Přichází ze "Zeleného pekla". BMW 128ti se samosvorem | Autanet.cz

Přichází ze "Zeleného pekla". BMW 128ti se samosvorem

BMW představuje sportovní variantu BMW řady 1 s předním pohonem a mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen. Ta je vybavena kromě Torsenu osmistupňovou sportovní převodovkou Steptronic a sníženým emkovým podvozkem.

Během závěrečné fáze testů podstupuje nový kompaktní sportovní vůz BMW 128ti (kombinovaná spotřeba paliva: 6,4–6,1 l/100 km) závěrečné kalibrační zkoušky na kopcovitých silnicích pohoří Eifel kolem Nordschleife okruhu Nürburgring, a samozřejmě také přímo na této nejnáročnější závodní trati světa. Nejvíce se zkoušky zaměřují na dynamické charakteristiky projevu této nové varianty BMW řady 1, která je navržena pro aktivní radost z jízdy. Nový model vstoupí na trh v listopadu 2020.


Sportovní vůz s vlastním charakterem
BMW 128ti s předním pohonem je hierarchicky umístěno přímo pod vrcholnou variantu BMW řady 1, BMW M135i xDrive (kombinovaná spotřeba paliva: 7,1 – 6,8 l/100 km; kombinované emise CO2: 162–154 g/km*) a je vybaveno nově vyvinutým dvoulitrovým motorem. Čtyřválcový motor s technologií BMW TwinPower Turbo pod přední kapotou BMW 128ti disponuje výkonem 195 kW (265 k) a poskytuje mimořádnou jízdní dynamiku v podobě zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,1 s. Nicméně nové BMW 128ti je mnohem více než pouze další novou variantou BMW řady 1. Kromě mnoha změn exteriéru a interiéru došlo především k významným úpravám podvozku a řízení, které jsou navržené s cílem přinést extrémně sportovní a pro řidiče podmanivý jízdní projev. Současně se tento nový sportovní vůz s pohonem výhradně předních kol zaměřuje na skupiny mladších zákazníků, kterým poskytne pro BMW typickou radost z jízdy.

Technické řešení pro přesnost a přímé reakce
Nové BMW 128ti je standardně vybaveno 8stupňovou sportovní převodovkou Steptronic a samosvorným diferenciálem Torsen na přední nápravě, který zajišťuje více trakce. Má také speciálně naladěný o 10 mm snížený M sportovní podvozek, stejně jako funkci M Performance Control, která byla speciálně naladěna pro zvýšení agility. Současně bylo také specificky upraveno řízení s cílem poskytnout přesné reakce a současně přímé spojení řidiče s podvozkem. BMW 128ti je rovněž o přibližně 80 kilogramů lehčí než BMW M135i xDrive s pohonem všech kol, z něhož přebírá stabilizátory, včetně jejich tužšího uložení. Volitelnou bezpříplatkovou výbavou jsou sportovní pneumatiky, které zajistí ještě více radosti z jízdy. M sportovní brzdy známé z nejvýše postavené verze této modelové řady zaručují brzdný účinek odpovídající poskytované jízdní dynamice.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Seat Ateca

Rok výroby 2019

535 990 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2023

589 000 Kč

Seat Leon

Rok výroby 2023

585 000 Kč

Hyundai I30

Rok výroby 2024

840 000 Kč