Andreas Mikkelsen se stal šampionem IRC

vloženo

Šampionem Intercontinental Rally Challenge (IRC) roku 2011 se stal Andreas Mikkelsen z týmu Škoda UK Motorsport. S vozem Fabia Super 2000 zvítězil v poslední soutěži sezony na Kypru a získal vysněný titul šampiona. Druhý na Kypru i celkově v IRC skončil Jan Kopecký z továrního týmu Škoda Motorsport, který se tak stal potřetí v řadě za sebou vicemistrem. Konečné třetí místo v seriálu IRC patří Juho Hänninenovi, šampionovi IRC 2010 a mistru světa SWRC 2011.

Andreas Mikkelsen se stal šampionem IRC Andreas Mikkelsen se stal šampionem IRC

Kyperská soutěž byla poslední rally v kalendáři letošní IRC a nabídla skutečný vrchol celé sezony. Byla hodnocená dvojnásobným počtem bodů, nabídla mix asfaltu a šotoliny, přičemž o titul vítěze seriálu se ucházelo hned pět jezdců - čtyři z nich na voze Fabia Super 2000. Dva z kandidátů odpadli již v první etapě (Hänninen s Fabií po havárii a Neuville s Peugeotem po technických problémech) a tak bylo před startem sobotní závěrečné etapy jasné, že jezdecký titul získá někdo z tria Mikkelsen, Kopecký, Loix s vozem Fabia Super 2000. Vedoucí a tím pádem nejvýhodnější pozici bezezbytku zhodnotil Andreas Mikkelsen, který své druhé vítězství v sezoně přetavil v konečný triumf. Druhé místo na Kypru znamená celkovou druhou pozici v šampionátu pro Jana Kopeckého z továrního týmu Škoda Motorsport, třetí v konečném hodnocení skončil
týmový kolega Juho Hänninen a piloti vozu Fabia Super 2000 tak obsadili kompletní pomyslné podium šampionů.


Andreas Mikkelsen:Nemohu tomu uvěřit, je to fantastický pocit, jsem plný emocí. Měli jsme skvělý rok, děkuji každému členu našeho týmu. Speciální dík patří Škodě, měli jsme fantastický vůz.

Jan Kopecký:Věděli jsme, že musíme na Kypru zvítězit, abychom získali celkový titul, museli jsme se však sklonit před Andreasovou rychlostí. Auto fungovalo celý rok výtečně, chtěl bych poděkovat celému týmu za skvělou přípravu.

Juho Hänninen: Naše účast v IRC letos nebyla pravidelná, přesto jsme měli velkou šanci na titul. S ohledem na dvojnásobek bodů na Kypru moje hloupá chyba opravdu zásadně promluvila do konečného hodnocení. V každém případě jsem rád, že jsme týmu pomohli
v hodnocení značek.
 
Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport, hodnotí právě skončenou soutěžní sezonu pozitivně: „Gratuluji Andreasovi k titulu, jsme rádi, že jej získal stejně jako v loňském roce pilot vozu Fabia Super 2000. Jsem přesvědčen, že Andreas má před sebou skvělou budoucnost. Obhájili jsme titul ve značkách IRC, za což vděčíme všem pilotům, kteří se o něj zasloužili. K tomu získala naše posádka Hänninen/Markkula s Fabií Super 2000 titul mistrů světa – sezonu můžeme a musíme hodnotit jako velmi úspěšnou. Naše letošní výsledky patří k tomu nejlepšímu, co jsme během 110-ti let naší motor-sportovní historie dokázali. Věřím, že jsme udělali značce Škoda hodnotnou reklamu a ukázali, že importérský program nese své ovoce i na té nejvyšší úrovni. Chtěl bych poděkovat celému týmu, sezona byla dlouhá a opravdu náročná, profesionální přístup podpořený obětavostí všech byl základem našich úspěchů.
 
V letošním šampionátu IRC zvítězila Škoda na osmi soutěžích z celkových 11. Hänninen vybojoval tři vítězství (Kanárské ostrovy, Ukrajina, Azory), Kopecký dvě (Zlín, Maďarsko) stejně jako Mikkelsen (Skotsko, Kypr) a Loix zvítězil jednou (Belgie).
 
Tým Škoda Motorsport se letos ještě první prosincový víkend (3.-4.) představí poprvé v historii na tradičním vrcholu motoristické sezony, závodu Race of Champions v německém Düsseldorfu. 
 
Konečné pořadí hodnocení jezdců šampionátu IRC 2011:
1.  Mikkelsen – 153,5 bodů
2.  Kopecký – 152 b.
3.  Hännnien – 125 b.
 

Skoda/ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Andreas Mikkelsen se stal šampionem IRC Fotografie k článku Andreas Mikkelsen se stal šampionem IRC Fotografie k článku Andreas Mikkelsen se stal šampionem IRC Fotografie k článku Andreas Mikkelsen se stal šampionem IRC Fotografie k článku Andreas Mikkelsen se stal šampionem IRC Fotografie k článku Andreas Mikkelsen se stal šampionem IRC

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test ojetiny: Daewoo Lanos – jednoduchá technika, snadná údržba

Test ojetiny: Daewoo Lanos – jednoduchá technika, snadná údržba

Lanos, který se vyráběl do roku 2003, dnes patří mezi nejlevnější ojetiny na trhu. Pro nenáročné motoristy tak představuje lacinou cestu k vozu, který sice nemá nijak bohatou výbavu, ale klimatizací být vybaven..

Modernizace D1 míří do finále, všechna omezení zmizí v říjnu

Modernizace D1 míří do finále, všechna omezení zmizí v říjnu

Dálnice D1 mezi Hvězdonicemi a Mirošovicemi bude nejpozději v pondělí ráno před dopravní špičkou opět průjezdná bez..

Originální Land Cruiser Toma Hankse jde do dražby. Za kolik se vydraží?

Originální Land Cruiser Toma Hankse jde do dražby. Za kolik se vydraží?

Aukční dům Bonhams milovníkům terénních vozů i světa filmu nabízí výjimečnou hračku. V dražbě se prodává Toyota Land..

Omlazená Dacia Duster má české ceny a základ pořídíte do 300 tisíc korun

Omlazená Dacia Duster má české ceny a základ pořídíte do 300 tisíc korun

Dacia Duster po čtyřech letech prodejů přijíždí v modernizovaném provedení se základní cenou 284 900 Kč. To je více než..

Test ojetiny: Seat Ibiza – líbivá baculka ještě dobře poslouží

Test ojetiny: Seat Ibiza – líbivá baculka ještě dobře poslouží

Třetí generace modelu Ibiza vsadila na oblé tvary, které však dodnes zcela nezevšedněly. Díky tomu je o ni na trhu s..