Dacia Duster a Bigster dostaly nové pohony a dojezd až 1.500 km | Autanet.cz

Dacia Duster a Bigster dostaly nové pohony a dojezd až 1.500 km

Kromě hybridní verze bude k dispozici i varianta spalující plyn

MODELY DUSTER A BIGSTER ZÍSKÁVAJÍ NOVÝ ULTRA-VERSATILE POHONNÝ SYSTÉM: HYBRID-G 150 4X4


Dacia vylepšuje nabídku pohonných jednotek pro modely Duster a Bigster o hybridní motor G 150 4x4, který bude k dispozici pro oba modely.

Kombinace hybridní technologie, duálního palivového systému na LPG a pohonu všech kol je světovou novinkou.

Tento hybridní pohon 4x4 na flexibilní palivo LPG je účinný, univerzální a úsporný. Kombinuje 103 kW (140 k) 1,2litrový 48V mild-hybridní motor vpředu s elektromotorem vzadu o maximálním výkonu 23 kW (31 k) a poskytuje maximální výkon 113 kW (154 k) s točivým momentem 230 Nm pro spalovací motor a až 87 Nm pro elektromotor.

Spalovací motor je spojen s šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou s pádly na volantu a elektromotor s dvoustupňovou převodovkou s odpojitelnou zadní nápravou.

Dvoustupňová převodovka s elektromotorem na zadní nápravě je v tomto segmentu novinkou. Poskytuje vysoký točivý moment na kola při nízkých rychlostech na prvním stupni a také zpomaluje elektromotor při vysokých rychlostech, přičemž udržuje silnou trakci na zadní nápravě při rychlostech až 140 km/h. Neutrální poloha (odpojená spojka) eliminuje ztráty třením na silnici, což vede k nižší spotřebě paliva v režimu 2WD.

Rychlostní stupně na dvouspojkové převodovce lze měnit pomocí pádlových řadičů – což je u značky Dacia novinkou. Tato funkce je obzvláště užitečná při jízdě v terénu, tažení přívěsu a jízdě v horách.

Díky elektromotoru připojenému k zadním kolům a 48V 0,84 kWh Li-Ion baterii, která se sama nabíjí při zpomalování a brzdění, je pohonná jednotka často schopna pracovat v čistě elektrickém režimu. V městském cyklu mohou modely Duster a Bigster hybrid-G 150 4x4 zůstat v čistě elektrickém režimu až 60 % času jízdy.

Tento hybridní vůz 4x4 s flexibilním palivem, který je na trhu jedinečný, plně využívá historicky nízkou cenu LPG a přináší tak značné úspory. Tato technologie snižuje provozní náklady o 30 % a emise CO2 a o 20 g ve srovnání se současnou nabídkou vozů 4x4 (mild-hybrid 130 4x4).

Díky dvěma 50litrovým palivovým nádržím, jedné na benzín a jedné na LPG, zaručuje Duster dojezd až 1 500 km (cyklus WLTP) bez doplňování paliva.

Tento 48V mild hybridní pohonný systém optimalizuje spotřebu paliva, která činí v průměru pouze 7,1 - 7,2 l/100 km (LPG) a 5,5 - 5,6 l/100 km (benzín). Emise CO(2)  jsou 116 - 118 g/km (LPG) a 124 - 126 g/km (benzín).

Díky elektromotoru umístěnému vzadu nabízí pohon všech kol řadu výhod:

dva převodové poměry pro optimalizaci jízdních podmínek v režimu 4x4 od 0 do 140 km/h.

odpojitelná zadní náprava pro snížení tření, a tím i spotřeby paliva a emisí CO2

točivý moment okamžitě k dispozici, jakmile je zaznamenána ztráta přilnavosti

Zvýšená ovladatelnost na silnici i v terénu.

Díky těmto pohonným jednotkám disponují modely Duster a Bigster šesti jízdními režimy pro všechny situace:

- Auto, kdy vozidlo automaticky řídí přepínání mezi režimy 4x2 a 4x4

- Eco pro maximální úspory, se startem v čistě elektrickém režimu a přepnutím do režimu 4x4 v případě ztráty přilnavosti

- Snow pro bezpečnější jízdu v režimu 4x4 na silnicích s malou přilnavostí

- Mud / Sand (Bláto / Písek) v plně optimalizovaném režimu 4x4 pro volné povrchy

- Lock pro jízdu v terénu na nerovném povrchu při nízkých rychlostech

- Hill Descent Control pro ovládání řízení a stabilizaci rychlosti při jízdě z kopce rychlostí mezi 3 a 30 km/h.

- Hybrid-G 150 4x4 zachovává terénní schopnosti modelů Duster a Bigster a zároveň nabízí lepší ovladatelnost díky automatické převodovce a zadnímu elektromotoru.

Nový pohonný systém bude k dispozici pro modely Duster a Bigster do konce roku.

