BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce

vloženo

Nenápadné změny se počátkem roku odehrály u velkého sportovního SUV BMW X6: Všechny šestiválce jsou inovované a všechny modely s výjimkou hybridní a „M“ verze dostaly osmistupňovou automatiku

BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce Velké BMW X6 jde od úspěchu k úspěchu. Kromě výborných prodejních výsledků i loni představené hybridní verze- mimochodem nejsilnějšího produkčního hybridu světa, jej výrobce i nadále hodlá udržet na špici nikdy nekončící vlnou průběžných inovací. Všechny verze mimo hybridní osmiválcový ActiveHybrid (který má speciální sedmistupňový automat s integrovanými elektromotory) a sportovní X6 M (má i nadále 6 st.), dostaly skvělou osmistupňovou automatiku z řady ZF 8HP.

Proti dosavadní šestistupňové se tak dále snižují provozní otáčky, což se podepisuje na dále snížené spotřebě paliva. Namátkou u osmiválcového typu xDrive 50i klesla použitím osmistupňové skříně spotřeba z 12,8 na 12,5 litru. U menších šestiválců-benzínového i naftového- však došlo ke změnám, které spolu s novou převodovkou snižují proti dřívějšku spotřebu zhruba o celý litr, což je při více jak dvoutunové hmotnosti X6ky obdivuhodný posun.

Benzínový šestiválec v xDrive 35i dostal tentýž motor co nová pětka a zcela aktuálně i trojka. Proti dosavadní verzi s dvěma identickými turbodmychadly pro každou trojici válců dostal nyní turbodmychadlo pouze jediné, ale s technologií Twin-Scroll- tedy s děleným vstupem výfukových plynů. Připomeňme také, že nový motor „35i“ má i variabilní zdvih ventilů Valvetronic. Výkonové i momentové špičky se sice nezměnily, motor je však pružnější a lépe reaguje na plynový pedál.

Motorického sjednocení s klasickými osobními vozy BMW se dočkaly i diesely. Takže xDrive 30d už nepoužívá starou verzi šestiválce M57- v poslední evoluci vybičovanou až k výkonu 173 kW, ale moderní celohliníkový N57 (debut v BMW 330d v roce 2008) s výkonem 180 kW a točivým momentem 540 N.m.

K obdobnému vystřídání došlo také u silné dvouturbové verze (známé přeplňovaní Variable Twin Turbo s malým a velkým turbodmychadlem). Takže dosavadní xDrive 35d střídá nový xDrive 40d s motorem N57 D30TOP a tlakem v railu 2000 barů, který si loni odbyl premiéru ve velkém BMW 740d. Výkon se proti starší „35d“ zvýšil o 15 kW (nyní 225 kW) a točivý moment o 20 N.m (600 N.m). Přitom klesla udávaná spotřeba z 8,4 na 7,5 litru, asi částečně i zásluhou nového 8 st. automatu.

 
Nejdůležitější údaje:

xDrive 35i: 2979 ccm, 225 kW při 5800/min., 400 N.m. při 1200- 5000/min., 240 km/h, 0-100 km/h za 6,7 s., spotřeba 10,1 l/100 km.

xDrive 50i: 4395 ccm, 300 kW při 5500/min., 600 N.m. při 1750- 4500/min., 250 km/h, 0-100 za 5,4 s., spotřeba 12,5 l/100 km.

X6 M: 4395 ccm, 408 kW při 6000/min., 680 N.m. při 1500/min., 250 km/h, 0-100 za 4,7 s., spotřeba 13,9 l/100 km.

ActiveHybrid X6: 4395 ccm, kombinovaný výkon 357 kW, kombinovaný točivý moment 780 N.m., 250 km/h, 0-100 za 5,6 s., spotřeba 9,9 l/100 km.

xDrive 30d: 2993 ccm, 180 kW při 4000/min., 540 N.m. při 1750- 3000/min., 222 km/h, 0-100 za 7,5 s., spotřeba 7,4 l/100 km.

xDrive 40d: 2993 ccm, 225 kW při 4000/min., 600 N.m. při 1500- 2500/min., 236 km/h, 0-100 za 6,5 s., spotřeba 7,5 l/100 km.

Marek Oborník, foto BMW

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce Fotografie k článku BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce Fotografie k článku BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce Fotografie k článku BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce Fotografie k článku BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce Fotografie k článku BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce Fotografie k článku BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce Fotografie k článku BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce Fotografie k článku BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má