Dobré výsledky prodeje Škoda Auto za první pololetí 2005 | Autanet.cz

Dobré výsledky prodeje Škoda Auto za první pololetí 2005

26. 07. 2005
Sdílet článek

Výročí 100 let od výroby prvního automobilu V prvním pololetí roku 2005 dodala Škoda Auto zákazníkům na téměř 90 světových trzích celkem 244 569 vozů modelových řad Fabia, Octavia a Superb.

· Nárůst prodeje o 7,3%
· Historicky rekordní červnový prodej i výroba vozů
· Úspěšné zavedení nové Octavie Combi a nové Octavie Combi 4x4 na trh
·  V meziročním srovnání to představuje nárůst prodeje o 7,3%.


Nejprodávanější modelovou řadou zůstává Fabia, která oslovila 121 315 zákazníků, za ní následuje modelová řada Octavia s celosvětově 112 812 prodanými vozy. V samotném měsíci červnu však prodej modelové řady Octavia modelovou řadu Fabia překonal. Pro limuzínu Škoda Superb se rozhodlo 10 442 zákazníků. Nová Škoda Octavia Combi a nová Octavia Combi 4x4 uvedené na trh v lednu 2005 získaly za prvních šest měsíců svého prodeje 30 483 zákazníků. V průběhu celého roku oslavuje společnost Škoda Auto významné výročí - stoleté jubileum od vyrobení prvního osobního automobilu. Vůz Laurin & Klement Voiturette A opustil brány mladoboleslavské továrny v roce 1905. V prvním pololetí roku 2005 dodala firma Škoda zákazníkům v západní Evropě celkem 140 573 vozů a dosáhla zde tak výrazného meziročního nárůstu o 17,4%. Rozhodující podíl na tomto výsledku měl pozitivní vývoj prodeje na trzích v Německu, Velké Británii a Španělsku. Nárůst prodeje v Německu o 15% (42 458 vozů) upevnil jeho pozici coby největšího trhu vozů Škoda vůbec. I přes oslabení celkového trhu ve Velké Británii se meziročně zvýšil počet prodaných vozů Škoda o 12,4% (19 769). Ve Španělsku si vůz Škoda zakoupilo 11 430 (+50,1%) zákazníků. Na domácím trhu v České republice došlo ve sledovaném období k poklesu poptávky po osobních vozech o 1%. Další oslabující faktor zde představuje nárůst dovozu ojetých osobních automobilů o 28,3%. Navzdory těmto obtížným podmínkám dokázala Škoda Auto obhájit svůj dominantní tržní podíl. Nová Octavia Combi a nová Octavia Combi 4x4 zaznamenávají od zahájení prodeje mimořádný nárůst: od ledna 2005 se pro Octavii Combi, resp. Octavii Combi 4x4 rozhodlo 3 792 zákazníků. Celkové trhy střední a východní Evropy se od roku 2004 vyvíjí nadále negativně, zejména v Polsku. Důležitým důvodem tohoto vývoje je dovoz ojetých automobilů, který v souvislosti s rozšířením EU a s tím spojeným zjednodušením administrativy v nově přistupujících středoevropských a východoevropských zemích podstatně vzrostl. Ve střední a východní Evropě (bez České republiky) prodala Škoda Auto celkem 57 460 vozů, což navzdory dalšímu zvyšování tržního podílu oproti minulému roku představuje pokles o -7,1%. Pozitivní vývoj byl zaznamenán v Rumunsku, Bulharsku a pobaltských zemích. V Asii a v zámoří prodala Škoda od ledna do června 2005 celkem 14 061 vozů (+3,8%). Největší podíl na tom má Indie (4 317 vozů), Turecko (2 679 vozů) a Egypt (1 530 vozů).

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Fiat Grande Panda dostala spalovací motory i čistě elektrickou verzi
Test: Suzuki Swift 4x4 - nejlepší malé auto do sněhu Test: Toyota Corolla Sedan Klasik je poslední možností, jak pořídit normální auto za skvělé peníze Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém

Tipy z autobazarů

Audi Q8

Rok výroby 2021

1 249 000 Kč

BMW X5

Rok výroby 2018

1 229 900 Kč

Toyota Auris

Rok výroby 2019

352 000 Kč

Volkswagen Golf Sportsvan

Rok výroby 2015

255 500 Kč