BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce

vloženo

Nenápadné změny se počátkem roku odehrály u velkého sportovního SUV BMW X6: Všechny šestiválce jsou inovované a všechny modely s výjimkou hybridní a „M“ verze dostaly osmistupňovou automatiku

BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce

Velké BMW X6 jde od úspěchu k úspěchu. Kromě výborných prodejních výsledků i loni představené hybridní verze- mimochodem nejsilnějšího produkčního hybridu světa, jej výrobce i nadále hodlá udržet na špici nikdy nekončící vlnou průběžných inovací. Všechny verze mimo hybridní osmiválcový ActiveHybrid (který má speciální sedmistupňový automat s integrovanými elektromotory) a sportovní X6 M (má i nadále 6 st.), dostaly skvělou osmistupňovou automatiku z řady ZF 8HP.


Proti dosavadní šestistupňové se tak dále snižují provozní otáčky, což se podepisuje na dále snížené spotřebě paliva. Namátkou u osmiválcového typu xDrive 50i klesla použitím osmistupňové skříně spotřeba z 12,8 na 12,5 litru. U menších šestiválců-benzínového i naftového- však došlo ke změnám, které spolu s novou převodovkou snižují proti dřívějšku spotřebu zhruba o celý litr, což je při více jak dvoutunové hmotnosti X6ky obdivuhodný posun.

Benzínový šestiválec v xDrive 35i dostal tentýž motor co nová pětka a zcela aktuálně i trojka. Proti dosavadní verzi s dvěma identickými turbodmychadly pro každou trojici válců dostal nyní turbodmychadlo pouze jediné, ale s technologií Twin-Scroll- tedy s děleným vstupem výfukových plynů. Připomeňme také, že nový motor „35i“ má i variabilní zdvih ventilů Valvetronic. Výkonové i momentové špičky se sice nezměnily, motor je však pružnější a lépe reaguje na plynový pedál.

Motorického sjednocení s klasickými osobními vozy BMW se dočkaly i diesely. Takže xDrive 30d už nepoužívá starou verzi šestiválce M57- v poslední evoluci vybičovanou až k výkonu 173 kW, ale moderní celohliníkový N57 (debut v BMW 330d v roce 2008) s výkonem 180 kW a točivým momentem 540 N.m.

K obdobnému vystřídání došlo také u silné dvouturbové verze (známé přeplňovaní Variable Twin Turbo s malým a velkým turbodmychadlem). Takže dosavadní xDrive 35d střídá nový xDrive 40d s motorem N57 D30TOP a tlakem v railu 2000 barů, který si loni odbyl premiéru ve velkém BMW 740d. Výkon se proti starší „35d“ zvýšil o 15 kW (nyní 225 kW) a točivý moment o 20 N.m (600 N.m). Přitom klesla udávaná spotřeba z 8,4 na 7,5 litru, asi částečně i zásluhou nového 8 st. automatu.

 
Nejdůležitější údaje:

xDrive 35i: 2979 ccm, 225 kW při 5800/min., 400 N.m. při 1200- 5000/min., 240 km/h, 0-100 km/h za 6,7 s., spotřeba 10,1 l/100 km.

xDrive 50i: 4395 ccm, 300 kW při 5500/min., 600 N.m. při 1750- 4500/min., 250 km/h, 0-100 za 5,4 s., spotřeba 12,5 l/100 km.

X6 M: 4395 ccm, 408 kW při 6000/min., 680 N.m. při 1500/min., 250 km/h, 0-100 za 4,7 s., spotřeba 13,9 l/100 km.

ActiveHybrid X6: 4395 ccm, kombinovaný výkon 357 kW, kombinovaný točivý moment 780 N.m., 250 km/h, 0-100 za 5,6 s., spotřeba 9,9 l/100 km.

xDrive 30d: 2993 ccm, 180 kW při 4000/min., 540 N.m. při 1750- 3000/min., 222 km/h, 0-100 za 7,5 s., spotřeba 7,4 l/100 km.

xDrive 40d: 2993 ccm, 225 kW při 4000/min., 600 N.m. při 1500- 2500/min., 236 km/h, 0-100 za 6,5 s., spotřeba 7,5 l/100 km.

Marek Oborník, foto BMW

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce Fotografie k článku BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce Fotografie k článku BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce Fotografie k článku BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce Fotografie k článku BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce Fotografie k článku BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce Fotografie k článku BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce Fotografie k článku BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce Fotografie k článku BMW X6 dostalo osm stupňů a silnější šestiválce
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

29.04.2017
Nové BMW M550d xDrive dostalo čtyři turbodmychadla
28.04.2017
Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq
28.04.2017
Za Peugeot 5008 zaplatíte minimálně půl milionu
27.04.2017
Test: Citroën C3 1.2 PureTech - prcek rád Cactusy
26.04.2017
Nová Škoda Octavia RS - čtyřoká zábava
25.04.2017
Mercedes Benz třídy S - omlazení a mraky nové techniky
24.04.2017
Opel Grandland X - převlečený Peugeot 3008 oficiálně
21.04.2017
Modely ASX a Outlander nově v limitované edici 100 LET
20.04.2017
BMW M4 CS - výkon 460 koní a spotřebu 8,4 litrů
20.04.2017
Test ojetiny: Audi A6 3.0 TDI - s půl milionem do bazaru
19.04.2017
Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
19.04.2017
Nissan Micra má české ceny, čtvrt milionu nestačí
18.04.2017
Test: Subaru Forester 2.0 XT - létající lesník
18.04.2017
Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek
17.04.2017
Ford Focus kombi nově za cenu pětidveřového hatchbacku
16.04.2017
Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
15.04.2017
Omlazená Škoda Citigo stojí od 218 900 Kč
14.04.2017
Audi R8 Coupé Edition - 200 vozů v barvách Audi Sportu
14.04.2017
Test ojetiny: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (125kW) AT – překvapivě ve formě
13.04.2017
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - znáte rychlejší SUV?