AUTOSALON ŽENEVA 2014 - Škoda VisionC, další modely Monte Carlo a Octavia Scout
Vrcholem prezentace mladoboleslavské automobilky na březích Ženevského jezera je studie přitažlivého pětidveřového kupé „ŠKODA VisionC“. Ve světové premiéře představuje Škoda svou nejprodávanější modelovou řadu v provedeních Octavia Scout s pohonem všech kol, Octavia G-TEC na stlačený zemní plyn a také ve vrcholné výbavě Laurin & Klement. Kromě toho jsou k vidění tři nové sportovně laděné verze Monte Carlo.
Škoda VisionC
V Ženevě představená studie „ŠKODA VisionC“ ukazuje, jakým směrem se bude vyvíjet design značky. „ŠKODA AUTO se v minulých letech etablovala jako světový výrobce automobilů,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu. „Naše nároky na úroveň techniky, designu, funkčnosti a konkurenceschopnosti na mezinárodních trzích za tu dobu vzrostly. Touto cestou půjdeme i nadále. Naše vozy budou výraznější, dynamičtější a přitažlivější.“
Monte Carlo nově pro Citigo, Rapid Spaceback a Yeti
Společně s modely Fabia Monte Carlo a Fabia Combi Monte Carlo, nabízenými již dříve, tak nyní tato sportovně-designová rodina čítá rovných pět členů. Ženevské novinky z řady Monte Carlo zaujmou černými koly z lehké slitiny ve velikostech 15" až 17", paketem SunSet s vyšším stupněm tónování skel od B sloupku dozadu a výraznými černými designovými prvky jako maska chladiče, kryty vnějších zpětných zrcátek, stejně jako černým provedením předních světlometů a mlhovek. Pro modely Yeti Monte Carlo a Rapid Spaceback Monte Carlo je charakteristická rovněž černá střecha. V interiéru těchto sportovně laděných modelů najdeme mimo jiné kožený volant s červeným obšitím, černý interiér a sportovní sedadla se specifickým vzorem látkových potahů.
Dynamicky pojaté modely Monte Carlo odkazují na úspěchy mladoboleslavského výrobce v motoristickém sportu. Česká automobilka patří ke značkám s nejdelší sportovní tradicí vůbec. Dosáhla mnoha vítězství na mezinárodních závodních tratích, mimo jiné právě v Monte Carlu. Rok 2013 byl jedním z nejúspěšnějších ve sportovní historii značky Škoda, korunovaným vítězstvím v mistrovství Evropy v automobilových soutěžích, v Asijsko-Pacifickém mistrovství, v mistrovství Jižní Ameriky a šesti dalšími tituly v národních mistrovstvích.
ŠKODA Octavia Scout
Světovou premiéru v Ženevě slaví doposud nejlepší Škoda Octavia Scout. Nové vydání mladoboleslavského crossoveru mezigeneračně posouvá laťku nejen v oblasti designu, ale také jízdních vlastností i na horších površích, výkonnostních parametrů použitých motorů, trakce moderního systému pohonu všech kol či aplikace inovativní techniky. Vedle možnosti využití v širokém spektru provozních podmínek nabízí nová Octavia Scout samozřejmě také všechny kvality výchozího modelu Octavia Combi, tedy příkladnou funkčnost, vynikající nabídku prostoru, dobrý poměr ceny a nabízené hodnoty a moderní bezpečnostní a komfortní systémy.
Octavia Scout díky výraznému vzhledu vypadá stejně dobře na silnici i v terénu. Základními vizuálními prvky jsou mohutný přední a zadní nárazník a plastové kryty po celém obvodu vozu. Světlá výška (171 mm) je oproti standardnímu modelu Octavia Combi zvýšená o 33 mm. Stejně jako v exteriéru jsou i v interiéru designové prvky specifické právě pro tuto verzi.
Za příkladné jízdní vlastnosti na silnici i mimo zpevněné cesty vděčí nová Octavia Scout víceprvkové zadní nápravě a modernímu pohonu všech kol s mezinápravovou spojkou Haldex páté generace. V porovnání s předchůdcem se může novinka pochlubit lepšími nájezdovými úhly a vyšší přípustnou hmotností přívěsu.
K dispozici jsou motory o výkonu až 135 kW – dva naftové a jeden benzinový. V porovnání s předchozím modelem klesly hodnoty emisí CO2 a spotřeby paliva v průměru o 20%. ŠKODA AUTO nabízí variantu Scout pro model Octavia Combi již od roku 2007. Do konce roku 2013 bylo prodáno celkem 53.600 vozů s přídomkem Scout, což představuje zhruba 8% z prodejů modelu Octavia Combi v tomto období.