BMW ukončí výrobu modelu Z4 v březnu 2026, verze Final Edition je tu ale jen pro vyvolené
Zákazníci budou mít krátké období pro objednání BMW Z4 Final Edition, které začne koncem ledna 2026.
Čistá radost z jízdy byla vždy součástí DNA značky BMW. BMW Z4 je toho dokonalým příkladem: skutečně vzrušující radost za volantem roadsteru. Od uvedení první generace v roce 2002 tento otevřený sportovní vůz ohromuje zákazníky jedinečnou kombinací bezkonkurenčního designu, puristického zážitku z jízdy a sportovní dynamiky. BMW Z4 Final Edition nabízí fanouškům časově omezenou příležitost objednat si velmi speciální verzi tohoto vozu, která se může stát sběratelským kouskem. Je vybavena specifickými prvky výbavy, které vytvářejí individuální akcenty jak na exteriéru, tak v interiéru. Final Edition zároveň představuje vrcholnou variantu tohoto ikonického dvoumístného vozu. Výroba BMW Z4 bude ukončena v březnu 2026.
Zákazníci budou mít krátké období pro objednání BMW Z4 Final Edition, které začne koncem ledna 2026. V České republice objednávky na tento model otevřeny nebudou.
Výrazný vzhled pro nezaměnitelnou osobnost
Charakteristickým rysem exteriéru BMW Z4 Final Edition je exkluzivní matně černý lak Frozen Black. Tato barva, která podtrhuje individuální a dynamický charakter tohoto modelu, je k dispozici pouze pro BMW Z4 Final Edition. Obzvláště působivá je v kombinaci s leskle černými lištami exteriéru M Shadowline, které jsou součástí všech modelů Final Edition. Kromě matně černého laku si zákazníci mohou bez příplatku vybrat i jiné barvy z nabídky BMW Z4. Součástí BMW Z4 Final Edition jsou také M sportovní brzdy s leskle červenými třmeny. Ty zaujmou nejen značným brzdným účinkem, ale rovněž atraktivním vzhledem.
Červené akcenty v interiéru
Výrazné kontrastní červené švy, vybrané speciálně pro provedení Final Edition, tvoří doslova jednotící motiv, který v tomto případě spojuje palubní desku, středovou konzolu, obložení dveří a M sportovní sedadla s koženým čalouněním v kombinaci Vernasca/Alcantara. Dalším atraktivním prvkem, který upoutá pozornost, je M Alcantarový volant s kontrastními švy. Dokonale podtrhuje sportovní charakter BMW Z4 Final Edition, zatímco speciálně gravírované prahové lišty zvyšují jeho exkluzivitu.
K dispozici pro všechny verze
Provedení Final Edition je k dispozici pro BMW Z4 sDrive20i o výkonu 145 kW/197 k (kombinovaná spotřeba paliva podle WLTP: 7,4–7,3 litru/100 km; emise CO2: 166–164 g/km, třída CO2: F) a BMW Z4 sDrive30i s výkonem 190 kW/258 k (kombinovaná spotřeba paliva podle WLTP: 7,4 litru/100 km; emise CO2: 166 g/km, třída CO2: F). Edice se vztahuje také na nejvyšší model BMW Z4 M40i (kombinovaná spotřeba paliva podle WLTP: 8,7–8,0 litru/100 km; emise CO2: 197–181 g/km, třída CO2: G) s výkonem 250 kW/340 k se zážehovým řadovým šestiválcem pod kapotou.
Varianta Final Edition, která je k dispozici pro všechny modely bez ohledu na zvolenou převodovku, stojí 4200 eur. Vyžaduje M sportovní paket, který je již součástí standardní výbavy modelů BMW Z4 sDrive30i a BMW Z4 M40i. U modelu BMW Z4 sDrive20i stojí varianta Final Edition 7400 eur, protože M sportovní paket není součástí standardní výbavy této varianty motoru, a je proto k vozu přidán za obvyklou cenu 3200 eur.
Historie BMW Z4: uvedení první generace v roce 2002
BMW Z4 je součástí dlouholeté tradice otevřených dvoumístných sportovních vozů BMW. Tato úspěšná řada zahrnuje ikony jako BMW 328 Roadster, BMW 507 a BMW Z8.
BMW Z4 mělo premiéru na podzim 2002 jako přímý nástupce modelu BMW Z3 uvedeného na trh v roce 1995. Stejně jako jeho předchůdce byl i tento roadster BMW, interně známý jako řada E85, vyráběn v závodě BMW ve Spartanburgu v americkém státě Jižní Karolína.
Dlouhou kapotou a krátkou zádí signalizoval design BMW Z4 sílu a sportovní charakter. Uvnitř zajišťovala nízká poloha sedadel těsně před zadní nápravou nezapomenutelný zážitek z jízdy typický pro klasické roadstery. BMW Z4 stanovilo nové standardy v oblasti torzní tuhosti, která v segmentu kabrioletů a roadsterů neměla obdoby. Jeho vynikající agilita byla dána také rozložením hmotnosti v poměru 50/50 mezi nápravy. BMW Z4 M Roadster bylo špičkovým modelem první generace. Bylo vybaveno zážehovým řadovým šestiválcem o výkonu 252 kW/340 k z BMW M3 a z 0 na 100 km/h zrychlovalo za 5,0 s.
Druhá generace BMW Z4: nezměněná dynamika, elektrohydraulická pevná skládací střecha jako standard
V prosinci 2008 představilo BMW světu druhou generaci modelu Z4. Nový dvoumístný vůz, interně známý jako modelová řada E89, opět kombinoval klasické proporce s nejmodernější technikou.
Byl vybaven zcela novou elektrohydraulicky ovládanou pevnou skládací střechou, složenou ze dvou částí. Střecha s hliníkovou konstrukcí byla součástí standardní výbavy a dala se otevřít nebo zavřít stisknutím tlačítka za pouhých 20 sekund. S uzavřenou střechou nabízelo BMW Z4 komfort sportovního prémiového kupé. Interiér nového BMW Z4 získal oproti první generaci modelu mnohem více prostoru nad hlavou a pro lokty. Navíc se v tomto roadsteru poprvé objevil ovládací systém BMW iDrive.
Třetí generace BMW Z4: moderní interpretace klasického otevřeného sportovního vozu.
BMW představilo třetí, a současnou generaci BMW Z4 v srpnu 2018 na golfovém hřišti Pebble Beach Golf Links poblíž Monterey v Kalifornii. Světová premiéra BMW Z4 odhalila moderní interpretaci klasického otevřeného sportovního vozu. Prémiový roadster se vyznačoval elektricky poháněnou látkovou střechou, sportovním ovládáním a puristickým interiérem zaměřeným na řidiče. To vše doplnily prvotřídní asistenční systémy, infotainment a funkce konektivity. V tomto segmentu nemá konkurenci třílitrový řadový šestiválec s technologií M TwinPower Turbo v modelu BMW Z4 M40i, který se od roku 2024 nabízí ve variantě Pure Impulse Edition i s manuální převodovkou. Final Edition bude vrcholem třetí generace BMW Z4.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel
BMW Z4 Z4M KUPÉ 343k
BMW Z4 2.5 M-TECH XEN TEMP