si ponechal všechny přednosti verze se spalovacím motorem, pro které je zákazníky vyhledáván, zejména pak z hlediska prostornosti a modularity. Navíc ale umožňuje přístup do bezemisních center měst s omezeným vjezdem. Jeho prostorný a technologický interiér, vybavený novým digitálním místem řidiče PEUGEOT i -Cockpit®, je připraven splnit všechna očekávání budoucích uživatelů.


Peugeot Rifter je postaven na modulární platformě EMP2 (Efficient Modular Platform), která je schopná pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie. Nabízí 100% elektrický motor s výkonem 100 kW. Maximální točivý moment dosahuje 260 Nm a je k dispozici ihned po nastartování pro okamžitou reaktivitu. Motor má nulové vibrace, je tichý, odpadá řazení rychlostí, nevydává žádný zápach a samozřejmě neprodukuje žádné emise CO2.

Elektrické hnací ústrojí je podobné jako u nového Peugeotu e-Partner (elektrický motor, invertor, proudový měnič stejnosměrného a střídavého proudu). Stejně jako u vozu Peugeot e-Partner došlo k úpravě reduktoru, aby lépe vyhovoval potřebám vyšší zátěže.

Výkony (v režimu POWER) jsou následující:

  • maximální rychlost 130 km/hod.,
  • zrychlení z 0 na 100 km/hod. za 11,2 s,
  • akcelerace z 80 na 120 km/hod. za 8,9 s

Obě verze (standardní i prodloužená) jsou k dispozici s lithium-iontovou baterií (18 modulů) o kapacitě 50 kWh, která zajišťuje dojezd až 280 km dle WLTP, v závislosti na verzi a typu řízení[2]. Tepelná regulace baterie spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost.

K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají veškeré způsoby použití a všechna řešení nabíjení. Standardně jde o zařízení pro nabíjení jednofázovým proudem 7,4 kW, za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení třífázovým proudem 11 kW.

Nabíjecí zásuvka na levém zadním blatníku umožňuje několik způsobů nabíjení: přes standardní nebo zesílenou zásuvku, zařízení Wall Box či přes rychlodobíjecí stanici. Režimy nabíjení 50 kWh baterie jsou flexibilní a přizpůsobené všem situacím: doma, v práci nebo přes veřejné nabíjecí stanice.

  • Přes standardní zásuvku (8 A): plné nabití za 31 hodin,
  • Přes zesílenou zásuvku (16 A): plné nabití za 15 hodin,
  • Přes Wall Box 7,4 kW: plné nabití za 7,5 hodiny pomocí jednofázové palubní nabíječky (7,4 kW),
  • Přes Wall Box 11 kW: plné nabití za 5 hodin pomocí třífázové palubní nabíječky (11 kW),
  • Přes rychlodobíjecí stanici: tepelná regulace baterie umožňuje používat nabíječky 100 kW a dosáhnout 80% nabití během 30 minut.

Nový Peugeot e-Rifter poskytuje cestujícím nejvyšší úroveň tepelného komfortu s pomocí:

  • vysoce výkonných elektrických ohřívačů (2 × 5 kW),
  • vyhřívaných sedadel
  • přednastavení teploty programovatelné prostřednictvím dotykového displeje nebo na dálku pomocí aplikace v telefonu MyPeugeot®2. Tato funkce využívaná při zapojení vozu k nabíječce umožňuje kromě komfortu i optimalizovat dojezd díky rychlejšímu dosažení optimální teploty pro baterii.

Na úrovni místa řidiče došlo k přepracování středové konzoly, do které jsou nyní zabudovány:

  • nový dokonale integrovaný a ergonomický ovladač převodovky „e-Toggle“, který nyní umožňuje přístup k funkcím Park / Reverse / Neutral / Drive a Brake;
  • přepínač mezi 3 jízdními režimy;
  • odkládací přihrádka v horní části se systémem indukčního nabíjení telefonu.

Nový Peugeot e-Rifter nabízí 3 režimy jízdy, které lze přepínačem měnit:

  • Eco (60 kW, 190 Nm): maximální dojezd a klidné řízení;
  • Normal (80 kW, 210 Nm): ideální pro každodenní provoz;
  • Power (100 kW, 260 Nm): optimalizace výkonu při vyšším zatížení vozu.

K dispozici jsou rovněž dva režimy brzdění, s příslušným typem regenerace baterie:

  • mírný, odpovídající používání vozu se spalovacím motorem;
  • vyšší (přístupný přes „B“ pro „Brake/Brzda“ na ovladači převodovky), pro silnější brzdění při uvolnění pedálu akcelerace a lepší dojezd.

Všechny verze nového Peugeotu e-Rifter jsou vybaveny elektrickou parkovací brzdou. Díky tomuto řešení vzniká prostor na podlaze a současně se zvyšuje komfort a bezpečnost při každodenním používání.

