Test: Je lepší Opel Corsa nebo Peugeot 208?

Stejná a přesto úplně jiná. Ačkoliv obě auta stojí na stejném základu, jejich design je zásadně odlišuje a uvnitř je tomu zrovna tak. Jenomže tím nekončíme. Největší rozdíl na vás čeká úplně někde jinde!

Šestá generace jednoho z nejoblíbenějších modelů německé automobilky, měla dorazit už dávno. Pak se ale vnitropolitická situace Opelu změnila a téměř hotové auto bylo zastaveno. No a o pár let později? Máme tu námět na srovnávací test jako řemen! Ovšem počkat. S tvrzením, že Opel Corsa F je vlastně jen německy oblečený Peugeot 208 je třeba být hodně opatrný. Ba co víc, možná vám ho dnešním srovnávacím testem rovnou i celé vyvrátím. Pojďme na něj!


Drápy proti konzervativismu

Kdo v našem testu vyhrál z pohledu designu, je předem jasné. Corsa totiž vedle P208 s paketem GT Line působí tak trochu jako chudý příbuzný. No… jenomže ona i maličko je. Pohled do ceníku prozrazuje, že testovaný Peugeot 208 GT Line s výkonem 130 koní stojí i přes aktuální cenové zvýhodnění 47 000 Kč minimálně 538 000 Kč, zatímco stejně silná Corsa ve výbavě Elegance se s přehledem vleze pod půl milionu.

Namítáte, proč jsme tedy vedle Peugeotu nepostavili sportovněji vyhlížející Corsu GS Line? Důvody jsou hned dva. Jednak nám ji v Opelu nedali, protože ještě nebyla k dispozici a druhým, obhajitelným důvodem je, že Opel vybavil Corsu už od základu výrazně tužším podvozkem, který by byl v případě verze GS Line ještě dále přitvrzen. A Peugeot v nabídce sportovnější podvozek nemá. Čímž si jsou obě auta alespoň trochu blíž.

Karty jsou rozdány, pojďme dovnitř

Lidé od Peugeotu se vás v každém druhém rozhovoru snaží přesvědčit, že i-Cockpit je skvělá věc. Že vlastně simuluje funkci head-up displeje, čímž se můžete pořád dívat na silnici před sebou. No… k tomu můžu říct jediné. Na silnici se rozhodně dívat můžete, protože… Osobně bych na líbivě vyhlížející digitální kapličku potřeboval v první řadě vidět. A to se skrz malý volant tvaru zakulaceného obdélníku prostě nedá. A když si ho dáte níž? V případě, že máte stehna obalená svalovinou (v mém případě je na vině závodní cyklistika), to není dobrý nápad. Pravou nohou už se pak nedá takřka hýbat a při zatáčení o stehno drhnete rukama.

To v nové Corse na vás žádný i-Cockpit nečeká. Je tady kulatý „opelí“ volant, spousta místa na kolena a o poznání víc tlačítek v okolí středového panelu, který navrhoval někdo konzervativní s rozumem. Proč? V místě ovládání klimatizace totiž najdete tlačítka určená k distribuci vzduchu v kabině. Nemusíte tak zapatlávat displej, který, čistě podle mě i v červené Corse reaguje maličko rychleji než v šedé 208. Že by absence skrytého menu klimatizace tolik ulevila celému systému?

Karta se obrací…

Nutno ale jedním dechem dodat, že i přes lapálie s „peugeotí“ přístrojovnou působí interiér navrhovaný Francouzi o kus hodnotněji. Dotykové plochy a nelogické rozvržení některých ovládacích prvků jsou sice zpočátku hodně matoucí, člověk si ale nakonec zvykne. A také přední sedadla jsou o chlup lepší v 208. Na těch zadních nebo v kufru ale už moc rozdílů nečekejte. Snad jen koberec, který v zavazadelníku Opel nechává o maličko delší, bude fajn v momentě, kdy sklopíte zadní sedadla, protože vám zakryje vzniklou mezeru mezi podlážkou a sedadly. Výsledek v interiéru? Nebýt i-Cockpitu, zaslouženě by vyhrál Peugeot, takhle je z toho remíza…

Identická srdíčka

Pohonná jednotka PureTech s objemem 1.2 litru, třemi válci, turbodmychadlem a více než dostatečným výkonem je k dostání pouze v kombinaci s 8stupňovou automatickou převodovkou. A to u obou modelů. Popravdě, charakterem sedí spíš k 208. Maloobjemový motor má poměrně znatelnou prodlevu na plyn, částečnou turbodíru v nízkých otáčkách a software převodovky také nepatří k nejsportovnějším. V podvozkově tužší Corse si představuji spíš manuál, do Peugeotu se ale tato kombinace hodí. Jeho kabina je totiž lépe vytlumená, takže vás ani při vyšších rychlostech neruší hluk a celé auto působí mnohem uvolněněji, což vás donutí jet klidně, přičemž automat najednou řadí, jak má. Akustický balíček s protihlukovým čelním sklem si pak můžete objednat do obou vozů.

Jdeme k nejzásadnějšímu!

Obě testovaná auta jsou vybavena 17palcovými ráfky a právě tady se na moment zastavím. Ačkoliv mají sourozenci principielně shodný podvozek, Peugeot má měkčí nastavení a velká kola v kombinaci rozbitými městskými ulicemi jsou pro něj utrpením. Auto, i když je po většinu času příjemně komfortní a skoro až houpavé, je o díry a výmoly schopné nepříjemně a hlasitě zakopávat.

A Corsa? Nic z toho nedělá. Nepředklání se při brzdění, nenahýbá do zatáček a přesuny hmotnosti v ní oproti 208 nejsou jakkoliv cítit. A díry? Jednoduše je neřeší. Vlivem tužších tlumičů se také zdá být o tři řády pevnějším celkem než Peugeot 208. A v neposlední řadě, …Opel se volantem s větším průměrem dá také přesněji vést po silnici a ani při ostřejší jízdě vás v řízení nebo na podvozku nezradí. Corsa je tedy v porovnání s 208 při jízdě doslova polita živou vodou.

Jenomže, dámy a pánové, tuhé neznamená nekomfortní. Corsa nedrncá, neskáče a jednotlivé výmoly dokáže i přes větší 17palcová kola tlumit mnohem schopneji. Zároveň působí příjemně lehkonoze, a i když se ve vyšších rychlostech maličko víc courá v porovnání s 208 (že by přece trochu jiná aerodynamika?), obě auta jezdí ve výsledku za podobné peníze se spotřebou mezi 5-6 litry na 100 kilometrů.

Verdikt?

Corsa se ve vás nesnaží vyvola dojem, že sedíte ve větším a luxusnějším stroji, což se o 208 říct nedá. Corsa si nehraje na nic, ale přesto… jezdí ve výsledku o poznání lépe! A právě proto se stává vítězem dnešního srovnání. Ptáte se, za jakého předpokladu by vyhrál Peugeot 208? Jeho největší přednost, luxusně pojatý interiér v čele s i-Cockpitem se v mých očí stává zároveň jeho největší slabinou. Obalové materiály si vyžádaly cenný prostor v předních partiích, a ten mi v autě chybí. Pokud jste ale útlejší postavy a namísto jízdních vlastností hledíte především na design, pak pro vás právě 208 GT Line může být lepší volbou.

Závěrem se sluší dodat, že Opelu se to povedlo znovu! Podobně jako s Grandlandem X, který jsme nedávno testovali. Vzal platformu PSA, kterou si ale nastavil přesně podle sebe, osadil ji jinými tlumiči a výsledkem je lépe jezdící stroj než v případě „domácí“ konkurence. Bravo!

 

Peugeot 208 1.2 PureTech 130 GT Line

Plusy

  • líbivý design
  • luxusně pojatý interiér
  • akustický komfort
  • převodovka lépe sedí k jeho charakteru
  • pohodlí na kvalitní silnici

Mínusy

  • měkčí odpružení si nerozumí s rozbitou silnicí
  • není vidět na přístrojovou kapličku
  • málo místa pro kolena řidiče

 

Opel Corsa 1.2 Turbo Elegance

Plusy

  • příjemnější a jistější jízdní projev
  • je vidět na přístrojovou kapličku (kulatý věnec volantu v horní části)
  • klasické ovladače klimatizace
  • jednoduchá deaktivace systému stop/start a jízdy v pruzích

Mínusy

  • méně atraktivní vzhled
  • nemá rezervní kolo
  • absence osvětlení na zadních sedadlech
 
  Peugeot 208 1.2 PureTech Opel Corsa 1.2 Turbo
Motor přeplňovaný tříválec 1 199 cm3 přeplňovaný tříválec 1 199 cm3
Výkon 96 kW (130 k) při 5 500 ot./min. 96 kW (130 k) při 5 500 ot./min.
Točivý moment 230 Nm při 1 750 ot./min. 230 Nm při 1 750 ot./min.
Převodovka 8°automatická EAT 8° automatická EAT
Pohon předních kol předních kol
Provozní / celk. hmotnost (kg) 1 233 / 1630 1233 / 1650
Akcelerace 0-100 km/h 8,7 s 8,7 s
Maximální rychlost 208 km/h 208 km/h
Spotřeba (l/100 km) 5,4 / 4,0 / 4,4 5,4 / 4,0 / 4,5
Objem palivové nádrže 44 l 44 l
Rozměry (délka/šířka/výška) 4 055 / 1745 / 1430 mm 4 060 / 1765 / 1433 mm
Rozvor 2 540 mm 2 538 mm
Objem zavazadlového prostoru 309 l 309 l

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Martin Müller (text+foto), Petr Šikl

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Alfa Romeo Tonale 1.3 Turbo PHEV - kráska co má 280 koní a jezdí za pět litrů
Test: Toyota Prius plug-in hybrid - zachraňuje planetu a svého majitele jentak neomrzí Mazda CX-80 v prodeji. S šestiválcem stojí jako Škoda Kodiaq Škoda Enyaq cenově dostupnější. Přijíždí ve verzi Tour za 899.000 Kč Modernizovaná Kia Picanto má český ceník. Základ koupíte za 319.980 Kč

Tipy z autobazarů

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

299 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

709 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

199 777 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

139 000 Kč