Elektrická dodávka Ford E-Transit vyjíždí na evropské silnice
Elektrické provedení lehkého užitkového automobilu Ford Transit se pouští do práce. S předstihem několika měsíců před plánovaným zahájením prodeje na vybraných trzích na jaře 2022 vyzkouší elektrický E-Transit v „ostrém“ nasazení vybraní firemní zákazníci v Německu, Norsku, a Velké Británii.
Do intenzivního testování E-Transitu v podmínkách reálného komerčního provozu se zapojí přední doručovací a energetické společnosti i orgány veřejné správy. K partnerům patří odpadová společnost AWB, Balfour Beatty, radnice německého Kolína nad Rýnem, britská pobočka DHL Express, DPD, Norská pošta, Ocado a Recover Nordic.
Testovací flotilu tvoří kompletní řada plánovaných verzí E-Transitu, tedy Van, DCiV (Double Cab in Van) a podvozek s jednokabinou a nejrůznějšími nástavbami, a to ve variantách celkové hmotnosti 3,5 až 4,25 tuny. V rozmanitosti flotily se odráží komplexnost provozních požadavků, jimž musí vozy Transit vyhovět.
„Chceme předvést, že pomoc zákazníkům ve snižování dopadů jejich činnosti na životní prostředí může být v souladu se zvyšováním produktivity,“ řekl Dave Petts, Market Lead, Urban electrified vans, Ford of Europe. „Reálný provoz u zákazníků nám pomůže ukázat, jaké výhody E-Transit firmám nabízí, a současně z něj získáme cenné údaje o uživatelských zvyklostech, které nám umožní dále zdokonalovat provozní vlastnosti. Jsme pevně přesvědčeni, že k zákazníkům bychom se měli chovat jako k rodině, a tento program ukazuje, jakou hodnotu těmto blízkým partnerstvím přikládáme.“
Zahájení provozních zkoušek je poslední fází vývoje nového E-Transitu. Předcházel mu intenzivní testovací program na polygonech a v laboratořích Fordu. Spolupracující strany budou prototypy vozů E-Transit provozovat po dobu šesti nebo dvanácti měsíců.
Rozmanité přestavby
Promyšlená konstrukce E-Transitu umožňuje provádět přestavby stejně snadno a s využitím stejného dílenského vybavení jako v případě stávajících variant Transitu. Ve spolupráci s partnery ze sítě Fordem schválených kvalifikovaných přestavbářských společností byly některé ze zkoušených vozů upraveny tak, aby demonstrovaly všestrannost platformy E-Transit. Zde je několik příkladů:
- Chladírenská nástavba pro rozvozy nákupů potravin, napájená 2,3kW palubní soustavou ProPower Onboard
- Valník se světelnými majáky a snímači hmotnosti
- Klecový sklápěč pro sběr odpadu
- Rozvážková skříň s průchozí přepážkou a pneumatickým zadním odpružením
- Rozvážková skříň se spojenými vnitřními regály, průchozí přepážkou a doplňkovým sedadlem vpředu
Provozní zkoušky E-Transitu navazují na úspěšný předchozí projekt podobného charakteru, v němž zákazníci najezdili s vozy Transit Custom Plug-In Hybrid více než 240 000 kilometrů. Ukázalo se, že v centru Londýna se 75 procent nájezdu odehrálo na bezemisní elektrický pohon. 2 Další testování v Kolíně nad Rýnem pak potvrdilo přínos takzvaného geofencingu, který umožňuje při vjezdu do vymezených oblastí, typicky s obzvláště silným znečištěním ovzduší, zapnout režim EV Nyní automaticky.
V roce 2020 se Ford již pošesté v řadě stal obchodně nejúspěšnější značkou užitkových automobilů v Evropě. Pozici lídra si udržel rovněž v prvním pololetí letošního roku.
redakce
Vyhledat vozidla v inzerci: Ford
Fotografie k článku




Sdílet článek
Komentáře k článku:
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Všechny články o značce / modelu
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY
Budou elektromobily vozidly budoucnosti? Zelená stopa a dostupnost dobíjejících stanic mluví v jejích prospěch
Milujete zvuk spalovacího motoru nebo se vám naopak líbí zcela tichý chod elektromobilů? Právě tyto tiché vozy jsou pravděpodobně naší budoucností. Jaké jsou jejich výhody, které aspekty mluví v jejich prospěch a jak je..
Mazda CX-90 odhalena. Velké SUV pohání silný benzínový šestiválec
Ke konci roku 2023 hodlá Mazda uvést čtyři modely z kategorie Large Product Group na globální trh, kde je o SUV velký..
Ohřívat auto v zimě na volnoběh nebo raději hned jet?
Autu v zimě déle trvá, než se zahřeje na provozní teplotu. Teprve u dostatečně teplého motoru má motorový i převodový..
Dřevěné garáže: výhody a nevýhody
Dřevěná garáž v současnosti zaznamenává prudký nárůst popularity. Stále více lidí se rozhoduje právě pro tento druh..
Na nové BMW M3 CS stačí čtyři miliony. Stovku umí za 3,4 sekundy a jede až 302 km/h
BMW M3 CS je vysokovýkonný sportovní sedan navržený pro jízdy na závodních okruzích. Jeho cena byla stanovena na 3 965..