Peugeot i-Cockpit® prošel technologickým vývojem. Nabízí dva nové přístrojové panely, které řidiči poskytují veškeré informace potřebné ke správnému ovládání elektromobilu. Za příplatek lze používat 100% digitální přístroj, který se v segmentu osobních dodávek objevuje poprvé, s desetipalcovým digitálním displejem s vysokým rozlišením. Zobrazení informací využívající nejnovější vývoj grafického designu značky Peugeot je plně konfigurovatelné a přizpůsobitelné.

Přístrojový panel nabízí několik režimů zobrazení, které jsou přístupné pomocí ovladače na volantu, což řidiči umožňuje uzpůsobit si svůj Peugeot i-Cockpit® podle vlastního přání. Může například dát větší prostor pro zobrazení navigace, řízení elektrických toků nebo asistenčních systémů.

Analogický přístrojový panel je přizpůsoben ovládání elektromobilu a nabízí:

  • powermetr pro zobrazení spotřeby (Eco pro optimalizaci energie nebo Power pro maximální výkon) nebo rekuperace energie (Charge);
  • ukazatel spotřeby elektrických zařízení zajišťujících tepelný komfort na palubě (topení, klimatizace);
  • ukazatel úrovně nabití baterie;
  • barevnou matrici pro zobrazení toků energie, sledování nabíjení (probíhající nebo naprogramované na pozdější dobu), informací palubního počítače a dojezdu.

Uprostřed palubní desky je umístěn dotykový displej s on-line navigací. Volbou menu „Electric“ lze procházet nabídkami:

  • „Flux“ pro zobrazení toku energie v reálném čase,
  • „Statistics“ pro zobrazení statistiky spotřeby,
  • „Charge“, který umožňuje naprogramovat odložené nabíjení.

Kromě toho lze zobrazit dostupné nabíjecí stanice a akční rádius na základě zbývajícího dojezdu nebo naprogramovat čas pro přednastavení požadované teploty v kabině.

Ve voze nový Peugeot e-Rifter se spojují kompaktní vnější rozměry s maximální nosností. Baterie jsou umístěny pod podlahou, takže nijak nezmenšují objem nákladového prostoru. Toto umístění, spojené s platformou EMP2, také zvyšuje tuhost a díky optimálnímu rozložení hmotnosti je řízení podobně příjemné a pohodlné jako u verzí se spalovacím motorem. Stejně tak je zaručen komfort odpružení.

Řidič nového Peugeotu e-Rifter ocení přednosti vozu ve všech situacích. Díky speciálně kalibrovanému systému posilovače řízení a průměru otáčení 10,8 m je ovládání vozu snadnější[4]. Výška nepřesahující 190 cm zaručuje vjezd do většiny podzemních a výškově omezených parkovišť.

Nový Peugeot e-Rifter nabízí modulární a snadno přizpůsobitelný prostor bez jakýchkoli kompromisů v porovnání s verzí se spalovacím motorem. Je k dispozici ve 2 verzích, vždy s 5 nebo 7 sedadly u každé ze dvou délek L1 (440 cm) a L2 (475 cm). Prodloužená verze má i delší rozvor a převis pro ideální prostornost.

Ve 2. řadě lze na každé ze 3 samostatných sedadel umístit jednu dětskou sedačku. Sedadla lze snadno sklopit do roviny pomocí ovladače „Magic Flat“ umístěného v zavazadlovém prostoru. U standardní i prodloužené verze lze obě samostatná sedadla ve třetí řadě z vozu vyjmout. Navíc jsou posuvná, takže se dokážou přizpůsobit situaci pro objemnější zavazadelník nebo větší prostor pro nohy cestujících. Nakládání dlouhých předmětů usnadňuje možnost sklopit přední sedadlo spolujezdce.

Objem zavazadlového prostoru vozu Peugeot e-Rifter se pohybuje v rozmezí 775 l pod krytem u pětimístné standardní verze po 4 000 l ke stropu se sklopenými sedadly u prodloužené verze. Kryt zavazadlového prostoru má dvě polohy a umí se tak přizpůsobit podle uspořádání zavazadlového prostoru. Kryt lze prakticky uložit za opěradla sedadel ve druhé řadě.

Posádka vozu má k dispozici řadu prostorných a snadno dosažitelných odkládacích přihrádek, jejichž objem dosahuje u některých verzí až 186 litrů. Jsou rozmístěny po celé kabině – na středové konzole, ve stropě, ve dveřích, v první i ve druhé řadě a rovněž v zavazadlovém prostoru.

Legendární multifunkční střecha Zénith®, kterou si zákazníci velmi oblíbili, se v průběhu generací postupně vyvinula a je stále atraktivnější. Je opatřena jednodílným střešním oknem, které lze zakrýt clonou s elektrickým ovládáním. Napříč střechou prochází průhledný oblouk s oddělenými odkládacími přihrádkami. Celou kabinu tak prostupuje více světla.

Široké víko zavazadlového prostoru je opatřeno otevíratelným oknem, což je v této kategorii unikátní. Díky němu je možné dostat se do zavazadlového prostoru bez nutnosti otevírat celé víko. Je to velmi praktické a užitečné řešení, pokud si uživatel vozu potřebuje vzít věc položenou na krytu zavazadlového prostoru nebo pokud je vůz zaparkován blízko překážky.

