Škoda Fabia RS: Tak a je to automat...

vloženo

To že bude mít nejvýkonnější Fabia pod kapotou dvakrát přeplňovanou čtrnáctistovku 1,4 TSI z koncernových sourozenců VW Polo GTI a Seat Ibiza Cupra se tak nějak všeobecně očekávalo. Ale že bude Fabia RS v aplikaci unifikované techniky tak důsledná, že už stejně jako oba „konkurenční“ vozy nenabídne klasickou manuální převodovku, to bude pro někoho možná trochu smutné zjištění...

Škoda Fabia RS: Tak a je to automat... Škoda Fabia RS: Tak a je to automat...

Vlastně není o čem moc psát, protože techniku už vlastně známe odjinud. Fabia RS každopádně bude po všech stránkách schopnějším sportovním nástrojem než první generace s těžkým litinovým turbodieselem pod kapotou. Čtyřválec 1,4 TSI s kombinovaným přeplňováním kompresorem a turbodmychadlem je v současném nejvýkonnějším provedení naladěn na 132 kW při 6200/min a maximální točivý moment 250 N.m od 2000 do 4500/min. Stejně jako u zmíněného Pola GTI a Ibizy Cupra.


Fabia RS bude poprvé k dispozici i jako kombi, po vzoru větší Octavie RS. Maximální rychlost kratšího hatchbacku je 224 km/h, kombi jede 226 km/h díky nepatrně lepší aerodynamice.

Obě karosářské verze Fabie RS zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,3 s a vykazjí i shodnou kombinovanou spotřebu - 6,4 l/100 km. Na té se právě příznivě podílí ona inteligentní dvouspojková automatika DSG, která jde specifické metodice měření spotřeby dle směrnic EU takříkající „lépe na ruku“. Na přání jsou k dispozici i řadící pádla pod volantem.


Fabia RS se od té konvenční (momentálně modernizované) verze odlišuje nejen optickými detaily, ale i bohatou standardní výbavou.
Jmenujme namátkou třeba 17" kola Gigaro z lehké slitiny vyvinutá speciálně pro RS, červeně lakované brzdové třmeny, tónovaná skla, zadní nárazník s difuzorem, dvojitá koncovka výfuku. Dále je to snížený a přitvrzený sportovní podvozek, asistenční systémy ESP, ABS, ASR doplnila nová funkce XDS, která při průjezdu zatáčkou elektronicky přibrzdí přední vnitřní kolo, což simuluje funkci samosvorného diferenciálu (viz Polo GTI). Kontrola tlaku v pneumatikách a asistent rozjezdu do kopce HBA jsou zde také standardem.
Interiéru „eresa“ dominují sportovní sedadla s logem RS na opěradle, tříramenný kožený sportovní volant a kovové pedály.
Vedle klasického jednobarevného provedení je zde možnost zvolit střechu v odlišné barvě, tentokrát dokonce černou, bílou nebo stříbrnou, to v závislosti na „hlavní“ barvě karosérie.

Fabia RS přijde do prodeje v druhé polovině roku, cena za hatchback činí 499 900,- , za kombi pak 514 900,- Kč 

Marek Oborník, foto Škoda

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Fabia RS: Tak a je to automat... Fotografie k článku Škoda Fabia RS: Tak a je to automat... Fotografie k článku Škoda Fabia RS: Tak a je to automat... Fotografie k článku Škoda Fabia RS: Tak a je to automat... Fotografie k článku Škoda Fabia RS: Tak a je to automat... Fotografie k článku Škoda Fabia RS: Tak a je to automat... Fotografie k článku Škoda Fabia RS: Tak a je to automat... Fotografie k článku Škoda Fabia RS: Tak a je to automat... Fotografie k článku Škoda Fabia RS: Tak a je to automat... Fotografie k článku Škoda Fabia RS: Tak a je to automat... Fotografie k článku Škoda Fabia RS: Tak a je to automat... Fotografie k článku Škoda Fabia RS: Tak a je to automat... Fotografie k článku Škoda Fabia RS: Tak a je to automat... Fotografie k článku Škoda Fabia RS: Tak a je to automat... Fotografie k článku Škoda Fabia RS: Tak a je to automat... Fotografie k článku Škoda Fabia RS: Tak a je to automat... Fotografie k článku Škoda Fabia RS: Tak a je to automat...
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.06.2017
Test ojetiny: Volvo XC60 D5 - odvěký hrdina
22.06.2017
Toyota Yaris nemusí být nudná - je tu nová edice Selection Gold
21.06.2017
Nový crossover Kia Stonic bude možné koupit již v říjnu
20.06.2017
Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto
19.06.2017
Test: Škoda Octavia 1.8 TSI - čtyřoká volba rozumu
18.06.2017
Místo nové generace prošel Lexus CT 200h lehkou modernizací
17.06.2017
Volkswagen představil nové Polo, bude i GTI
16.06.2017
Malé SUV Hyundai Kona kompletně odhaleno, máme nové fotografie a informace
15.06.2017
BMW 330i - potomek atmosferických šestiválců
14.06.2017
Nástupce BMW 5 GT je tady, je to model 6 Gran Turismo
13.06.2017
Test ojetiny: Škoda Octavia Kombi RS 2.0 TSI - praktická ďáblice
12.06.2017
Volkswagen Arteon a jeho čtyři moderní vychytávky
10.06.2017
Kdo nejvíc škodí ovzduší: auto, letadlo, nebo sopka?
09.06.2017
Porsche 911 Turbo S Exclusive Series - jen 500 ks, cena 7 mil. Kč
09.06.2017
Škoda Kodiaq 1.4 TSI 4x4 6MT - cestou do školky
08.06.2017
Omlazený Fiat 500L je pořád stejný, má ale 40 % nových dílů
07.06.2017
Malý crossover Kia Stonic bude v prodeji ještě letos
06.06.2017
Škoda Octavia RS 245 - rychlík z Mladé Boleslavi se kompletně představuje
05.06.2017
Peugeot 308 po faceliftu - máme nové fotografie a informace
03.06.2017
BMW řady 8 zahubí řadu 6, bude i ostrá M8