Dva nové modely GNV od Citroënu na českém trhu
22. 03. 2006
Sdílet článek
Po úspěšném uvedení Berlinga GNV v užitkové verzi na podzim roku 2005 se nyní společnost Citroën Česká republika, s. r. o. ,rozhodla uvést na český trh i jeho osobní verzi Berlingo 1.4i GNV a Citroën C3 1,4i GNV. Nové vozy zcela odpovídají aktuální filozofii značky, která alternativním palivům v poslední době věnuje mimořádnou pozornost.
Berlingo 1,4i GNV
Osobní verze plynového Berlinga není z pohledu výbavy standardním vozem, který by kopíroval současnou modelovou řadu Berlingo. Oproti současné verzi SX s klasickými motory má osobní plynové Berlingo GNV ve standardní výbavě navíc ABS, odkládací zásuvku pod sedadlem spolujezdce, boční airbagy a boční posuvné dveře na levé straně. Prodejní cena Berlinga GNV v osobní verzi činí 553 200 Kč, vč. DPH. Na tento model je nyní zároveň poskytována akční sleva 130 000 Kč. Přestavba osobní verze GNV na užitkovou N1 není možná. Kulatá plynová nádrž o užitečném objemu 80 l se nachází za zadními sedadly a je ukryta za plechovým krytem. Výška plynové nádrže je 420 mm a hloubka činí 375 mm. Rezervní kolo je umístěno na obvyklém místě.
Citroën C3 1,4i GNV
Značka Citroen věří i v potenciál nového Citroënu C3 na zemní plyn, který také pracuje ve dvoupalivovém modu (benzin – zemní plyn) a přijde v nejbližších dnech i na český trh. Plynová nádrž o užitečném objemu 56 l se nachází v zavazadlovém prostoru na místě rezervního kola a vlastní zavazadlový prostor nijak neomezuje. Benzinová nádrž zůstává ve standardním objemu 47 l. Dojezdová vzdálenost tohoto vozu ve smíšeném provozu se tak zvyšuje až na 900 km. Současně při provozu na zemní plyn se výrazně snižují emise CO2, a to na hodnotu 119 g/km. Prodejní cena nového Citroënu C3 GNV bude stanovena v nejbližší době.
Ekologické i ekonomické „body“
Snaha EU o diverzifikace primárních energetických zdrojů a snížení energetické závislosti na ropě pro její omezenou dostupnost se promítá do rychlého vývoje alternativních zdrojů - od bionafty, elektrických článků, vodíku a hybridů až po využití zemního plynu. Jaké jsou „kladné body“ zemního plynu pod kapotou? Samozřejmě ekonomické. Předpoklad je, že provoz této verze by uživatele měl vyjít na částku kolem 1 Kč na km (při průměrné ceně 1m3 zemního plynu za 13 –14 Kč ve veřejných rychloplnících stanicích) A pak v neposlední řadě ekologické. Vždyť motory využívající zemního plynu kromě nižší hlučnosti motoru vykazují také podstatně snížené emise škodlivin. Síra, olovo, saze, aromatické a alifatické uhlovodíky jsou doslova na nule, hodnoty CO2 vykazují o 25 % lepší výsledky proti klasickému palivu, hodnoty NOx a CO dokonce o 30 %. I když nevýhody se vývojem podařilo značně eliminovat, určitá omezení stále existují. Jsou to omezená dojezdová vzdálenost a zvýšená pohotovostní hmotnost a tím i nižší užitečná hmotnost.
Nejmodernější systém, nikoli jen úprava
Přes půldruhého milionu vozů s pohonem na zemní plyn ve světě však napovídá, že klady v každém případě převažují. Vedle nově uváděného modelu Berlingo bude zakrátko zájemcům k dispozici rovněž model Citroën C3 na zemní plyn. Ať už „Cé trojka“, či Berlingo osobní i užitková verze, vycházejí všechna tři provedení z jednotné báze použitého systému stlačeného zemního plynu, nejmodernějšího, který Citroën ve výrobě má. Tento systém je plně integrován do palivového ústrojí vozu, nejedná se tudíž ani v nejmenším o nějakou „dodělávku, předělávku či úpravu“. Proto je i Citroën komplexním garantem celého vozidla a vůz je v provedení « zemní plyn » dodáván přímo z výroby. Novinka na českém trhu splňuje všechny nejnáročnější předpisy EU (R110, EOBD, EURO 4), ať už z oblasti ekologie a ochrany životního prostředí, tak i bezpečnosti. Celý systém je velmi bezpečný i pro své několikanásobné jištění. Na nový přírůstek v modelové řadě jsou připraveni rovněž v servisní síti Citroën, která disponuje speciálně vyškolenými pracovníky.
