Chevrolet vybojoval mistrovský titul WTCC

05. 09. 2011
Sdílet článek

Chevrolet získal druhý titul mistra světa v hodnocení výrobců v seriálu WTCC. Během napínavého závodního víkendu ve Valencii vybojovaly Cruzy a tým RML další skvělý týmový výsledek, když Yvan Muller a Alain Menu obsadili v prvním závodě 1. a 2. místo; ve 2. závodě opanovali Yvan Muller, Rob Huff a Alain Menu kompletně stupně vítězů.

Po dvou vítězstvích ve Španělsku převzal Yvan Muller vedoucí pozici v šampionátu od Roba Huffa a vede před ním o 16 bodů; před Alainem Menu drží náskok 80 bodů. Je jisté, že individuální titul mistra světa nemůže uniknout jednomu z trojice jezdců Chevroletu, ale souboj je stále zcela otevřený. Do konce šampionátu zbývají tří závodní víkendy, tedy šest příležitostí bodovat. Příští podnik seriálu WTCC pořádají Japonci na okruhu Suzuka 22. a 23. října.


V prvním závodě, po souboji s Tarquinim na samotném začátku, zvítězil Yvan Muller před Alainem Menu. Rob Huff skončil pátý, poté co uvízl ve skrumáži v prvních zatáčkách, a získal tak několik cenných bodů. Jezdil i na třetí pozici, ale ztratil ji, když do zadní části jeho auta narazil Alain Menu, do kterého narazil Monteiro. Druhý závod se vyvíjel slibně pro BMW, když tři z nich byly na čele většinu závodu před trojicí Chevroletů Cruze, ale incident Coronella s Villou otevřel cestu Mullerovi a hodiny Michelisze v poslední zatáčce dostaly Huffa a Menu na stupně vítězů. Tým zůstává ve Valencii ještě v pondělí a v úterý, kdy bude testovat, pak se auta vydají na dlouhou zámořskou cestu do Asie, kde se poslední tři kola mistrovství odehrají především ve znamení souboje o titul v hodnocení jezdců.

Řekli po závodě: Yvan Muller (1./1.): „Moje velká pochvala patří především celému týmu za zasloužený zisk druhého titulu v Poháru konstruktérů! Víkend byl pro mě samozřejmě vynikající, vždyť jsem ho začínal s 6 body ztráty na Roba a odcházím se 16bodovým náskokem. Ale rozhodnuto ještě není nic a zůstávám plně koncentrovaný. V 1. závodu se mi podařilo předjet Tarquiniho, který perfektně odstartoval, a vybudovat si dostatečný náskok. Ve 2. závodu jsem držel krok s BMW, ale neměl jsem dobrou pozici na souboj s nimi. Naštěstí se zlikvidovaly mezi sebou a měl jsem to štěstí být v pravý čas na pravém místě. Oba závody byly velmi náročné na pneumatiky a na konci obou závodů jsem již jezdil více na kovu, než na gumě, zejména na levém zadním kole, díky čemuž se mi pár krát v posledních kolech zablokovalo.

Alain Menu (2./3.): „Velmi se těším z výsledku týmu a také z mých výkonů, zejména po neuspokojivé kvalifikaci. Druhé a třetí místo je opravdu dobré, zvláště pokud si uvědomíme, jak k nim došlo. V 1. závodu na začátku do mě zezadu několikrát narazil Monteiro a nedokázal jsem zabránit nárazu do Robova auta. Je mi to líto, ale i televizní záznam ukazuje, že jsem tomu nemohl zabránit. Když mi vysílačkou oznámili, že jsem za to dostal trest průjezdu depem, nemohl jsem uvěřit a velmi mě potěšilo, když to rozhodčí rychle změnili. Ačkoliv to nebývá zvykem, 2. závod byl mnohem tvrdší, snad díky horku, ale auto ke konci závodu jezdilo stále lépe."

Rob Huff (5./2.): „Pro mě tento víkend nebyl z nejlepších, ale nic není ztraceno. Musíme se pohnout vpřed a využít týdny před Japonskem na to, abychom zjistili, proč jsem v posledních 4-5 závodech začal ztrácet na Yvana a zlepšit tak naše výkony. Těším se na tuto výzvu! V 1. závodu jsem byl rád, když jsem skončil 5. - po tom všem, co se odehrálo v 1. kole. Nemám k tomu moc co dodat, můj výkon zničily incidenty, které jsem nevyprovokoval, ale to se stává… 2. závod byl mnohem lepší, dobře jsem odstartoval a pak, podobně jako Yvan, jsem využil problémy našich soupeřů před námi."

Eric Nève: „Vybojovat titul v posledním evropském kole, tři kola před koncem mistrovství, je prostě fantastické. Jsem nadšený Chevroletem, RML a každým členem týmu. Za tímto druhým titulem je obrovské množství práce. Přijali jsme výzvu postavit a nasadit novým motor 1,6 turbo a byli jsme s tím hotovi jako první. Nic nebylo jisté, ale vyplatilo se to!"

Stuart Cowie: „Vynikající výsledek náročného víkendu s vysokými očekáváními. Nyní se musíme soustředit na poslední tři kola v Asii a poskytnout našim jezdcům vozy, s nimiž získají mistrovský titul v hodnocení jezdců."

Pořadí jezdců po 18 z 24 závodů:
1. Muller (Chevrolet), 333 bodů;
2. Huff (Chevrolet), 317;
3. Menu (Chevrolet), 253;
4. Coronel (BMW), 164;
5. Tarquini (SEAT), 155; …
12. O’Young (Chevrolet), 43;
14. Bueno (Chevrolet), 25; ... atd.

Pohár konstruktérů po 18 z 24 závodů:
1. Chevrolet, 734 bodů;
2. BMW, 433;
3. SEAT, 393;
4. Volvo, 126.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Chevrolet/ms

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Modernizovaná Kia Picanto má český ceník. Základ koupíte za 319.980 Kč
Díky hokejovému šampionátu ušetříte při koupi Škody Scala, Kamiq a Karoq až 120 tisíc korun Renault Symbioz je rodinné kombi s velkým kufrem Test: Peugeot e-208 GT je malý elektromobil s velkým dojezdem a dobrým srdcem Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám

Tipy z autobazarů

Peugeot 308

Rok výroby 2024

549 999 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

715 000 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

479 900 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč