BMW řady 1 jako sedan zatím jen pro Čínu | Autanet.cz

BMW řady 1 jako sedan zatím jen pro Čínu

Narozdíl od konkurentů automobilce s roztočenou vtrulí chybí na evropském trhu kompaktní sedan. A je to při pohledu na BMW řady 1 sedan velká škoda. To je totiž určeno a vyvinuto zejména pro Čínu.

Spuštění prodeje BMW řady 1 Sedan na čínském trhu rozšiřuje nabídku německé prémiové značky o model upravený přesně podle potřeb čínských zákazníků. Segment prémiových kompaktních vozů má v Číně velký potenciál pro další růst. Společnosti BMW Group a BMW Brilliance Automotive Ltd. budou tento model nabízet pouze na čínském trhu.


Model BMW řady 1 Sedan vyvinuli v mnichovské v centrále BMW ve spolupráci s čínskými konstruktéry. Koncept vozu a jeho výbava se zaměřily na specifické požadavky cílových skupin v Číně, stejně jako na místní podmínky včetně hustoty dopravy a infrastruktury. Během vývoje pro sériovou výrobu absolvovalo vozidlo intenzivní testování po celém světě včetně okruhu Nürburgring, jakož i ve všech klimatických pásmech, které se v Číně nacházejí.

BMW řady 1 Sedan se vyrábí v továrně ve městě Tiexi, která byla otevřena v roce 2012 a je součástí společného podniku BMW Group a BMW Brilliance Automotive Ltd. Továrna patří do průmyslového komplexu Šen-jang na severovýchodě Číny. V tomto komplexu se vyrábějí i ostatní modely BMW upravené pro čínský trh. V Šen-jangu se uplatňují stejné přísné standardy kvality jako ve všech ostatních výrobních továrnách společnosti BMW Group po celém světě.

Konstrukce modelu BMW řady 1 Sedan se přesně přizpůsobila potřebám čínských zákazníků. Karoserie se stupňovitou zádí je tím, co vyhledávají zákazníci v různých kategoriích. Vzhledem k popularitě karoserií typu sedan v Číně spustila značka BMW specifický program. Speciálně pro čínský trh vznikly modely BMW řady 3 a BMW řady 5 s prodlouženým rozvorem. Vyrábějí se také v továrně ve městě Šen-jang.

Výjimečný design s charakteristickými liniemi.
Sportovní elegance BMW řady 1 Sedan se odráží v proporcích i na liniích karoserie. Nepřehlédnutelné přitažlivosti se podařilo dosáhnout přizpůsobením typických prvků designu sedanů značky BMW kompaktním rozměrům exteriéru s délkou 4456 milimetrů, šířkou 1803 milimetrů a výškou 1446 mm. Krátké převisy, dlouhá kapota motoru, kabina posunutá dozadu a dlouhý rozvor s hodnotou 2670 milimetrů dodávají BMW řady 1 Sedan protáhlý sportovní vzhled. Charakteristická linie vozu plynule stoupá od předních blatníků, přes kliky dveří až k zadním světlům.

Interiér BMW řady 1 Sedan nabízí prostor pro radost z jízdy. Přístrojová deska je jako ve všech vozech značky BMW orientovaná na řidiče. Pozice sezení i uspořádání přístrojů a ovladačů zvyšují koncentraci řidiče na vozovku. Standardní součástí ovládacího systému iDrive v BMW řady 1 Sedan je i široký displej uprostřed palubní desky a ovladač iDrive na středové konzole. Horizontální linie palubní desky přecházejí až do obložení dveří, čímž vytvářejí pocit jemné harmonie a velkého prostoru.

Nová generace motorů: vysoké otáčky a účinnost ve stylu BMW.
Moderní a sportovní charakter BMW řady 1 Sedan se odráží i v nabídce motorů. Na výběr jsou tři nejnovější pohonné jednotky BMW Group vybavené technologiemi BMW TwinPower Turbo. BMW 125i Sedan pohání 2litrový 4válec o výkonu 170 kW (231 k) a točivém momentu 350 Nm, kombinovaný s 8stupňovou převodovkou Steptronic. Další 2litrový 4válec pracuje v BMW 120i Sedan. Sportovní dynamiku zajišťuje výkon 141 kW (192 k) a točivý moment 280 Nm. Nabídku motorů uzavírá 3válcová pohonná jednotka modelu BMW 118i Sedan. Z objemu 1,5 litru generuje výkon 100 kW (136 k) a točivý moment 220 Nm.

Specifické nastavení odpružení, maximální bezpečnost.
Jízdní vlastnosti nového BMW řady 1 Sedan charakterizuje sportovní duch, komfort a bezpečnost. Dokonalý základ představuje pohon předních kol, téměř rovnoměrné rozložení hmotnosti na nápravy, odlehčená konstrukce karoserie a pečlivě naladěné odpružení. Nastavení podvozku je sportovní, ale současně splňuje i vysoké nároky na komfort. O precizní ovládání vozu se starají výkonné kotoučové brzdy a elektromechanický posilovač řízení Servotronic s proměnlivým účinkem závislým na rychlosti.

Ovladatelnost i ochrana posádky je kromě jiného dána i vysokou torzní tuhostí karoserie BMW řady 1 Sedan. Interiér obsahuje kompletní bezpečnostní výbavu včetně předních, bočních a hlavových airbagů, jakož i tříbodové bezpečnostní pásy pro cestující na všech sedadlech. Všechny verze sjíždějí z výrobní linky vybavené dojezdovými pneumatikami typu runflat.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Ford C-MAX

Rok výroby 2018

299 000 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

529 000 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2016

249 900 Kč

Volkswagen Arteon

Rok výroby 2019

629 900 Kč