Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní

vloženo

Audi reaguje na trend poptávky zákazníků, kteří stále častěji preferují u výkonných SUV sportovní zážehové motory. Milovníci silných benzínových motorů se můžou od podzimu těšit u vrcholných verzí SQ7 a SQ8 na výkon 507 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy.

Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní

Každý, kdo si objedná Audi SQ7 nebo SQ8 jako vrcholný model této řady, dostane pod kapotou pouze čtyřlitrový turbo dieselový motor, který produkuje 435 koní a poskytuje točivý moment 900 Nm. Zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.


Osmiválec V8 4.0 TFSI

Alespoň takhle to dosud bylo. Nyní Audi přichází trochu překvapivě s benzínovým osmiválcem 4.0 TFSI o výkonu 373 kW (507 koní) a maximálním točivým momentem 770 Nm. Zrychlení z nuly na 100 km/h je u obou modelů otázkou 4,1 sekundy, při akceleraci z 80 na 120 km/h uplyne pouhých 3,8 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Udávaná spotřeba má být 12,0 – 12.1 l/100 km

Převodovka a podvozek

Motor V8 4.0 TFSI je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic a trvalým pohonem všech kol Quattro. Podvozek modelů Audi SQ7 a SQ8 je sériově vybaven dvěma sportovními komponenty: sportovním vzduchovým odpružením s řízeným tlumením a řízením všech kol. 

Za příplatek můžete dostat podvozkový paket Advanced - elektromechanickou aktivní stabilizaci náklonu, která zmenšuje boční náklon při rychlém projíždění zatáček. Součástí paketu je také sportovní diferenciál, který při rychlém průjezdu zatáčkami rozděluje v případě potřeby točivý moment variabilně mezi zadní kola.

Jízdní režimy

Audi SQ7 a SQ8 nabízí také systém Audi drive select, který poskytuje řidiči sedm jízdních režimů: comfort, auto, dynamic, efficiency, allroad, offroad a individual.

Až 23" kola

Audi SQ7 jezdí sériově na 20“ kolech, na přání lze dodat kola s průměrem ráfku až 22 palců. U modelu SQ8 jsou standardem 21“ kola, která lze na přání nahradit koly s průměrem ráfku 22 či dokonce 23 palců. 

Keramické brzdové kotouče

Brzdové kotouče na přední nápravě mají u obou modelů průměr 400 milimetrů a jejich černé brzdové třmeny zdobí loga S. Alternativně montuje Audi vpředu a vzadu keramické brzdové kotouče vyztužené uhlíkovými vlákny. 

Infotainment a asistenční systémy

Technickou výbavu obou modelů završují novinky v oblastech informačních a zábavních systémů, konektivity a asistenčních systémů. Díky nim je jízda nebo parkování ještě jednodušší, příjemnější a komfortnější.

Uvedení na trh

Modely Audi SQ7 a Audi SQ8 s motorem 4.0 TFSI budou uvedeny na český trh v průběhu podzimu.  České ceny ještě nebyly stanoveny a budou oznámeny se zahájením předprodeje. 

Autor: Jiří Řikovský / foto: Audi


Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní Fotografie k článku Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Pospěšte si. Audi TT RS Coupé v limitované edici bude mít pro Evropu jen 100 kusů

Pospěšte si. Audi TT RS Coupé v limitované edici bude mít pro Evropu jen 100 kusů

Audi TT RS Coupé iconic edition, limitované na 100 vozů pro Evropu, oslavuje svou exkluzivitou a vysokými výkony čtvrt století úspěchů modelu Audi TT Coupé. Tento sportovní vůz s čistými liniemi je od své premiéry v..

Sen se stal realitou. Mazda CX-60 má šestiválcový diesel a českou cenovku

Sen se stal realitou. Mazda CX-60 má šestiválcový diesel a českou cenovku

Pro všechny, kdo nevěřili, že Mazda skutečně pro svou zbrusu novou vlajkovou loď mezi SUV vozy v Evropě představí nový..

Kia EV6 GT to napráská díky drtivému výkonu supersportům. Česká cena překvapí

Kia EV6 GT to napráská díky drtivému výkonu supersportům. Česká cena překvapí

Dosud nejvýkonnější sériově vyráběný vůz značky Kia, model EV6 GT, je od dnešního dne k objednání u českých..

Test: Peugeot 308 1.5 BlueHDi - krásný lev s poctivým dieselem

Test: Peugeot 308 1.5 BlueHDi - krásný lev s poctivým dieselem

V pořadí třetí generace Peugeotu 308 má být ukázkou toho, jak se francouzský výrobce posunul vpřed. Zda se to povedlo,..

Jak správně zipovat a co děláme špatně

Jak správně zipovat a co děláme špatně

Zipování se používá na místech, kde při souběžné jízdě jeden z pruhů končí. Jeho základem je plynulá jízda bez..