Diesel GM Duramax 6,6 V8: Točivý moment 1037 N.m! | Autanet.cz

Diesel GM Duramax 6,6 V8: Točivý moment 1037 N.m!

15. 03. 2010
Sdílet článek

Obrovský turbodiesel od GM - Duramax 6,6 V8- odložil s příchodem modelového roku 2011 veškerou skromnost. Inovovaný Duramax svým točivým momntem 1037 N.m. dokonce překonává i dosud nejsilnější evropský „SUV diesel“ - dvanáctiválcový 6,0 TDI v Audi Q7!

Zatímco na evropském trhu směřuje trend vznětových motorů spíše k menším obsahům a boji o každý gram CO2, v zámoří rozehrála dvojice motorů Ford 6,7 Power Stroke a Duramax 6,6 doslova souboj dieselových titánů...


Jediným obrovským turbodmychadlem přeplňovaný osmiválec Duramax s objemem 6599 ccm a vstřikem Common rail (2000 bar, piezovstřikovače) je určen pro rovněž přepracované modely Chevrolet Silverado Heavy Duty a GMC Sierra Heavy Duty modelového roku 2011.

Maximální výkon motoru je 296 kW při pouhých 3000/min a točivý moment vrcholí zdrcující hodnotou 1037 N.m. při 1600/min! Jeho „lokomotivní“ charakteristika ještě více vynikne při porovnání s šestilitrovým dvanáctiválcem 6,0 TDI v Audi Q7, který sice dosahuje mnohem vyššího výkonu ve špičce- 368 kW, ale v otáčkách o 750/min vyšších. Navíc V12 TDI od Audi má dokonce o 37 N.m. nižší točivý moment, a to přesto že má teoretickou výhodu čtyř přeplňovaných válců navíc...

I přes výrazně vyšší výkon než dosud, má mít Duramax až o 60% nižší emise NOx a je schopný fungovat i na bionaftu B20 (20% bio složky). O příznivé emise se stará jak chlazená recirkulace výfukových plynů (EGR), tak filtr pevných částic (DPF) i selektivní katalytická redukce (SCR) s dodatečným vstřikem přípravku.
Velkou zajímavostí tohoto motoru je použití výfukové motorové brzdy, známé hlavně z těžkých nákladních vozů. Brzdný účinek velkého dieselu tak šetří brzdové obložení, což u soupravy, která v případě obou vozů může v případě plného naložení a plného vleku činit až 9 tun (přesně 9072 kg!) rozhodně není k zahození...
Obludný kroutící moment amerického superdieselu přenáší na zadní nebo všechna kola robustní šestistupňová automatika Allison 1000, která byla pro potřeby nového Duramaxu náležitě přizpůsobena (dosud její limit činil asi 850 N.m.). O velikosti osmiválce Duramax si lze udělat představu nejen z výkonových parametrů, ale třeba i z toho, že jej maže deset litrů motorového oleje a chladí 24 litrů chladící kapaliny. Palivová nádrž obou vozů pojme téměř 140 litrů nafty...

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

-MO-, foto GM

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: MGS5 EV Exclusive umí jednu věc dokonale
Platnost evidenční kontroly v ČR se prodlužuje na dva roky Test: Honda Jazz je malý velký prcek s obrovskou výhodou BMW M2 CS je lehčí, výkonnější a schopnější Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů

Tipy z autobazarů

Audi Q8 50TDI S-LINE ČR

Audi Q8 50TDI S-LINE ČR

Rok výroby 2018

1 149 990 Kč
Ford Focus 1,5 Ecoboost, Tempomat

Ford Focus 1,5 Ecoboost, Tempomat

Rok výroby 2016

285 000 Kč
Škoda Kodiaq 2,0 SPORTLINE

Škoda Kodiaq 2,0 SPORTLINE

Rok výroby 2020

530 001 Kč
Volkswagen Touareg 3,0TDI VZDUCH KŮŽE HUD TAŽNÉ

Volkswagen Touareg 3,0TDI VZDUCH KŮŽE HUD TAŽNÉ

Rok výroby 2020

955 900 Kč