Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná

vloženo

Corollu kombi můžete mít v zajímavém provedení GR Sport, která nekřičí do světa, že se jedná o sportovce ale v případě potřeby dokáže pobavit. Z obyčejného kombi se mávnutím kouzelného proutku stal hodně zajímavý vůz.

Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná

Corolla GR Sport se od ostatních variant liší už svým vzhledem. Má dvoubarevnou karoserii tvořenou jednou z osmi speciálních barev a vždy černé střech. Má specifickou masku chladiče a černé detaily karoserie – rámečky kolem oken, boční lišty nebo kryty vnějších zpětných zrcátek. Základem jsou sedmnáctipalcová černá litá kola, Bi-LED přední světlomety, zatmavená zadní okna a například difuzor na zádi. Z nudné Corolly se tak rázem stal atraktivní kombi, které na sebe stále ještě nestrhává pozornost okolí.


Vnitřek se vyznačuje sportovními sedadly čalouněna kombinací textilu a syntetické kůže. Ty poskytují tělu v zatáčkách výraznější oporu. Kontrastní prošívání Toyota použila nejen na sedadlech, ale také na hlavici řadící páky, volantu nebo výplních dveří.

U výbavy GR Sport se majitelé mohou těšit z dvouzónové automatické klimatizace, bezdrátové nabíječky mobilních telefonů, 8palcového infotainmentu, parkovací senzory vpředu i vzadu, ambientní osvětlení nebo adaptivního tempomatu. Za 43 tisíc korun je možné přiobjednat paket Dynamic, která přidá 18ti palcová kola, vyhřívaný volant, head-up displej nebo systém upozorňující na auto ve slepém úhlu. Spolu s paketem Dynamic je možné v ceníku zaškrtnout adaptivní tlumiče za 26 tisíc korun.

Aktuálně zkoušenou Toyotu s dvoulitrovým hybridem v provedení GR Sport koupíte za akční cenu 772 900 Kč. O 75 tisíc levněji můžete mít v tomto provedení vůz poháněný benzínovou osmnáctistovkou, ale věřte, dvoulitr je lepší po všech stránkách. Za vše mluví už jen samotné zrychení z 0 na 100 km/h. Jednaosmičce to trvá předlouhých 11,1 sekundy, kdežto dvoulitr to zvládne za 8,1 sekundy.

Corolla se ovládá se snadností a lehkostí. Fakt, že se jedná o hybrid, neznamená pro řidiče žádné další úkony navíc. Voličem převodovky zařadíte jednoduše do polohy „D“ a pak jenom šlapete na plynový pedál popř. brzdový a točíte volantem. Řízení je tak velmi jednoduché a pohodlné. Corolla se rozjíždí na elektrický pohon elektromotoru, který se spolu se čtyřválcem schází v jedné převodovce s plynule proměnným převodem. Teprve po rozjezdu se do hry podle potřeby přiřazuje benzinový čtyřválec.

Podvozek sází na víceprvkovou konstrukci zadní nápravy, což zaručuje Corolle kvalitní jízdní vlastnosti. V praxi dokáže tohle auto jezdit svižně i v zatáčkách a nepůsobí příliš těžkopádně. Je to dáno kromě jiného tím, že těžké baterie už nejsou zcela vzadu, ale před zadní nápravou a bylo docíleno daleko lepšího rozložení hmotnosti. Celkové kilogramy se navíc podařilo udržet pod hodnotou 1,4 tuny, což je skvělé. Podvozek je jistý, tuhý ale zároveň komfortní. A to i v našem případě kombinace osmnáctipalcových kol a příplatkových adaptivních tlumičů. Ty se chovají různě v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Podvozek je vybaven G senzory vpředu a vzadu, které posílají získaná data do inteligentní řídící jednotky, která v závislosti na získaných informacích upravuje nastavení tlumičů.

V režimu Comfort se Corolla ladně pohybuje i na rozbitých silnicích za občasného doprovodu nějakého pazvuky, za kterým stojí široké pneumatiky o rozměru 225/40. V režimech Sport a Sport+ Toyota příjemně ztuhne a vůz nabízí výrazně vyšší jistotu a náznak hravosti. Jediné, co testovanému vozu musíme vytknout, byl hluk od jinak fantastických pneumatik Falken. Ty patří mezi držáky na silnici, mají vyztužené bočnice, ale jsou jednoduše hlučné. Svůj podíl na tom zajisté má i samotné horší odhlučnění od kol, přece jen v této třídě panují přísná měřítka. Nepříjemné hučení se dostavovalo v rychlostech nad 120 km/h, což pokračovalo až k maximálce 180 km/h (hybridy mají elektronické omezení maximálky).

Naopak výtečné to bylo se spotřebou paliva. Týdenní test jsme dokončili se závěrečnou spotřebou 5,7 l/100 km. A to v šesti stovkách ujetých kilometrů byly i rychlejší přesuny.

Hybridní Toyota Corolla kombi v testovaném provedení GS Sport je skvělým vozem, u kterého není hybridní soustava na obtíž. Posádku nijak neusurpuje a řidiči pomáhá dosahovat lepších výkonů. Corolla je vlastně hodně povedeným kombíkem, který vyniká přívětivostí a úsporností. Jediné, co lze testovanému kousku vytknout, je zmiňovaný hluk od pneumatik při vyšších rychlostech.

 
Pohonná jednotka elektromotor a benzinový řadový čtyřválec 2,0 l
Výkon benzínového motoru 153 koní (112 kW) při 6 000 ot./min.
Točivý moment benzínového motoru 190 Nm při 4 400 - 5 200 ot./min.
Celkový výkon hybridní soustavy 184 koní
Převodovka e-CVT
Pohon předních kol
Pohotovostní hmotnost 1 370 kilogramů
Akcelerace 0-100 km/h 8,1 sekundy
Maximální rychlost 180 km/h
Spotřeba udávaná (kombi) 5,1 l/100 km
Spotřeba naměřená (kombi) 5,7 l/100 km
Objem palivové nádrže 43 litrů
Rozměry (délka/šířka/výška) 4 650/1 790/1 435 mm
Rozvor 2 700 mm
Objem zavazadlového prostoru 581 litrů

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná Fotografie k článku Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Toyota Proace Verso Nomad Wanderer - recept na letošní dovolenou

Test: Toyota Proace Verso Nomad Wanderer - recept na letošní dovolenou

V době covidové to bude s dovolenou těžké. Uspokojit cestovatelské touhy ovšem nemusí být úplně těžké, což nám dokázala testovaná Toyota Proace Verso vybavená cestovatelskou vyjímatelnou vestavbou.

Huyndai Bayon půjde proti Škodě Kamiq

Huyndai Bayon půjde proti Škodě Kamiq

Hyundai Motor odhaluje nový model Bayon velikosti Škody Kamiq nebo Renaultu Captur. Stylový městský crossover totiž..

Evropským autem roku 2021 je Toyota Yaris

Evropským autem roku 2021 je Toyota Yaris

Toyota Yaris zvítězila v prestižní anketě evropské Auto roku 2021. Slavnostní vyhlášení proběhlo v pondělí odpoledne v..

Volkswagen připravil speciální edici Golfu GTI Clubsport 45

Volkswagen připravil speciální edici Golfu GTI Clubsport 45

Od roku 1976 nabízený Golf GTI slaví 45. narozeniny. Volkswagen připravil pro fanoušky speciální jubilejní edici Golf..

Test ojetiny: Alfa Romeo 166 – křižník s výjimečným motorem

Test ojetiny: Alfa Romeo 166 – křižník s výjimečným motorem

Dřívější vlajková loď automobilky Alfa Romeo, model 166, dodnes poskytne skutečně excelentní cestovní komfort. Navíc..