BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce

vloženo

Nenápadné změny se počátkem roku odehrály u velkého sportovního SUV BMW X6: Všechny šestiválce jsou inovované a všechny modely s výjimkou hybridní a „M“ verze dostaly osmistupňovou automatiku

BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce Velké BMW X6 jde od úspěchu k úspěchu. Kromě výborných prodejních výsledků i loni představené hybridní verze- mimochodem nejsilnějšího produkčního hybridu světa, jej výrobce i nadále hodlá udržet na špici nikdy nekončící vlnou průběžných inovací. Všechny verze mimo hybridní osmiválcový ActiveHybrid (který má speciální sedmistupňový automat s integrovanými elektromotory) a sportovní X6 M (má i nadále 6 st.), dostaly skvělou osmistupňovou automatiku z řady ZF 8HP.

Proti dosavadní šestistupňové se tak dále snižují provozní otáčky, což se podepisuje na dále snížené spotřebě paliva. Namátkou u osmiválcového typu xDrive 50i klesla použitím osmistupňové skříně spotřeba z 12,8 na 12,5 litru. U menších šestiválců-benzínového i naftového- však došlo ke změnám, které spolu s novou převodovkou snižují proti dřívějšku spotřebu zhruba o celý litr, což je při více jak dvoutunové hmotnosti X6ky obdivuhodný posun.

Benzínový šestiválec v xDrive 35i dostal tentýž motor co nová pětka a zcela aktuálně i trojka. Proti dosavadní verzi s dvěma identickými turbodmychadly pro každou trojici válců dostal nyní turbodmychadlo pouze jediné, ale s technologií Twin-Scroll- tedy s děleným vstupem výfukových plynů. Připomeňme také, že nový motor „35i“ má i variabilní zdvih ventilů Valvetronic. Výkonové i momentové špičky se sice nezměnily, motor je však pružnější a lépe reaguje na plynový pedál.

Motorického sjednocení s klasickými osobními vozy BMW se dočkaly i diesely. Takže xDrive 30d už nepoužívá starou verzi šestiválce M57- v poslední evoluci vybičovanou až k výkonu 173 kW, ale moderní celohliníkový N57 (debut v BMW 330d v roce 2008) s výkonem 180 kW a točivým momentem 540 N.m.

K obdobnému vystřídání došlo také u silné dvouturbové verze (známé přeplňovaní Variable Twin Turbo s malým a velkým turbodmychadlem). Takže dosavadní xDrive 35d střídá nový xDrive 40d s motorem N57 D30TOP a tlakem v railu 2000 barů, který si loni odbyl premiéru ve velkém BMW 740d. Výkon se proti starší „35d“ zvýšil o 15 kW (nyní 225 kW) a točivý moment o 20 N.m (600 N.m). Přitom klesla udávaná spotřeba z 8,4 na 7,5 litru, asi částečně i zásluhou nového 8 st. automatu.

 
Nejdůležitější údaje:

xDrive 35i: 2979 ccm, 225 kW při 5800/min., 400 N.m. při 1200- 5000/min., 240 km/h, 0-100 km/h za 6,7 s., spotřeba 10,1 l/100 km.

xDrive 50i: 4395 ccm, 300 kW při 5500/min., 600 N.m. při 1750- 4500/min., 250 km/h, 0-100 za 5,4 s., spotřeba 12,5 l/100 km.

X6 M: 4395 ccm, 408 kW při 6000/min., 680 N.m. při 1500/min., 250 km/h, 0-100 za 4,7 s., spotřeba 13,9 l/100 km.

ActiveHybrid X6: 4395 ccm, kombinovaný výkon 357 kW, kombinovaný točivý moment 780 N.m., 250 km/h, 0-100 za 5,6 s., spotřeba 9,9 l/100 km.

xDrive 30d: 2993 ccm, 180 kW při 4000/min., 540 N.m. při 1750- 3000/min., 222 km/h, 0-100 za 7,5 s., spotřeba 7,4 l/100 km.

xDrive 40d: 2993 ccm, 225 kW při 4000/min., 600 N.m. při 1500- 2500/min., 236 km/h, 0-100 za 6,5 s., spotřeba 7,5 l/100 km.

Marek Oborník, foto BMW

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce Fotografie k článku BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce Fotografie k článku BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce Fotografie k článku BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce Fotografie k článku BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce Fotografie k článku BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce Fotografie k článku BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce Fotografie k článku BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce Fotografie k článku BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
29.11.2016
Modernizovaná Kia Carens od 454 980 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem
20.11.2016
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh
19.11.2016
Citroën C-Elysée dostal nový nos a zadní světla s 3D efektem
18.11.2016
Test ojetiny: BMW 330i xDrive e92 – emotivní loučení
17.11.2016
Sedm dostupných ojetin, které poslouží početnějším rodinám
16.11.2016
Kia Niro - na hybridný crossover si připravte minimálně 599 980 Kč
15.11.2016
Test: Citroën SpaceTourer 2.0 BlueHDi 150 S&S – Multivane, hlásím problém!
14.11.2016
Škoda Fabia Trumf - nová akční výbava je tady, ušetříte třicet tisíc korun
13.11.2016
Peugeot 3008 v Česku, ceny pod půl milionu nejdou
11.11.2016
Jednoduchá finta, jak vám ukradnou auto