Audi Q7: Nové motory i převodovka

vloženo

Obrovský model Q7 prodělal technický „Update“, jehož součástí je nabídka nového kompresorového motoru 3,0 TFSI ve dvou výkonových verzích, výrazně modernizovaný diesel 3,0 TDI, posílený osmiválec 4,2 TDI i nová osmistupňová automatická převodovka

Audi Q7: Nové motory i převodovka Audi Q7: Nové motory i převodovka

Nový benzínový šestiválec 3,0 TFSI (200 a 245 kW) využívá k přeplňování mechanického kompresoru, který se vůbec poslední dobou těší u motorářů koncernu VW velké oblibě (viz 1,4 TSI). Nový motor nahradí v nabídce prodejně neúspěšný a v těžké Q7 pocitově mdlý atmosférický šestiválec 3,6 FSI (206 kW) i větší 4,2 FSI (257 kW).
Už slabší verze 3,0 TFSI s výkonem 200 kW nabízí díky točivému momentu 400 N.m při 2250-4750/min lepší jízdní dynamiku než předchozí motor, zrychlení z 0-100 km/h má nyní hodnotu 7,9 s ( -0,6 s proti 3,6 FSI), maximální rychlost zůstala stejná na hodnotě 225 km/h -ve verzi se vzduchovým odpružením. Podstatné je ovšem rapidní snížení spotřeby- s hodnotou 10,7 l/100 km je o 1,4 litru úspornější než 3,6 FSI.
Silnější verze motoru 3,0 TFSI s výkonem 245 kW pro změnu nahrazuje dosavadní osmiválec 4,2 FSI. Točivý moment kompresorového motoru činí 440 N.m při 2900-5300/min, má tedy stejnou hodnotu jako u nahrazovaného osmiválce (ten měl 440 N.m při 3500/min), výhodou je tedy snazší dostupnost a delší podržení této hodnoty. Dynamika vozu s touto silnější verzí přeplňovaného šestiválce je také lepší než u výběhového 4,2 FSI: 0-100 km/h za 6,9 (-0,5 s.), max. rychlost 245 km/h zůstává na stejné úrovni. Spotřeba klesla o celé 2 litry na stejnou hodnotu jako v případě slabší verze nového třílitru- 10, 7 l/100 km.


Drtivou většinu prodejů budou i nadále představovat vznětové varianty. Šestiválec 3,0 TDI prodělat výraznou odlehčovací kůru, při které ztratil dobrých 20 kg. Výrobce zmiňuje i redukci vnitřního tření, nové turbodmychadlo i další evoluci vstřikování Common-Rail- nyní s tlakem až 2000 barů. Technickou libůstkou jsou dělené okruhy chlazení hlavy válců a bloku motoru, takže při zahřívání motoru či mírné zátěži stačí prohánět kapalinu pouze hlavou válců, chlazení bloku přichází se připojuje až v případě potřeby. Výsledkem je rychlejší dosažení provozní teploty a v součtu nižší spotřeba energie pro chlazení.
Výkon nového dieselu se proti stejnojmennému předchůdci kupodivu vůbec nezměnil, i nadále má hodnotu 176 kW, pouze točivý moment 550 N.m je nyní dosažitelný v rozpětí 2000-2250/min (dříve pouze 2000/min). Zrychlení z 0 na 100 km/h má hodnotu 7,9 s. (verze Euro 5) resp. 8,1 s (verze Euro 6 s DeNOx katalyzátorem), maximálka činí až 218 km/h (+ 8 km/h). Spotřeba klesla na hodnotu 7,4 (Euro 5) resp. už poněkud méně lichotivých 8,4 l/100 km (Euro 6). Spotřebu snižuje i sériově montovaný systém Start-Stop.

Osmiválec 4,2 TDI po vzoru nového Audi A8 posílil na hodnoty 250 kW a 800 N.m při
1750-2750/min (dříve 240 kW a 760 N.m). Maximální rychlost nyní činí 242 km/h (+2 km/h), akcelerace 0-100 km/h zůstala beze změny na hodnotě 6,4 s. Spotřeba nafty však klesla z 9,9 na 9,2 l/100 km.

Všechny výše zmíněné motory jsou spojeny výhradně s novým „ekologicky uvědomělejším“ osmistupňovým automatem Tiptronic, který lze za příplatek ovládat i známými pádly pod volantem. Systém Start-Stop montovaný do 3,0 TDI si však vyžádal určité specifické úpravy pro udržení provozní teploty (přihřívání) a tlaku (vlastní elektrické čerpadlo) v hydraulickém okruhu převodovky, tak aby bylo možno snáze spouštět a vypínat motor tímto systémem.

Vrcholnou motorizací modelu Q7 zůstává i nadále obludný dvanáctiválec 6,0 TDI s výkonem 368 kW při 3750/min. Točivý moment 1000 N.m při 1750-3250/min si pořád žádá starší šestistupňovou automatiku, ostatně dynamika tím nijak výrazně netrpí jak dokládají hodnoty sprintu 0-100 km/h za 5,5 s a maximální rychlosti omezené na 250 km/h...

Marek Oborník, foto Audi

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Audi Q7: Nové motory i převodovka Fotografie k článku Audi Q7: Nové motory i převodovka Fotografie k článku Audi Q7: Nové motory i převodovka Fotografie k článku Audi Q7: Nové motory i převodovka Fotografie k článku Audi Q7: Nové motory i převodovka

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Suzuki Ingis 1.2 DualJet 4x4 Hybrid - prcek, co se nezdá

Test: Suzuki Ingis 1.2 DualJet 4x4 Hybrid - prcek, co se nezdá

Suzuk Ignis nemá kromě Fiatu Panda přímého soupeře. Konkurenci totiž převyšuje možností pohonu všech kol, což je prvek u ultra kompaktních aut nevídaný. O to víc nás zajímalo, jak jezdí inovované provedení vybavené..

BMW 4 Cabrio stojí 1,3 milionu, ve verzi M440i xDrive o půl milionu více

BMW 4 Cabrio stojí 1,3 milionu, ve verzi M440i xDrive o půl milionu více

Nová generace otevřeného modelu BMW střední třídy, nyní s plátěnou střechou startuje na ceně 1 319 500 Kč. Za tuto..

Volkswagen Touareg eHybrid a Touareg R v prodeji, dva miliony nestačí ani na jeden

Volkswagen Touareg eHybrid a Touareg R v prodeji, dva miliony nestačí ani na jeden

Volkswagen pokračuje v hybridní ofenzivě a ve fázi předprodeje začíná svým zákazníkům nabízet dvě nové verze modelu..

Test ojetiny: Honda Accord – pověst láká, vysoký nájezd ne

Test ojetiny: Honda Accord – pověst láká, vysoký nájezd ne

Honda Accord sedmé generace dodnes zaujme designem, láká ale i skvělou pověstí. Drtivá většina ojetin má ale opravdu..

Hyundai i20 N - hodně ostrý hatchback je tady, má 230 koní a samosvor

Hyundai i20 N - hodně ostrý hatchback je tady, má 230 koní a samosvor

Zcela nový model i20 N bude uveden na evropské trhy na jaře 2021. Novinka umí stovku za 6,7 sekundy a letí až 230 km/h...