Audi S8 s motorem 4.0 TFSI bude hodně rychlé

O pohon nového Audi S8 se postará osmiválec 4.0 TFSI, přeplňovaný dvěma turbodmychadly o výkonu 420 kW (571 k) a maximálním točivém momentu 800 N.m. Ve spojení s technologií MHEV se podařilo vytvořit sportovní a zároveň hospodárný vůz. Standardně dostanete aktivní podvozek, dynamického řízení všech kol nebo pohon všech kol quattro se sportovním diferenciálem.

Výkonný motor V8 v modelu Audi S8 je vybaven technikou částečně hybridního pohonu. Jeho běh se vyznačuje nejvyšší úrovní kultivovanosti. Řidič má však díky přeplňování dvěma turbodmychadly, které dopomáhá k dosažení nejvyššího výkonu 420 kW (571 k) a maximálního točivého momentu 800 N.m, také jistotu, že bude mít v jakékoli situaci k dispozici požadovaný výkon. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Třecí plochy válců v hliníkovém bloku jsou opatřeny litinovou povrchovou vrstvou, která snižuje tření.


Částečně hybridní pohon (MHEV) přispívá k významnému snížení spotřeby paliva. Generátor, poháněný řemenem, pracuje s napětím 48 V a plní také funkci spouštěče. Ve spojení s dodatečnými lithium-iontovými akumulátory umožňuje setrvačnou jízdu s deaktivovaným motorem, rychlé opětovné spuštění motoru a rozšířenou funkčnost systému start-stop. V každodenním provozu lze díky tomu ušetřit až 0,8 litru paliva na 100 kilometrů. K ještě vyšší hospodárnosti přispívá systém cylinder on demand, který deaktivuje jednotlivé válce v provozních situacích s nízkým zatížením.

Systém aktivního snižování hluku prostřednictvím audiosystému vozidla eliminuje rušivé zvukové vlny v interiéru, a zajišťuje nejvyšší úroveň komfortu.

Jízdní dynamika: aektivní podvozek, dynamické řízení všech kol a quattro se sportovním diferenciálem

Jedinečná kombinace inovativních komponentů podvozku umožňuje vlajkové lodi nabídnout kompletní škálu provozních vlastností, od „sametového“ jízdního komfortu luxusní limuzíny až po dynamicky tuhé nastavení s ovladatelností sportovního vozu. Nový model S8 je sériově vybaven předvídavým aktivním podvozkem. Technicky vyspělý systém, který spolupracuje se vzduchovým odpružením, dokáže každé kolo samostatně zdvihnout vzhůru nebo stlačit dolů prostřednictvím elektromechanických ovládacích prvků. Díky tomu je nyní poprvé možné aktivně měnit polohu karoserie v každé jízdní situaci, a tím výrazně minimalizovat její pohyby při akceleraci nebo brzdění. Přední kamera rozpoznává větší nerovnosti vozovky, a systém odpružení se na ně může díky tomu s předstihem připravit. Nové Audi S8 tak může být buď velmi komfortní luxusní limuzínou, nebo opravdu dynamickým automobilem – podle přání řidiče.

Systém Audi drive select mu ke změně nastavení nabízí pět jízdních režimů. Novinkou je jízdní režim „comfort +“, v němž je dokonce i průjezd zatáčkou komfortním zážitkem. V zatáčkách se karoserie nakloní až o 3 stupně směrem k vnitřní straně. Tím se sníží příčné zrychlení, které působí na cestující. V jízdním režimu „dynamic“ mění S8 velmi ochotně směr jízdy s nepatrným bočním náklonem, který je při rychlém průjezdu zatáčkou maximálně jen cca 2,5 stupně. U normálního podvozku je to cca 5 stupňů. Adaptivní regulace sil, působících na karoserii v závislosti na jízdní situaci, přispívá k neutrální nebo dokonce mírně přetáčivé charakteristice při změně směru jízdy. Předvídavý aktivní podvozek disponuje navíc novou funkcí pro komfortní nastupování. Při otevření dveří se karoserie rychle zvýší až o 50 milimetrů pro ještě komfortnější nastupování nebo vystupování.

