Demonstrační vůz (Prototyp) Citroën C3 CITY PARK
29. 06. 2005
Sdílet článek
Citroën znovu prokazuje své novátorské schopnosti a přichází s vozem dokonale přizpůsobeným městskému provozu. Prototyp C3 City Park je vybaven parkovacím asistentem, který usnadňuje manévrování s vozidlem, přesněji jeho zaparkování do mezery mezi dvěma vozy, jež občas bývá pro řidiče značně obtížné.
Toto technické řešení, vyzkoušené na kompaktním modelu C3 1.4i Exclusive, vybaveném manuální pětistupňovou převodovkou, umožňuje : - nejprve posoudit potřebnou vzdálenost mezi dvěma zaparkovanými vozy, - poté pomáhat řidiči při parkovacím manévru automatickým otáčením volantu a optickými a zvukovými signály. Tento systém tvoří hlavní osu výzkumu zaměřeného na vývoj budoucích technologií, určených ke zvýšení pohodlí a potěšení z jízdy v městském prostředí.
Zcela nový systém C3 City Park je vybaven vyspělým systémem pomoci při parkovacím manévru. Řidiči pomáhá poloautomatické zařízení a je naváděn pomocí centrální obrazovky a hlasovým zařízením.
Systém zahrnuje dvě funkce:
1) Vyhledání místa pro zaparkování do mezery mezi vozidly Počítač kontroluje vzdálenost mezi zaparkovanými vozidly a informuje řidiče o možnosti zaparkování.
2) Poloautomatická asistence při parkování Vůz se sám postará o natočení kol s ohledem na svou polohu a na polohu ostatních vozů nebo překážek vymezujících zjištěné místo pro zaparkování. Systém slouží jako « kopilot », který řidiči dává instrukce pro provedení zbývající části parkovacího manévru.
Princip činnosti
Řidič aktivuje detekci volného místa pomocí tlačítka umístěného na středové konzole (detekce se uvede do činnosti automaticky na pravé straně, po zapnutí směrových světel na levé straně). Tuto detekci, která může být prováděna při rychlosti nižší než 25 km/h, zajišťují tři snímače vzdálenosti, umožňující přesně lokalizovat okolní překážky. Snímače jsou zabudované v předním a zadním nárazníku. Když je zjištěno dostatečně velké místo pro zaparkování, je vydán zvukový signál. V tomto případě může být asistence při parkovacím manévru potvrzena řidičem při zastavení vozu a poté může být zahájen manévr. Řidič, který je zcela zbaven nutnosti otáčet volantem, pouze popojíždí s vozidlem dopředu nebo dozadu podle vydávaných optických a zvukových instrukcí. Automatické otáčení volantu je plynulé a závisí na změně polohy vozidla. Systém může být kdykoliv deaktivován, například pohybem volantu, jestliže si řidič přeje vzít řízení znovu do svých rukou. Představením demonstračního vozu C3 vybaveného vyspělým parkovacím asistentem potvrzuje Citroën schopnost inovace a rozvíjí své výzkumy v oblasti užitečných technologií, které se ještě více zaměřují na jízdní pohodlí a přizpůsobení vozu v městském prostředí.
Zcela nový systém C3 City Park je vybaven vyspělým systémem pomoci při parkovacím manévru. Řidiči pomáhá poloautomatické zařízení a je naváděn pomocí centrální obrazovky a hlasovým zařízením.
Systém zahrnuje dvě funkce:
1) Vyhledání místa pro zaparkování do mezery mezi vozidly Počítač kontroluje vzdálenost mezi zaparkovanými vozidly a informuje řidiče o možnosti zaparkování.
2) Poloautomatická asistence při parkování Vůz se sám postará o natočení kol s ohledem na svou polohu a na polohu ostatních vozů nebo překážek vymezujících zjištěné místo pro zaparkování. Systém slouží jako « kopilot », který řidiči dává instrukce pro provedení zbývající části parkovacího manévru.
Princip činnosti
Řidič aktivuje detekci volného místa pomocí tlačítka umístěného na středové konzole (detekce se uvede do činnosti automaticky na pravé straně, po zapnutí směrových světel na levé straně). Tuto detekci, která může být prováděna při rychlosti nižší než 25 km/h, zajišťují tři snímače vzdálenosti, umožňující přesně lokalizovat okolní překážky. Snímače jsou zabudované v předním a zadním nárazníku. Když je zjištěno dostatečně velké místo pro zaparkování, je vydán zvukový signál. V tomto případě může být asistence při parkovacím manévru potvrzena řidičem při zastavení vozu a poté může být zahájen manévr. Řidič, který je zcela zbaven nutnosti otáčet volantem, pouze popojíždí s vozidlem dopředu nebo dozadu podle vydávaných optických a zvukových instrukcí. Automatické otáčení volantu je plynulé a závisí na změně polohy vozidla. Systém může být kdykoliv deaktivován, například pohybem volantu, jestliže si řidič přeje vzít řízení znovu do svých rukou. Představením demonstračního vozu C3 vybaveného vyspělým parkovacím asistentem potvrzuje Citroën schopnost inovace a rozvíjí své výzkumy v oblasti užitečných technologií, které se ještě více zaměřují na jízdní pohodlí a přizpůsobení vozu v městském prostředí.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel
Citroën Grand C4 Picasso 2,0HDI-110KW*DIGIK*NAVI*-7MÍST
Rok výroby
2016
239 000 Kč

Citroën Berlingo 1,6 HDI 152000 km ČR
Rok výroby
2007
79 900 Kč

Citroën C3 1.2 KLIMATIZACE 4x AIRBAG
Rok výroby
2013
93 000 Kč
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější články

Na nový Peugeot 508 Fastback stačí milion korun, za hybrid je nutné připlatit
Přesně 990.000 Kč stačí na novinku Peugeot 508, kombi SW je dražší o 35.000 Kč. Mít můžete plug-in hybrid nebo vrcholnou ...

Škoda dokončila testy nových modelů Kodiaq a Superb v extrémních podmínkách
V teplotách od -30 °C do téměř 50 °C testovala mladoboleslavská automobilka své dvě novinky. ...

Test: Kia Niro EV - ideální automobil pro ženy
Reálný dojezd předčí ten udávaný a řídí se lépe, než si myslíte. Zůstává pouze jediný problém. ...
Nejčtenější články měsíce

Top
Tipy z autobazarů

Seat Ateca
Rok výroby 2017
469 990 Kč

Škoda Yeti
Rok výroby 2017
339 900 Kč

Audi RS 3
Rok výroby 2016
769 990 Kč

Volkswagen Arteon
Rok výroby 2017
659 000 Kč