 

NOVÉ POHONNÉ ÚSTROJÍ MODELŮ DUSTER

Duster obnovil svou řadu pohonných jednotek, které poskytují vyšší výkon a lepší ovladatelnost, přičemž zůstávají cenově dostupné.

- Hybrid 155 nahrazuje hybrid 140

- Mild hybrid 140 nahrazuje mild hybrid 130

- Eco-G 120 nahrazuje Eco-G 100

Duster se nyní dodává se čtyřmi pohonnými jednotkami, včetně hybridního motoru G 150 4x4, které všechny splňují normu EU6e-bis.

Duster hybrid 155. Po modelu Bigster je nyní Duster k dispozici s novým hybridním pohonem 155. Kombinuje čtyřválcový benzínový motor o výkonu 109 koní, dva elektromotory (motor o výkonu 50 koní a vysokonapěťový startér/generátor), baterii o kapacitě 1,4 kWh (230 V) a automatickou elektrickou převodovku. Má čtyři převodové stupně pro spalovací motor a další dva pro elektromotory. Tato kombinovaná technologie je možná díky absenci spojky.

Funkce rekuperace brzdné energie spolupracuje s baterií s vysokou kapacitou zpětného získávání energie a účinnou automatickou převodovkou, díky čemuž může Duster v městském provozu zůstat až 80 % času v čistě elektrickém režimu. Navíc se vůz vždy spouští v čistě elektrickém režimu.

S hybridním motorem 155 dosahuje Duster kombinované spotřeby paliva pouhých 4,6 litru/100 km, což je o 8 % méně než u hybridního motoru 140, s emisemi CO2  pouhých 105 g/km (-7 g/km ve srovnání s hybridním motorem 140).

Duster mild hybrid 140 Tato první úroveň elektrifikace kombinuje novou generaci 1,2litrového tříválcového přeplňovaného benzínového motoru založeného na Millerově cyklu (optimalizovaná účinnost a snížené čerpací ztráty) s 48V mild hybridním systémem a šestistupňovou manuální převodovkou.

Hybridní systém podporuje spalovací motor během startování a zrychlování, optimalizuje jízdní zážitek a snižuje průměrnou spotřebu paliva (5,4 l/100 km) a emiseCO₂(122 g/km) přibližně o 10 % ve srovnání s ICE o ekvivalentním výkonu. Regenerativní brzdění dobíjí 0,8 kWh baterii v rámci procesu, který je pro řidiče zcela transparentní.

Duster Eco-G 120 Duster je k dispozici také v výkonnější verzi na LPG (+20 k), která je určena zákazníkům hledajícím větší univerzálnost pohonu s optimalizovanými provozními náklady. Dacia, nesporný lídr v oblasti vozidel na LPG v Evropě, je jediným výrobcem, který nabízí pohony flex-fuel benzín/LPG u všech svých modelů s spalovacím motorem. Při provozu na LPG vyprodukuje nový Duster Eco-G 120 v průměru o 10 % méně CO(2)než ekvivalentní benzínový motor. Nabízí dojezd až 1 380 km díky dvěma palivovým nádržím o celkovém objemu 100 litrů: 50 litrů benzínu a 50 litrů LPG. Nádrže jsou umístěny pod podlahou zavazadlového prostoru, aby neomezovaly jeho objem. Funkce na palubní desce umožňuje rychlý a plynulý přechod z jednoho typu paliva na druhý.

NOVÉ VNITŘNÍ OBLOŽENÍ PRO DUSTER

Současně s uvedením těchto nových pohonných jednotek získává model Duster nový vzhled interiéru s exkluzivním čalouněním a ladícími prvky v provedení Journey. Sedadlo řidiče nyní zahrnuje nastavení bederní opěrky.

Výbava Extreme nyní zahrnuje nová černá kola z lehké slitiny.

U hybridních pohonných jednotek jsou nyní obě úrovně výbavy k dispozici s adaptivním tempomatem, který je standardem u výbavy Journey a volitelným u výbavy Extreme.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

red

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: MGS5 EV Exclusive umí jednu věc dokonale
Platnost evidenční kontroly v ČR se prodlužuje na dva roky Test: Honda Jazz je malý velký prcek s obrovskou výhodou BMW M2 CS je lehčí, výkonnější a schopnější Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů

Tipy z autobazarů

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDi 4Motion DSG,Kůže,ACC

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDi 4Motion DSG,Kůže,ACC

Rok výroby 2019

499 000 Kč
Škoda Yeti 1.2 TSi Active

Škoda Yeti 1.2 TSi Active

Rok výroby 2012

128 900 Kč
Škoda Superb 2.0 TSI 206kW L&K 4x4 DSG

Škoda Superb 2.0 TSI 206kW L&K 4x4 DSG

Rok výroby 2022

779 000 Kč
Land Rover Discovery 3,0 TD6 HSE AWD AUT 7 míst Odp

Land Rover Discovery 3,0 TD6 HSE AWD AUT 7 míst Odp

Rok výroby 2019

649 000 Kč