Renault Symbioz je rodinné kombi s velkým kufrem

Tato novinka by mohla být v chalupářském Česku šlágr. Objem zavazadlového prostoru můžete zvětšit díky posuvným zadním sedadlům z 492 na 624 litrů


Téměř 60 let od představení moderního, prostorného a praktického vozu Renault 16 a 40 let od představení revolučního modelu Espace, vozu pro sedm osob s délkou 4,25 m, přispívá Renault k dědictví "rodinných vozů s rytmem života" modelem Symbioz. Symbioz je všestranný vůz, který v sobě zahrnuje to nejlepší z technologií značky Renault v segmentu C a nabízí kompaktní rozměry a prostornost, jež uspokojí potřeby každého.


Interiér v duchu tradice rodinných vozů Renault

V roce 1965 byl Renault 16 navržen jako vůz pro život, což byl klíčový prvek zamýšleného odlišení od konkurence. Nabízel nový typ siluety hatchbacku pro přístup do zavazadlového prostoru a modulární lavici, kterou bylo možné změnit například na pozici pro odjezd na dovolenou. Nabízel na svou dobu nebývalou variabilitu a reagoval na potřeby rodin, které hledaly vůz, jenž by se přizpůsobil jejich životu, v souladu se společností, která procházela změnami.

Od té doby Renault pokračuje v inovacích rodinných vozů, které drží krok s dobou. Tak tomu bylo v 80. letech s modelem Espace, který byl díky svému jednoprostorovému tvaru karoserie a variabilitě, v té době zcela nevídané, skutečnou revolucí. V 90. letech na něj Renault navázal modelem Scénic, prvním kompaktním MPV navrženým směrem zevnitř ven. Interiér byl navržen tak, aby zajišťoval stejnou pohodu všem cestujícím.

Symbioz dokáže přizpůsobit svůj zavazadlový prostor a prostor pro cestující potřebám rodin. Je vybaven užitečnými technologiemi, které lidem přinášejí přidanou hodnotu a má ompaktní rozměry, které jsou vhodné i pro jízdu ve městě. Přebírá tradiční DNA, recept na všestranné vozidlo pro život a přizpůsobuje ho dnešní době. Symbioz ztělesňuje nový designový jazyk značky Renault a zdůrazňuje kontinuitu s nedávnými modely Scenic E-Tech elektrický a nový Captur.

Výběr toho nejlepšího ze segmentu C

Symbioz spojuje to nejlepší z nabídky značky Renault v segmentu C, pokud jde o modularitu, konektivitu a efektivitu, jako kombinace know-how a inteligence, která má usnadnit život na palubě na krátkých i dlouhých cestách. Tento model je zaměřen na velmi širokou zákaznickou základnu. Především pro rodiny, které hledají prostornost, modularitu, modernu a efektivitu. Ale také pro firemní vozové parky, které hledají elektrifikaci a nízké TCO (celkové náklady na vlastnictví vozu). Pro obě kategorie zákazníků vítězná kombinace bez kompromisů.

Symbioz posiluje pozici značky Renault v segmentu C a zaujímá pozici mezi modely Captur a Austral. S délkou 4,41 m tento nový model doplňuje "hybridní" řadu E-Tech, do které již patří Arkana (4,57 m) a Austral (4,51 m), a také "elektrickou" řadu E-Tech s modely Megane a Scenic E-Tech electric. To posiluje strategickou provázanost značky Renault, která reaguje na celou škálu přání motoristů tím, že vytváří dvojí modelovou řadu se specializovanými platformami.

Symbioz je vybaven nejlepšími technologiemi značky Renault. Nechybí multimediální systém OpenR Link s integrovanými službami Google a panoramatická střecha Solarbay s nastavitelnou průhledností. Ve verzi Iconic je vybaven 29 jízdními asistenty nejnovější generace pro maximální bezpečnost a komfort jízdy.

Objem zavazadlového prostoru až 624 litrů, který je při dané délce vozidla nevídaný a který je navíc modulární díky posuvné zadní lavici a rovné podlaze při jejím sklopení, řadí Symbioz na špičku ve své třídě. To vše při zachování kompaktnosti a agility. Je to ideální kombinace všestrannosti, městského provozu a rodinného života.

Symbioz je nový rodinný vůz, který je šetrný k životnímu prostředí a zároveň úsporný v provozu. Váží necelých 1.500 kg a je vybaven hybridním pohonným ústrojím E-Tech full hybrid 145, jehož spotřeba paliva a emise jsou na nejlepší úrovni na trhu díky exkluzivní, mimořádně účinné technologii, která se od uvedení na trh v roce 2020 neustále zdokonaluje.

Po modelech Arkana, Megane E-Tech elektrický, Austral a Scenic E-Tech elektrický doplňuje Symbioz kompaktní řadu vozů Renault a uzavírá kapitolu snahy značky Renault získat zpět segment C.

ŽIVOT NA PALUBĚ: VELKORYSÝ PROSTOR PLNÝ SVĚTLA

Aniž by Symbioz obětoval kompaktnost svých vnějších rozměrů, nabízí velkorysý vnitřní prostor, snadno přizpůsobitelný díky posuvné zadní lavici a obohacený o výbavu, která přispívá k pohodě na palubě, jako je skleněná střecha Solarbay s nastavitelnou průhledností a elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru. Symbioz je vůz, který umí všechno, švýcarský armádní nožík, který funguje jako nový životní prostor pro celou rodinu.

Symbioz sdílí uspořádání přístrojové desky s vozem nový Captur. Verze Iconic se rovněž vyznačuje specifickými, moderními a rafinovanými materiály. Vrchní část palubní desky je u verze Techno pokryt speciálním povrchem, který je velmi jemný na dotek, u verze Esprit Alpine modrým gradientním vzorem a u verze Iconic gradientním efektem kartáčovaného hliníku. Spodní část palubní desky je u verze Esprit Alpine potažena sportovní tkaninou a u verze Iconic syntetickou kůží s prošíváním.

Každá ze tří verzí má své specifické čalounění, které vyjadřuje velmi odlišnou osobnost v souladu s cílovými profily zákazníků. Sedadla verze Techno jsou čalouněna pevnou látkou s decentním vyšívaným kosočtvercem, žlutým prošíváním a žlutým a šedým lemováním. Sedadla Esprit Alpine navazují na specifické linie této verze s modrým prošíváním a bočním vedením ze syntetické kůže, zatímco opěradla a sedáky jsou potaženy stejnou sportovní látkou jako dveře a palubní deska. A konečně sedadla verze Iconic jsou čalouněna tkaninou s velkou síťovinou, která evokuje svět špičkového sportovního vybavení. Látka je zdobena fragmentem velkého kosočtverce na opěradle a prošíváním a lemováním ve zlaté barvě. Všechny tyto prvky dodávají verzi Iconic rafinovanou, vysoce moderní atmosféru, která přesahuje tradiční automobilové zvyklosti.

Symbioz se svou délkou (4,41 m) a šířkou (1,79 m), která je pro vozidlo segmentu C dostačující, nabízí agilitu, aniž by byl omezen vnitřní prostor nebo objem zavazadlového prostoru, což je jedna z hlavních předností vozu na trhu. Symbioz je všestranný vůz, který představuje ideální kompromis mezi rodinným využitím a městskou agilitou.

Zadní lavice posuvná v rozsahu 16 cm nabízí cestujícím na zadních sedadlech prostor pro kolena 221 mm, přičemž objem zavazadlového prostoru v této konfiguraci zůstává 492 litrů. Pokud nejsou zadní sedadla obsazena dospělými osobami, lze zadní lavici posunout dopředu a zvětšit objem zavazadlového prostoru až na 624 litrů. Při úplném sklopení zadních sedadel (2/3-1/3) pak až na 1.582 litrů. Přístup k rovné podlaze je usnadněn absencí hrany, což umožňuje snadné nakládání objemných předmětů. U rodinného modelu je to obzvláště vítaná vlastnost. Objem úložných prostrorů pro cestující činí celkem 24,7 litru, z toho 7 litrů připadá na samotnou přihrádku před spolujezdcem. A konečně pro nabíjení a konektivitu jsou k dispozici dvě zásuvky USBC vpředu a další dvě vzadu. Verze Techno, Esprit Alpine a Iconic jsou navíc standardně vybaveny indukční nabíječkou chytrých telefonů.

