Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní

vloženo

Audi reaguje na trend poptávky zákazníků, kteří stále častěji preferují u výkonných SUV sportovní zážehové motory. Milovníci silných benzínových motorů se můžou od podzimu těšit u vrcholných verzí SQ7 a SQ8 na výkon 507 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy.

Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní

Každý, kdo si objedná Audi SQ7 nebo SQ8 jako vrcholný model této řady, dostane pod kapotou pouze čtyřlitrový turbo dieselový motor, který produkuje 435 koní a poskytuje točivý moment 900 Nm. Zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.


Osmiválec V8 4.0 TFSI

Alespoň takhle to dosud bylo. Nyní Audi přichází trochu překvapivě s benzínovým osmiválcem 4.0 TFSI o výkonu 373 kW (507 koní) a maximálním točivým momentem 770 Nm. Zrychlení z nuly na 100 km/h je u obou modelů otázkou 4,1 sekundy, při akceleraci z 80 na 120 km/h uplyne pouhých 3,8 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Udávaná spotřeba má být 12,0 – 12.1 l/100 km

Převodovka a podvozek

Motor V8 4.0 TFSI je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic a trvalým pohonem všech kol Quattro. Podvozek modelů Audi SQ7 a SQ8 je sériově vybaven dvěma sportovními komponenty: sportovním vzduchovým odpružením s řízeným tlumením a řízením všech kol. 

Za příplatek můžete dostat podvozkový paket Advanced - elektromechanickou aktivní stabilizaci náklonu, která zmenšuje boční náklon při rychlém projíždění zatáček. Součástí paketu je také sportovní diferenciál, který při rychlém průjezdu zatáčkami rozděluje v případě potřeby točivý moment variabilně mezi zadní kola.

Jízdní režimy

Audi SQ7 a SQ8 nabízí také systém Audi drive select, který poskytuje řidiči sedm jízdních režimů: comfort, auto, dynamic, efficiency, allroad, offroad a individual.

Až 23" kola

Audi SQ7 jezdí sériově na 20“ kolech, na přání lze dodat kola s průměrem ráfku až 22 palců. U modelu SQ8 jsou standardem 21“ kola, která lze na přání nahradit koly s průměrem ráfku 22 či dokonce 23 palců. 

Keramické brzdové kotouče

Brzdové kotouče na přední nápravě mají u obou modelů průměr 400 milimetrů a jejich černé brzdové třmeny zdobí loga S. Alternativně montuje Audi vpředu a vzadu keramické brzdové kotouče vyztužené uhlíkovými vlákny. 

Infotainment a asistenční systémy

Technickou výbavu obou modelů završují novinky v oblastech informačních a zábavních systémů, konektivity a asistenčních systémů. Díky nim je jízda nebo parkování ještě jednodušší, příjemnější a komfortnější.

Uvedení na trh

Modely Audi SQ7 a Audi SQ8 s motorem 4.0 TFSI budou uvedeny na český trh v průběhu podzimu.  České ceny ještě nebyly stanoveny a budou oznámeny se zahájením předprodeje. 

Autor: Jiří Řikovský / foto: Audi


Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Peugeot 208 1.5 BlueHDi - poslední malý mohykán s velkým srdcem

Test: Peugeot 208 1.5 BlueHDi - poslední malý mohykán s velkým srdcem

Najít na trhu malý automobil poháněný čtyřválcovým dieselem je téměř nemožné. Francouzská automobilka se lvem ve znaku jde proti aktuálním trendům a nabízí u modelu 208 vznětovou patnáctistovku BlueHDi. A nás zajímalo,..

Jakou ojetinu do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Jakou ojetinu do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum..

Na modernizovanou Kiu Rio stačí 300 tisíc korun, je žhavým konkurentem Fabie

Na modernizovanou Kiu Rio stačí 300 tisíc korun, je žhavým konkurentem Fabie

Kia Rio je prvním vozem Kia s benzínovým mild-hybridním pohonem. Inteligentní manuální převodovka se spojkou bez..

Test ojetiny: Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDi - konkurent Octavie RS TDI

Test ojetiny: Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDi - konkurent Octavie RS TDI

Výkonná kombi nižší střední třídy nám dokazují, proč jsou větší a těžší stroje obvykle naprosto zbytečné. Vždyť do..

Neriskujte na železničních přejezdech, v létě hrozí únava či oslepení sluncem

Neriskujte na železničních přejezdech, v létě hrozí únava či oslepení sluncem

Železniční doprava se v uplynulých dnech mediálně zviditelnila kumulací vážných nehod s tragickými následky a..