Deset nejčtenějších testů nových aut za rok 2015

vloženo

Čísla mluví jasně. Čtenáři AutaNetu.cz nejvíce zajímali běžná, cenově dostupná auto. Jak jinak si vysvětlit vysokou čtenost testů Opelu Corsa, Toyoty Yaris, Citroënu C1, Škody Fabie nebo modelu Hyundai i20? Překvapením v TOP10 se stal Renault Kadjar, o který či omlazený Peugeot 508 SW GT, který jsme otestovali jako jedni z prvních.

Deset nejčtenějších testů nových aut za rok 2015

1. Test: Opel Corsa 1.0 - milé překvapení
S novými malými auty se počátkem uplynulého roku roztrhl doslova pytel. Komu nevoněla Škoda Fabia pyšnící se titulem Auto roku 2015 či její úhlavní konkurent Hyundai i20, mohl (a stále může) sáhnout po testované Corse. Nová Corsa poháněná tříválcovým litrovým turbomoterem nás velmi mile překvapila a odnesla si pěkné hodnocení. Corsa se totiž podle nás povedla. Opel zapracoval na celkové kvalitě, vyladil podvozek, přidal moderní a bezpečností prvky a hlavně dodal skvělý motor. Corsa je dospělým malým automobilem, se kterým není problém zdolávat delší vzdálenosti nebo jezdit po městě. Konkurenční výhodou pak může být integrovaný nosič kol nebo režim City usnadňující parkování.

2. Test: Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i Multidrive S
Pokud si dříve žena řidička vybrala nějaký vůz, většinou to byl roztomilý Yaris, který od ní dostal jméno a byl hýčkán. Malý Japonec ženám vyhovoval, ve městě s ním nebyl problém zaparkovat a otočil se doslova na pětníku. Navíc ovládaní bylo jednoduché, spolehlivost výtečná a interiér originální. A nás zajímalo, koho dokáže oslovit aktuální třetí generace v polovině výrobního cyklu? Bude to opět miláček žen nebo mužů?

3. Test: Renault Kadjar - QashQai po francouzsku
Nové SUV Renault Kadjar se na televizních obrazovkách objevovalo v polovině roku 2015 častěji než reklamy na prací prášky či intimní hygienu. Marketingově podpořeným prodejům se skvěle dařilo a nás především zajímalo, jakým vozem Kadjar je?

4. Test: Peugeot 508 SW GT - polykač kilometrů
Ještě než jsme odjeli na autosalon v Ženevě, otestovali vlajkovou loď francouzské automobilky Peugeot model 508 SW GT poháněný turbodieselem 2,2 HDI ve spojení s šestistupňovou automatickou převodovkou EAT6. Zajímalo nás zejména to, jak si tento model poradí s českými silnicemi a komu bude vyhovovat?

5. Test: Citroën C1 1.2 Puretech - prcek, co dospěl
Kolínská trojčata neměla dlouho dobu mnoho konkurentů. To se však změnilo a koncern TPCA musel na sílící konkurenci zareagovat druhou generací mini automobilů. Peugeot přichystal nástupce v podobě modelu 108, kdežto Toyota a Citroën zůstaly u zavedeného označení. A nás zajímalo, jak si v redakčním testu povede Citroën C1 poháněný novým motorem PureTech.

6. Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto
Aktuální generace Škody Fabie je dobrým automobilem, který se vrátil ke svým kořenům. V prodejích Fabia začíná dohánět populární Octavii a nás zajímalo, zda dlouhá verze Combi poháněná benzínovým turbomotorem dokáže suplovat rodinný vůz?

7. Test: Hyundai i20 1.4 CRDi - Fabii po krku
V segmentu malých automobilů nikdy nebylo tak těsno. S příchodem nových generací se konkurenční boj přiostřil a automobilky produkují stále lépe jezdící městská auta, které dokáží zastoupit roli hlavního vozu v rodině. Vyjímkou nebyl ani v březnu testovaný Hyundai i20 s dieselovou čtrnáctistovkou pod kapotou.

8. Test: Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 4x4 - dálniční expres
Aby Mazda 6 udržela krok s nejnovějšími konkurenty ve střední třídě, musela projít modernizací a dostat variantu s pohonem všech kol spojenou s dieselem. A nás zajímalo, jak se tato kombinace japonské automobilce povedla.

9. Test: Suzuki Vitara - změna identity
Vitara byla vždy pořádným autem, které nebylo problém vzít do terénu a nebát se o něj. Nebyla tak schopná jako menší Jimny, ale konkurenci vždy o řád převyšovala. To se však s příchodem nové generace změnilo. Vitara je pohlednější a směřuje na silnice. Jak změna identity dopadla odhalil červencový test.

10. Test: Volkswagen Passat Tourer 2.0 BiTDI - manažerův kůň
Passatu osmé generace se podařil husarský kousek. Začátek prodejů okořenil vítěztvím v soutěži Evroské auto roku 2015 a výtečným prodejním startem. Dosluhující generace přežila na trhu celkem dlouho, a tak se nemůžeme divit hladu po novém modelu. A nás zajímalo, zda Passat zraje jako víno nebo je pouze malou evolucí.


redakce

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala