Elektrická dodávka Ford E-Transit vyjíždí na evropské silnice

Elektrické provedení lehkého užitkového automobilu Ford Transit se pouští do práce. S předstihem několika měsíců před plánovaným zahájením prodeje na vybraných trzích na jaře 2022 vyzkouší elektrický E-Transit v „ostrém“ nasazení vybraní firemní zákazníci v Německu, Norsku, a Velké Británii.

Do intenzivního testování E-Transitu v podmínkách reálného komerčního provozu se zapojí přední doručovací a energetické společnosti i orgány veřejné správy. K partnerům patří odpadová společnost AWB, Balfour Beatty, radnice německého Kolína nad Rýnem, britská pobočka DHL Express, DPD, Norská pošta, Ocado a Recover Nordic.


Testovací flotilu tvoří kompletní řada plánovaných verzí E-Transitu, tedy Van, DCiV (Double Cab in Van) a podvozek s jednokabinou a nejrůznějšími nástavbami, a to ve variantách celkové hmotnosti 3,5 až 4,25 tuny. V rozmanitosti flotily se odráží komplexnost provozních požadavků, jimž musí vozy Transit vyhovět.

„Chceme předvést, že pomoc zákazníkům ve snižování dopadů jejich činnosti na životní prostředí může být v souladu se zvyšováním produktivity,“ řekl Dave Petts, Market Lead, Urban electrified vans, Ford of Europe. „Reálný provoz u zákazníků nám pomůže ukázat, jaké výhody E-Transit firmám nabízí, a současně z něj získáme cenné údaje o uživatelských zvyklostech, které nám umožní dále zdokonalovat provozní vlastnosti. Jsme pevně přesvědčeni, že k zákazníkům bychom se měli chovat jako k rodině, a tento program ukazuje, jakou hodnotu těmto blízkým partnerstvím přikládáme.“

Zahájení provozních zkoušek je poslední fází vývoje nového E-Transitu. Předcházel mu intenzivní testovací program na polygonech a v laboratořích Fordu. Spolupracující strany budou prototypy vozů E-Transit provozovat po dobu šesti nebo dvanácti měsíců.

Rozmanité přestavby

Promyšlená konstrukce E-Transitu umožňuje provádět přestavby stejně snadno a s využitím stejného dílenského vybavení jako v případě stávajících variant Transitu. Ve spolupráci s partnery ze sítě Fordem schválených kvalifikovaných přestavbářských společností byly některé ze zkoušených vozů upraveny tak, aby demonstrovaly všestrannost platformy E-Transit. Zde je několik příkladů:

  • Chladírenská nástavba pro rozvozy nákupů potravin, napájená 2,3kW palubní soustavou ProPower Onboard
  • Valník se světelnými majáky a snímači hmotnosti
  • Klecový sklápěč pro sběr odpadu
  • Rozvážková skříň s průchozí přepážkou a pneumatickým zadním odpružením
  • Rozvážková skříň se spojenými vnitřními regály, průchozí přepážkou a doplňkovým sedadlem vpředu

Provozní zkoušky E-Transitu navazují na úspěšný předchozí projekt podobného charakteru, v němž zákazníci najezdili s vozy Transit Custom Plug-In Hybrid více než 240 000 kilometrů. Ukázalo se, že v centru Londýna se 75 procent nájezdu odehrálo na bezemisní elektrický pohon. 2 Další testování v Kolíně nad Rýnem pak potvrdilo přínos takzvaného geofencingu, který umožňuje při vjezdu do vymezených oblastí, typicky s obzvláště silným znečištěním ovzduší, zapnout režim EV Nyní automaticky.

V roce 2020 se Ford již pošesté v řadě stal obchodně nejúspěšnější značkou užitkových automobilů v Evropě. Pozici lídra si udržel rovněž v prvním pololetí letošního roku.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

899 000 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

499 900 Kč