Audi A4 allroad quattro: vůz, který nezná hranic

18. 02. 2009
Sdílet článek

Audi představuje vůz, který nezná hranic. Audi A4 allroad quattro nabízí potěšení za volantem dokonce i tam, kde asfalt končí, neboť má sériově trvalý pohon všech kol a větší světlou výšku. Audi A4 allroad quattro přitom nabízí veškeré inovativní technologie, s nimiž získaly modely řady A4 svůj náskok.

Mezi ně patří paleta silných a vysoce hospodárných motorů, systém jízdní dynamiky Audi drive select, technicky vyspělá převodovka S tronic a inovativní komunikační a asistenční systémy. Prodej bude zahájen začátkem léta. Cena pro český trh zatím nebyla stanovena.


Design nového Audi A4 allroad quattro vychází sice z modelu A4 Avant, avšak s mnoha nápadnými detaily přináší novou interpretaci sportovní elegance. Mezi dominantní prvky patří přirozeně šedá maska chladiče Singleframe, kterou zdobí svislé chromované lišty. Nezaměnitelnou tvář propůjčují novince také rozměrné vstupy vzduchu a výrazný nárazník. Vozy vybavené technologií Xenon plus mají navíc světlomety pro denní svícení a zadní svítilny z diod LED.

A4 allroad poznáte také podle toho, že má vpředu i vzadu kryty spodní části vozu z ušlechtilé oceli. Při pohledu ze strany jsou nepřehlédnutelné rozšířené podběhy kol, hranaté prahy a v sériovém provedení sedmnáctipalcová kola.

Audi A4 allroad quattro je na silnici velmi osobitým automobilem, který je dlouhý 4,72 m, široký 1,84 m a vysoký 1,50 m. Rozvor měří 2,81 m. Oproti Audi A4 Avant se zvětšila světlá výška na 180 mm u nezatíženého vozidla. Rozchod kol 1583 mm vpředu a 1574 mm vzadu je přibližně o 2 cm větší než u Audi A4 Avant.

Bezpečnost cestujících zajišťuje nejen propracovaná konstrukce karoserie s vysokým podílem plechů z vysokopevnostních druhů ocelí, ale také zádržné systémy s čelními, bočními a okenními airbagy, které lze na přání doplnit bočními airbagy i na zadních sedadlech. Cestující na předních sedadlech jsou před nepříjemnými následky nárazu zezadu chráněni integrálním systémem opěrek hlavy.

Zavazadlový prostor má v základním pětimístném uspořádání interiéru objem 490 litrů. Sklopením asymetricky dělených opěradel zadních sedadel vzroste přepravní prostor pro zavazadla na 1430 litrů a jeho délka na 1,78 m. Součástí sériové výbavy je oboustranná podlaha zavazadlového prostoru, jejíž vodotěsná spodní strana je vhodná pro přepravu špinavých předmětů. Na přání si mohou zákazníci zvolit například elektromechanicky ovládané výklopné zadní víko a fixační sadu se dvěma podélnými kolejnicemi v podlaze, teleskopickými tyčemi a pružnými upínacími pásy.

Vozy Audi A4 allroad quattro se budou zpočátku dodávat se třemi motory.
Zájemce o zážehovou jednotku uspokojí čtyřválec 2.0 TFSI, který již čtyřikrát za sebou získal prestižní ocenění „Engine of the Year“ (Motor roku). Díky přímému vstřikování benzinu FSI, přeplňování turbodmychadlem a variabilnímu zdvihu ventilů Audi valvelift system dosahuje tento motor největšího výkonu 155 kW (211 k). Audi A4 allroad quattro s ním zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,9 s a dosahuje největší rychlosti 230 km/h při průměrné spotřebě jen 8,1 l/100 km.

Na těchto působivých hodnotách má svůj podíl také nová generace vysoce dynamické a účinné dvouspojkové převodovky S tronic. Příznivci nafty mají na výběr ze dvou turbodieselů. Základní 2.0 TDI
s šestistupňovou mechanickou převodovkou nabízí výkon 125 kW (170 k), ale v průměru se spokojí jen s 6,4 l/100 km, ačkoli zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 8,9 s a největší rychlost je 213 km/h. Za vysokou kulturu běhu vděčí tento motor nové vstřikovací soustavě common rail s maximálním tlakem 1800 barů. Vrcholem řady je vidlicový šestiválec 3.0 TDI s výkonem 176 kW (240 k) a působivým maximem točivého momentu 500 N.m, které je k dispozici od 1500 do 3000 min-1. Tento motor se dodává výhradně s inovativní sedmistupňovou převodovkou S tronic. Přestože si průměrně řekne jen o 7,1l/100 km, umí sprint na „sto“ za 6,4 s a v případě potřeby se rozjede až na 236 km/h.

Jak již název nového Audi A4 allroad quattro napovídá, je vůz sériově vybaven trvalým pohonem všech kol quattro. Čistě mechanický mezinápravový diferenciál rozděluje hnací sílu motoru mezi nápravy v poměru 40:60 %, ale za nepříznivých podmínek může přední náprava přenášet až 65 % točivého momentu a zadní náprava až 85 % točivého momentu.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Toyota C-HR hybrid je fantastický vesmírný stroj, který jezdí za hubičku
Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Test: Kia Sportage v hybridu zdolala rakouské Alpy překvapivě levně Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč Test: Kia Ceed SW - benzínové kombi se spotřebou dieselu

Tipy z autobazarů

Škoda Superb

Rok výroby 2015

239 000 Kč

Dacia Duster

Rok výroby 2020

288 900 Kč

Škoda Kodiaq

Rok výroby 2022

839 900 Kč

Audi A7

Rok výroby 2018

899 800 Kč