V rámci fyzikálních možností je v modelu Audi S8 ještě lépe využíván potenciál dynamického řízení všech kol, které umožňuje nezávislé nastavení úhlu natočení kol přední a zadní nápravy. Tím jsou umožněny dosud zdánlivě protichůdné charakteristiky, jako jsou bezprostřední, sportovní reakce na otočení volantu v nízkých a středních rychlostech, vynikající jízdní stabilita na dálnici a malý průměr otáčení. Sportovní diferenciál aktivně rozděluje točivý moment mezi zadní kola při rychlém průjezdu zatáčkou. Při otočení volantem nebo zrychlení v zatáčce je hnací síla přenášena převážně na vnější kolo. Vůz je tak doslova vtlačen do zatáčky a již v zárodku je potlačen sklon k nedotáčivosti. V případě přetáčivosti přenese sportovní diferenciál zadní nápravy točivý moment na vnitřní kolo, čímž dojde ke stabilizaci modelu S8.

Dynamické řízení všech kol a sportovní diferenciál se dodávají sériově, stejně jako předvídavý aktivní podvozek. Spolupráce těchto systémů je v porovnání s konkurencí jedinečná a zajišťuje mimořádnou sportovní jízdní dynamiku ve všech situacích. Na přání si mohou zákazníci objednat vysokovýkonnou brzdovou soustavu s kotoučovými brzdami z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Na přední nápravě mají průměr 420 milimetrů, na zadní nápravě 370 milimetrů. Keramické brzdové kotouče mají vnitřní chlazení, jsou odolné vůči opotřebení a jejich hmotnost včetně brzdových třmenů je o 9,6 kilogramu nižší než u brzdových kotoučů z šedé litiny. Brzdové třmeny vpředu mají po deseti pístcích.

Design s vytříbenou sportovní elegancí

Moderní, mimořádně elegantní design modelové řady A8 dostává v novém modelu S8 osobitý charakter. Výrazné stylistické prvky v interiéru a exteriéru dodávají vozu záměrně ostřejší rysy. Pro sportovní limuzínu o délce 5,17 metru jsou k dispozici kola s průměrem až 21 palců. Sportovní a pokrokový charakter vozu umocňují detaily na předním nárazníku, bočních prazích a krytech vnějších zpětných zrcátek společně se dvěma oválnými dvojitými koncovkami výfukové soustavy v typickém stylu S. Na přání si mohou klienti objednat navíc také „černý stylistický paket“.

Pro velkoryse navržený interiér s uvolněnou atmosférou luxusního salonku mají zákazníci na výběr devět velmi kvalitních barevných a stylistických variant, mimo jiné Audi design selection v pastelově stříbrném odstínu. V tomto případě je horní ozdobná lišta – novinka exkluzivně pro Audi S8 – vyrobena z materiálu „Carbon Vektor“, který ohromí designem 3D s dojmem mimořádné hloubky. Ve spodní části na ni navazuje ozdobná lišta z tmavého, kartáčovaného, matného hliníku.

Nabídka světlometů sahá až po světlomety HD Matrix LED s laserovými světlomety Audi a zadními svítilnami OLED. Na velkých trzích, jako jsou Čína, USA, Kanada a Jižní Korea, bude Audi S8 poprvé a výhradně nabízeno s prodlouženým rozvorem. Delší a vyšší karoserie znamená pro cestující výrazně vyšší úroveň komfortu díky větší nabídce prostoru pro hlavu a nohy.

Pokroková a velmi moderní výbava

Nové Audi S8 dává ve všech detailech najevo charakter sportovního luxusního modelu. Opravdovým skvostem jsou sériově dodávaná komfortní sedadla s individuálně nastavitelnými bočními polštáři a sportovním vzhledem, která disponují všestranným elektrickým nastavováním polohy, pneumaticky nastavitelnými bočními polštáři a třístupňovým vyhříváním. To vše je doplněno funkcemi odvětrávání a masáže. Zákazníci mají na výběr nejkvalitnější kůže Valcona a Unikat. Také zadní sedadla nabízejí mnoho funkcí pro excelentní komfort a vytvářejí v Audi S8 atmosféru první třídy.

