Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě

vloženo

Zájemci o Octavii v novém kabátě se musejí zatím obejít bez nové techniky. Nové pohonné jednotky 1.5 TSI a 1.5 TDI se pod kapotu českého bestselleru dostanou nejdříve počátkem léta. Do té doby si kupující musejí vystačit s omlazeným interiérem a novými prvky výbavy.

Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě

Včera si nová Škoda Octavia odbyla svou oficiální premiéru ve Vídni, přesto většinu informací o čtyřoké novince známe delší dobu, včetně pořizovacích cen. Také víme, že nebude chybět dobrodružná verze Octavia Scout, hospodárný model Octavia G-TEC s pohonem na zemní plyn nebo sportověji zaměřená varianta Octavia RS.


Kontroverzní facelift Octavie přinesl dělené přední světlomety, které mohou být ve vyšších verzích vybaveny technologií Full-LED. Běžnou Octavii lze objednávat od konce listopadu 2016, modely Octavia Scout a Octavia RS od včerejší oficiální premiéry.

Použitá technika u Škody Octavie zůstává v podstatě stejná jako dosud (jedinou změnou je zvýšení výkonu ostré Octavie RS o 10 koní). Stále tak platí, že mladoboleslavská automobilka u modelů s výkonem do 110 kW použila vlečenou zadní nápravu (nyní s rozchodem širším o 20 mm). Nejsilnější verze agregátu TSI, všechny varianty s pohonem všech kol a úsporný model G-TEC mají víceprvkovou zadní nápravu (rozchod narostl o tři centimetry).

Z nabídky pro omlazenou octavii vypadly dva základní motory. Jde o benzínovou dvanáctistovku TSI (63 kW) a základní turbodiesel o výkonu 66 kW, který se na českém trhu nebude prodávat. Základní zážehovou motorizací je tříválec 1,0 TSI o výkonu 85 kW. Motor 1,4 TSI je k dispozici ve dvou verzích. Čistě benzínové provedení disponuje výkonem 110 kW, kdežto varianta G-TEC spalující zemní plyn (CNG) se musí spokojit s výkonem 81 kW. Vrchol nabídky benzínových motorů (kromě varianty RS) tvoří pohonná jednotka 1,8 TSI o výkonu 132 kW.

Vznětový základ tvoří šestnáctistovka TDI o výkonu 85 kW, kterou lze pojit pouze s pohonem předních kol. Prostřední motorizací je dvoulitr TDI o výkonu 110 kW, vrchol nabídky pak představuje dvoulitr TDI o výkonu 135 kW.

Pro motory 1,8 TSI a 2,0 TDI o výkonu 110 kW nabízí automobilka pohon všech kol, nejsilnější vznětový motor o výkonu 135 kW je v nabídce s pohonem všech kol vždy. 

Octavia je dostupná v pěti výbavových stupních (Active, Ambition, Fresh, Style a L&K). Od výbavového stupně Style a u motorizací s výkonem nad 110 kW si lze připlatit za adaptivní tlumiče DCC s přepínatelnými režimy.

V rámci modernizace dostala Octavia nové elektronické asistenční systémy. Naprostou novinkou tak bude systém prediktivní ochrany chodců, který v rychlostech 10 až 60 km/h začne sám brzdit, pokud do jízdní dráhy vstoupí chodec. Mezi další novinky patří systém sledování mrtvých úhlů, upozornění při couvání do silnice a také asistent pro jízdu s přívěsem.


Petr Šikl (text), Škoda (foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě Fotografie k článku Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě Fotografie k článku Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě Fotografie k článku Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě Fotografie k článku Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě Fotografie k článku Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě Fotografie k článku Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě Fotografie k článku Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě Fotografie k článku Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě Fotografie k článku Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě Fotografie k článku Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě Fotografie k článku Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě Fotografie k článku Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě Fotografie k článku Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě Fotografie k článku Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě Fotografie k článku Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě Fotografie k článku Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě Fotografie k článku Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte