Cayman GT4 na střeše Evropy!

vloženo

V rubrice Auto & Život se na palubě Porsche Cayman GT4 přeneseme do nádherných končin jihovýchodní Francie, kde mezi alpskými velikány leží nejvýše položená silnice Evropy, Col de la Bonette

Cayman GT4 na střeše Evropy! Cayman GT4 na střeše Evropy!

Britský youtuber Tim Burton vyrazí krátce před prodejem svého Porsche na dost možná nejlepší projížďku loňského roku.


Model Cayman GT4 platí totiž za jedno z nejlepších řidičských aut poslední dekády a co může být lepší, než s takovým strojem vyrazit právě do Alp?

Tim v úvodu videa krátce uvede plán poslední cesty a za doprovodu atmosférického šestiválce vyráží. Hned v zápětí uvádí dva základní důvody, proč je právě Col de la Bonette tou nejvhodnější silnicí k poslední projížďce.



„V první řadě jde o dechberoucí scenérie, které dovolují pořídit opravdu nádherné snímky. Daleko podstatnější však je, že kvůli řídnoucímu vzduchu ztratí motor v průměru 1% výkonu na každých 100 výškových metrů. Při použití správného paliva se tak ale vůbec dít nemusí a právě tomu se chci dnes přiučit," sděluje Tim. (1:50)

Kocháme se záběry fantastických panoramat a nádherných klikatic, které Tim se svým GT4 zdolává.

„Právě jsme přesáhli hranici 2 000 metrů nad mořem a do cíle nám zbývá zhruba ještě 800 výškových metrů. Zajímavostí ovšem je, že se silnice Col de la Bonette skládá technicky ze dvou částí. Col de la Bonette, hlavní silnice, která vede napříč horským pasem a stoupá v podstatě jen do výšky 2 715 nad mořem, a samotné Cime de la Bonette, která vás doveze až k výšce 2 802 metrů nad mořem, těsně pod vrchol, který se tyčí do výšky 2 862 metrů nad mořem. Na samotný vrchol, kam se musí pěšky, samozřejmě také půjdeme.
Proč ale jedeme právě modelem GT4? (V době, kdy Tim video natáčel, vlastnil 6 vozů.) No předně kvůli zvuku. Cayman můžete vytočit a nechat jej, aby si krásně zakřičel. Zní neskutečně! A pak je to právě kvůli jeho charakteru, fenomenální manuální převodovce a skvělému vyvážení. Nevím, je to vážně těžko popsatelné… Je to prostě perfektní auto na tento typ cesty, při kterém si kromě samotného řízení užijete také dokonalost scenérie všude okolo!“ ​
(3:39)



Dále sledujeme pár krásných záběrů, ve kterých nechybí zvuk „GT4-ky“, a po opětovném přesunutí na palubu jede Tim přímo za legendární verzí Porsche 911 (997) GT3 RS 4.0, která aktuálně 4 roky po svém uvedení patří mezi nejcennější sběratelské kousky (cena nejde pod 10 miliónů Kč).

Věřili byste tomu? Právě jedeme za GT3 RS 4.0, což rozhodně není obvyklé auto!“ (5:57)

Následují chvíle nadšení, které je snad i škoda překládat a nádherné jízdní záběry. Po chvilce se ale Tim opět vrací ke slovu: „Vůbec poprvé se díváme na vrchol Cime de la Bonette. Stále nám chybí zhruba 200 výškových metrů, ale již se to blíží. Sakra, miluji ten zvuk motoru podél skal!“

„Tak, a je to tady. Přijíždíme na vrchol Col de la Bonette, který se ve výšce 2 715 metrů nad mořem nachází právě zde vlevo, kam pak silnice pokračuje. My ale pojedeme rovně, abychom si nejvyšší vrchol, kolem kterého leží cesta Cime de la Bonette, pořádně prohlédli. Neuvěřitelné, cesta jako kdyby stoupala až ke slunci.“
(8:03)

„A jsme tu. Toto je nejvyšší bod v Evropě s vyasfaltovanou silnicí. 2 802 metrů nad mořem. Honem ven, pořádně se rozhlédnout! Jsme na vrcholu, toto je La Bonette a je zde i památník s cedulí, který nám o silnici poví víc. Možná francouzsky čtete lépe než já, takže jen v kostce. Silnice byla vybudována v roce 1860 Napoleonem III. a nyní slouží veřejnosti jako nejvýše položená komunikace v Evropě.
Ale… Jen se podívejte do toho fantastického údolí. Ten výhled a ta silnice, která přímo vybízí k tomu, abyste se po ní svezli. Fantazie. No, nic. Jelikož ještě nejsme úplně na vrcholu, necháme zde auto a vystoupáme posledních 60 výškových metrů po vlastních.“
(9:10)



„A je to! Pořádně jsem se zadýchal, možná bych si měl zlepšit fyzičku. Ale co… 2 862 metrů nad mořem a jeden z nejlepších výhledů. Ale podívejte, je až k neuvěření, jaký zde panuje klid. Žádný vítr, hluk ani nic podobného.“


Po nabrání dechu se Tim rozhlíží po vrcholu, ukazuje, kterým směrem leží francouzská města, a krátkým pohledem prostuduje i mapu na samotném vrcholu. Kocháme se ještě pár krásnými záběry a na samotném konci nám Tim ukazuje i parádní zvuk svého Porsche… To byla jízda!


Martin Müller (text), Tim Burton (video)

Vyhledat vozidla v inzerci: Porsche


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Ford uvádí nový Mustang Mach-E. Jaké jsou jeho přednosti?

Ford uvádí nový Mustang Mach-E. Jaké jsou jeho přednosti?

Legendární americký model Mustang slaví tento rok 55 let existence a při té příležitosti automobilka ukázala jeho novou verzi. Ta je plně elektrická a trošku netradičně nabízí karoserii SUV. Na jedno nabití ujede až 600..

Test: BMW X1 xDrive 25d. Jeho prodeje mají důvod!

Test: BMW X1 xDrive 25d. Jeho prodeje mají důvod!

BMW X1 se dočkalo modernizace. A my? My jednoho z nejzajímavějších provedení ve výbavě M Sport s tužším podvozkem a..

Prémiová paliva pro ojetý vůz: ano či ne? (1/2)

Prémiová paliva pro ojetý vůz: ano či ne? (1/2)

Vyplatí se u čerpacích stanic tankovat prémiová paliva, nebo je to u běžných ojetých vozů zbytečné? Jaké vlastně mají..

Citroën uvádí nový model C5 Aircross Hybrid. Co vše nabídne?

Citroën uvádí nový model C5 Aircross Hybrid. Co vše nabídne?

V příštím roce mají všechny nové modely značky Citroën dostat svou hybridní nebo elektrickou verzi a SUV C5 Aircross je..

Test ojetiny: Audi A6 Avant 3.0 TDi Quattro (video)

Test ojetiny: Audi A6 Avant 3.0 TDi Quattro (video)

Populární Audi A6 generace C7 se vyrábělo v letech 2010 až 2018. K dispozici je s karoserií sedan a v praktičtějším..