Test: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - ideál nespěchajícího řidiče

vloženo

Mezigenerační obměna populárního městského SUV znamenala vystřídání základní pohonné jednotky v podobě atmosférické šestnáctistovky přeplňovanou dvanáctistovkou DIG-T. A nás zajímalo, jak si maloobjemový čtyřválec poradí s hmotností a rozměry Qashqaie. A závěrem si odpovídame na otázku, pro koho se testovaný model hodí nejvíce?

Test: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - ideál nespěchajícího řidiče

Dva miliony vyrobených Qashqaiů a více než padesáti procentní růst prodejů v Evropě spojený s příchodem roku 2015 jasně mluví o úspěšnosti zakladatele městských crossoverů. Za popularitou od počátku stojí velikost karoserie nepřesahující běžné kompaktní hatchbacky, vyšší posed usnadňující nastupování a dobrý výhled z vozu poskytující vyšší bezpečnost. Tento mix vlastností japonská automobilka dobře namíchala a zabalila do atraktivního kabátu s příjemnou cenovkou. Díky tomu se Qashqai na starém kontinentu skvěle prodává a navazuje na úspěchy svého kulatého předchůdce.

Nová generace se oproti původnímu modelu protáhla o téměř pět centimetrů na délku, je o dva centimetry širší a o 1,5 centimetru nižší. Druhá generace Qashqaie se už narozdíl od první generace nevyrábí v prodlouženém sedmimístném provedení Qashqai+2. Jeho roli převzala nová generace Nissanu X-Trail. Nissan Qashqai druhé generace se stejně jako jeho předchůdce vyrábí v britském Sunderlandu a v Česku se prodává od začátku roku 2014.



Krásavec plným coulem jezdí dobře
Nový Nissan Qashqai působí nejen moderněji, ale také robustněji a celkově hodnotněji. Qashqai sice přišel v testované verzi s pohonem předních kol o víceprvkovou zadní nápravu, na jízdních vlastnostech se to však negativně neprojevilo. Ba naopak, Qashqai je ve srovnání s předchůdcem po stránce jízdních vlastností výrazně lepší. Mezigeneračně lépe zvládá nerovnosti, přes rozmlácenou silnici letí s lehkostí a o nedostatcích komunikací informuje minimálně. V testované verzi s benzínovou dvanáctistovkou a plechovou střechou patří Qashqai k nejpohodlnějším kompaktním SUV. Lehčí a pomalejší řízení bude vyhovovat klidně jezdícím šoférům. K pohodovému charakteru vozu se hodí i řazení manuální šestirychlostní převodovky, ke kterému nelze mít závažnější výtku. S autem soucítí i stabilizace, která velmi brzo zasahuje a nedovoluje žádné nepatřičné kousky ani na suchém povrchu. Stabilizace však můžete lehce vypnout a rázem přeměnit vůz v čitelný a celkem zábavný stroj, se kterým můžete balancovat na hraně. Málo zatížená příď přináší ovoce v zatáčkách, na dálnici naopak snižuje stabilitu.

Celkové odhlučnění kabiny je dobré. Více hluku do vozu proniká od áčkových sloupků a bočních zpětných zrcátek, která však poskytují dostatečný přehled o situaci kolem automobilu. Objem zavazadelníku vzrostl na základě údajů výrobce o 29 l na solidních 439 l. V praxi oceníte zejména zvětšení šířky kufru, v nejužším bodě jsme naměřili rovných 110 centimetrů, což je skvělé. Daní za to je o pět centimetrů kratší délka.  měření se zlepšila zejména šířka. Mezipodlaha dělená do dvou dílů se dá využít na rozparcelování kufru a zamezení pohybu menších předmětů.



Skvělý čtyřválec ve špatném voze
Samotná benzínová dvanáctistovka DIG-T není vůbec špatná. Tiše a kultivovaně přede, je živá a na svůj zdvihový objem poskytuje slušný výkon. Bohužel spojení s dlouhými převody, vysokou hmotností vozu a vyšší stavbou karoserie ji paralyzuje do role, ve které nedává příliš smysl. Daň za honbou nízkých papírových emisí se projevuje u Qashqaie naplno. Díky tomuto čtyřválci se testovaný exemplář hodí zejména do města a na kratší vzdálenosti, přičemž spotřeba se vždy odvíjí od způsobu jízdy. Při pohodovém tempu je pohonná jednotka vcelku úsporná a lze se přiblížit hodnotám udávaným výrobcem (6,9/4,9/5,6 l/100 km). Mimo město se dá jezdit pod pět, ve městě pak do sedm a půl. Pokud však přišlápnete plynový pedál k podlaze a budete žádat výraznější dynamiku, spotřeba poletí nahoru, klidně přes osm nebo devět litrů.

