Citroënu DS3 R1 - oficiálně v ČR

07. 11. 2012
Sdílet článek

Citroën Racing po úspěšném modelu DS3 R3T představil v rámci Deutschland rally sériovou šestnáctistovku DS3 R1. Zájemci mají již nyní možnost si tento vůz prostřednictvím stáje Gekon Racing pro účast na českých závodech zakoupit.

Modelová řada DS3 je na soutěžních tratích už pár let pojmem nejen v kategorii WRC, ale i ve třídě R3T. Od letošního jara spatřila ve Francii světlo světa verze ve specifikaci R1. Atmosférická šestnáctistovka pod kapotou nabízí střízlivý výkon 125 koní. Podobně jako v případě konkurentů se jedná o vůz sériového typu s menšími úpravami určený především novým začínajícím talentům. Na pětistupňovou převodovku navazuje jednokotoučová spojka s keramickým obložením, rozvodovka je osazena kratším stálým převodem. Podvozek s upraveným ukotvením závěsů kol je doplněn speciálními tlumiči pérování Citroën Racing, ty však nejsou seřiditelné. Podobně jako u ostatních jsou standardem jednopístkové kotoučové brzdy na všech kolech, vpředu samozřejmě dvojité s vnitřní ventilací. Výhodou jsou šestnáctipalcová kola a hlavně několikaleté zkušenosti přenesené z verze R3T. Těch už se prodalo přes 100 kusů.


Vůz je možno objednat pouze kompletně postavený s VIN registračním číslem a 4 závodními koly. Vůz je dle přání zákazníka možné dovybavit xenonovou rampou, střešním odvětráváním, závodními zpětnými zrcátky a podlážkou pro spolujezdce. Cena vozu je 25 tisíc Euro bez DPH a dopravy do Česka. V případě rychlého objednání lze dodat vůz už v průběhu prosince 2012.

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor:
Řadový zážehový šestnáctiventilový čtyřválec DOHC o zdvihovém objemu 1598 cm3 (vrtání 77 mm x zdvih 85,8 mm) uložený vpředu napříč. Nejvyšší výkon 125 k při 6000 ot/min. Maximální krouticí moment 165 Nm při 4200 ot/min.

Převodovka:
Pohon předních kol, pětistupňová převodovka. Stálý převod 13x64. Metalokeramická jednokotoučová spojka o průměru 200 mm. Hřebenové řízení s hydraulickým posilovačem.

Podvozek:
Vpředu zavěšení kol McPherson, vzadu torzní náprava typu H. Tlumiče pérování Citroën Racing, vinuté pružiny. Kotoučové jednopístkové brzdy, vpředu s ventilovanými kotouči průměru 266 x 22 mm a vzadu s plnými kotouči průměru 247 x 9 mm. Šestnáctipalcová kola 6,5 x 16“, pneumatiky 200x60 R16.

Rozměry a hmotnost:
Třídveřová zesílená samonosná karoserie s vevařeným ochranným rámem. Délka 3948 mm, šířka 1715 mm, rozvor 2465 mm. Rozchod kol 1520/ 1490 mm. Minimální hmotnost FIA 1180 kg. Bezpečnostní nádrž o objemu 50 litrů.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Citroën

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

719 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

849 000 Kč