Vyberte si – plyn, nebo benzin?
Nové Berlingo i Citroen C3 má osvědčený benzinový motor 1.4i (8V, el. škrticí klapka, 48 kW, popř. 54KW u C3) a má specifické úpravy motoru pro použití zemního plynu (ventily, katalyzátor) se dvěma vzájemně spolupracujícími řídícími jednotkami motoru (benzin, GNV, protokol CAN). Přechod z jednoho druhu pohonu na druhý je plynulý a bezproblémový. Tlaková nádrž má objem 80l, respektive 56 l u C3, plní se maximálním tlakem 200 bar, a Berlingo se s ní může pochlubit dojezdem až 200 km, C3 až 170 km, – v kombinaci s originální palivovou nádrží tak zaručuje autonomii téměř 1 000 km (900 km pro C3). Kombinovaná spotřeba činí 7,8 l/100 km benzínu (6,5 l/100 km pro C3) a 8,4 m3/100 km plynu (6,6 m3/100 km pro C3). O aktuálním stavu plynu má řidič přehled díky měrce s kontrolkou. Plyn se tankuje otvorem, který je umístěn vlevo za dveřmi řidiče. Startování motoru je vždy na benzin, krátce po rozjezdu dochází k automatickému přepnutí na plyn – samozřejmě řidič má možnost přejít na plynový či benzinový režim tlačítkem volby paliva na přístrojové desce. Volba a právě využívaný pohon je samozřejmě signalizován na přístrojové desce.
Osobní verze plynového Berlinga není z pohledu výbavy standardním vozem, který by kopíroval současnou modelovou řadu Berlingo. Oproti současné verzi SX s klasickými motory má osobní plynové Berlingo GNV ve standardní výbavě navíc ABS, odkládací zásuvku pod sedadlem spolujezdce, boční airbagy a boční posuvné dveře na levé straně. Prodejní cena Berlinga GNV v osobní verzi činí 553 200 Kč, vč. DPH. Na tento model je nyní zároveň poskytována akční sleva 130 000 Kč. Přestavba osobní verze GNV na užitkovou N1 není možná. Kulatá plynová nádrž o užitečném objemu 80 l se nachází za zadními sedadly a je ukryta za plechovým krytem. Výška plynové nádrže je 420 mm a hloubka činí 375 mm. Rezervní kolo je umístěno na obvyklém místě.
Citroën C3 1,4i GNV
Značka Citroen věří i v potenciál nového Citroënu C3 na zemní plyn, který také pracuje ve dvoupalivovém modu (benzin – zemní plyn) a přijde v nejbližších dnech i na český trh. Plynová nádrž o užitečném objemu 56 l se nachází v zavazadlovém prostoru na místě rezervního kola a vlastní zavazadlový prostor nijak neomezuje. Benzinová nádrž zůstává ve standardním objemu 47 l. Dojezdová vzdálenost tohoto vozu ve smíšeném provozu se tak zvyšuje až na 900 km. Současně při provozu na zemní plyn se výrazně snižují emise CO2, a to na hodnotu 119 g/km. Prodejní cena nového Citroënu C3 GNV bude stanovena v nejbližší době.
Ekologické i ekonomické „body“
Snaha EU o diverzifikace primárních energetických zdrojů a snížení energetické závislosti na ropě pro její omezenou dostupnost se promítá do rychlého vývoje alternativních zdrojů - od bionafty, elektrických článků, vodíku a hybridů až po využití zemního plynu. Jaké jsou „kladné body“ zemního plynu pod kapotou? Samozřejmě ekonomické. Předpoklad je, že provoz této verze by uživatele měl vyjít na částku kolem 1 Kč na km (při průměrné ceně 1m3 zemního plynu za 13 –14 Kč ve veřejných rychloplnících stanicích) A pak v neposlední řadě ekologické. Vždyť motory využívající zemního plynu kromě nižší hlučnosti motoru vykazují také podstatně snížené emise škodlivin. Síra, olovo, saze, aromatické a alifatické uhlovodíky jsou doslova na nule, hodnoty CO2 vykazují o 25 % lepší výsledky proti klasickému palivu, hodnoty NOx a CO dokonce o 30 %. I když nevýhody se vývojem podařilo značně eliminovat, určitá omezení stále existují. Jsou to omezená dojezdová vzdálenost a zvýšená pohotovostní hmotnost a tím i nižší užitečná hmotnost.
