Nový Nissan Qashqai je tady, půl milionu nestačí

Třetí generace modelu Qashqai je navržena pro Evropu, kde se zároveň i vyrábí. Má novou platformu CMF-C a ekologický systém pohonu e-Power. Nový Qashqai se u autorizovaných dealerů Nissanu objeví koncem srpna nebo začátkem září tohoto roku a jeho cena bude začínat na částce 539 000 Kč.

Společnost Grand Auto Central Europe, dovozce vozů Nissando ČR, představuje v české premiéře Nissan Qashqai třetí generace. Od doby, kdy společnost Nissan v roce 2007 tento segment založila, se v Evropě prodalo více než tři miliony těchto vozů.Podobně jako u jeho předchůdců byl nový Qashqai vyvíjen v Evropě a pro Evropu, když jeho vývoj vedl tým Nissan Technical Center Europe se sídlem v Cranfieldu, Bedfordshire (Velká Británie), zatímco design měl na starosti Nissan Design Europe se sídlem v centru Londýna. Základní atributy nového Nissanu Qashqai ale zůstávají stejné jako u první i druhé generace: elegantní design a efektivní hnací ústrojí v kombinaci s vysokou kvalitou, pokrokovými technologiemi a zážitkem z řízení jako u vozů vyššího segmentu. Díky nové alianční platformě CMF-C, ukázce pokročilého inženýrství, inovací a pokročilých technologiínový Qashqai opět zvyšuje laťku v segmentu crossoverů.


Nepřehlédnutelné křivky aelegantnídesignTřetí generacilze na první pohledjasně identifikovatjakoQashqai, ale jeho zjev je svalnatější,výraznější,s ostřejšími linkami a celkově modernější.Zvnějškutak nový Qashqaizaujme i prodlouženým rozvorem a impozantními 20palcovými koly z lehké slitiny, která se u tohoto modelu představujívůbec poprvé. Rozvor vozu se zvětšil o 20 mm a celková délka narostla o 31mm. Došlo také k nepatrnému zvýšení výšky (+ 35mm) a rozšíření vozu o 29 mm pro pevnější postoj a výsledný dojem z celkového designu. Vpředu zaujme zvětšená maska chladiče ve stylu Nissan V-Motion v chromovaném provedení se sekundární linkou v matném chromu. Doplněna je štíhlými, pokročilými Full LED matrix světlomety s charakteristickým podpisem LED denního svícení ve tvaru bumerangu. Z boku působí nový Qashqai sportovněji a dynamičtěji, s jedinou „rychlou linkou“, která prochází vozem zepředu dozadu, což autu dodává atraktivní a dynamický vzhled.

Nová generace modelu Qashqai bude poprvé k dispozici s 20palcovými koly z lehkých slitin (předchozí generace nabídla až 19palcová kola). Tato kola s větším průměrem lépe vyplňují podběhy a dále přispívají k robustnímu vzezření vozu na silnici.

Zákazníci oceňují možnost osobní volby, takže nový Qashqai bude k dispozici v 11 barvách karoserie s pěti dvoubarevnými kombinacemi, což jim dává na výběr z 16 variant.

Vylepšená atmosféra interiéru

Kabina nového Nissanu Qashqai, propojená, pohodlná a impozantní, nastavuje nový standard segmentu díky prémiovému pocitu, osobitému designu a lepší použitelnosti. Celý interiér působí harmonickým a uklidňujícím dojmem díky použití nového bílého ambientního osvětlení. Velká pozornost byla věnována také ergonomické a estetické kvalitě tlačítek a spínačů s vysoce kvalitní hmatovou odezvou, která dává uživatelům pocit jistoty a propracovanosti.

Konektivita pod kontrolou
Nový Qashqai nabízí pokročilý informační a zábavní systém s širokým portfoliem připojených služeb, včetně snadné integrace chytrých telefonů, WiFi ve voze až pro sedm zařízení a NissanConnect Services, specializovanou aplikaci, která umožňuje interakci s vozidlem a jeho monitorování.

