Crafter BlueTDI

vloženo

Divize Volkswagen Užitkové vozy zavádí do modelové řady Crafter motory, které splňují emisní normu Euro 5. Od červnové výroby budou vozidla Crafter sériově vybavena ekologickou technologií AdBlue, která přeměňuje oxidy dusíku obsažené ve výfukových plynech na neškodný dusík a vodu. Ve spojení s novou mechanickou převodovkou se navíc snižuje spotřeba paliva o 0,9 litru na 100 kilometrů, zatímco emise CO2 klesly až o 23 g/km.

Crafter BlueTDI Crafter BlueTDI

Díky tomu je Crafter jedním z nejčistších dodávkových vozů ve své třídě. Navíc splňuje limity evropské emisní normy EEV (Enhanced Environmentally friendly Vehicle).

Technologie AdBlue se již osvědčila jako účinná metoda čištění výfukových plynů nákladních vozidel a autobusů. V katalyzátoru dochází za přítomnosti neškodného 32,5% vodního roztoku močoviny k přeměně oxidů dusíku ve výfukových plynech na dusík a vodu.

Motor dále používá recirkulaci ochlazovaných výfukových plynů EGR (Exhaust Gas Recirculation), aby se omezila samotná tvorba oxidů dusíku. Technologie AdBlue v tomto případě umožňuje mírně snížit objem zpětně vedených výfukových plynů. Díky tomu pracuje motor TDI s vyšší termodynamickou účinností, čímž klesají emise pevných částic a spotřeba paliva.

V kombinaci s nově konstruovanou šestistupňovou mechanickou převodovkou, která umožňuje mírné snížení otáček při jízdě na vyšší převodové stupně, došlo v porovnání s předchozími modely Euro 4 ke snížení spotřeby paliva až o 0,9 l/100 km. Emise CO2 tím klesly až o 23 g/km. Navíc znamená zavedení normy Euro 5 pro všechny čtyři dodávané motory TDI zvýšení točivého momentu o 7 až 14 procent v závislosti na výkonové variantě (od 65 do 120 kW).

Všechny nové prvky ve výbavě užitkových vozidel Crafter zaručují, že motory BlueTDI nejen vyhovují požadavkům emisní normy Euro 5, ale pokud jde o emise pevných částic, nespálených uhlovodíků a oxidu uhelnatého, tak jsou hluboko pod jejími limity. Ve výsledku bylo možné dosáhnout schválení výrobku jako velmi ekologického vozidla EEV (Enhanced Environmentally friendly Vehicle), což je v současnosti nejpřísnější evropská emisní norma pro autobusy a nákladní vozidla.

Propracovaná technologie, jednoduchá obsluha a doplňování zdarma
Čištění výfukových plynů je umožněno vstřikováním roztoku močoviny do výfukového potrubí v závislosti na zatížení motoru. Spotřeba AdBlue může dosahovat až 1 % spotřeby nafty. Při teplotě přesahující 200 °C se močovina obsahující dusík přeměňuje ve zlomku sekundy na amoniak (NH3), který v katalyzátoru reaguje s oxidy dusíku (NOX) na dusík (N2) a vodu (H2O). Soustavu dodatečného čištění výfukových plynů doplňuje filtr pevných částic DPF a před ním uložený oxidační katalyzátor. Objem nového filtru pevných částic vzrostl o 10 procent, což v kombinaci s novou koncepcí řízení teploty zajišťuje optimalizované regenerování filtru.

Obsluha vozidel s AdBlue je velmi snadná. Redukční činidlo se doplňuje do samostatné nádrže o objemu 28, resp. 29 litrů v závislosti na typu karoserie. U skříňových dodávek je plnicí hrdlo umístěno v motorovém prostoru, ostatní provedení s otevřenou nástavbou mají hrdlo přímo na samotné palivové nádrži. Během prvních tří let provozu vozidla je doplňování AdBlue bezplatnou součástí údržby v autorizovaných servisech.

Pokud množství AdBlue v nádrži klesne pod určitou úroveň ještě před termínem příští servisní prohlídky, rozsvítí se v přístrojové desce kontrolka, která na tuto skutečnost řidiče opticky i akusticky upozorní. Zbývající množství AdBlue v tomto případě vystačí pro ujetí až 2400 km. Jestliže ani po ujetí této vzdálenosti nebude aditivum doplněno do plného stavu, sníží řídicí jednotka točivý moment motoru o 25 %.

Uživatel vozidla může redukční činidlo AdBlue doplnit také sám u čerpací stanice, a to buď u speciálního stojanu nebo z obchodního desetilitrového balení. Takto doplněné aditivum bude uživateli následně po dobu tří let od data prodeje vozidla na základě předložení účtu proplaceno v síti autorizovaných servisů.


 

 


Zdroj: volkswagen.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Crafter BlueTDI

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Citroën ë-C4 - odvážný elektromobil za rozumné peníze

Test: Citroën ë-C4 - odvážný elektromobil za rozumné peníze

Dojezd přes 300 km, rychlé nabíjení, prostorná kabina, pohodlná jízda a cenovka začínající aktuálně na 804 900 Kč. To zní až neuvěřitelně. Do redakční garáže se dostal Citroën C4 v elektrickém provedení, který se stal..

Audi RS 3 v prodeji, 1,5 milionu nestačí

Audi RS 3 v prodeji, 1,5 milionu nestačí

Zákazníci v Evropě mohou modely Audi RS 3 Sportback a Audi RS 3 Limuzína již objednávat. Nové modely RS 3 budou uvedeny..

Test: Peugeot 5008 GT Pack - kupujte, v této kombinaci nebudou

Test: Peugeot 5008 GT Pack - kupujte, v této kombinaci nebudou

Zmodernizovanou 5008 poznáte podle omlazené přední části, která na kapotě nese modelové označení. Novinek je víc, ale..

Registrace elektroaut tvoří mizivé procento, na vině není jen cena

Registrace elektroaut tvoří mizivé procento, na vině není jen cena

Za první letošní první půlrok tvoří registrace elektroaut na celkovém počtu prodaných nových vozidel pouhé 1,1%. O něco..

Luxusní sedan DS 9 láká na komfortní svezení a zajímavou cenu

Luxusní sedan DS 9 láká na komfortní svezení a zajímavou cenu

DS 9 byl uveden na český trh a jeho cena začíná na 1 325 000 Kč za verzi Performance Line s motorem PureTech 225 EAT8...