Tažná kapacita byla zachována, vůz je schopen táhnout náklad až 750 kg. Tažné zařízení bude k dispozici již při uvedení vozu na trh. 

100% elektrické verze jsou zárukou bezpečnosti a komfortu. Mohou být vybaveny následujícími technologiemi a asistenčními systémy:

  • hands-free přístup do vozu a nastartování motoru,
  • bezdrátové indukční nabíjení telefonu,
  • systém Advanced Grip Control s 5 režimy,
  • pomoc při rozjezdu do svahu,
  • Visiopark 180° (zpětná parkovací kamera),
  • tempomat / omezovač rychlosti,
  • systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu,
  • varování při riziku srážky,
  • Active Safety Brake,
  • systém sledování pozornosti řidiče,
  • automatické přepínání dálkových světel,
  • rozšířený systém rozpoznání dopravního značení s rychlostním omezením,
  • rozšířené rozpoznávání dopravních značek (stop, zakázaný směr jízdy),
  • systém sledování mrtvého úhlu,
  • systém kontroly stability při jízdě s přívěsem.
  •  

Chytré telefony jsou neoddělitelnou součástí každodenního života a totéž platí i ve voze nový Peugeot e-Rifter. Informace z telefonu se přenášejí na centrální displej ve voze díky systému MirrorScreen kompatibilním s protokoly připojení Apple CarPlay™ a Android Auto™.

Ve městě se při jízdě vpřed i vzad do rychlosti 30 km/h ozývá pro větší bezpečnost chodců varovný zvukový signál.

Nový Peugeot e-Rifter je k dispozici ve 4 verzích výbavy: 

  • ACTIVE PACK → elektrická parkovací brzda / boční posuvné dveře / manuální klimatizace / Pack Safety / rádio Bluetooth / sklopitelná lavice 2/3-1/3;
  • ALLURE → ACTIVE PACK + zadní parkovací asistent / nárazníky v barvě karoserie s chromovanou maskou chladiče / sklopitelné přední sedadlo spolujezdce / Pack Safety Plus;
  • ALLURE PACK → ALLURE + digitální i-Cockpit® / hliníková kola 16" / podélné střešní nosiče / dotykový 8" displej s funkcí mirroring / kožený volant / Visio Park 1 / zatmavená okna / otevíratelné okno zadního víka;
  • GT → ALLURE + specifická hliníková kola 17" / stylové prvky GT / automatická dvouzónová klimatizace / samostatná zadní sedadla / hands-free přístup do vozu a nastartování moto.

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Elektrický Peugeot e-Rifter je tady a chlubí se dojezdem až 280 km Fotografie k článku Elektrický Peugeot e-Rifter je tady a chlubí se dojezdem až 280 km Fotografie k článku Elektrický Peugeot e-Rifter je tady a chlubí se dojezdem až 280 km Fotografie k článku Elektrický Peugeot e-Rifter je tady a chlubí se dojezdem až 280 km Fotografie k článku Elektrický Peugeot e-Rifter je tady a chlubí se dojezdem až 280 km Fotografie k článku Elektrický Peugeot e-Rifter je tady a chlubí se dojezdem až 280 km Fotografie k článku Elektrický Peugeot e-Rifter je tady a chlubí se dojezdem až 280 km

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Volkswagen připravil speciální edici Golfu GTI Clubsport 45

Volkswagen připravil speciální edici Golfu GTI Clubsport 45

Od roku 1976 nabízený Golf GTI slaví 45. narozeniny. Volkswagen připravil pro fanoušky speciální jubilejní edici Golf GTI „Clubsport 45". Základem exkluzivního modelu je verze „Clubsport" o výkonu 300 k. Oba..

Test ojetiny: Alfa Romeo 166 – křižník s výjimečným motorem

Test ojetiny: Alfa Romeo 166 – křižník s výjimečným motorem

Dřívější vlajková loď automobilky Alfa Romeo, model 166, dodnes poskytne skutečně excelentní cestovní komfort. Navíc..

Levnější verze Škody Octavia G-TEC vstupuje na trh, půl milionu ale stále nestačí

Levnější verze Škody Octavia G-TEC vstupuje na trh, půl milionu ale stále nestačí

Na českém trhu přibyla Octavia s motorem 1,5 G-TEC/96 kW a šestistupňovou manuální převodovkou. Její doporučená..

Test ojetiny: Citroën Xantia – jízda na obláčku

Test ojetiny: Citroën Xantia – jízda na obláčku

Hydropneumatické pérování dostává model Xantia do úplně jiných dimenzí. Komfortní odpružení přitom nevyžaduje..

Hyundai Ioniq 5 je úplně jiný elektromobil, bude fungovat jako dobíječka

Hyundai Ioniq 5 je úplně jiný elektromobil, bude fungovat jako dobíječka

Nejnovější model automobilky Hyundai stojí na nové platformě e-GMP a přináší výhody typické pro čistokrevný..