Test ojetiny: Suzuki SX4 – velice povedený kousek

vloženo

Suzuki SX4 je dvojčetem Fiatu Sedici. Oba automobily přitom patří na trhu ojetin k vyhledávaným, a to jak s pohonem všech kol, tak ve verzi s jednou poháněnou nápravou.

Test ojetiny: Suzuki SX4 – velice povedený kousek Test ojetiny: Suzuki SX4 – velice povedený kousek

V roce 2005 se začalo v Maďarsku vyrábět Suzuki SX4, stejně tak z této výrobní linky začal sjíždět jeho sourozenec Fiat Sedici. Zpočátku vyjížděl z fabriky jen vůz s pohonem předních kol, později dostal model SX4 pohon všech kol pod označením iAWD. V roce 2007 doplnila hatchback i verze sedan, ta však byla uvedena výhradně s přední poháněnou nápravou. Rok 2009 přinesl modernizaci a v roce 2013 se vůz dočkal nástupce v podobě Suzuki S-Cross. Suzuki SX4 ale vydrželo ve výrobě až do roku 2014.


Nárazovou zkoušku Euro NCAP prodělal model SX4 v roce 2006. Za bezpečnost posádky dostal čtyři hvězdičky z pěti možných a za bezpečnost dětí v autosedačkách tři hvězdičky z pěti možných. Právě jako rodinný automobil nachází Suzuki SX4 nejčastěji uplatnění. Oblíbila si jej řada žen, ale otevřené dveře má i u nemalého množství mužů. Důvodem jsou dobré jízdní vlastnosti a dvojnásob to platí pro verzi s pohonem všech kol. Kladně je hodnocen také jízdní komfort.

Vůz nabízí prostorný interiér, avšak zavazadelník disponuje objemem jen 270 litrů. Palubní deska je jednoduchá, ale přehledná. Použité plasty by však mohly být o něco vyšší kvality. Sedadla jsou pohodlná i při dlouhých cestách, pochvalu si zaslouží také za zdařilé boční vedení těla v zatáčkách.

Zpočátku se do vozu montovaly benzinové motory 1.5 16V/73 kW, 1.6 VVT/79 kW a turbodiesely 1.6 DDiS/66 kW z produkce koncernu PSA Peugeot Citroën a také turbodiesel 1.9 DDiS/88 kW od Fiatu. V roce 2007 byla zážehová patnáctistovka modernizována a dostala proměnné časování ventilů VVT a výkon 82 kW. V návaznosti na to narostl i výkon motoru 1.6 VVT, a to na 88 kW. Doposud nabízené turbodiesely nahradil nový 2.0 DDiS/99 kW z produkce Fiatu.

Nejrizikovější motorizací je turbodiesel 1.6 DDiS od PSA, který je vyhlášený řadou vážných poruch. K těm patří závady turba, EGR ventilu, problémy se vstřikovači či potíže s podtlakovým okruhem, který ovládá práci turba, EGR ventilu a škrticí klapky. „U tohoto motoru si dejte také pozor na únik motorového oleje,“ nabádá Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Zejména u italského turbodieselu 1.9 DDiS si dejte pozor na potíže s filtrem pevných částic.

„Občas se objeví porucha lambda sondy,“ pokračuje ve výčtu závad zástupce AAA AUTO. Známé jsou problémy s přestavbami na LPG, se kterým si motory v SX4 zrovna moc netykají. „Pozor si dejte také na nadměrně opotřebená ložiska kol, zejména vpředu. Jejich špatný stav prozradí typické hučení,“ vysvětluje Jindřich Topol z AAA AUTO. Obecně je však Suzuki SX4 hodnoceno jako nadprůměrně spolehlivý automobil.


Milan Jirouš (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Suzuki

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test ojetiny: Suzuki SX4 – velice povedený kousek Fotografie k článku Test ojetiny: Suzuki SX4 – velice povedený kousek Fotografie k článku Test ojetiny: Suzuki SX4 – velice povedený kousek Fotografie k článku Test ojetiny: Suzuki SX4 – velice povedený kousek Fotografie k článku Test ojetiny: Suzuki SX4 – velice povedený kousek Fotografie k článku Test ojetiny: Suzuki SX4 – velice povedený kousek

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Elektrické BMW iX M60 má 619 koní a tři miliony na něj nestačí

Elektrické BMW iX M60 má 619 koní a tři miliony na něj nestačí

Nejnovějším čistě elektrickým BMW je vrcholné provedení iX M60, které pohání dvojice elektromotorů o celkovém výkonu 455 kW/619 k a maximálním točivým momentem přes tisíc Nm. Díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,8..

Peugeot 308 uveden na český trh, můžete ho mít za půl milionu ale i dvojnásobek

Peugeot 308 uveden na český trh, můžete ho mít za půl milionu ale i dvojnásobek

Základní provedení Active Pack s benzínovým přeplňovaným tříválcem PureTech startuje na částce 490.000 Kč, přičemž na..

Test: Hyundai Bayon 1.0 T-GDI Smart - konečně náhrada za populární ix20

Test: Hyundai Bayon 1.0 T-GDI Smart - konečně náhrada za populární ix20

Také Vám chybí model ix20? Nezoufejte, novodobým nástupcem může být Huyndai Bayon, který jsme důkladně otestovali...

Silná koruna zlevňuje ojetiny ze zahraničí

Silná koruna zlevňuje ojetiny ze zahraničí

Euro je vůči koruně nejlevnější za téměř 14 let. Jen za posledních 30 dní ztratilo dle údajů ČNB celou jednu korunu...

Citroën C5 Aircross po modernizaci

Citroën C5 Aircross po modernizaci

Citroën C5 byl původně sedanem, místo kterého automobilka v roce 2018 stvořila SUV s dodatkem Aircross. Komfortně..