BMW Group a PSA Peugeot Citroën spolupracují

vloženo

BMW Group a skupina PSA Peugeot Citroën představují první plody spolupráce v oblasti vývoje benzinových motorů. Dochází k prvnímu odhalení špičkových technologií použitých právě v oblasti společně vyvíjených benzinových motorů.

Spolupráce obou skupin, poprvé oznámená v roce 2002, se dnes zhmotnila vytvořením nových standardů v oblasti benzinových motorů, a to jak v oblasti výkonu a jízdního pohodlí, tak i ve snížení spotřeby a emisí oxidu uhličitého (CO2). Tyto motory obohatí v roce 2006 vozy z kategorie malé a střední třídy u značek Peugeot a Citroën a také budoucí modely MINI. Roční produkce by měla časem dosahovat okolo 1 milionu kusů těchto motorů.


V průběhu tzv. „technologického dne“, který se uskutečnil 13. listopadu 2004 v Mnichově, ve vývojovém centru BMW Group, představitelé obou partnerských skupin představili odborné veřejnosti technické detaily, následujících dvou typů motorů: - nepřeplňovaný motor, vybavený rozvody s proměnlivou geometrií, o obsahu 1,6l a výkonu 85 kW/115 k - motor s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný turbokompresorem, o obsahu 1,6l a výkonu 105 kW/143 k Výše uvedené motory tvoří první základ skupiny motorů, která se časem doplní o motory s výkonem začínajícím na 55 kW/75 k a končícím na hodnotě 125 kW/170 k. Každý z partnerů přinesl své know-how, které se odrazilo v mnohých technických řešeních, jež budou v nových motorech využity. Jedná se např. o: - rozvody s proměnlivým zdvihem ventilů - olejové čerpadlo s řízeným výtlakem - pohon příslušenství jednoduchým řemenem - hlava válců odlévaná metodou „ztracené formy“

Kromě jiného došlo také na mnohé inovace, jako např.: - přímé vstřikování paliva pro optimalizaci výkonu - turbokompresor Twin-Scroll pro zlepšení odezvy a jízdního pohodlí - odpojitelné vodní čerpadlo pro snížení spotřeby paliva a emisí V rámci této spolupráce, BMW Group a skupina PSA Peugeot Citroën chtějí dokázat, že benzinové motory mají stále významný technologický potenciál, který může přinášet úspory spotřeby paliva a snížení emisí CO2, a to vše při zlepšení výkonových parametrů a jízdního pohodlí.

Zdroj: Citroen Česká republika, s. r. o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Policisté budou mít 28 pořádných aut, které nezastaví ani terén

Policisté budou mít 28 pořádných aut, které nezastaví ani terén

Policie České republiky převzala v Průhonicích od zástupců značky Toyota prvních 12 terénních vozů Land Cruiser. Budou sloužit v příhraničních oblastech po celé ČR pro potřeby Cizinecké policie. Na základě výběrového..

Test: Volkswagen T-Cross R-Line 1.5 TSI DSG je skvělé auto, jen má jednu chybu

Test: Volkswagen T-Cross R-Line 1.5 TSI DSG je skvělé auto, jen má jednu chybu

Volkswagen T-Cross je nejmenší a nejnovější SUV německé značky. Vůz sdílející základ s hatchbackem Polo je navíc..

BMW řady 5 prodělalo omlazení, poznáte změny?

BMW řady 5 prodělalo omlazení, poznáte změny?

Nové BMW řady 5 bude uvedeno na trh v červenci 2020. V polovině svého života sedan i kombi prošly modernizací, která..

Omlazená Kia Rio představena, největší novinky se odehrály pod kabátem

Omlazená Kia Rio představena, největší novinky se odehrály pod kabátem

Čtvrtá generace hatchbacku Kia Rio prošla faceliftem, který přinesl kromě pozměněného designu zcela nové technologie v..

Stáří správně uskladněných pneumatik se bát nemusíte, horší je to s pneumatikami na stojících vozech

Stáří správně uskladněných pneumatik se bát nemusíte, horší je to s pneumatikami na stojících vozech

Na každé pneumatice nalezneme tzv. DOT kód, který pomáhá určit přesný věk a datum její výroby. To je známá věc a..