Audi nabízí pro nový model S8 celkem 38 asistenčních systémů, rozdělených do paketů „City“ a „Tour“. Z rozsáhlého portfolia asistenčních systémů vyčnívá adaptivní asistent řízení, který je hlavním systémem v paketu „Tour“. Adaptivní asistent řízení propojuje funkce adaptivního tempomatu, asistenta pro jízdu v dopravní koloně a asistenta pro jízdu v jízdním pruhu. Adaptivní asistent řízení ve spolupráci s prediktivním asistentem pro hospodárnou jízdu zpomaluje a zrychluje model Audi S8 předvídavě. Audi pre sense side završuje paket asistenčních systémů „City“, který zahrnuje také systémy pre sense front a pre sense rear. Výsledkem propojení všech tří asistentů je Audi pre sense 360°. Detekuje-li systém hrozící boční náraz, dokáže ve spojení s předvídavým aktivním podvozkem bleskurychle zvýšit karoserii až o 80 milimetrů. Boční práh se tím dostane do výhodnější polohy pro pohlcení nárazové energie. Tím se snižuje riziko poranění cestujících.

Mozkem asistenčních systémů nového modelu S8 je centrální řídicí jednotka asistenčních systémů (zFAS) s mimořádně vysokým výpočetním výkonem, která na základě dat, dodávaných senzory, nepřetržitě sestavuje diferencovaný model okolí vozidla. Verze s kompletní výbavou disponují pěti radarovými senzory, šesti kamerami, dvanácti ultrazvukovými senzory a jedním laserovým skenerem.

Digitální a inteligentní: ovládání a síťové propojení

Nové Audi S8 nabízí nevšední zážitky díky pokrokové technice s novými digitálními službami a nejmodernějším síťovým propojením. Koncept ovládání MMI touch response je zcela digitální, řidič ovládá téměř všechny funkce prostřednictvím dvou velkých displejů. Alternativně může používat hlasové ovládání hovorovou řečí, u něhož může své dotazy a povely vyjádřit téměř libovolně. Odpovědi jsou formulovány na základě informací uložených buď v paměti vozidla, nebo v cloudu. Na přání je k dispozici také cloudová hlasová služba Alexa společnosti Amazon.

Všechny důležité provozní informace jsou zobrazovány na digitálním panelu přístrojů Audi virtual cockpit se dvěma druhy zobrazování. Zatímco otáčkoměr a rychloměr jsou v jízdním režimu zobrazovány jako velké kruhové přístroje, v režimu Infotainment hraje hlavní roli mapa navigačního systému. Obě zobrazení mají specifickou grafiku S s červenými detaily. V MMI lze navíc zvolit pro Audi virtual cockpit speciální uspořádání „S Performance“, v němž je otáčkoměr uprostřed jako obdélníková grafická plocha a další ukazatele zobrazují procenta využití maximálního výkonu a točivého momentu. Průhledový displej promítá na přání důležité informace na čelní okno.

V novém modelu S8 je role informační, zábavní a multimediální centrály svěřena systému MMI Navigation plus. Audi smartphone interface rozšíří výbavu o rozhraní Android Auto a bezkabelové Apple Car Play. Nabídku informačních a zábavních systémů pro nový model S8 završují highendové moduly, jako je vyspělý audiosystém Bang & Olufsen Advanced Sound System se zvukem 3D nebo Audi phone box.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Modernizovaná Kia Picanto má český ceník. Základ koupíte za 319.980 Kč
Díky hokejovému šampionátu ušetříte při koupi Škody Scala, Kamiq a Karoq až 120 tisíc korun Renault Symbioz je rodinné kombi s velkým kufrem Test: Peugeot e-208 GT je malý elektromobil s velkým dojezdem a dobrým srdcem Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám

Tipy z autobazarů

Audi A4

Rok výroby 2011

237 777 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

139 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

715 000 Kč