Větší 9palcová obrazovka systému NissanConnect s vyšším rozlišením je digitální bránou k navigaci, zábavě a nastavení vozidla a je kompatibilní jak s Android Auto®, tak s Apple CarPlay® a bezdrátovým Apple CarPlay®.

Nová plně elektronická 12,3palcová TFT multi-informační obrazovka přístrojové desky s vysokým rozlišením nabízí výběr konfigurovatelných rozvržení pro zobrazení navigace, zábavy, informací o provozu nebo informací o vozidle, to vše ovládané novým dotykovým přepínačem na volantu. K digitálnímu pozadí TFT je přidána tradiční textura broušeného skla „Kiriko“ – přímý odkaz na japonskou DNA společnosti Nissan.

Inovativní nový 10,8palcový Head-Up displej (HUD) poskytuje největší úhlopříčku obrazu v segmentu. V zorném poli řidiče se promítají klíčové informace navigace, asistenčních systémů řidiče a informace o provozu.

Funcke Home-to-Car jsou kompatibilní se zařízeními Google Assistant a Amazon Alexa. Systém podporuje širokou škálu příkazů, a umožňuje majitelům například posílat vzdáleně cíle do navigace automobilu rozhovorem s jejich chytrým zařízením, čímž se minimalizuje čas potřebný k zadání cíle.

Aplikace pro smartphony NissanConnect Services přináší funkce dálkového ovládání vozidla, jako je dálkový klakson a světla, stejně jako dálkové zamykání a odemykání dveří. Aplikace také umožňuje nastavit inteligentní upozornění včetně upozornění na překročení nastavené rychlosti, času užívání a vyhrazené zóny pohybu, pokud vozidlo překročí nastavené parametry.

Pokud nepoužívají navigaci svého telefonu, mají řidiči přístup ke 3D mapám a informacím o provozu v reálném čase, které zahrnují pokročilé navigační funkce, jako jsou bezdrátové aktualizace map, Google Street View a ceny pohonných hmot. Prostřednictvím aplikace je k dispozici také navigace Door-to-door, včetně funkce My Car Finder.

Konektivitu dále rozšiřuje pro všechny cestující přední a zadní USB nabíjení ve standardech USB-A a USB-C.

Pohodlné ovládání
Nový Qashqai nadále poskytuje řidičům dokonalou kontrolu nad situací díky lepší viditelnosti vpřed, do boku vzad. Mezi vylepšení patří větší sklon čelního skla, tenčí design předního sloupku a boční zrcátka namontovaná na dveřích, namísto sloupku A, čímž se omezují zóny zakrytého výhledu.

Delší rozvor nového modelu Qashqai v kombinaci s efektivní celkovou konstrukcí vytváří ještě větší prostor pro uživatele. Prostor pro kolena pro cestující vzadu se zvětšil o 28 mm na 608 mm, přičemž se mezi řidičem a spolujezdcem vytvořila větší vzdálenost. Vepředu i vzadu se zvýšil prostor nad hlavou cestujících o 15 mm díky malému zvětšení vnějších rozměrů.

Ztělesněná praktičnost
Díky elektricky ovládaným dveřím zavazadlového prostoru je přístup do něj snadný, i když má uživatel vozu plné ruce. Celková kapacita zavazadlového prostoru se oproti předchozí generaci modelu zvýšila o více než 50 litrů, částečně díky tomu, že byla o 20 mm snížena podlaha v důsledku vylepšené konstrukce zadního zavěšení.

Oblíbené prvky předchůdce, jako například boční úložné prostory nad podběhy kol a systém flexibilní organizace zavazadlového prostoru, jsou u nového modelu přeneseny a vylepšeny, stejně jako odolné čalounění na jedné straně a omyvatelný plast na straně druhé.

