Bilance PSA Peugeot Citroën v prvním čtvrtletí 2006 - Evropská stabilita, celosvětový nárůst
05. 05. 2006
Sdílet článek
Konsolidované hospodářské výsledky skupiny PSA Peugeot Citroën vzrostly za první tři měsíce roku 2006 o 2,4 % na téměř 14 miliard Eur, což značí posílení pozic na evropském trhu a výrazný nárůst na mezinárodních trzích v souladu s cíli skupiny pro rok 2006.
Za první čtvrtletí 2006 dosáhly konsolidované výsledky prodejů a příjmů hodnoty 13,963 miliard Eur, což je o 2,4 % více než za stejné období loňského roku (13,635). Automobilová divize vykázala výsledky prakticky totožné s bilancí za stejné období roku 2005 (mírný pokles o 0,3 % na 10,979 miliard Eur).
V západní Evropě se prodeje obou značek zvedly o 1,2 % na 586 800 nových vozů, na konci března přitom trh obecně posílil o 3,7 %. Tržní podíl skupiny se usadil na 14,4 % proti 14,8 % v prvním kvartálu 2005. Posílil však v porovnání s podílem na trhu celého druhého pololetí loňského roku (14 %). Nárůst prodejů skupiny ovšem přišel ještě v době před uvedením nového modelu Peugeot 207. Zvýšené tempo výroby tohoto modelu se odrazí na bilanci až v následujícím období. Současná produkce 1400 vozů ve dvou závodech (Poissy a Madrid) bude posílena o výrobu v Trnavě.
Prodej v zemích mimo západní Evropu značně narostl – dokonce o 20,9 % na 184 100 vozů, což plně koresponduje s vývojem v posledních dvou letech. Ve střední, východní Evropě a Turecku se prodalo na 49 500 nových vozů, což odpovídá nárůstu o 17,7 % proti prvnímu čtvrtletí 2005.
V Latinské Americe vylétly prodeje skupiny o 40,1 % na 54 200 vozů. Vylepšil se trh Argentiny, kde se prodalo 16 700 vozů, což pro PSA představuje +30,6 % při obecném vzestupu trhu o 24,4 %. V Brazílii sice automobilový trh poklesl o 13,6 %, nicméně skupina PSA prodala o 64,9 % vozů více než v prvním trimestru roku loňského (25 200).
V Číně se prodeje PSA zvedly o 32 % na 43 700 nových aut, což se odrazilo na tržním podílu (4,4 %). Dobré výsledky úvodu roku vycházely z uvedení modelů P 206 a C-Triomphe. V dalším období se očekává výraznější vylepšení bilance díky zdvojnásobení výrobní kapacity a novým provozům společného podniku Donfeng Peugeot Citroën Automobile a závodu ve Wuhanu. Citelný pokles nastal u prodeje náhradních dílů - o 43,3 %. Banque PSA Finance se může pochlubit zvýšenými příjmy 406 milionů Eur (proti 413 milionů), skupina Gefco vykázala příjmy 814 milionů Eur (718) a skupina Faurecie 2,9 miliard Eur.
V západní Evropě se prodeje obou značek zvedly o 1,2 % na 586 800 nových vozů, na konci března přitom trh obecně posílil o 3,7 %. Tržní podíl skupiny se usadil na 14,4 % proti 14,8 % v prvním kvartálu 2005. Posílil však v porovnání s podílem na trhu celého druhého pololetí loňského roku (14 %). Nárůst prodejů skupiny ovšem přišel ještě v době před uvedením nového modelu Peugeot 207. Zvýšené tempo výroby tohoto modelu se odrazí na bilanci až v následujícím období. Současná produkce 1400 vozů ve dvou závodech (Poissy a Madrid) bude posílena o výrobu v Trnavě.
Prodej v zemích mimo západní Evropu značně narostl – dokonce o 20,9 % na 184 100 vozů, což plně koresponduje s vývojem v posledních dvou letech. Ve střední, východní Evropě a Turecku se prodalo na 49 500 nových vozů, což odpovídá nárůstu o 17,7 % proti prvnímu čtvrtletí 2005.
V Latinské Americe vylétly prodeje skupiny o 40,1 % na 54 200 vozů. Vylepšil se trh Argentiny, kde se prodalo 16 700 vozů, což pro PSA představuje +30,6 % při obecném vzestupu trhu o 24,4 %. V Brazílii sice automobilový trh poklesl o 13,6 %, nicméně skupina PSA prodala o 64,9 % vozů více než v prvním trimestru roku loňského (25 200).
V Číně se prodeje PSA zvedly o 32 % na 43 700 nových aut, což se odrazilo na tržním podílu (4,4 %). Dobré výsledky úvodu roku vycházely z uvedení modelů P 206 a C-Triomphe. V dalším období se očekává výraznější vylepšení bilance díky zdvojnásobení výrobní kapacity a novým provozům společného podniku Donfeng Peugeot Citroën Automobile a závodu ve Wuhanu. Citelný pokles nastal u prodeje náhradních dílů - o 43,3 %. Banque PSA Finance se může pochlubit zvýšenými příjmy 406 milionů Eur (proti 413 milionů), skupina Gefco vykázala příjmy 814 milionů Eur (718) a skupina Faurecie 2,9 miliard Eur.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel
Citroën Jumpy 2,0BlueHDi 6 míst,Top KM,Tažné
Rok výroby
2021
529 900 Kč
Citroën C3 1.6 HDi 68kW PANORAMA
Rok výroby
2012
105 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1,6HDI-80KW*DIGIKLIM*ALU*TAŽNÉ
Rok výroby
2008
88 000 Kč
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější články
Nový Citroën C5 Aircross v prodeji. Z nabídky zmizel důležitý motor
Druhá generace láká na více prostoru, vyšší komfort a příjemnou základní cenu ...
Předprodej hybridní Toyoty Aygo X začíná. Jaké jsou české ceny?
Novinka má vyšší výkon o 44 koní, chlubí se lepším odhlučněním a může mít aparaturu JBL ...
Seat Ibiza i Arona v novém. Benzínové motory zůstávají
Pod kapotou může být tříválec nebo čtyřválec, manuální nebo automatická převodovka ...
Nejčtenější články měsíce
Top
Tipy z autobazarů
Škoda Kodiaq 2,0 SPORTLINE
Rok výroby 2020
530 001 Kč
Volkswagen Touareg 3,0TDI VZDUCH KŮŽE HUD TAŽNÉ
Rok výroby 2020
955 900 Kč
BMW i4 0,0 M50 xDrive 1.maj.,ČR
Rok výroby 2022
1 295 000 Kč
Škoda Superb 2.0 TDi 110KW Sportline
Rok výroby 2020
489 000 Kč