Demonstrační vůz (Prototyp) Citroën C3 CITY PARK
29. 06. 2005
Sdílet článek
Citroën znovu prokazuje své novátorské schopnosti a přichází s vozem dokonale přizpůsobeným městskému provozu. Prototyp C3 City Park je vybaven parkovacím asistentem, který usnadňuje manévrování s vozidlem, přesněji jeho zaparkování do mezery mezi dvěma vozy, jež občas bývá pro řidiče značně obtížné.
Toto technické řešení, vyzkoušené na kompaktním modelu C3 1.4i Exclusive, vybaveném manuální pětistupňovou převodovkou, umožňuje : - nejprve posoudit potřebnou vzdálenost mezi dvěma zaparkovanými vozy, - poté pomáhat řidiči při parkovacím manévru automatickým otáčením volantu a optickými a zvukovými signály. Tento systém tvoří hlavní osu výzkumu zaměřeného na vývoj budoucích technologií, určených ke zvýšení pohodlí a potěšení z jízdy v městském prostředí.
Zcela nový systém C3 City Park je vybaven vyspělým systémem pomoci při parkovacím manévru. Řidiči pomáhá poloautomatické zařízení a je naváděn pomocí centrální obrazovky a hlasovým zařízením.
Systém zahrnuje dvě funkce:
1) Vyhledání místa pro zaparkování do mezery mezi vozidly Počítač kontroluje vzdálenost mezi zaparkovanými vozidly a informuje řidiče o možnosti zaparkování.
2) Poloautomatická asistence při parkování Vůz se sám postará o natočení kol s ohledem na svou polohu a na polohu ostatních vozů nebo překážek vymezujících zjištěné místo pro zaparkování. Systém slouží jako « kopilot », který řidiči dává instrukce pro provedení zbývající části parkovacího manévru.
Princip činnosti
Řidič aktivuje detekci volného místa pomocí tlačítka umístěného na středové konzole (detekce se uvede do činnosti automaticky na pravé straně, po zapnutí směrových světel na levé straně). Tuto detekci, která může být prováděna při rychlosti nižší než 25 km/h, zajišťují tři snímače vzdálenosti, umožňující přesně lokalizovat okolní překážky. Snímače jsou zabudované v předním a zadním nárazníku. Když je zjištěno dostatečně velké místo pro zaparkování, je vydán zvukový signál. V tomto případě může být asistence při parkovacím manévru potvrzena řidičem při zastavení vozu a poté může být zahájen manévr. Řidič, který je zcela zbaven nutnosti otáčet volantem, pouze popojíždí s vozidlem dopředu nebo dozadu podle vydávaných optických a zvukových instrukcí. Automatické otáčení volantu je plynulé a závisí na změně polohy vozidla. Systém může být kdykoliv deaktivován, například pohybem volantu, jestliže si řidič přeje vzít řízení znovu do svých rukou. Představením demonstračního vozu C3 vybaveného vyspělým parkovacím asistentem potvrzuje Citroën schopnost inovace a rozvíjí své výzkumy v oblasti užitečných technologií, které se ještě více zaměřují na jízdní pohodlí a přizpůsobení vozu v městském prostředí.
Zcela nový systém C3 City Park je vybaven vyspělým systémem pomoci při parkovacím manévru. Řidiči pomáhá poloautomatické zařízení a je naváděn pomocí centrální obrazovky a hlasovým zařízením.
Systém zahrnuje dvě funkce:
1) Vyhledání místa pro zaparkování do mezery mezi vozidly Počítač kontroluje vzdálenost mezi zaparkovanými vozidly a informuje řidiče o možnosti zaparkování.
2) Poloautomatická asistence při parkování Vůz se sám postará o natočení kol s ohledem na svou polohu a na polohu ostatních vozů nebo překážek vymezujících zjištěné místo pro zaparkování. Systém slouží jako « kopilot », který řidiči dává instrukce pro provedení zbývající části parkovacího manévru.
Princip činnosti
Řidič aktivuje detekci volného místa pomocí tlačítka umístěného na středové konzole (detekce se uvede do činnosti automaticky na pravé straně, po zapnutí směrových světel na levé straně). Tuto detekci, která může být prováděna při rychlosti nižší než 25 km/h, zajišťují tři snímače vzdálenosti, umožňující přesně lokalizovat okolní překážky. Snímače jsou zabudované v předním a zadním nárazníku. Když je zjištěno dostatečně velké místo pro zaparkování, je vydán zvukový signál. V tomto případě může být asistence při parkovacím manévru potvrzena řidičem při zastavení vozu a poté může být zahájen manévr. Řidič, který je zcela zbaven nutnosti otáčet volantem, pouze popojíždí s vozidlem dopředu nebo dozadu podle vydávaných optických a zvukových instrukcí. Automatické otáčení volantu je plynulé a závisí na změně polohy vozidla. Systém může být kdykoliv deaktivován, například pohybem volantu, jestliže si řidič přeje vzít řízení znovu do svých rukou. Představením demonstračního vozu C3 vybaveného vyspělým parkovacím asistentem potvrzuje Citroën schopnost inovace a rozvíjí své výzkumy v oblasti užitečných technologií, které se ještě více zaměřují na jízdní pohodlí a přizpůsobení vozu v městském prostředí.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel
Citroën C4 SpaceTourer 1.6HDI*Park.S*Nav*Záruka 36měs
Rok výroby
2019
379 000 Kč
Citroën C5 Aircross Plug In Hybrid 225ps Business
Rok výroby
2021
649 000 Kč
Citroën C3 1.6i 80Kw Klima
Rok výroby
2004
49 900 Kč
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější články
Nová Toyota RAV4 má české ceny a startuje předprodej
Na český trh přichází nová, již šestá, generace legendárního SUV modelu RAV4. ...
Nové modely Seat Ibiza a Arona mají české ceny. Ibizu koupíte od 399.900 Kč
Seat zveřejnil české ceníky modernizovaných modelů Ibiza a Arona. Tři výbavy a pět variant pohonu ...
Nejoblíbenější model světa prošel modernizací
První faceliftované vozy dorazí v březnu 2026, předprodej již probíhá. ...
Nejčtenější články měsíce
Top
Tipy z autobazarů
Škoda Enyaq iV 80X 195kW 4X4 HEAD-UP,TČ
Rok výroby 2022
699 900 Kč
Škoda Superb 2.0 TSI 206kW L&K 4x4 DSG
Rok výroby 2022
779 000 Kč
Škoda Yeti 1.2 TSi Active
Rok výroby 2012
128 900 Kč
Volvo V60 2,0 T6 4x4 Recharge TAŽNÉ ČR
Rok výroby 2022
849 900 Kč