Double Škody ve Skotsku | Autanet.cz

Double Škody ve Skotsku

09. 10. 2011
Sdílet článek

Skotská rally má pro značku ŠKODA sladkou příchuť - premiérové vítězství v šampionátu IRC slaví posádka Andreas Mikkelsen/Ola Floene z týmu ŠKODA UK Motorsport na továrně připravené Fabii Super 2000. Společně s druhým místem posádky týmu ŠKODA Motorsport Juho Hänninen/Mikko Markkula si ŠKODA zajistila letošní titul v hodnocení značek IRC a obhájila tak jeho zisk z loňské sezony. Druhá tovární posádka Jan Kopecký/Petr Starý skončila po spolehlivém výkonu na pátém místě. O titul mezi jezdci může ještě bojovat šest jezdců.

Soutěž ve Skotsku byla poprvé v historii seriálu IRC hodnocena bodovým koeficientem (1.5x). Vidina vyššího zisku bodů přilákala kompletní špičku IRC – chyběl pouze Freddy Loix. Soutěž byla rozdělena do tří dnů a všechny provázelo typické skotské počasí – vlhko, větrno a zejména v sobotu vytrvalý déšť. Tratě byly rozmoklé a plné bláta, poslední rychlostní zkouška sobotního dne musela být dokonce z důvodu neuspokojivého stavu trati zrušena. První polovina soutěže byla poznamenána havárií do té doby vedoucího Guy Wilkse na Peugeotu v RZ 5. Do čela se dostal díky skvělé a konstantně rychlé jízdě Andreas Mikkelsen s Fabií Super 2000 a svůj náskok do konce soutěže s přehledem navyšoval. Na rozmáčených skotských tratích nebyl prostor pro chybu a piloti továrního týmu Škoda Motorsport tak zvolili opatrnější taktiku. Juho Hänninen hledal v počátku soutěže rytmus, figuroval místy až na páté pozici, v druhé polovině soutěže však výrazně zrychlil a dílčími nejrychlejšími časy se probojoval až na konečné druhé místo. Týmový kolega Jan Kopecký jel skotskou rally poprvé v životě a po celou soutěž se potýkal s náročnými podmínkami rozbité tratě. Páté místo je po vyrovnané jízdě výsledkem, který se Kopeckému započítává do hodnocení šampionátu, kterému před poslední soutěží na Kypru vévodí.


Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport, skotskou rally hodnotí: „Blahopřeji Andreasovi k jeho výbornému výkonu a premiérovému vítězství v soutěži IRC. Do skotské rally jsme vstupovali s cílem vyvarovat se zbytečných chyb. Jsem rád, že se posádky továrních Fabií po celou soutěž držely týmových instrukcí a že jsme si tímto výkonem zajistili obhajobu titulu mezi značkami. Velké poděkování patří všem členům našeho týmu, podmínky zde byly opravdu náročné. Bylo by skvělé, kdyby na poslední soutěži na Kypru získal titul šampiona IRC některý z jezdců na voze Škoda Fabia Super 2000.

Andreas Mikkelsen:Byl to perfektní víkend. Byli jsme tak blízko vítězství v Maďarsku a ještě blíže v San Remu, ale nemohli jsme si zvolit lepší místo na první triumf v IRC než na domácí půdě Škoda UK. Loni jsem si trať ve Skotsku hodně užíval, ale podmínky byly od letošních tak odlišné. Rychlostní zkoušky byly letos hodně mokré, klouzavé a hodně bahnité. Bylo jednoduché udělat chybu a jsem rád, že jsme jeli takto rychle během celého víkendu. Já i Ola jsme opravdu šťastní, že jsme zde uspěli.

Juho Hänninen: Jsme rádi, že jsme s Mikkem opět absolvovali soutěž IRC a svým výkonem přispěli k obhájení titulu ve značkách. Zároveň jsme vybojovali důležité body do hodnocení jezdců. Gratuluji Andreasovi k jeho prvnímu vítězství v IRC.

Jan Kopecký: Nikdy jsem nejel v tak těžkých podmínkách, snažili jsme se, co to šlo, postupně jsme získávali více a více jistoty. Nechtěli jsme však zbytečně riskovat, spousta špičkových pilotů se tu dopustila chyb. Na poslední soutěž, do které jdeme z prvního místa, se maximálně připravíme. Bude to pro všechny velká bitva.

Šampionát IRC vyvrcholí poslední soutěží na Kypru první listopadový víkend. Je hodnocená dvojnásobným počtem bodů a rozhodnutí o letošních šampionech IRC v kategorii jezdců padne právě tam.

Pořadí IRC před poslední soutěží:
1. Kopecký (Škoda) – 131 b
2. Hänninen (Škoda) – 125 b
3. Neuville (Peugeot) – 112 b
4. Mikkelsen (Škoda) – 111,5 b
5. Bouffier (Peugeot) – 110,5 b
6. Loix (Škoda) – 103 b

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Škoda/ps

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Mercedes-Benz GLS

Rok výroby 2024

2 750 000 Kč

Seat Ateca

Rok výroby 2019

535 990 Kč

Hyundai I30

Rok výroby 2024

818 000 Kč

Subaru Forester

Rok výroby 2020

729 000 Kč