Vylepšení ergonomického designu dveří znamenají, že nastupování a vystupování je nyní snazší než u předchozí generace, což je patrné zejména v omezených prostorech, jako jsou parkovací domy s více podlažími. Tam, kde to prostor dovolí, rodiče ocení, že zadní dveře se nyní otevírají do úhlu 90 stupňů, což umožňuje snadnější přístup k dětem a batolatům na dětských sedačkách.

Elektrifikované pohony
Nový Nissan Qashqai tak podporuje cíl společnosti Nissan dosáhnout 50 % objemu prodeje elektrifikovaných verzí svých modelů v Evropě do roku 2024. Bude k dispozici nejen s benzinovým motorem 1,3 DIG-T vybaveným technologií mild hybridního pohonu, ale také pro Evropu představuje e-POWER, inovativní a oceňovanou technologii společnosti Nissan, které čerpá z průkopnického elektrického modelu Nissan LEAF.

S variantami 2WD a 4WD, šestistupňovou manuální převodovkou nebo novou převodovkou Xtronic a pohonem čistě elektrického motoru technologie e-POWER nabízí nový Qashqai vše k uspokojení každého požadavku zákazníka, přičemž radost z jízdy je srdcem všech konfigurací hnacího ústrojí.

Benzinový motor 1.3 DIG-T 138 k/156 k 12V MILD HYBRID
Mild hybridní systém, který je k dispozici u nového modelu Qashqai, je cenově dostupnější hybridní technologií, která poskytuje podporu točivého momentu, prodloužené vypnutí motoru při volnoběhu, rychlé znovu nastartování a režim plachtění do zastavení (pouze Xtronic), se zlepšením úspory paliva i emisemi CO2 (-4 g / km).

Pozitivní dopad energetického managementu modelu mild hybrid na CO2 zajišťuje, že motor o objemu 1,3 litru poskytuje více výkonu a točivého momentu než klíčoví konkurenti, takže varianta se zážehovým motorem je přesvědčivou nabídkou pro zákazníky. Mild hybridní systém ALiS přidává k celkové hmotnosti vozidla pouhých 22 kg.

Při zpomalování se energie získává rekuperací a ukládá se do lithium-iontové baterie. Tato energie se je poté využívána v režimu Start-Stop, v režimu plachtění do zastavení (pouze verze Xtronic) a jako podpora točivého momentu benzinového motoru.

V režimu plachtění do zastavení, při rychlostech nižších než 18 km/h a při „aktivním brzdění”, se motor vypne a akumulovaná energie se použije k napájení elektrických zařízení vozidla. To umožňuje prodloužení zastavení motoru a snížení spotřeby paliva.

Mild Hybridní systém je spojen s osvědčeným a renomovaným zážehovým motorem 1.3 DIG-T, který byl představen v modelu Qashqai v roce 2018. Tento motor byl pro nový Qashqai dále vylepšen o 50 nově navržených komponentů a splňuje emisní normu Euro6-d Full.

Benzinový motor 1.3 DIG-T bude nabízen se dvěma výkony - 138 k a 156 k, a to buď se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo novou převodovkou Xtronic (pouze 156 k). Maximálního výkonu motor dosahuje při 5500 ot./min, s maximálním dostupným točivým momentem 270 Nm při praktických 1750 ot./min pro varianty Xtronic s výkonem 156 k a výkonnější varianty s manuální převodovkou.

U manuálních verzí byla převodovka vylepšena pro rychlejší, přímější a sportovnější pocit z řazení. Převodovka Xtronic nové generace nabízí lepší spotřebu paliva a pocit zrychlení díky vylepšením včetně systému dvojitého olejového čerpadla s novým elektrickým olejovým čerpadlem.

Pohon předních kol je k dispozici u verzí s výkonem 138 i 156 koní, zatímco pohon všech kol bude k dispozici pouze u modelů s převodovkou Xtronic s výkonem 156 koní. Nový řídicí systém pohonu všech kol a volič jízdních režimů jsou intuitivnější a inteligentnější a přizpůsobují se vnějším podmínkám pomocí pěti jízdních režimů – Standard, ECO, Sport, Snow a Off-Road. V případě prokluzu kola se reakční doba systému pohonu všech kol snížila pětkrát na přibližně 0,2 sekundy.

