Citroën a Peugeot expandují do Číny

vloženo

Francouzský koncern PSA sdružující automobilky Citroën a Peugeot založil společný podnik s čínským subjektem Changan Automobile Group. Nově založený „Changan PSA Automobile Co., Ltd.“ (CAPSA) vznikl posvěcením Čínské národní komise pro rozvoj a reformy v polovině července.

Citroën a Peugeot expandují do Číny Citroën a Peugeot expandují do Číny

Oficiální schválení znamená spuštění fungování společného podniku s kapitálem 4 miliard RMB, o který se rovným dílem podělí oba partneři. Výše celkových počátečních investic činí 8,4 miliard RMB (935 milionů EUR), z toho 4 miliardy RMB kryje vlastní kapitál.


Společný podnik, který bude využívat zkušenost obou velkých průmyslových podniků, čínského i evropského, bude vyrábět a prodávat osobní a lehká užitková vozidla. Nový podnik se nejprve zaměří na uvedení řady DS značky Citroën na čínský trh, a na spuštění nové specifické značky. Podle smlouvy podepsané v červenci 2011 má společný podnik poté prodávat i další vozy obou partnerů: značky Peugeot a Changan.

Roční výrobní kapacita společného podniku se sídlem v Šen-čenu v provincii Kuang-tung bude zpočátku 200 000 vozů a motorů, přičemž se považuje za samozřejmé plnění nejpřísnější ekologické normy. Stávající výrobní linku čínského podniku, která projde modernizací, doplní nová, kterou je nejprve nutné vybudovat. Každá linka zabezpečí výrobu jedné konkrétní řady vozů. V rámci společného podniku se počítá s novým výzkumně-vývojovým centrem.

(ms)

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Citroën a Peugeot expandují do Číny Fotografie k článku Citroën a Peugeot expandují do Číny

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Elektronickou dálniční známku si koupilo už pět milionů motoristů

Elektronickou dálniční známku si koupilo už pět milionů motoristů

Za téměř deset měsíců fungování elektronické dálniční známky se jich ke dnešnímu dni prodalo 5 039 232 kusů za 4 816 517 730 korun. Přitom v roce 2020 si papírovou dálniční známku koupilo celkem 5,3 mil. zákazníků. S..

Test: BMW iX3 - Mnichov skóruje

Test: BMW iX3 - Mnichov skóruje

Ač z nástupu čistých elektromobilů v redakci zrovna nejásáme radostí, už teď existují modely, které si umíme představit..

Vodíková Mirai boří předsudky o bezpečnosti: Ustála i výstřel

Vodíková Mirai boří předsudky o bezpečnosti: Ustála i výstřel

Toyota Mirai získala pět hvězdiček v bezpečnostních testech Euro NCAP. Jedná se o nejvyšší hodnocení, které potvrzuje..

Modernizovaná Fiesta přijíždí s mild-hybridy, LED-Matrix světlomety a ve verzi ST

Modernizovaná Fiesta přijíždí s mild-hybridy, LED-Matrix světlomety a ve verzi ST

Ford dnes poprvé ukázal podobu nové Fiesty, která přichází se sebevědomým modernizovaným vzhledem, rozšířenou nabídkou..

Test: Kia Sportage 1.6 CRDi MHEV 7DCT Black Edition - poslední šance ušetřit

Test: Kia Sportage 1.6 CRDi MHEV 7DCT Black Edition - poslední šance ušetřit

Kiu Sportage čeká brzy střídání generací a nás zajímalo, co dokáže nabídnout současná generace v provedení Black..