Dobrá zpráva. Toyota nepůjde jen cestou elektromobility

vloženo

Podle automobilky Toyota by se mělo dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2050 prostřednictvím široké škály technologií, z nichž si budou moci vybrat všichni zákazníci. Odmítá soustředění zdrojů na jediné řešení, například pouze na čistou elektromobilitu.

Dobrá zpráva. Toyota nepůjde jen cestou elektromobility Dobrá zpráva. Toyota nepůjde jen cestou elektromobility

Toyota věří, že rychlejší cestou k dosažení celosvětové uhlíkové neutrality se zahrnutím více zúčastněných subjektů jsou uvážené investice do různorodých technologií.


Toyota se zasazuje o uhlíkovou neutralitu pro všechny, nejen pro vybrané skupiny či regiony. Uhlíková neutralita v automobilovém průmyslu znamená dosažení nulových emisí CO2 ve všech procesech napříč celým životním cyklem výroby, přepravy, provozování, tankování či nabíjení, respektive recyklování nebo likvidace vozidel.

„Toyota se plně zasazuje o dosažení cíle, kterým je do roku 2050 vykazovat celosvětovou uhlíkovou neutralitu, a proto bude i nadále investovat do různých nízkouhlíkových technologií a novátorských řešení, abychom naplnili potřeby našich zákazníků ve všech zemích a regionech,“ vysvětluje strategii Toyoty na poli uhlíkové neutrality ředitel pro digitální technologie TMC James Kuffner.

Investice do produktů a technologií s nízkou uhlíkovou stopou

Vytváření nízkoemisních elektrifikovaných řešení pro široké masy má Toyota v genech. Po celém světě prodala zatím přes 17 milionů elektrifikovaných vozidel – z toho bezmála 2 miliony v roce 2020.

Nyní má Toyota po celém světě ve své nabídce 55 praktických, spolehlivých a cenově dostupných elektrifikovaných vozidel, a dokáže tak naplňovat potřeby zákazníků po celém světě, aniž by se vzdávala snahy nabízet ty nejlepší technologie k minimalizaci uhlíkových emisí.

Do roku 2025 plánuje Toyota rozšířit svoji celosvětovou nabídku elektrifikovaných vozů na 70 modelů včetně 15 elektromobilů s bateriovým pohonem. Ve snaze zajistit maximální dostupnost a hospodárnost těchto produktů bude Toyota i nadále vynakládat značné investice do nových technologií baterií.

Efektivní využívání technologie vodíkových palivových článků

Toyota bude zároveň i nadále významně investovat do své špičkové technologie palivových článků, která dokáže zlepšit ekologickou stopu celosvětového dopravního ekosystému. Například může napomoci dosáhnout uhlíkové neutrality v případě nákladních vozidel a těžké nákladní dopravy, vlaků, autobusů, vozidel taxi, letecké dopravy, lodní dopravy a průmyslových procesů.

Toyota zaznamenává rostoucí zájem o svoji technologii palivových článků v mnoha různých odvětvích a na mnoha trzích.

Dosažení uhlíkové neutrality se spalovacími motory

Odhaduje se, že po celém světě dnes jezdí přes 1,4 miliard vozidel, přičemž většina z nich je poháněna spalovacím motorem. Toyota v rámci své strategie k urychlení uhlíkové neutrality zkoumá a testuje možné způsoby, jak uhlíkové emise takových vozidel dále snižovat.

K minimalizaci uhlíkových emisí stávajícího světového vozového parku by mohlo napomoci vodíkové palivo, jakožto i další nové alternativy e-paliva vyráběného z vodíku a biopaliv.

Zasazení dosáhnout uhlíkové neutrality bez nutnosti vynechat jediného zákazníka

Toyota věří, že regulační rámec k uhlíkové neutralitě je lepší ponechat otevřený a neomezovat v předstihu žádná potenciální technologická řešení. Všechna odvětví musejí pracovat na vývoji nových technologií a infrastruktury společně s vědci a akademickým světem, jakožto i místními samosprávami a národními vládami.

Toyota Motor Europe zvyšuje prodejní plány a chce do roku 2025 zvýšit zastoupení elektrifikovaných modelů na 90 %.

„Díky širokému portfoliu cenově dostupných elektrifikovaných produktů a důvěryhodné partnerské spolupráci jsme i v těchto náročných časech vykazovali vysokou míru odolnosti. Zatímco trh jako celek klesal o 14 %, naše prodeje se snížily jen o 7 %, a tak jsme v Evropě dosáhli historicky nejvyššího podílu na trhu,“ říká Matt Harrison, prezident a generální ředitel Toyota Motor Europe.

V odvětví panuje předpoklad, že v příštích 10 letech se v Evropě prodá přes 200 milionů nových vozidel. Očekává se, že z těchto 200 milionů bude přibližně 45 milionů vozidel s nulovými emisemi.


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota

Fotografie k článku

Fotografie k článku Dobrá zpráva. Toyota nepůjde jen cestou elektromobility Fotografie k článku Dobrá zpráva. Toyota nepůjde jen cestou elektromobility

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Nový Lexus NX je první plug-in hybrid značky, víme o něm všechno

Nový Lexus NX je první plug-in hybrid značky, víme o něm všechno

Plug-in hybridní systém provedení NX 450h+ disponuje výkonem až 306 koní a měl by vozu udílet zrychlení z místa na 100 km/h v čase lehce přes 6 sekund. Čistě elektrický dojezd činí až 63 km a možnost cestovat v čistě..

Test: Mazda 6 Wagon 2,5 Skyactiv-G 100 Edition vyzrála k dokonalosti

Test: Mazda 6 Wagon 2,5 Skyactiv-G 100 Edition vyzrála k dokonalosti

Šestkový model je na trhu od roku 2012, což je na asijské poměry velmi dlouhá doba. A nás zajímalo, jak se stáří..

Nový Volkswagen Multivan je tady, nabídne plug-in hybrid

Nový Volkswagen Multivan je tady, nabídne plug-in hybrid

Volkswagen Užitkové vozy představil ve světové premiéře zcela novou generaci modelu Multivan. MPV činí koncepčně..

Test: Karavan X-Line Life Style Camper - když cesta je cíl a můžete jet kdekoliv

Test: Karavan X-Line Life Style Camper - když cesta je cíl a můžete jet kdekoliv

Zájem o karavany a obytné vozy pozvolna rostl každým rokem, ale pandemie koronaviru jej doslova akcelerovala do masivní..

Volkswagen ID.4 GTX v prodeji, základní cena činí 1 384 900 Kč

Volkswagen ID.4 GTX v prodeji, základní cena činí 1 384 900 Kč

Nejnovější model ID.4 GTX přináší do rodiny ID. pohon všech kol se dvěma elektromotory. Novinka udělá stovku za 6,2..