Demonstrační vůz (Prototyp) Citroën C3 CITY PARK
29. 06. 2005
Sdílet článek
Citroën znovu prokazuje své novátorské schopnosti a přichází s vozem dokonale přizpůsobeným městskému provozu. Prototyp C3 City Park je vybaven parkovacím asistentem, který usnadňuje manévrování s vozidlem, přesněji jeho zaparkování do mezery mezi dvěma vozy, jež občas bývá pro řidiče značně obtížné.
Toto technické řešení, vyzkoušené na kompaktním modelu C3 1.4i Exclusive, vybaveném manuální pětistupňovou převodovkou, umožňuje : - nejprve posoudit potřebnou vzdálenost mezi dvěma zaparkovanými vozy, - poté pomáhat řidiči při parkovacím manévru automatickým otáčením volantu a optickými a zvukovými signály. Tento systém tvoří hlavní osu výzkumu zaměřeného na vývoj budoucích technologií, určených ke zvýšení pohodlí a potěšení z jízdy v městském prostředí.
Zcela nový systém C3 City Park je vybaven vyspělým systémem pomoci při parkovacím manévru. Řidiči pomáhá poloautomatické zařízení a je naváděn pomocí centrální obrazovky a hlasovým zařízením.
Systém zahrnuje dvě funkce:
1) Vyhledání místa pro zaparkování do mezery mezi vozidly Počítač kontroluje vzdálenost mezi zaparkovanými vozidly a informuje řidiče o možnosti zaparkování.
2) Poloautomatická asistence při parkování Vůz se sám postará o natočení kol s ohledem na svou polohu a na polohu ostatních vozů nebo překážek vymezujících zjištěné místo pro zaparkování. Systém slouží jako « kopilot », který řidiči dává instrukce pro provedení zbývající části parkovacího manévru.
Princip činnosti
Řidič aktivuje detekci volného místa pomocí tlačítka umístěného na středové konzole (detekce se uvede do činnosti automaticky na pravé straně, po zapnutí směrových světel na levé straně). Tuto detekci, která může být prováděna při rychlosti nižší než 25 km/h, zajišťují tři snímače vzdálenosti, umožňující přesně lokalizovat okolní překážky. Snímače jsou zabudované v předním a zadním nárazníku. Když je zjištěno dostatečně velké místo pro zaparkování, je vydán zvukový signál. V tomto případě může být asistence při parkovacím manévru potvrzena řidičem při zastavení vozu a poté může být zahájen manévr. Řidič, který je zcela zbaven nutnosti otáčet volantem, pouze popojíždí s vozidlem dopředu nebo dozadu podle vydávaných optických a zvukových instrukcí. Automatické otáčení volantu je plynulé a závisí na změně polohy vozidla. Systém může být kdykoliv deaktivován, například pohybem volantu, jestliže si řidič přeje vzít řízení znovu do svých rukou. Představením demonstračního vozu C3 vybaveného vyspělým parkovacím asistentem potvrzuje Citroën schopnost inovace a rozvíjí své výzkumy v oblasti užitečných technologií, které se ještě více zaměřují na jízdní pohodlí a přizpůsobení vozu v městském prostředí.
Zcela nový systém C3 City Park je vybaven vyspělým systémem pomoci při parkovacím manévru. Řidiči pomáhá poloautomatické zařízení a je naváděn pomocí centrální obrazovky a hlasovým zařízením.
Systém zahrnuje dvě funkce:
1) Vyhledání místa pro zaparkování do mezery mezi vozidly Počítač kontroluje vzdálenost mezi zaparkovanými vozidly a informuje řidiče o možnosti zaparkování.
2) Poloautomatická asistence při parkování Vůz se sám postará o natočení kol s ohledem na svou polohu a na polohu ostatních vozů nebo překážek vymezujících zjištěné místo pro zaparkování. Systém slouží jako « kopilot », který řidiči dává instrukce pro provedení zbývající části parkovacího manévru.
Princip činnosti
Řidič aktivuje detekci volného místa pomocí tlačítka umístěného na středové konzole (detekce se uvede do činnosti automaticky na pravé straně, po zapnutí směrových světel na levé straně). Tuto detekci, která může být prováděna při rychlosti nižší než 25 km/h, zajišťují tři snímače vzdálenosti, umožňující přesně lokalizovat okolní překážky. Snímače jsou zabudované v předním a zadním nárazníku. Když je zjištěno dostatečně velké místo pro zaparkování, je vydán zvukový signál. V tomto případě může být asistence při parkovacím manévru potvrzena řidičem při zastavení vozu a poté může být zahájen manévr. Řidič, který je zcela zbaven nutnosti otáčet volantem, pouze popojíždí s vozidlem dopředu nebo dozadu podle vydávaných optických a zvukových instrukcí. Automatické otáčení volantu je plynulé a závisí na změně polohy vozidla. Systém může být kdykoliv deaktivován, například pohybem volantu, jestliže si řidič přeje vzít řízení znovu do svých rukou. Představením demonstračního vozu C3 vybaveného vyspělým parkovacím asistentem potvrzuje Citroën schopnost inovace a rozvíjí své výzkumy v oblasti užitečných technologií, které se ještě více zaměřují na jízdní pohodlí a přizpůsobení vozu v městském prostředí.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel![](/img-vehicle/tc_37867013_1.jpg)
Citroën Berlingo 1.4i, Koupeno v ČR
Rok výroby
2006
45 000 Kč
![](/img-vehicle/tc_36037725_1.jpg)
Citroën Jumper 2,2 BHDI 165 MAN6 35 L3H2 FG
Rok výroby
2024
831 433 Kč
![](/img-vehicle/tc_02897255_30.jpg)
Citroën C3 Aircross 1,2 SHINE automat ČR
Rok výroby
2018
349 999 Kč
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější články
![](/img-blog/66a2349676400.jpg)
Renault Clio dostalo automatickou převodovku za kterou se připlácí jen 35.000 Kč
Renault uvádí nabídku modelu Clio ve verzi s automatickou převodovkou CVT. Nabídka se vztahuje na verzi Clio s motorem 1 ...
![](/img-blog/66a232df9e9eb.jpg)
Chcete se lišit? Přijíždí prcek Mini Cooper S s výbavou John Cooper Works
Novinka má pod kapotou dvoulitrový motor TwinPower Turbo o výkonu 204 koní a točivém momentu 300 Nm, který umí udělat st ...
![](/img-blog/669e9f242a8e9.jpg)
Test: Citroën ë-C4 je povedený elektromobil s cenovkou do milionu korun i v nejvyšší výbavě
Elektrická C4 nabízí dojezd přes 300 km, rychlé nabíjení, dostatek prostoru i komfortu. ...
Nejčtenější články měsíce
![](/img-blog/6671cbff29760.jpg)
Top
Tipy z autobazarů
![](/img-vehicle/tc_32857583_1.jpg)
Peugeot 508
Rok výroby 2022
709 000 Kč
![](/img-vehicle/tc_48080022_1.jpg)
Citroën C3
Rok výroby 2016
139 000 Kč
![](/img-vehicle/tc_27327683_12.jpg)
Audi A4
Rok výroby 2011
199 777 Kč
![](/img-vehicle/tc_37247039_1.jpg)
Volkswagen Golf
Rok výroby 2017
299 000 Kč