Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní

Audi reaguje na trend poptávky zákazníků, kteří stále častěji preferují u výkonných SUV sportovní zážehové motory. Milovníci silných benzínových motorů se můžou od podzimu těšit u vrcholných verzí SQ7 a SQ8 na výkon 507 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy.

Každý, kdo si objedná Audi SQ7 nebo SQ8 jako vrcholný model této řady, dostane pod kapotou pouze čtyřlitrový turbo dieselový motor, který produkuje 435 koní a poskytuje točivý moment 900 Nm. Zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.


Osmiválec V8 4.0 TFSI

Alespoň takhle to dosud bylo. Nyní Audi přichází trochu překvapivě s benzínovým osmiválcem 4.0 TFSI o výkonu 373 kW (507 koní) a maximálním točivým momentem 770 Nm. Zrychlení z nuly na 100 km/h je u obou modelů otázkou 4,1 sekundy, při akceleraci z 80 na 120 km/h uplyne pouhých 3,8 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Udávaná spotřeba má být 12,0 – 12.1 l/100 km

Převodovka a podvozek

Motor V8 4.0 TFSI je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic a trvalým pohonem všech kol Quattro. Podvozek modelů Audi SQ7 a SQ8 je sériově vybaven dvěma sportovními komponenty: sportovním vzduchovým odpružením s řízeným tlumením a řízením všech kol. 

Za příplatek můžete dostat podvozkový paket Advanced - elektromechanickou aktivní stabilizaci náklonu, která zmenšuje boční náklon při rychlém projíždění zatáček. Součástí paketu je také sportovní diferenciál, který při rychlém průjezdu zatáčkami rozděluje v případě potřeby točivý moment variabilně mezi zadní kola.

Jízdní režimy

Audi SQ7 a SQ8 nabízí také systém Audi drive select, který poskytuje řidiči sedm jízdních režimů: comfort, auto, dynamic, efficiency, allroad, offroad a individual.

Až 23" kola

Audi SQ7 jezdí sériově na 20“ kolech, na přání lze dodat kola s průměrem ráfku až 22 palců. U modelu SQ8 jsou standardem 21“ kola, která lze na přání nahradit koly s průměrem ráfku 22 či dokonce 23 palců. 

Keramické brzdové kotouče

Brzdové kotouče na přední nápravě mají u obou modelů průměr 400 milimetrů a jejich černé brzdové třmeny zdobí loga S. Alternativně montuje Audi vpředu a vzadu keramické brzdové kotouče vyztužené uhlíkovými vlákny. 

Infotainment a asistenční systémy

Technickou výbavu obou modelů završují novinky v oblastech informačních a zábavních systémů, konektivity a asistenčních systémů. Díky nim je jízda nebo parkování ještě jednodušší, příjemnější a komfortnější.

Uvedení na trh

Modely Audi SQ7 a Audi SQ8 s motorem 4.0 TFSI budou uvedeny na český trh v průběhu podzimu.  České ceny ještě nebyly stanoveny a budou oznámeny se zahájením předprodeje. 

Autor: Jiří Řikovský / foto: Audi


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Alfa Romeo Tonale 1.3 Turbo PHEV - kráska co má 280 koní a jezdí za pět litrů
Test: Toyota Prius plug-in hybrid - zachraňuje planetu a svého majitele jentak neomrzí Mazda CX-80 v prodeji. S šestiválcem stojí jako Škoda Kodiaq Škoda Enyaq cenově dostupnější. Přijíždí ve verzi Tour za 899.000 Kč Modernizovaná Kia Picanto má český ceník. Základ koupíte za 319.980 Kč

Tipy z autobazarů

Audi A4

Rok výroby 2011

199 777 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

139 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

709 000 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

299 000 Kč