Jednou z hlavních předností modelu Symbioz je zavazadlový prostor, jehož objem se v závislosti na poloze zadní posuvné lavice pohybuje od 492 do 624 litrů a který je vybaven elektricky ovládaným víkem zavazadlového prostoru. Zevnitř může řidič otevírat a zavírat zavazadlový prostor pomocí speciálního ovladače na přístrojové desce. Zvenčí jej může otevřít nebo zavřít pomocí elektrického tlačítka na dveřích zavazadlového prostoru, hands-free karty nebo pouhým kopem pod zadní nárazník.

Skleněná střecha Solarbay s nastavitelnou průhledností, byla představena u modelů Rafale a Scenic E-Tech elektrický. Je charakteristickým prvkem nejnovější generace "automobilů s rytmem života" značky Renault. Je součástí výbavy nabízené v modelu Symbioz v souladu s DNA značky, která pro své masově prodávané modely poskytuje přístup k těm nejlepším technologiím.

Solarbay díky technologii AmpliSky eliminuje potřebu clony. Jedná se o kompletní aktivní systém, který se na požádání zneprůhledňuje v segmentech pomocí technologie PDLC (Polymer Dispersed Liquid Crystal), založené na posunu molekul způsobeném elektrickým polem. Maximální ochrana proti slunečnímu záření je zajištěna okamžitě a "wow" efekt je zaručen animací vytvořenou postupným zakalením devíti segmentů pokrývajících povrch skleněné střechy. Tuto inteligentní skleněnou střechu lze dokonce ovládat hlasem prostřednictvím služby Google Assistant (ve vybraných světových jazycích) nebo tlačítkem na stropním panelu.

Řidič a cestující si mohou vybrat ze čtyř poloh: zcela průhledná střecha, zcela neprůhledná střecha, průhledná střecha vpředu a neprůhledná střecha vzadu a naopak.  Neprůhledná skleněná střecha Solarbay snižuje skleníkový efekt v prostoru pro cestující na minimum a udržuje tepelnou pohodu na palubě v létě i v zimě účinněji než mechanická roleta. Navíc se po vypnutí zapalování a opuštění vozidla automaticky přepne do neprůhledného režimu. Po opětovném nastartování vozidla se clona Solarbay vrátí do své poslední polohy. Pocit otevřenosti a světlosti umocňuje také větší prosklená plocha a větší prostor nad hlavou. Tato jedinečná konstrukce, která se obejde bez mechanických nebo elektrických clon, ušetří 30 milimetrů prostoru nad hlavou, což je důležité jak pro pohodlí cestujících, tak pro omezení výšky vozidla pro zvýšení provozní efektivity.

Od verze Techno je Symbioz vybaven multimediálním systémem OpenR Link s integrovanými službami Google, založeným na systému Android Automotive 12, který pomáhá zákazníkům v jejich každodenním životě službami, jež se přizpůsobují všem jejich potřebám v oblasti konektivity. Díky inteligentním funkcím Google dokáže OpenR Link nabízet stále relevantnější návrhy navigace a prostředí na základě zvyklostí řidiče. OpenR Link je od svého uvedení na trh v elektrickém Megane ETech etalonem trhu a je kompatibilní s protokoly Android Auto a Apple CarPlay, a to jak kabelově, tak bezdrátově. Jeho centrální 10,4" vertikální dotyková obrazovka (u všech verzí) umožňuje plně využívat propojený svět obsahu a služeb, které nabízí.

Druhá obrazovka s úhlopříčkou 10,25", umístěná naproti řidiči, zobrazuje informace o jízdě. Její velikost je kompatibilní s barevným displejem navigace přímo před očima řidiče.

Pokročilé asistenční systémy řidiče

Program „Člověk na prvním místě“, který byl zahájen v roce 2023, ztělesňuje závazek společnosti Renault zvýšit bezpečnost řidičů a cestujících, jakož i ostatních účastníků silničního provozu na celém světě, a to prostřednictvím řady technologických pokroků. V souladu s touto silnou ambicí je Symbioz na špičce v oblasti pasivní i aktivní bezpečnosti. Ve verzi Iconic je vybaven 6 airbagy a 29 jízdními asistenty nejnovější generace (ADAS). Mezi nimi patří Active Driver Assist (asistent autonomního řízení 2. úrovně) a inteligentní přizpůsobení rychlosti jízdy k nejpokročilejším v segmentu.

Active Driver Assist je systém autonomního řízení 2. úrovně, který je evolucí asistenta pro jízdu po dálnici a kolonách, který je v nabídce Renault dobře známý. V tomto případě je přizpůsoben kontextu a rozšiřuje svou působnost i mimo dálnice. Jeho princip spočívá v inteligentní kombinaci činností adaptivního tempomatu (s funkcí „Stop & Go“), asistenta pro jízdu v jízdním pruhu a rozpoznávání dopravních značek. Jejich kombinací s geolokačními údaji a specifickou mapou pak může vozidlo jet autonomně, i když je řidič podle zákona povinen udržovat kontakt s volantem. Ideální například v dopravních zácpách, kde poskytuje komfort a klid.

Řidič může také aktivovat funkci rozpoznávání dopravních značek s upozorněním na překročení rychlosti, a to nezávisle na funkci Active Driver Assist. Funkce pak na přístrojové desce a obrazovce navigace zobrazí maximální povolenou rychlost v úseku silnice, po kterém se vozidlo pohybuje. Pokud je rychlost vozidla vyšší než rozpoznaná rychlost, zobrazí se vizuální varování. Tlačítkem na volantu se aktivuje omezovač rychlosti, tempomat nebo inteligentní adaptivní tempomat, který se automaticky přizpůsobí nebo nepřizpůsobí povolené rychlosti.

Z hlediska jízdních asistentů je jednou z hlavních předností vozu Symbioz systém automatického nouzového brzdění, který funguje i při couvání. Když ultrazvukové senzory zaznamenají potenciální překážku (chodce, cyklistu, sloup atd.), systém upozorní řidiče vizuálně i akusticky. Pokud řidič nereaguje, spustí se dvousekundové nouzové brzdění, aby se zabránilo kolizi. Toto zařízení je funkční při couvání rychlostí 3 až 10 km/h.

Pro usnadnění řízení a snížení rizika nehod je Symbioz vybaven nástrojem, který pomáhá řidičům objektivně si uvědomit jejich chování a návyky při řízení (s bodovým hodnocením na stupnici od 0 do 100, které zohledňuje rychlost, trajektorii a bezpečnou vzdálenost) a poskytuje jim individuální rady, jak z hlediska řízení, tak z hlediska používání systému ADAS, a navrhuje možnosti zlepšení.

Nové tlačítko My Safety , umístěné na levé straně volantu, umožňuje řidiči jednoduchým pohybem aktivovat nebo deaktivovat preferovaná nastavení nejméně šesti systémů ADAS najednou, přičemž si může zvolit například jejich aktivaci, úroveň zásahu, přítomnost zvukových výstrah atd. Tyto personalizační volby se provádějí prostřednictvím nastavení vozidla na multimediální obrazovce.

Pro bezpečnost
- Funkce automatického systému nouzového brzdění na křižovatkách
- Systém sledování mrtvého úhlu
- Asistent pro udržování v jízdním pruhu
- Varování před opuštěním jízdního pruhu
- Upozornění na únavu řidiče

Pro řízení
- Tempomat a omezovač rychlosti
- Inteligentní adaptivní tempomat
- Upozornění na bezpečnou vzdálenost
- Asistent rozjezdu do kopce

Pro parkování
- Kamerový systém 360°s možností 3D zobrazení
- Zadní, přední a boční parkovací senzory
- Rear cross traffic alert – upozornění na vozidla, chodce a cyklisty blížící se z příčného směru
- Upozornění na bezpečné opuštění vozidla (OSE)

Motorizace E-Tech full hybrid
Vysoce účinný a tudíž úsporný provoz hybridního motoru E-Tech 145, kterým je Renault Symbioz vybaven, nabízí komfortní a tichou jízdu na elektrický pohon ve městě bez nutnosti dobíjení.

Tato „plně hybridní“ technologie E-Tech, na kterou bylo podáno více než 150 patentů a která využívá zkušeností Renaultu z Formule 1, zejména v oblasti rekuperace a regenerace energie, poskytuje dynamiku i účinnost. Její "sériově-paralelní" hybridní architektura kombinuje dva elektromotory (emotor o výkonu 36 kW a startérgenerátor HSG (High-Voltage Starter Generator) o výkonu 18 kW) a zážehový čtyřválec 1,6 l o výkonu 69 kW (94 k) v kombinaci s inteligentní vícerežimovou převodovkou se zubovými spojkami a baterií o kapacitě 1,2 kWh.

