Nová Škoda Octavia RS je nejsilnější Octavií všech dob

vloženo

Několik týdnů pro představení výrazně modernizovaného modelu ŠKODA OCTAVIA odhaluje česká automobilka nové špičkové provedení této modelové řady, model ŠKODA OCTAVIA RS. Nechybí nová příď, modifikovaná záď, sportovně laděný interiér s ambientním osvětlením a dvě karosářské provedení liftback a kombi.

Nová Škoda Octavia RS je nejsilnější Octavií všech dob Nová Škoda Octavia RS je nejsilnější Octavií všech dob

Pod kapotu putuje dvoulitrový diesel TDI o výkonu 184 koní nebo benzínový dvoulitr TSI s výkonem 230 koní.


Benzinový motor 2,0 TSI nyní s výkonem 169 kW (230 k), provedení s motorem 2,0 TDI také s pohonem 4×4
  • Nová příď, Full-LED-světlomety, detaily specifické pro provedení RS

  • Špičkové technologie v oblasti infotainmentu, konektivity a asistenčních systémů definují nová měřítka ve třídě kompaktních vozů

Příď vozu se širší maskou chladiče, vizuálně rozšířenou o pár světlometů v krystalickém designu, působí maskulinním a dynamickým dojmem, mj. i díky nově tvarovanému nárazníku se širšími vstupy pro chladicí vzduch s výplní se strukturou včelí plástve. Také čtyři Full-LED adaptivní světlomety (AFS) a do nárazníku integrované mlhové světlomety LED dotvářejí vzhled nové přídě.

Zádi dominuje výrazný černý difuzor a charakteristický červený reflexní pás odrazové plochy, tedy prvky charakterizující model ŠKODA OCTAVIA RS. Osvětlení registrační značky sériově využívá světelné diody. LED prvky, tvořící typické písmeno C, jsou také v nově uspořádaných koncových svítilnách. Na zádi je nepřehlédnutelné také přítlačné křídlo na hraně výklopné zádi u liftbacku, resp. střešní spoiler u kombi.

Také černé provedení interiéru vyzařuje sportovní charakter modelu ŠKODA OCTAVIA RS. Sportovní sedadla RS nabízí díky zvýšeným bokům a integrovaným hlavovým opěrkám výborné boční vedení těla cestujících. Vedle provedení sportovních sedadel s látkovým potahem s prvky z Alcantary jsou nově v nabídce na přání dodávaná sportovní sedadla potažená Alcantarou. Multifunkční sportovní volant (u vozů s převodovkou DSG s páčkami pro řazení) má věnec potažený perforovanou kůží. Součástí sériové výbavy je působivé Ambientní osvětlení. Odkládací prostory a vnitřní dveřní kliky jsou osvětlené, pedály září v hliníkovém lesku a prahové lišty jsou opatřeny logem RS. Pro vozy značky ŠKODA typická řešení Simply Clever jsou zastoupena mj. deštníkem umístěným pod sedadlem spolujezdce nebo vyjímatelnou LED-svítilnou v zavazadlovém prostoru verze kombi.

Podvozek, technika, motory
O 15 mm snížený podvozek a ve srovnání s předchůdcem o 30 mm širší rozchod kol vzadu zvýrazňují dynamický charakter nového vozu ŠKODA OCTAVIA RS, stejně jako červené brzdové třmeny. Sériově se na vůz montují 17palcová kola, volitelně jsou v nabídce kola 18palcová a 19palcová. Elektromechanické řízení s variabilním převodem, volba jízdního profilu Performance Mode Select a Performance Sound Generator (volitelně), stabilizační program ESC s funkcí XDS+ nebo adaptivní podvozek DCC (Dynamic Chassis Control) dále přispívají k intenzivnímu požitku z jízdy novým vozem ŠKODA OCTAVIA RS.

TIP: Pořizovací ceny nové Škody Octavie >>

Nový motor vozu ŠKODA OCTAVIA RS 2,0 TSI má nejvyšší výkon 169 kW (230 k) a maximální točivý moment 350 Nm v rozsahu od 1500 do 4600 min-1. Sportovně laděný vůz s pohonem předních kol z 0 na 100 km/h sprintuje za 6,7 s. Nejvyšší rychlost vozu činí 250 km/h, kombinovaná spotřeba 6,5 l na 100 km (149 g CO2/km; všechny hodnoty: liftback s manuální převodovkou). Sériově je ŠKODA OCTAVIA RS 2,0 TSI vybavena manuální šestistupňovou převodovkou, na přání je vůz dodáván se šestistupňovou převodovou DSG.

ŠKODA OCTAVIA RS 2,0 TDI se vznětovým motorem o výkonu 135 kW (184 k) a maximálním točivém momentu 380 Nm od 1750 min-1 akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,9 s a dosahuje maximální rychlosti 232 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 4,5 l/100 km (119 g CO2/km; všechny hodnoty: liftback s manuální převodovkou). ŠKODA OCTAVIA RS 2,0 TDI je volitelně k dispozici s pohonem předních kol (manuální převodovka nebo šestistupňová DSG) nebo s pohonem 4×4 a šestistupňovou převodovkou DSG.

TIP: Co je nového uvnitř omlazené Škody Octavie? >>

Infotainment a ŠKODA Connect
Jako všechny varianty modelové řady disponuje také aktuální ŠKODA OCTAVIA RS systémy infotainmentu nové generace. Kapacitní dotykové obrazovky jsou provedeny ve skleněném designu (kromě sériového systému Swing). Špičkovou verzí je navigační systém Columbus s 9,2palcovým monitorem, WLAN-hotspotem a volitelným modulem LTE.

Asistenční systémy
ŠKODA OCTAVIA RS definuje díky široké nabídce asistenčních systémů nová měřítka ve třídě kompaktních vozů. K novinkám patří asistent pro couvání s přívěsem, Blind Spot Detect, varující před vozidly v mrtvém úhlu, a Rear Traffic Alert, který mimo jiné při couvání z parkovacího místa sleduje provoz za vozidlem a vedle něj. Crew Protect Assist při hrozící nehodě zavře okna a střešní okno, předepne bezpečnostní pásy řidiče a spolujezdce a spolupracuje s vylepšeným systémem Front Assist s funkcí nouzové brzdy City a prediktivní ochranou chodců. Rozšířeny byly funkce parkovacího asistentu.


Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nová Škoda Octavia RS je nejsilnější Octavií všech dob Fotografie k článku Nová Škoda Octavia RS je nejsilnější Octavií všech dob Fotografie k článku Nová Škoda Octavia RS je nejsilnější Octavií všech dob
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč