Češi trumfli Brity!!! Patnáct zemí za 1440 minut v C4 Coupé VTS!!!

vloženo

Rekordy nejrůznějšího druhu jsou od toho, aby se překonávaly. A jestliže v polovině roku 2003 evropským tiskem proběhla zpráva, že Britové Simon Heptinstall a Adrian Sherratt prosvištěli během 24 hodin autem Evropou a navštívili 12 zemí, což v historii motorismu nemá obdobu, a bylo jen otázkou času, kdy někdo zvedne „hozenou rukavici“.

Tento čas přišel na počátku května 2005. V té době totiž čeští motorističtí novináři Petr Minařík a Petr Dufek s vozem Citroën C4 VTS odjeli do holandského Maastrichtu, odkud vyrazili napříč naším kontinentem s cílem pokusit se pokořit výkon Britů. Během své čtyřiadvacetihodinové cesty projeli s nejsportovnější verzí „Cé-čtyřky“ s motorem 2,0i o výkonu 180 k kromě Nizozemska také Belgií, Lucemburskem, Francií, Německem, Švýcarskem, Lichtenštejnskem, Rakouskem, Itálií, Slovinskem, Chorvatskem, Maďarskem, Slovenskem, Českou republikou a Polskem a ujeli při tom 2062,6 km.


V každé zemi pro potvrzení svého pobytu tankovali a uskutečnili hovor z mobilního telefonu. Na každou projetou zemi tak existuje důkaz se záznamem času a místa ve formě tankovacího účtu a výpisu z účtu z mobilního telefonu. Po ukrutné době za volantem sice byli oba rekordmani stejně unaveni jako horolezci či jejich britští kolegové, kteří už po necelých 20 hodinách odmítli navštívit 13. stát (Srbsko), nicméně po dvou krizových momentech stačili ještě absolvovat při cestě do Polska dramatické finále s polskými úředníky na česko-polské hranici.
Díky tomuto heroickému výkonu se laťka, stanovená za volantem pohodlného i rychlého citroënu, který se osvědčil nejen na dálnicích či rovných silnicích v maďarských pustách, ale i na úzkých horských silničkách, dnes posunula skutečně dost vysoko. Najdou se zase někdy další vyzyvatelé??? A největší problémy při tomto pozoruhodném výkonu? Nejspíš krize v okolí Curychu, spousta promarněného času v kolonách na úzkých alpských cestách a mnohakilometrové dálniční i tunelové uzavírky, které jsou před sezónou s oblibou prováděny snad ve všech evropských státech.

Projetá trasa
: Maastricht (NL) – Liege (B) – Luxembourg (Lux.) – Méty (F) – Strassbourg (F) – Freiburg (D) – Basilej (CH) – Curych (CH) – Vaduz (FL) – St. Anton (A) – Innsbruck (A) – Brenner (I) – Brunico (I) – Linz (A) – Graz (A) – Maribor (SLO) – Varaždin (HR) – Nagykanizsa (H) – Szombathely (H) – Bratislava (SL) – Žilina (SL) – Čadca (SL) – Třinec (ČR) – Český Těšín (ČR) – Cieszyn (PL).

Zdroj: Citroën Česká republika

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Citroën Berlingo Shine 1.2 PureTech EAT8 - rodinný sen

Test: Citroën Berlingo Shine 1.2 PureTech EAT8 - rodinný sen

K testu jsme dostali Berlingo v klasické velikosti v nejvyšší výbavě SHINE poháněné benzínovým přeplňovaným tříválcem spojeným s osmistupňovým automatem, což je méně typická kombinace, která nás..

Škoda Auto představila elektrické Citigo iV s dojezdem až 260 km

Škoda Auto představila elektrické Citigo iV s dojezdem až 260 km

První elektrický městský model z dílny škodovky váží pouhých 1139 kg a pohání jej elektromotor s výkonem 61 kW a..

Test ojetiny: Peugeot 3008 2.0 HDi (video)

Test ojetiny: Peugeot 3008 2.0 HDi (video)

Segment rodinných vozů je celkem bohatý a tak se v pořadu Autocentral rozhodli otestovat první generaci Peugeotu 3008...

Opel Insignia má po faceliftu, co bude nového a čím se bude chlubit?

Opel Insignia má po faceliftu, co bude nového a čím se bude chlubit?

Modernizovaný Opel Insignia nabídne úspornější motory, uhlazenější design a inteligentní světlomety IntelliLux LED..

Škoda Superb přijíždí v plug-in hybridní variantě iV a nabízí dojezd až 930 km

Škoda Superb přijíždí v plug-in hybridní variantě iV a nabízí dojezd až 930 km

Nový Superb iV je vybaven benzinovým čtyřválcovým motorem 1.4 TSI a elektromotorem. Maximální systémový výkon činí 218..