Berlingo, Combo a Rifter mají nového sourozence Toyotu Proace City | Autanet.cz

Berlingo, Combo a Rifter mají nového sourozence Toyotu Proace City

Čtvrtý do party, to je zbrusu nová Toyota PROACE CITY vyvinutá ve spolupráci se skupinou Groupe PSA. Kompaktní dodávka se představuje ve dvou různých provedeních, lišících se délkou karoserie – kratší o délce 4,4 m a delší o délce 4,7 m.

V obou případech je možné objednat si trojici předních sedadel, stejně tak jako variantu bez prosklení či s prosklením; v případě dlouhé verze se také nabízí užitková varianta ‚crew cab‘ pro posádku a náklad. Osobní verze se nabízí s pěti nebo sedmi sedadly, a to v kombinaci s kratší i delší karoserií.


Nový model svými rozměry a užitečným zatížením dokonale doplňuje řadu PROACE. Tržní podíl modelu PROACE, jenž se prodává od roku 2016, se v segmentu dodávkových vozů střední hmotnostní kategorie blíží podílu pěti procent a je na nejlepší cestě v roce 2019 dosáhnout v Evropě ročních prodejů kolem 30 tisíc vozů.

PROACE CITY díky svým rozměrům a uspořádání přináší vynikající nákladový objem, který může dosáhnout až 3,3 m3 (ve standardní verzi), resp. 4,3 m3 (v prodloužené verzi s volitelnou výbavou Smart Cargo, tedy modulárním sedadlem spolujezdce). Důležitý je i fakt, že tato Toyota je v dané třídě jedním z mála vozů schopných pobrat dvě europalety. S volitelným systémem Smart Cargo pak vůz v dané třídě nabídne nejdelší prostor pro náklad: až 3,1 m ve standardní verzi, resp. 3,4 m v prodloužené verzi, přičemž i maximální užitečné zatížení PROACE CITY dosahující jedné tuny (v oboru provedeních) stojí na vrcholu třídy. Těm, kteří potřebují dopravovat ještě větší nebo těžší náklad, pak dodávka nabídne možnost tahání brzděných přívěsů o hmotnosti až 1,5 tuny. Zákazníci si mohou objednat asymetrické zadní dveře (prosklené nebo plné), resp. výklopnou záď s panty nahoře.

Nabídka benzínových a naftových jednotek zahrnuje agregáty o výkonu od 75 do 130 koní a možnost volit mezi pěti- či šestistupňovou manuální převodovkou nebo osmistupňovým automatickým ústrojím.

Řada PROACE CITY svými schopnostmi, všestranností, výkony a hospodárností s rezervou splňuje nejrůznější požadavky firem i správců vozových parků v tomto automobilovém segmentu, a může tak svůj potenciál plně zužitkovat k posílení značky Toyota na trhu s lehkými užitkovými vozy.

Praktické a všestranné provedení
PROACE CITY nabízí široké možnosti uspořádání interiéru k naplnění různorodých požadavků na převoz osob i nákladu.

Dodávku lze objednat se dvěma samostatnými předními sedadly nebo s trojmístnou lavicí – v tomto případě je navíc k dispozici řešení ‚Smart Cargo‘ (modulární sedadlo spolujezdce), podobně jako u většího modelu PROACE. Systém Smart Cargo zahrnuje sklápění krajního sedadla spolujezdce a otvor v dělicí přepážce, čímž se prostor pro náklad zvětší o 0,4 m3 a zároveň o 1,3 m prodlouží maximální délka převážených předmětů; z prostředního sedadla spolujezdce lze sklopením vytvořit praktický stolek, včetně dalšího úložného prostoru pod sedadlem.

Pokud u provedení ‚crew cab‘ momentálně nepotřebujete sedadla druhé řady, lavici můžete sklopit do roviny a posunout dělicí přepážku dopředu pro zvětšení prostoru pro náklad. Při transportu delších předmětů je možné otevřít otvor v dělicí přepážce.

Po celé kabině najdeme praktické a chytře řešené úložné prostory (v závislosti na konkrétním modelu), od držáku mincí a nápojů přes otevřené odkládací přihrádky až po zásuvku pod sedadlem nebo prostory začleněné do střechy, dveří a podlahy. V osobní verzi si zájemci mohou objednat panoramatické střešní okno s odkládacími skříňkami nad hlavou (podobně jako v letadle) a středovou konstrukcí v podobě ‚plovoucího‘ oblouku v úhrnném objemu 74 litrů a přístupem ze sedadel druhé řady nebo zavazadlového prostoru.

Otevíratelné okno ve výklopné zádi zjednodušuje přístup do zavazadlového prostoru při parkování na stísněných místech.

PROACE CITY Verso nabízí flexibilní uspořádání pro převoz cestujících, včetně možnosti zvolit pro druhou řadu buďto tři samostatná sedadla, nebo lavici dělenou a sklopnou v poměru 60:40. V dlouhém i krátkém provedení lze přidat třetí řadu s dostatečnými rozměry a funkcí posouvání pro pohodlný převoz dospělých pasažérů.

U vozů se třemi samostatnými sedadly ve druhé řadě je pro všechna sedadla k dispozici uchycení dětských sedaček Isofix (opět v dané třídě jedinečné). Všechna sedadla (kromě řidiče) lze sklopit do roviny, a tak vytvořit velkorysý a všestranně využitelný prostor.

Bezpečnost, pohodlí a funkčnost, bohatá nabídka výbavy
Výhodou modelu PROACE CITY je široká nabídka prvků výbavy zaměřených na vyšší bezpečnost, co nejpohodlnější prostředí pro řízení nebo vyšší schopnosti a praktičnost, ať již v případě vanu nebo osobního provedení Verso.

Bezpečnostní prvky nabízené formou bezpečnostního paketu přinášejí vysokou úroveň aktivní bezpečnosti v souladu s požadavky zákazníků. Součástí základní výbavy je předkolizní bezpečnostní systém, systém rozpoznávání dopravních značek, systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu, tempomat a funkce upozorňování na únavu řidiče po delší době řízení bez přestávky („šálek kávy“).

Bezpečnostní sestavu rozšiřuje druhý paket zahrnující navíc automatické přepínání dálkových světel, funkci upozorňování na ‚kličkování‘ vozidla a rozšířený systém rozpoznávání dopravních značek, zatímco nejkomplexnější paket přidává adaptivní tempomat a sledování slepého úhlu. Všechna provedení kromě toho zahrnují systém eCall, zajišťující automatické kontaktování tísňových služeb v případě vážné nehody.

Ohledně multimédií a konektivity je Toyota PROACE CITY vybavena 8" dotykovým displejem audiosystému s podporou chytrých telefonů, včetně zrcadlení obsahu MirrorLink a systémů Apple CarPlay (vč. asistentky Siri) a Android Auto (s asistentem Google), plus připojení Bluetooth a portů USB/Aux-in. Prostřednictvím displeje lze ovládat funkce navigace a online připojení, včetně 3D map, rozpoznávání hlasových příkazů a online dopravních informací (služba TomTom Traffic).

PROACE CITY kromě toho nabízí displej HUD, který do zorného pole řidiče pohodlně a srozumitelně promítá informace klíčové pro řízení (např. pokyny navigace, rychlostní omezení a bezpečnostní funkce).

K bezpečnosti a snadnému manévrování napomáhá zadní kamera poskytující výhled v rozmezí 180° a dynamicky zobrazující pohled shora na situaci za vozidlem, stejně tak jako statický pohled s pokrytím ještě širšího pole (nejm. 180°). Systém sledování slepého úhlu upozorňuje řidiče na výskyt jiných účastníků silničního provozu v mrtvém úhlu výhledu s upozorněním na displeji audiosystému.

Ještě vyšší úroveň podpory při řízení zajišťuje systém zobrazování ‚Smart Active Vision‘. Ten s využitím dvou speciálních kamer a 5" displeje v oblasti stropu zprostředkuje v reálném čase čistý obraz situace za vozidlem i podél něj – a tak řidiči v podstatě umožňuje dívat se skrz kovové panely. Během jízdy nebo při parkování lze navolit pohled na dálku dozadu, resp. zobrazování na krátkou vzdálenost při couvání. Zobrazení lze dále přepnout na mrtvý úhel výhledu podél vozidla na straně spolujezdce.

Jízdní schopnosti Toyoty PROACE CITY lze pomocí voliče režimů ‚Toyota Traction Select‘ uzpůsobit různým jízdním podmínkám. Pomocí otočného ovladače může řidič volit mezi režimy Normal, Snow (Sníh), Sand (Písek) nebo All-terrain (Terén). Uživatelé vanu mohou snadno zkontrolovat užitečné zatížení pomocí ukazatele ‚Smart Load Indicator‘ – další funkce, kterou Toyota PROACE CITY v dané třídě nabízí jako jediná; upozorňuje na dosažení 90 procent maximální nosnosti a v případě jejího překročení ještě doplní výstrahu na panelu se sdruženými přístroji.

Z dalších pokročilých prvků výbavy PROACE CITY jmenujme bezdrátové nabíjení chytrých telefonů, elektrickou parkovací brzdu (v dané třídě jedinečnou) a panoramatické střešní okno (pro osobní verzi) s elektricky ovládanou clonou a systém parkovacího asistenta.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Mercedes-Benz Třídy E

Rok výroby 2017

720 000 Kč

Audi S3

Rok výroby 2015

479 900 Kč

Škoda Yeti

Rok výroby 2013

199 000 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2019

369 000 Kč