Nehůře se dvanáctistovka cítí na dálnici, kde se doslova trápí. Pokud vůz plně naložíte a vyrazíte s rodinou například na hory, udržet dálniční limit ve stoupání vyžaduje podřazení na pětku či dokonce čtyřku, což přináší zbytečně vysoké otáčky (při dálniční stotřicítce točí dvanáctistovka na šestku příjemných 2 750 ot./min.). Nevíme, kam se až konstruktéři uchýlí, ale tuto dvanáctistovku ve spojení s takto velkým automobilem považujeme za hraniční. Umíme si však představit, že právě tato kombinace bude vyhovovat klidnějším řidičům a řidičkám, kteří jezdí ve voze sami a jen občas stlačí plynový pedál k podlaze. Všichni ostatní musejí sáhnout po nově představené šestnáctistovce DIG-T s výkonem 163 koní nebo dieselech dCi.



Obět downsizingu
Nissan Qashqai se skvěle hodí pro městský a příměstský provoz, na nákupy, rozvoz dětí do školy, občasné výlety či pro starší páry, kteří nepospíchají cestou na chalupu a nejezdí přes půl republiky. Testovaný model vyhoví klidnějším řidičům, kteří "nelítají" často po dálnici a netrhají rekordy v polykání kilometrů. Díky atraktivnímu kabátu neláká Qashqai jezdit své majitele do terénu (s pohonem všech kol je k dispozici pouze ve spojení s nejsilnějším dieselem). Za 394 900 Kč pořídíte základní benzinový motor 1.2 DIG-T ve výbavě Visia a ve spojení s manuální převodovkou. Zájemci o automat X-Tronic musejí připlatit 50 000 Kč a zájemci o šestnáctistovku DIG-T spojenou s manuální převodovkou 58 000 Kč. Řešením může být také diesel 1.5 dCi, za který oproti základu připlatíte 52 500 Kč nebo ještě silnější šestnáctistovka dCi o výkonu 130 koní. Ta je jasnou volbou pro všechny, kteří musejí zdolávat delší vzdálenosti, zejména pak po dálnici.

Plusy
+ design
+ zpracování interiéru
+ skvěle přístupné úchyty ISOFIX
+ dostatečně komfortní podvozek
+ prostornost
+ pořizovací cena
+ spotřeba při klidné jízdě

Mínusy
- aerodynamický hluk od A sloupků a zpětných zrcátek
- testovaný motor se nehodí na dálnici
- spotřeba při rychlejší jízdě

Technické údaje Nissan Qashqai 1.2 DIG-T
Motor: přeplňovaný čtyřválec
Objem motoru: 1197 ccm
Výkon: 85kW(115k)/4500 ot./min.
Točivý moment max.: 190Nm/1750 ot./min.
Max. rychlost: 185 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 10,9 s
Spotřeba - kombin.: 5,6 l/100 km
Spotřeba - město: 6,9 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 4,9 l/100 km
Objem pal. nádrže: 55 l
Délka/šířka/výška: 4380/1806/1590 mm
Rozvor: 2646 mm
Zavazadelník: 401 l
Pohotovostní/celková hmotnost: 1318-1434/1860 kg
Cena modelu od: 394 900 Kč (1.2 DIG-T, MT, VISIA)
Cena testovaného modelu: 436 900 Kč (1.2 DIG-T, MT, ACENTA)

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Nissan

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - ideál nespěchajícího řidiče Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - ideál nespěchajícího řidiče Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - ideál nespěchajícího řidiče Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - ideál nespěchajícího řidiče Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - ideál nespěchajícího řidiče Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - ideál nespěchajícího řidiče Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - ideál nespěchajícího řidiče Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - ideál nespěchajícího řidiče Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - ideál nespěchajícího řidiče Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - ideál nespěchajícího řidiče Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - ideál nespěchajícího řidiče Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - ideál nespěchajícího řidiče Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - ideál nespěchajícího řidiče Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - ideál nespěchajícího řidiče Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - ideál nespěchajícího řidiče Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - ideál nespěchajícího řidiče Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - ideál nespěchajícího řidiče Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - ideál nespěchajícího řidiče Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - ideál nespěchajícího řidiče Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - ideál nespěchajícího řidiče Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - ideál nespěchajícího řidiče Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - ideál nespěchajícího řidiče Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - ideál nespěchajícího řidiče Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - ideál nespěchajícího řidiče Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - ideál nespěchajícího řidiče Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - ideál nespěchajícího řidiče Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - ideál nespěchajícího řidiče Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - ideál nespěchajícího řidiče Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - ideál nespěchajícího řidiče
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

29.03.2017
Škoda Vision E - předobraz elektrického a autonomního Kodiaqu Coupé?
27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus