Nová Škoda Octavia RS je nejsilnější Octavií všech dob

vloženo

Několik týdnů pro představení výrazně modernizovaného modelu ŠKODA OCTAVIA odhaluje česká automobilka nové špičkové provedení této modelové řady, model ŠKODA OCTAVIA RS. Nechybí nová příď, modifikovaná záď, sportovně laděný interiér s ambientním osvětlením a dvě karosářské provedení liftback a kombi.

Nová Škoda Octavia RS je nejsilnější Octavií všech dob Nová Škoda Octavia RS je nejsilnější Octavií všech dob

Pod kapotu putuje dvoulitrový diesel TDI o výkonu 184 koní nebo benzínový dvoulitr TSI s výkonem 230 koní.


Benzinový motor 2,0 TSI nyní s výkonem 169 kW (230 k), provedení s motorem 2,0 TDI také s pohonem 4×4
  • Nová příď, Full-LED-světlomety, detaily specifické pro provedení RS

  • Špičkové technologie v oblasti infotainmentu, konektivity a asistenčních systémů definují nová měřítka ve třídě kompaktních vozů

Příď vozu se širší maskou chladiče, vizuálně rozšířenou o pár světlometů v krystalickém designu, působí maskulinním a dynamickým dojmem, mj. i díky nově tvarovanému nárazníku se širšími vstupy pro chladicí vzduch s výplní se strukturou včelí plástve. Také čtyři Full-LED adaptivní světlomety (AFS) a do nárazníku integrované mlhové světlomety LED dotvářejí vzhled nové přídě.

Zádi dominuje výrazný černý difuzor a charakteristický červený reflexní pás odrazové plochy, tedy prvky charakterizující model ŠKODA OCTAVIA RS. Osvětlení registrační značky sériově využívá světelné diody. LED prvky, tvořící typické písmeno C, jsou také v nově uspořádaných koncových svítilnách. Na zádi je nepřehlédnutelné také přítlačné křídlo na hraně výklopné zádi u liftbacku, resp. střešní spoiler u kombi.

Také černé provedení interiéru vyzařuje sportovní charakter modelu ŠKODA OCTAVIA RS. Sportovní sedadla RS nabízí díky zvýšeným bokům a integrovaným hlavovým opěrkám výborné boční vedení těla cestujících. Vedle provedení sportovních sedadel s látkovým potahem s prvky z Alcantary jsou nově v nabídce na přání dodávaná sportovní sedadla potažená Alcantarou. Multifunkční sportovní volant (u vozů s převodovkou DSG s páčkami pro řazení) má věnec potažený perforovanou kůží. Součástí sériové výbavy je působivé Ambientní osvětlení. Odkládací prostory a vnitřní dveřní kliky jsou osvětlené, pedály září v hliníkovém lesku a prahové lišty jsou opatřeny logem RS. Pro vozy značky ŠKODA typická řešení Simply Clever jsou zastoupena mj. deštníkem umístěným pod sedadlem spolujezdce nebo vyjímatelnou LED-svítilnou v zavazadlovém prostoru verze kombi.

Podvozek, technika, motory
O 15 mm snížený podvozek a ve srovnání s předchůdcem o 30 mm širší rozchod kol vzadu zvýrazňují dynamický charakter nového vozu ŠKODA OCTAVIA RS, stejně jako červené brzdové třmeny. Sériově se na vůz montují 17palcová kola, volitelně jsou v nabídce kola 18palcová a 19palcová. Elektromechanické řízení s variabilním převodem, volba jízdního profilu Performance Mode Select a Performance Sound Generator (volitelně), stabilizační program ESC s funkcí XDS+ nebo adaptivní podvozek DCC (Dynamic Chassis Control) dále přispívají k intenzivnímu požitku z jízdy novým vozem ŠKODA OCTAVIA RS.

TIP: Pořizovací ceny nové Škody Octavie >>

Nový motor vozu ŠKODA OCTAVIA RS 2,0 TSI má nejvyšší výkon 169 kW (230 k) a maximální točivý moment 350 Nm v rozsahu od 1500 do 4600 min-1. Sportovně laděný vůz s pohonem předních kol z 0 na 100 km/h sprintuje za 6,7 s. Nejvyšší rychlost vozu činí 250 km/h, kombinovaná spotřeba 6,5 l na 100 km (149 g CO2/km; všechny hodnoty: liftback s manuální převodovkou). Sériově je ŠKODA OCTAVIA RS 2,0 TSI vybavena manuální šestistupňovou převodovkou, na přání je vůz dodáván se šestistupňovou převodovou DSG.

ŠKODA OCTAVIA RS 2,0 TDI se vznětovým motorem o výkonu 135 kW (184 k) a maximálním točivém momentu 380 Nm od 1750 min-1 akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,9 s a dosahuje maximální rychlosti 232 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 4,5 l/100 km (119 g CO2/km; všechny hodnoty: liftback s manuální převodovkou). ŠKODA OCTAVIA RS 2,0 TDI je volitelně k dispozici s pohonem předních kol (manuální převodovka nebo šestistupňová DSG) nebo s pohonem 4×4 a šestistupňovou převodovkou DSG.

TIP: Co je nového uvnitř omlazené Škody Octavie? >>

Infotainment a ŠKODA Connect
Jako všechny varianty modelové řady disponuje také aktuální ŠKODA OCTAVIA RS systémy infotainmentu nové generace. Kapacitní dotykové obrazovky jsou provedeny ve skleněném designu (kromě sériového systému Swing). Špičkovou verzí je navigační systém Columbus s 9,2palcovým monitorem, WLAN-hotspotem a volitelným modulem LTE.

Asistenční systémy
ŠKODA OCTAVIA RS definuje díky široké nabídce asistenčních systémů nová měřítka ve třídě kompaktních vozů. K novinkám patří asistent pro couvání s přívěsem, Blind Spot Detect, varující před vozidly v mrtvém úhlu, a Rear Traffic Alert, který mimo jiné při couvání z parkovacího místa sleduje provoz za vozidlem a vedle něj. Crew Protect Assist při hrozící nehodě zavře okna a střešní okno, předepne bezpečnostní pásy řidiče a spolujezdce a spolupracuje s vylepšeným systémem Front Assist s funkcí nouzové brzdy City a prediktivní ochranou chodců. Rozšířeny byly funkce parkovacího asistentu.


Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nová Škoda Octavia RS je nejsilnější Octavií všech dob Fotografie k článku Nová Škoda Octavia RS je nejsilnější Octavií všech dob Fotografie k článku Nová Škoda Octavia RS je nejsilnější Octavií všech dob
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku