Citroën C1 není cizinec, je to české auto
V současné době již běží standardní sériová výroba v kolínském závodě TPCA, kde přichází na svět také benjamínek modelové řady značky Citroën – Citroën C1. „Cé jednička“ je „českým“ vozem, rodí se v České republice a odtud jej pak francouzská společnost Gefco dopravuje kamiony a vlaky do celé Evropy, tak aby v den „D“ – den plánovaného uvedení na trh, byla zastoupení značky všude plně připravena a zásobena novými vozy pro čekající zákazníky.
Společnost Gefco vybudovala nedaleko kolínské továrny zbrusu nové překladiště a veškeré zázemí, aby mohla co nejlépe zajistit logistiku transportu vozů z Kolína pro skupinu PSA Peugeot Citroën. Mezi země, kam míří první vyrobené vozy, a které jsou v těchto dnech zásobovány přednostně, patří Francie (cca 60 % současné výroby C1) a Německo a Španělsko (každá 10 % výroby C1).
Ovšem ani Česká republika nepřijde zkrátka, vozům pro Brněnský autosalon, kde Citroën Česká republika plánuje představit vůz české veřejnosti je v těchto dnech věnována mimořádná pozornost. A další vozy, které jsou určeny už pro prodej českým zákazníkům, budou vyrobeny v nejbližších dnech. Citroën C1 není cizinec nejen tím, že vzniká v továrně v Čechách, ale i tím že tato továrna zaměstnává mnohé dodavatele u nás nebo v nejbližším okolí naší země. Odhaduje se, že přímo v kolínské továrně najde při plném náběhu výroby uplatnění cca 3 500 pracovníků a dalších min. 10 000 pracovních míst továrna vytvoří nepřímo v rámci potřeby dodávek dílů a komponentů.Politiku nákupu v TPCA má na starosti skupina PSA Peugeot Citroën, dodavatelé však byli vybráni tak, aby splňovali zásady nákupní politiky obou členských skupin konsorcia, které jsou založeny na principu poctivé konkurence. Mezi vybranými dodavateli najdeme pravidelné dodavatele obou skupin, k nimž přistoupili dodavatelé z řad českých podniků. Provedeme-li srovnání s běžným panelem dodavatelů, PSA Peugeot Citroën se rozhodl pro 15 % nových dodavatelů (z nichž většina pochází z dodavatelského panelu Toyoty).
PSA Peugeot Citroën nakupuje veškeré komponenty pro kolínské vozy s výjimkou spojovacího materiálu a původních dílů převzatých od Toyota Motor Company. Toyota Motor Company zajišťuje pro automobilku TPCA nákup investic.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidelCitroën Xsara Picasso 2,0 HDI
Citroën Jumper 2,2 BHDI 120 MAN6 30 L2H1 FG
Citroën Jumper 2.2 HDi CHLAĎÁK - POJ.PRODEJNA
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější články
Toyota Yaris GR Sport žije dál a pro modelový rok 2025 prošla vylepšením
Nová Toyota Yaris, včetně provedení Toyota Yaris GR SPORT, bude k dispozici v průběhu roku 2025, přičemž zahájení výroby ...
Mezi ojetými vozy je největší zájem o SUV. Víme jaké modely jsou v kurzu
Už i zájemci o bazarový vůz prahnou po modelech typu SUV, často s benzínovým motorem. ...
Populární Mitsubishi ASX přijíždí v nové generaci. Prodej zahájen
Nové Mitsubishi ASX vstupuje na český trh. Na výběr jsou tři motorizace – čistě benzínová, mild-hybridní a hybridní. Zák ...
Nejčtenější články měsíce
Tipy z autobazarů
Hyundai Tucson
Rok výroby 2016
Honda Civic
Rok výroby 2024
Peugeot 208
Rok výroby 2022
Volkswagen Tiguan
Rok výroby 2010