Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě | Autanet.cz

Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě

Zájemci o Octavii v novém kabátě se musejí zatím obejít bez nové techniky. Nové pohonné jednotky 1.5 TSI a 1.5 TDI se pod kapotu českého bestselleru dostanou nejdříve počátkem léta. Do té doby si kupující musejí vystačit s omlazeným interiérem a novými prvky výbavy.

Včera si nová Škoda Octavia odbyla svou oficiální premiéru ve Vídni, přesto většinu informací o čtyřoké novince známe delší dobu, včetně pořizovacích cen. Také víme, že nebude chybět dobrodružná verze Octavia Scout, hospodárný model Octavia G-TEC s pohonem na zemní plyn nebo sportověji zaměřená varianta Octavia RS.


Kontroverzní facelift Octavie přinesl dělené přední světlomety, které mohou být ve vyšších verzích vybaveny technologií Full-LED. Běžnou Octavii lze objednávat od konce listopadu 2016, modely Octavia Scout a Octavia RS od včerejší oficiální premiéry.

Použitá technika u Škody Octavie zůstává v podstatě stejná jako dosud (jedinou změnou je zvýšení výkonu ostré Octavie RS o 10 koní). Stále tak platí, že mladoboleslavská automobilka u modelů s výkonem do 110 kW použila vlečenou zadní nápravu (nyní s rozchodem širším o 20 mm). Nejsilnější verze agregátu TSI, všechny varianty s pohonem všech kol a úsporný model G-TEC mají víceprvkovou zadní nápravu (rozchod narostl o tři centimetry).

Z nabídky pro omlazenou octavii vypadly dva základní motory. Jde o benzínovou dvanáctistovku TSI (63 kW) a základní turbodiesel o výkonu 66 kW, který se na českém trhu nebude prodávat. Základní zážehovou motorizací je tříválec 1,0 TSI o výkonu 85 kW. Motor 1,4 TSI je k dispozici ve dvou verzích. Čistě benzínové provedení disponuje výkonem 110 kW, kdežto varianta G-TEC spalující zemní plyn (CNG) se musí spokojit s výkonem 81 kW. Vrchol nabídky benzínových motorů (kromě varianty RS) tvoří pohonná jednotka 1,8 TSI o výkonu 132 kW.

Vznětový základ tvoří šestnáctistovka TDI o výkonu 85 kW, kterou lze pojit pouze s pohonem předních kol. Prostřední motorizací je dvoulitr TDI o výkonu 110 kW, vrchol nabídky pak představuje dvoulitr TDI o výkonu 135 kW.

Pro motory 1,8 TSI a 2,0 TDI o výkonu 110 kW nabízí automobilka pohon všech kol, nejsilnější vznětový motor o výkonu 135 kW je v nabídce s pohonem všech kol vždy. 

Octavia je dostupná v pěti výbavových stupních (Active, Ambition, Fresh, Style a L&K). Od výbavového stupně Style a u motorizací s výkonem nad 110 kW si lze připlatit za adaptivní tlumiče DCC s přepínatelnými režimy.

V rámci modernizace dostala Octavia nové elektronické asistenční systémy. Naprostou novinkou tak bude systém prediktivní ochrany chodců, který v rychlostech 10 až 60 km/h začne sám brzdit, pokud do jízdní dráhy vstoupí chodec. Mezi další novinky patří systém sledování mrtvých úhlů, upozornění při couvání do silnice a také asistent pro jízdu s přívěsem.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl (text), Škoda (foto)

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nová Kia K4 vstupuje na český trh. Má normální motory a skvělou cenu
Test: Mazda CX-30 2.5 e-Skyactiv-G má obrovské srdce a jednu drobnost, která může odradit Test: MGS5 EV Exclusive umí jednu věc dokonale Test: Honda Jazz je malý velký prcek s obrovskou výhodou Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů

Tipy z autobazarů

Land Rover Discovery 3,0 TD6 HSE AWD AUT 7 míst Odp

Land Rover Discovery 3,0 TD6 HSE AWD AUT 7 míst Odp

Rok výroby 2019

649 000 Kč
Volvo V60 2,0 T6 4x4 Recharge TAŽNÉ ČR

Volvo V60 2,0 T6 4x4 Recharge TAŽNÉ ČR

Rok výroby 2022

849 900 Kč
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDi 4Motion DSG,Kůže,ACC

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDi 4Motion DSG,Kůže,ACC

Rok výroby 2019

499 000 Kč
Škoda Enyaq iV 80X 195kW 4X4 HEAD-UP,TČ

Škoda Enyaq iV 80X 195kW 4X4 HEAD-UP,TČ

Rok výroby 2022

699 900 Kč