Nový Volkswagen Polo GTI výhradně s automatem

vloženo

Po šestnáctileté pauze se do Pola vrací kompresorem přeplňovaný motor. Od léta 1994, kdy skončila produkce dravého Pola G40 s mechanickým spiráním dmychadlem, se totiž pod kapotami nejvýkonnějších modelů této řady střídala běžná konvenční technika. Nové Polo GTI sice po technické stránce nepřichází s ničím zásadním, neboť využívá dvojitě přeplňovaný motor ze Seatu Ibiza Cupra, zato šokuje absencí mechanicky řazené převodovky...

Nový Volkswagen Polo GTI výhradně s automatem Nový Volkswagen Polo GTI výhradně s automatem

Je to skutečně tak. Právě Polo GTI, které mělo ze všech modelů značky nejblíže k původnímu pojetí legendárního „jedničkového“ Golfu GTI, se ve svém nejnovějším vydání dobrovolně zbavilo mechanické převodovky. Na jejím místě bude trůnit dvouspojkový automat DSG se sedmi stupni, který má nejvýkonnějšímu polu dopomoci k ještě lepším hodnotám akcelerace z nuly na sto a hlavně k lepším hodnotám spotřeby v měřícím cyklu EU.


Tato novější verze DSG pracuje se suchými spojkami bez olejové lázně a samozřejmě nabízí i efektní řazení pádly pod volantem. Přemýšlet nad tím, proč Volkswagen zbavil řidiče jeho nejmilejší hračky právě u auta, u kterého by ji přivítal ze všeho nejvíc, je asi zhola zbytečné. Prostě suchá efektivita pohybu zvítězila nad vším ostatním a my můžeme jen napjatě čekat, jestli se nová Fabia RS- která dostane stejný motor, přikloní více na stranu komfortního a jízdě efektivního Pola GTI, či k jedovatější a emotivnější Ibize Cupra

Stejně jako Seta Ibiza Cupra, i Polo GTI využije čtrnáctistovku 1,4 TSI v její dosud nejvýkonnější verzi se 132 kW. Připomeňme, že motor využívá takzvaného násobného či kaskádového přeplňování, ovšem místo obvyklé dvojice rozdílně velkých turbodmychadel je použita do nedávna nepředstavitelná kombinace mechanického kompresoru a konvečního turbodmychadla. První verze tohoto motoru se objevila již v listopadu 2005, měla výkon 125 kW a byla instalována v minulém Golfu 1,4 TSI. Motor si za svou průkopnickou koncepci přeplňovaní i úctyhodné výkonové parametry vysloužil stabilní pozici jedničky své objemové kategorie v prestižní anketě Engine of the Year, včetně loňského prvenství absolutně. Dnes přeplňovaná čtrnáctistovka existuje hned v mnoha verzích, s kompresorem i bez, a montuje se takřka do všech koncernových technicky unifikovaných modelů, Škodovky nevyjímaje.

Nové Polo GTI bude ve třídveřovém provedení se standardní výbavou vážit 1184 kg (údaje o hmotnosti 5dv. verze zatím nejsou), což mu vzhledem ke stoosmdesáti koním výkonu zabezpečí velmi dobrou výkonovou hmotnost a od ní se odvíjející dynamiku. Sprint 0- 100 km/h zvládne za 6,9 s, což je hodnota ještě nedávno zapovězená i sportovně laděným sedanům s třílitrovými šestiválci. Maximální rychlost je vzhledem ke skromné velkosti také pikantní: 229 km/h. Představa, že na dálnici bude tento malý ďáblík viset na zadním nárazníku á osmiček či sedmičkových bavoráků a ještě je z levého pruhu vyhánět blikáním dálkovými světly, je asi snem každého zájemce o malý „Hot Hatch“. Nutno však dodat, že malé hatchbacky obecně nejsou zrovna premianty v precizní směrové stabilitě za vysokých rychlostí, a že přirozeně nevýhodný aerodynamický odpor malého auta s téměř kolmou zadní stěnou se nad dvoustovkou také setsakra projeví.

Aby Polo GTI co nejlépe využilo potenciálu motoru, je vybaveno elektronickou simulací funkce samosvorného diferenciálu (XDS). – Proti standardní civilní verzi je použito samozřejmě sportovnější odpružení, vůz je o 15 mm níže než dosud. 17“ kola v typickém pětipaprskovém designu GTI mají obutí 215/40 R17. Sériová výbava kromě zmíněné XDS čítá ESP, ABS, ASR, 6 airbagů, bixenonové světlomety, monitoring tlaku v pneumatikách, elektrické ovládání bočních oken (i vzadu u 5dv. verze), elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, klimatizaci, panoramatické střešní okno, dálkové ovládání centrálního zamykání a mlhovky. Kromě toho je zde množství specifických prvků GTI jak vně tak i uvnitř, včetně volantu se „seříznutou“ spodní částí, prahových nástavců, sportovní koncovky výfuku či typického grilu přední masky.
Zaváděcí cena je překvapivě příznivá- 491 700 korun.

Volkswagen Polo GTI- technická data:
Motor: Turbodmychadlem i mechanickým kompresorem přeplňovaný zážehový čtyřválec DOHC 16v, přímé vstřikování benzínu
zdvihový objem: 1390 ccm
vrtání x zdvih: 76,5 x 75,6 mm
kompresní poměr: 10,0:1
maximální výkon: 132 kW při 6200/min
točivý moment: 250 N.m. při 2000/ min.
Převodovka: 7 st. dvouspojková automatická DSG.
Pohon: Předních kol
Akcelerace 0-100 km/h: 6,9 s.
Max. rychlost: 229 km/h.
Kombinovaná spotřeba: 5,9 l/100 km
Hmotnost: 1184 kg

Marek Oborník, foto VW

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Volkswagen Polo GTI výhradně s automatem Fotografie k článku Nový Volkswagen Polo GTI výhradně s automatem Fotografie k článku Nový Volkswagen Polo GTI výhradně s automatem Fotografie k článku Nový Volkswagen Polo GTI výhradně s automatem Fotografie k článku Nový Volkswagen Polo GTI výhradně s automatem Fotografie k článku Nový Volkswagen Polo GTI výhradně s automatem
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.08.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s
18.08.2017
Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý
17.08.2017
Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března
16.08.2017
Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem
14.08.2017
Honda Jazz má po faceliftu - dostal patnáctistovku a novou výbavu
10.08.2017
Test: Mazda 6 Wagon - benzínový dvoulitr s manuálem překvapil
09.08.2017
Češi se mohou radovat, do prodeje jde Kia Sportage ve výbavě Cool
08.08.2017
Nový Rolls-Royce Phantom bude nejlepším autem světa
07.08.2017
Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou
01.08.2017
Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86
31.07.2017
Test ojetiny: Mitsubishi Colt - ďábelský prcek
28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit