BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce

vloženo

Nenápadné změny se počátkem roku odehrály u velkého sportovního SUV BMW X6: Všechny šestiválce jsou inovované a všechny modely s výjimkou hybridní a „M“ verze dostaly osmistupňovou automatiku

BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce Velké BMW X6 jde od úspěchu k úspěchu. Kromě výborných prodejních výsledků i loni představené hybridní verze- mimochodem nejsilnějšího produkčního hybridu světa, jej výrobce i nadále hodlá udržet na špici nikdy nekončící vlnou průběžných inovací. Všechny verze mimo hybridní osmiválcový ActiveHybrid (který má speciální sedmistupňový automat s integrovanými elektromotory) a sportovní X6 M (má i nadále 6 st.), dostaly skvělou osmistupňovou automatiku z řady ZF 8HP.

Proti dosavadní šestistupňové se tak dále snižují provozní otáčky, což se podepisuje na dále snížené spotřebě paliva. Namátkou u osmiválcového typu xDrive 50i klesla použitím osmistupňové skříně spotřeba z 12,8 na 12,5 litru. U menších šestiválců-benzínového i naftového- však došlo ke změnám, které spolu s novou převodovkou snižují proti dřívějšku spotřebu zhruba o celý litr, což je při více jak dvoutunové hmotnosti X6ky obdivuhodný posun.

Benzínový šestiválec v xDrive 35i dostal tentýž motor co nová pětka a zcela aktuálně i trojka. Proti dosavadní verzi s dvěma identickými turbodmychadly pro každou trojici válců dostal nyní turbodmychadlo pouze jediné, ale s technologií Twin-Scroll- tedy s děleným vstupem výfukových plynů. Připomeňme také, že nový motor „35i“ má i variabilní zdvih ventilů Valvetronic. Výkonové i momentové špičky se sice nezměnily, motor je však pružnější a lépe reaguje na plynový pedál.

Motorického sjednocení s klasickými osobními vozy BMW se dočkaly i diesely. Takže xDrive 30d už nepoužívá starou verzi šestiválce M57- v poslední evoluci vybičovanou až k výkonu 173 kW, ale moderní celohliníkový N57 (debut v BMW 330d v roce 2008) s výkonem 180 kW a točivým momentem 540 N.m.

K obdobnému vystřídání došlo také u silné dvouturbové verze (známé přeplňovaní Variable Twin Turbo s malým a velkým turbodmychadlem). Takže dosavadní xDrive 35d střídá nový xDrive 40d s motorem N57 D30TOP a tlakem v railu 2000 barů, který si loni odbyl premiéru ve velkém BMW 740d. Výkon se proti starší „35d“ zvýšil o 15 kW (nyní 225 kW) a točivý moment o 20 N.m (600 N.m). Přitom klesla udávaná spotřeba z 8,4 na 7,5 litru, asi částečně i zásluhou nového 8 st. automatu.

 
Nejdůležitější údaje:

xDrive 35i: 2979 ccm, 225 kW při 5800/min., 400 N.m. při 1200- 5000/min., 240 km/h, 0-100 km/h za 6,7 s., spotřeba 10,1 l/100 km.

xDrive 50i: 4395 ccm, 300 kW při 5500/min., 600 N.m. při 1750- 4500/min., 250 km/h, 0-100 za 5,4 s., spotřeba 12,5 l/100 km.

X6 M: 4395 ccm, 408 kW při 6000/min., 680 N.m. při 1500/min., 250 km/h, 0-100 za 4,7 s., spotřeba 13,9 l/100 km.

ActiveHybrid X6: 4395 ccm, kombinovaný výkon 357 kW, kombinovaný točivý moment 780 N.m., 250 km/h, 0-100 za 5,6 s., spotřeba 9,9 l/100 km.

xDrive 30d: 2993 ccm, 180 kW při 4000/min., 540 N.m. při 1750- 3000/min., 222 km/h, 0-100 za 7,5 s., spotřeba 7,4 l/100 km.

xDrive 40d: 2993 ccm, 225 kW při 4000/min., 600 N.m. při 1500- 2500/min., 236 km/h, 0-100 za 6,5 s., spotřeba 7,5 l/100 km.

Marek Oborník, foto BMW

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce Fotografie k článku BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce Fotografie k článku BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce Fotografie k článku BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce Fotografie k článku BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce Fotografie k článku BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce Fotografie k článku BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce Fotografie k článku BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce Fotografie k článku BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě