Dálnice D6 bude dnes o téměř 5 km delší, stále je to ale málo

vloženo

Volby se blíží a vládnoucí strany se mohou přetrhnout v otevírání nových úseků dálnic. Dnes se tak od 14 hodin uskuteční slavnostní zprovoznění 4,9 km dlouhého obchvatu Lubence na karlovarské dálnici D6.

Dálnice D6 bude dnes o téměř 5 km delší, stále je to ale málo Dálnice D6 bude dnes o téměř 5 km delší, stále je to ale málo

Akce se účastní předseda vlády, ministr dopravy, generální ředitel ŘSD a zástupci zhotovitelů, kterými jsou stavební firmy Swietelsky a Strabag.


Stavba D6 Lubenec – obchvat, je jedním z úseků přestavby silnice I/6 na dálnici D6. Odchýlení dopravy od obce Lubenec bude mít velmi pozitivní dopad na obyvatele obce. Zejména vyloučení těžké nákladní dopravy a její převedení na přeložku podstatně zmenší vliv hluku a exhalací na obyvatele a vliv vibrací na okolní objekty.

Necelých pět kilometrů zase o něco málo ulehčí cestu z Prahy do Karlových Varů, přesto stále chybí pořádný kus dálnice.

Hlavní trasu stavby tvoří 4860 metrů dlouhý úsek přeložky silnice I/6 vedoucí od východního okraje obce Lubenec v kategorii R 25,5/100. Komunikace obchází ze severu obec Lubenec a zpět na silnici I/6 se napojuje v extravilánovém úseku západně od Lubence. Začátek úseku hlavní trasy je situován přibližně 2000 metrů východně od centra Lubence. Tam se odpojuje od stávající I/6, prochází v těsné blízkosti železniční trati a bývalé porcelánky Lubenec. Stáčí se k severu a následně k západu, kříží komunikaci II. třídy Lubenec–Vroutek. Poté přechází přes lesnaté údolí Blšanky a napojuje se zpět na stávající I/6 asi 2500 metrů západně od centra Lubence, v extravi-lánovém úseku.

Vedení dálnice D6 sleduje současnou silnici I/6, kterou dvakrát kříží. Proto svou přítomností zasáhne stavba i do pozemků, na nichž jsou umístěny silni-ce, polní cesty vodoteče apod. Stavba si vyžádala tři demolice. Jednou bylo bistro Maják, zbývající dvě demolice se týkaly skladů a drobných objektů. Stavba si nevynutila demolici žádného objektu ur-čeného k bydlení.Stávající silnice I/6 bude se změněným označením a po úpravách ponechána v silniční síti, kde bude plnit svoji funkci, převážně pro regionální a místní dopravu. Její budoucí označení jako silnice II. třídy je II/606. Na obou vzájemných kříženích s hlavní trasou byly v rámci stavby vybudovány její přeložky.

V prostoru stavby byla v km 76,778 severně od Lubence realizována mimoúrovňová křižovatka Lu-benec se silnicí II/226 Žlutice–Podbořany. Tato sil-nice byla přeložena a upravena v délce, potřebné pro realizaci křižovatky a součástí jsou dva kruhové objezdy zajišťující nájezdy a výjezdy na budoucí dál-nici D6. Při výstavbě byla využívána provizorní pře-ložka, která je již odstraněna. V km 75,201 a v km 78,669 byly postaveny dva nové mosty, na které byla v 09/2020 převedena doprava stávající komu-nikace I/6.V souvislosti s řešením MÚK Lubenec byla pro-vedena i částečná přeložka silnice III/22610 směr Libyně. Kromě zmíněných přeložek silnic bylo při stavbě provedeno několik přeložek současných polních cest tak, aby byl zachován dosavadní sys-tém přístupu do jednotlivých prostor kolem stavby. Zajištění přístupu na jednotlivé pozemky bude řeše-no v rámci komplexních pozemkových úprav, jejichž přípravu zajišťuje Pozemkový úřad.Obchvat Lubence je dočasně napojen v km 74,65 na stávající silnici I/6 a po dobudování stavby Petro-hrad–Lubenec bude toto napojení zrušeno.


redakce, ŘSD

Fotografie k článku

Fotografie k článku Dálnice D6 bude dnes o téměř 5 km delší, stále je to ale málo Fotografie k článku Dálnice D6 bude dnes o téměř 5 km delší, stále je to ale málo Fotografie k článku Dálnice D6 bude dnes o téměř 5 km delší, stále je to ale málo Fotografie k článku Dálnice D6 bude dnes o téměř 5 km delší, stále je to ale málo Fotografie k článku Dálnice D6 bude dnes o téměř 5 km delší, stále je to ale málo Fotografie k článku Dálnice D6 bude dnes o téměř 5 km delší, stále je to ale málo Fotografie k článku Dálnice D6 bude dnes o téměř 5 km delší, stále je to ale málo Fotografie k článku Dálnice D6 bude dnes o téměř 5 km delší, stále je to ale málo

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Vodíková Mirai boří předsudky o bezpečnosti: Ustála i výstřel

Vodíková Mirai boří předsudky o bezpečnosti: Ustála i výstřel

Toyota Mirai získala pět hvězdiček v bezpečnostních testech Euro NCAP. Jedná se o nejvyšší hodnocení, které potvrzuje maximální úroveň bezpečnosti její platformy TNGA i elektrického vodíkového pohonu. Testy Euro NCAP..

Modernizovaná Fiesta přijíždí s mild-hybridy, LED-Matrix světlomety a ve verzi ST

Modernizovaná Fiesta přijíždí s mild-hybridy, LED-Matrix světlomety a ve verzi ST

Ford dnes poprvé ukázal podobu nové Fiesty, která přichází se sebevědomým modernizovaným vzhledem, rozšířenou nabídkou..

Test: Kia Sportage 1.6 CRDi MHEV 7DCT Black Edition - poslední šance ušetřit

Test: Kia Sportage 1.6 CRDi MHEV 7DCT Black Edition - poslední šance ušetřit

Kiu Sportage čeká brzy střídání generací a nás zajímalo, co dokáže nabídnout současná generace v provedení Black..

Nová Škoda Fabia dnes oficiálně vstupuje na český trh, v předprodeji si ji objednalo přes 4700 zákazníků

Nová Škoda Fabia dnes oficiálně vstupuje na český trh, v předprodeji si ji objednalo přes 4700 zákazníků

Škoda Fabia úspěšně působí na trhu již 22 let, právě nyní startuje prodej její čtvrté generace. Automobilka Škoda zve..

Autem do Itálie: Trasa, tankování i poplatky

Autem do Itálie: Trasa, tankování i poplatky

Přemýšlíte, kam na dovolenou, když chcete jet autem?