E-POWER
Nový Qashqai přináší do Evropy premiéru inovativního systému pohonu e-POWER společnosti Nissan. Systém e-POWER, jedinečný pro společnost Nissan a klíčový prvek ve strategii Nissan Intelligent Mobility, představuje unikátní přístup k elektrifikaci a přináší vzrušení do každodenního používání automobilu.

Systém e-POWER se skládá z vysoce výkonné baterie a hnacího a integrovaného hnacího ústrojí složeného ze zážehového motoru o výkonu 157 koní s jedním z nejlepších variabilních kompresních poměrů v dané kategorii, generátoru energie, měniče a elektromotoru o výkonu 140 kW podobné velikosti a výkonu, jaký lze najít v elektromobilech značky Nissan. Jedná se o jedinečné řešení, které kombinuje příjemné lineární zrychlení, které je charakteristické pro elektromobil, ale bez nutnosti nabíjení.

Pro splnění typických požadavků evropských spotřebitelů a jejich každodenního provozu byla instalace systému e-POWER pro nový Qashqai významně vylepšena. Oproti použití systému e-POWER v modelu Note – nejprodávanějším japonském automobilu za poslední roky – kde je využit benzinový motor 1,2l, který nabíjí bateriovou jednotku, a konečný výkon systému je 108 koní, byl e-POWER pro evropský trh upgradován použitím 1,5litrového zážehového motoru s konečným výkonem systému 140 kW (187 k).

Jedinečným prvkem systému e-POWER je to, že zážehový motor slouží výhradně jako generátor elektrické energie, zatímco kola jsou poháněna elektromotorem. To znamená, že motor může vždy běžet v optimálním režimu, což vede k vynikající účinnosti a nižším emisím CO2 ve srovnání s tradičním spalovacím motorem.

Díky čistě elektrickému pohonu nedochází k žádné prodlevě jako u spalovacího motoru nebo tradičního hybridu. Okamžitá reakce jako u elektromobilu přináší vzrušující pocit z vysokého točivého momentu a nejlepší úroveň zrychlení při různých rychlostech, což usnadňuje předjíždění nebo najíždění na dálnici a zvyšuje pocit jistoty za volantem.

Podobně jako model LEAF i nový Qashqai e-POWER těží ze zcela nového zážitku z jízdy díky možnosti ovládat vůz jedním pedálem, a to prostřednictvím systému e-Pedal. Řidič se tak může rozjíždět, zrychlovat a zpomalovat pouze pomocí plynového pedálu.

Platforma CMF-C
Nový Qashqai je prvním novým modelem v Evropě, který využívá platformu CMF-C, což představuje nejmodernější automobilovou a technologickou architekturu.

Ústředním bodem inženýrského konceptu bylo zachování současných proporcí modelu Qashqai, které jsou „správné“ a klíčové pro jeho úspěch, což znamená, že se pohodlně pohybuje v ulicích města a snadno se vejde na parkovací místa, a zároveň poskytuje vynikající vnitřní prostor.

Pokud jde o konstrukci, využity byly lehčí materiály a pokročilé lisovací a svařovací techniky ke zvýšení pevnosti, ale také ke snížení hmotnosti. Poprvé jsou dveře zavazadlového prostoru modelu Qashqai vyrobeny z kompozitního materiálu, který šetří 2,6 kg.
Přední a zadní dveře, přední blatníky a kapota jsou nyní vyrobeny z hliníku, což v součtu činí úsporu hmotnosti 21 kg v porovnání s konstrukcí aktuální generace modelu Qashqai.

Přímá výhoda pro zákazníky díky pokročilým výrobním technikám spočívá v tom, že celkové je základní konstrukce vozu o 60 kg lehčí a o 41% tužší než původní model. To znamená kultivovanost, jízdní komfort a odezvu řízení jako u vozů vyššího segmentu plus výjimečnou úroveň bezpečnosti v případě nehody – a také výhody pro celkovou efektivitu vozu.