Nejmodernější systém, nikoli jen úprava
Přes půldruhého milionu vozů s pohonem na zemní plyn ve světě však napovídá, že klady v každém případě převažují. Vedle nově uváděného modelu Berlingo bude zakrátko zájemcům k dispozici rovněž model Citroën C3 na zemní plyn. Ať už „Cé trojka“, či Berlingo osobní i užitková verze, vycházejí všechna tři provedení z jednotné báze použitého systému stlačeného zemního plynu, nejmodernějšího, který Citroën ve výrobě má. Tento systém je plně integrován do palivového ústrojí vozu, nejedná se tudíž ani v nejmenším o nějakou „dodělávku, předělávku či úpravu“. Proto je i Citroën komplexním garantem celého vozidla a vůz je v provedení « zemní plyn » dodáván přímo z výroby. Novinka na českém trhu splňuje všechny nejnáročnější předpisy EU (R110, EOBD, EURO 4), ať už z oblasti ekologie a ochrany životního prostředí, tak i bezpečnosti. Celý systém je velmi bezpečný i pro své několikanásobné jištění. Na nový přírůstek v modelové řadě jsou připraveni rovněž v servisní síti Citroën, která disponuje speciálně vyškolenými pracovníky.
Vyberte si – plyn, nebo benzin?
Nové Berlingo i Citroen C3 má osvědčený benzinový motor 1.4i (8V, el. škrticí klapka, 48 kW, popř. 54KW u C3) a má specifické úpravy motoru pro použití zemního plynu (ventily, katalyzátor) se dvěma vzájemně spolupracujícími řídícími jednotkami motoru (benzin, GNV, protokol CAN). Přechod z jednoho druhu pohonu na druhý je plynulý a bezproblémový. Tlaková nádrž má objem 80l, respektive 56 l u C3, plní se maximálním tlakem 200 bar, a Berlingo se s ní může pochlubit dojezdem až 200 km, C3 až 170 km, – v kombinaci s originální palivovou nádrží tak zaručuje autonomii téměř 1 000 km (900 km pro C3). Kombinovaná spotřeba činí 7,8 l/100 km benzínu (6,5 l/100 km pro C3) a 8,4 m3/100 km plynu (6,6 m3/100 km pro C3). O aktuálním stavu plynu má řidič přehled díky měrce s kontrolkou. Plyn se tankuje otvorem, který je umístěn vlevo za dveřmi řidiče. Startování motoru je vždy na benzin, krátce po rozjezdu dochází k automatickému přepnutí na plyn – samozřejmě řidič má možnost přejít na plynový či benzinový režim tlačítkem volby paliva na přístrojové desce. Volba a právě využívaný pohon je samozřejmě signalizován na přístrojové desce.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel
Citroën Jumper 2,8 HDi 94kW L2H2, závěs
Rok výroby
2006
85 000 Kč

Citroën C4 Picasso 1.6 HDi SX ČR ! 7 MÍST.
Rok výroby
2008
47 900 Kč

Citroën Berlingo 1,6 HDI 99PS Multispace
Rok výroby
2018
249 000 Kč
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější články

Konkurent Škody Kodiaq má po modernizaci. Renault Espace omládl, přitom to nepotřeboval
Renault Espace, vyráběný v závodě Palencia ve Španělsku, bude k dispozici ve třech stupních výbavy ještě před létem. ...

Test: Kia EV3 je elektroauto, které si jednoduše zamilujete
Konkurent Škody Elroq stojí o 100.000 korun více, ale nabízí lepší výbavu a vyšší dojezd. ...

Na nový Volkswagen Tayron stačí milion korun, je to lepší Kodiaq
Volkswagen uvádí na český trh zcela nové SUV Tayron, jehož ceny začínají již od 999.000 Kč. ...
Nejčtenější články měsíce

Top
Tipy z autobazarů

Ford Mondeo
Rok výroby 2020
399 000 Kč

BMW X5
Rok výroby 2018
1 250 000 Kč

Škoda Superb
Rok výroby 2015
228 800 Kč

BMW Řada 2
Rok výroby 2020
498 000 Kč