Přichází ze "Zeleného pekla". BMW 128ti se samosvorem | Autanet.cz

Přichází ze "Zeleného pekla". BMW 128ti se samosvorem

BMW představuje sportovní variantu BMW řady 1 s předním pohonem a mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen. Ta je vybavena kromě Torsenu osmistupňovou sportovní převodovkou Steptronic a sníženým emkovým podvozkem.

Během závěrečné fáze testů podstupuje nový kompaktní sportovní vůz BMW 128ti (kombinovaná spotřeba paliva: 6,4–6,1 l/100 km) závěrečné kalibrační zkoušky na kopcovitých silnicích pohoří Eifel kolem Nordschleife okruhu Nürburgring, a samozřejmě také přímo na této nejnáročnější závodní trati světa. Nejvíce se zkoušky zaměřují na dynamické charakteristiky projevu této nové varianty BMW řady 1, která je navržena pro aktivní radost z jízdy. Nový model vstoupí na trh v listopadu 2020.


Sportovní vůz s vlastním charakterem
BMW 128ti s předním pohonem je hierarchicky umístěno přímo pod vrcholnou variantu BMW řady 1, BMW M135i xDrive (kombinovaná spotřeba paliva: 7,1 – 6,8 l/100 km; kombinované emise CO2: 162–154 g/km*) a je vybaveno nově vyvinutým dvoulitrovým motorem. Čtyřválcový motor s technologií BMW TwinPower Turbo pod přední kapotou BMW 128ti disponuje výkonem 195 kW (265 k) a poskytuje mimořádnou jízdní dynamiku v podobě zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,1 s. Nicméně nové BMW 128ti je mnohem více než pouze další novou variantou BMW řady 1. Kromě mnoha změn exteriéru a interiéru došlo především k významným úpravám podvozku a řízení, které jsou navržené s cílem přinést extrémně sportovní a pro řidiče podmanivý jízdní projev. Současně se tento nový sportovní vůz s pohonem výhradně předních kol zaměřuje na skupiny mladších zákazníků, kterým poskytne pro BMW typickou radost z jízdy.

Technické řešení pro přesnost a přímé reakce
Nové BMW 128ti je standardně vybaveno 8stupňovou sportovní převodovkou Steptronic a samosvorným diferenciálem Torsen na přední nápravě, který zajišťuje více trakce. Má také speciálně naladěný o 10 mm snížený M sportovní podvozek, stejně jako funkci M Performance Control, která byla speciálně naladěna pro zvýšení agility. Současně bylo také specificky upraveno řízení s cílem poskytnout přesné reakce a současně přímé spojení řidiče s podvozkem. BMW 128ti je rovněž o přibližně 80 kilogramů lehčí než BMW M135i xDrive s pohonem všech kol, z něhož přebírá stabilizátory, včetně jejich tužšího uložení. Volitelnou bezpříplatkovou výbavou jsou sportovní pneumatiky, které zajistí ještě více radosti z jízdy. M sportovní brzdy známé z nejvýše postavené verze této modelové řady zaručují brzdný účinek odpovídající poskytované jízdní dynamice.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nová Kia K4 vstupuje na český trh. Má normální motory a skvělou cenu
Test: Mazda CX-30 2.5 e-Skyactiv-G má obrovské srdce a jednu drobnost, která může odradit Test: MGS5 EV Exclusive umí jednu věc dokonale Test: Honda Jazz je malý velký prcek s obrovskou výhodou Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů

Tipy z autobazarů

Land Rover Discovery 3,0 TD6 HSE AWD AUT 7 míst Odp

Land Rover Discovery 3,0 TD6 HSE AWD AUT 7 míst Odp

Rok výroby 2019

649 000 Kč
Škoda Enyaq iV 80X 195kW 4X4 HEAD-UP,TČ

Škoda Enyaq iV 80X 195kW 4X4 HEAD-UP,TČ

Rok výroby 2022

699 900 Kč
Škoda Octavia RS 2.0TSI 180kW DSG

Škoda Octavia RS 2.0TSI 180kW DSG

Rok výroby 2017

439 000 Kč
Škoda Yeti 1.2 TSi Active

Škoda Yeti 1.2 TSi Active

Rok výroby 2012

128 900 Kč