Převodovka má 4 převodové stupně pro benzinový motor a 2 převodové stupně pro hlavní elektromotor. Hybridní motor E-Tech 145 nabízí až 14 kombinací provozu mezi spalovacím motorem a elektromotorem pro optimalizaci spotřeby paliva.

Všechny rozjezdy probíhají elektricky, takže ve městě je možné jezdit až 80 % času plně na elektřinu, přičemž úspora paliva v městském cyklu dosahuje až 40 % ve srovnání s konvenčním benzinovým motorem. Na dálnici umožňuje architektura hnacího ústrojí přímý pohon kol spalovacím motorem, aniž by docházelo ke ztrátám způsobeným zbytečným chodem elektromotorů, jako je tomu u konvenčních hybridních systémů. Tato technologie Renault umožňuje vozu Symbioz dosahovat nejlepší spotřeby paliva ve všech situacích, přičemž v cyklu WLTP byla vypočtena spotřeba 4,6 l/100 km.

Od svého uvedení na trh je toto pohonné ústrojí neustále optimalizováno, zejména z hlediska řízení softwaru, aby se zlepšila spotřeba paliva a jízdní komfort, zejména na dálnici. Stejně jako nové Clio a nový Captur je i Symbioz vybaven novou funkcí E-Save, která se aktivuje tlačítkem na levé straně volantu. Tato funkce zlepšuje jízdní komfort a optimalizuje spotřebu paliva tím, že udržuje nabití akumulátoru minimálně na 40 %, takže je vždy k dispozici dostatek elektrické energie pro překonání připojovacích pruhů bez ztráty rychlosti nebo pro předjíždění pouze silou elektromotoru, aniž by byl spalovací motor dodatečně zatěžován. Navíc nebude docházet k předčasnému podřazování, které je
často vnímáno jako zdroj hluku.

Symbioz také využívá výhod prediktivního hybridního pohonu, který maximalizuje využití elektrické energie ve srovnání s tepelnou energií ve prospěch spotřeby paliva. Tato funkce vychází z údajů připojeného mapového systému (Google Maps) a zohledňuje topografii (kopce, klesání atd.), dobu jízdy a dopravní situaci. Tyto údaje jsou předem zpracovány systémem řízení akumulátorů, aby bylo zajištěno co nejlepší využití energie elektromotoru. 

Zavedení metaverza průmyslu a kvality spolu s urychlením digitální transformace, využitím umělé inteligence pro vizuální kontrolu všech procesů a BigData jsou hlavními oblastmi, které se ve Valladolidu realizují s cílem posílit kvalitu a výkonnost závodu a industrializovat Renault Symbioz. Renault Symbioz poprvé přiváží na montážní linky závodu panoramatickou střechu Solarbay. Aby byla zajištěna její správná instalace, byly nasazeny nové instalace a procesy: kamery s viděním zahrnující umělou inteligenci, kolaborativní roboty pro proces vykládání dílů a automatický sběr kontrolních dat ze svařovacích pistolí. Všechna shromážděná a analyzovaná data jsou klíčová pro zlepšování kvality a rozvoj preventivní údržby. Na úseku lakovny zajišťuje nový automatický detekční tunel důkladnou kontrolu kvality a díky 40 novým kamerám umístěným na vstupu a výstupu z tunelu shromažďuje 60 000 snímků na vozidlo. K analýze těchto snímků se rovněž využívá umělá inteligence. V rámci projektu "Quality Runs" ujede více než 70 vozidel před uvedením na trh více než milion kilometrů, aby byla zaručena vynikající úroveň kvality již od prvních dodávek zákazníkům. Transformace závodu ve Valladolidu je plně v souladu se strategií dekarbonizace skupiny Renault. Například práce na procesu lakování pomohly snížit spotřebu energie a vody o 30 % za poslední dva roky. Díky zavedení nového procesu v dílně povrchové úpravy se spotřeba vody snížila o 63 m3 denně a pracovní teplota se snížila z 52 °C na 30 °C, což ročně ušetří 845 MWh.

Rozměry a hmotnost:
Délka: 4.413mm
Šířka: 1.797mm
Výška: 1.575 m
Rozvor: 2.638mm
Přední převis: 892 mm
Zadní převis: 890 mm
Světlá výška: 169 mm
Hmotnost: - 1.500kg
Objem zavazadelníku: až 624 l

Výbavy:
Evolution
Techno
Iconic
Esprit Alpine


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

red

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

715 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

139 000 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

899 000 Kč