Citroën C5: Nové spojenectví v technologii, komfortu a stylu

vloženo

Řada motorů s nejvyspělejší technologií Nový turbodiesel HDi 173 FAP se staví na vrchol řady vznětových motorů, které jsou určeny pro model C5. Mezi ně patří 1,6 HDi o výkonu 110 koní a 2,0 HDi, který produkuje výkon 138 koní. Posledně zmíněný motor je k dostání se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou o stejném počtu stupňů.

Řadu C5 lze také pořídit se třemi zážehovými motory: 1,8 16V o výkonu 127 koní, dvoulitrový šestnáctiventilový čtyřválec produkující 143 koní a 3,0 V6 24V. Šestiválec se chlubí variabilním časováním ventilů a výkonem 210 koní, spojený je se šestistupňovou automatickou převodovkou.


Nejnovější technologie slouží pohodlí a bezpečnosti

Spolu s motory využívajícími nejnovější technologie se řada C5 vyznačuje praktickými doplňky přinášejícími účelnější a snadnější ovládání vozu. 

-         Bixenonové světlomety s funkcí natáčení do zatáček přinášejí dokonalejší osvětlení ve směru, do kterého je natočen volant.

-         Přední i zadní parkovací senzory zobrazují na displeji umístěném v přístrojové desce situaci před a za vozem.

-         Tempomat a omezovač rychlosti přinášejí řidiči snadnější a bezpečnější řízení.

-         Systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (AFIL) monitoruje nezamýšlené přejetí jízdního pruhu, zejména na rychlostních silnicích a dálnicích, a to při rychlostech nad 80 km/h - pokud není aktivováno vypnutí tohoto systému tlačítkem na přístrojové desce. Do bočních částí sedadla řidiče je začleněn vibrační mechanismus, který se spouští na té straně, na které bylo neúmyslně překročeno značení na silnici. Varovný systém tak unaveného nebo nepozorného řidiče probudí k větší bdělosti.

-         Nová generace ESP s preciznější korekcí směru jízdy, sedm airbagů zahrnující i kolenní, přinášejí zvýšenou míru aktivní i pasivní bezpečnosti. Posádce dále slouží předpínače a omezovače tahu bezpečnostních pásů, v případě spolujezdce dokonce s dvojitým předpínačem.

  Co více si přát, než skvělý výsledek v testech EuroNCAP se ziskem 36 bodů ze 37 možných.

Pohodlí a provedení na úrovni

Model C5 není jen výjimečně bezpečný, ale také komfortní. Mimořádně prostorný interiér, spojený s výborným odhlučněním a tlumením vibrací, přispívá k vytvoření pohodové atmosféry pro posádku.

-         k silným stránkám modelu C5 patří odhlučnění prostoru pro posádku od aerodynamického hluku, vibrací motoru a zvuku od kol.

-         C5 může být také vybavena vrstvenými bočními okny, které kromě větší odolnosti proti nárazu také více tlumí pronikání hluku do interiéru.

-         Pneumatické odpružení podvozku Hydractive 3 zaručuje stálou světlou výšku bez ohledu na zatížení vozu. Systém je k dostání v závislosti na motoru. Zahrnuje dva způsoby pro komfortní nebo sportovní jízdu podle kvality vozovky a stylu jízdy.

Pro motor HDi 173 FAP je tento prvek součástí standardního vybavení.            
Vytváří optimální rovnováhu mezi jízdním komfortem, stabilitou podvozku a tuhostí zavěšení.

-         Komfortně laděným odpružením a jízdním chováním model C5 dominuje své kategorii.

Styl modelu střední třídy

Řada C5 prošla v roce 2004 faceliftem vnějšího i vnitřního vzhledu, vyjádřeným dynamickými a plynulými liniemi.

-         Světlomety s bumerangovým tvarem, zvýrazňující dynamický tvar kapoty a motoru a mřížky chladiče s logem Citroënu, dávají přídi vozu energický a osobitý vzhled.

-         Harmonické linie rozměrného Breaku s ladným profilem napovídají o štědrém prostoru pro posádku.

-         Sportovně dynamické linie zádě vozu jsou v případě pětidveřové verze vyjádřeny bumerangovými sdruženými světly podobnými těm předním, Break používá svislé svítilny jako součást zadního sloupku.

-         Chromové doplňky ve spodní části karoserie a na náraznících dávají C5 elegantní a prestižní vzhled.

-         Ozdobná lišta podtrhuje moderní ráz přístrojové desky, která se na středové konzole oplývá množstvím ovládacích prvků. Mezi ně patří například dvouzónová automatická klimatizace a hi-fi systém vynikající kvality.



Zdroj: Citroën Česká republika, s. r. o

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Škoda Auto představila elektrické Citigo iV s dojezdem až 260 km

Škoda Auto představila elektrické Citigo iV s dojezdem až 260 km

První elektrický městský model z dílny škodovky váží pouhých 1139 kg a pohání jej elektromotor s výkonem 61 kW a maximálním točivým momentem 212 Nm. Vše doplňuje automatická převodovka s jedním stálým..

Test ojetiny: Peugeot 3008 2.0 HDi (video)

Test ojetiny: Peugeot 3008 2.0 HDi (video)

Segment rodinných vozů je celkem bohatý a tak se v pořadu Autocentral rozhodli otestovat první generaci Peugeotu 3008...

Opel Insignia má po faceliftu, co bude nového a čím se bude chlubit?

Opel Insignia má po faceliftu, co bude nového a čím se bude chlubit?

Modernizovaný Opel Insignia nabídne úspornější motory, uhlazenější design a inteligentní světlomety IntelliLux LED..

Škoda Superb přijíždí v plug-in hybridní variantě iV a nabízí dojezd až 930 km

Škoda Superb přijíždí v plug-in hybridní variantě iV a nabízí dojezd až 930 km

Nový Superb iV je vybaven benzinovým čtyřválcovým motorem 1.4 TSI a elektromotorem. Maximální systémový výkon činí 218..

Seat Tarraco je nyní dostupný v nové verzi 1.5 TSI DSG s pohonem předních kol

Seat Tarraco je nyní dostupný v nové verzi 1.5 TSI DSG s pohonem předních kol

Španělský výrobce rozšiřuje svou nabídku o SUV model Tarraco s pohonem předních kol a automatickou převodovkou DSG. Pod..