Nový design zavěšení a řízení
Nový Qashqai bude i nadále nabízet příjemný zážitek z jízdy - staví na své pověsti kultivované a komfortní jízdy, ale přesto zůstává zábavný, když se silnice začně vlnit.

Díky platformě CMF-C má nový Qashqai aktualizované nastavení vzpěry Macpherson vpředu i vzadu. U verze s pohonem dvou kol specifikovaných až po 19” kola je pro zadní zavěšení využita torzní příčka. U 20” kol a verzí s pohonem všech kol bude model vybaven pokročilým víceprvkovým zavěšením.

Vylepšeno bylo rovněž nastavení posilovače řízení, který nabízí lepší odezvu, lepší pocit kolem střední části rozsahu řízení a snížené tření.

Vylepšený asistenční systém ProPILOT
Nový Qashqai bude vybaven novou generací asistenčního systému ProPILOT, která přináší větší podporu řidiče v širším spektru okolností. Systém nazvaný ProPILOT s funkcí Navi-link byl navržen tak, aby snižoval únavu a stres při řízení a jeho používání bylo velmi intuitivní. (Systém bude k dispozici pouze pro verze s převodovkou Xtronic)

ProPILOT s funkcí Navi-link dokáže zrychlit a zabrzdit vozidlo v jednom jízdním pruhu na dálnici. Systém dokáže vozidlo zrychlit na nastavenou rychlost a v hustém provozu a popojíždějících kolonách může vozidlo zabrzdit až na 0 km / h. Systém je schopen automaticky pokračovat, pokud vozidlo stojí méně než tři sekundy a provoz před vozidlem se pohybuje.

U zcela nového Nissanu Qashqai je nyní aktualizovaný systém schopen přizpůsobit rychlost vozu podle dalších vnějších okolností: když vůz přejede do nižší rychlostní zóny na dálnici, je schopen přečíst dopravní značky a vzít do úvahy údaje o rychlostním limitu z navigačního systému a zpomalí Qashqai na příslušnou rychlost, což znamená, že řidič nemusí ručně nastavovat rychlost tempomatu.

Systém může také použít data z navigačního systému k úpravě rychlosti pro blížící se zatáčky nebo dálniční sjezdy, které mají těsnější poloměr.

Kromě toho nyní může ProPILOT s Navi-link komunikovat s radary hlídání mrtvého úhlu, aby pomohl zasáhnout korekcí vstupu řízení, aby zabránil změně jízdního pruhu, pokud se v zóně slepého úhlu nachází další vozidlo.

Mezi další vylepšení patří varování tzv. „ochrany boků“ pro situace, které řidiče v městském provozu upozorní na riziko kontaktu s předmětem na boku vozidla, obvykle při odbočování na parkovací místo v supermarketu. A nový Qashqai může také zasáhnout, aby zabránil kolizi při couvání z parkovacího místa, a to díky upgradu stávajícího upozornění na detekci pohybujících se objektů, které pomocí brzd zastaví vozidlo, pokud je poblíž detekována pohybující se překážka.

Další bezpečnostní prvek přichází v podobě inteligentního předního nouzového brzdění společnosti Nissan s prediktivní funkcí. Díky pokročilé radarové technologii jsou senzory schopny číst silnici za vozidlem jedoucím vpředu a detekovat, zda vozidlo náhle zabrzdí. Systém aktivuje brzdy, aby snížil pravděpodobnost kolize.

Novinkou v sadě bezpečnostních technologií na palubě nového modelu Qashqai je centrální airbag, který se aktivuje mezi dvěma předními sedadly, aby zabránil cestujícím v přední řadě v kontaktu v případě bočního nárazu. Centrální airbag doplňuje airbagy řidiče a spolujezdce, stejně jako boční a hlavové airbagy, které jsou standardem nového modelu Qashqai.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

549 999 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

719 000 Kč