Ženevský autosalon 2015 - Ford Focus RS, Focus ST a Ford GT

vloženo

Automobilka Ford přivezla na letošní autosalon v Ženevě svoje nejnovější sportovní modely: nový Ford Focus RS a Ford GT. Pro Focus RS je ženevský autosalon veřejným debutem, Ford GT se zde představuje v evropské premiéře.

Ženevský autosalon 2015 - Ford Focus RS, Focus ST a Ford GT Ženevského představení sportovních novinek značky Ford se zúčastnil i legendární pilot Formule 1 Johnny Herbert. Společnost zde vystavuje také své další sportovní modely: nový Focus ST, který je poprvé k dispozici i se vznětovým motorem, velmi oceňovanou Fiestu ST a rovněž nový Ford Mustang.

Řada sportovních vozů Ford vystavovaná v Ženevě sahá od kompaktního hatchbacku až po supersport. Vzhledem k tomu, že do roku 2020 uvedeme 12 nových sportovních modelů, máme před sebou skvělé období pro všechny vyznavače sportovních automobilů,“ řekl Jim Farley, výkonný viceprezident Ford Motor Company a prezident Ford of Europe, Middle East and Africa. „Vášeň pro sportovní vozy koluje Fordu v žilách a naším posláním je zpřístupnit je co nejširšímu okruhu lidí.„Ford zároveň uvádí pozoruhodné nové produkty jako nový Ford Edge i program prémiových produktů a služeb Ford Vignale,“ dodal Farley.

Focus RS třetí generace se pyšní inovativním systémem pohonu všech kol Ford Performance All-Wheel-Drive. Jako první model řady RS nabídne funkci Launch Control a přepínatelné jízdní režimy Drive Mode. Nový Ford GT je supersportovní automobil s odlehčenou konstrukcí, pokročilou aerodynamikou a technologií EcoBoost.

Oba modely vyvinul nově založený tým Ford Performance, v němž se sjednotily divize Ford SVT, Team RS a Ford Racing. Ford Performance bude vyvíjet speciální sportovní modely, díly i doplňky, ale také inovace a technologie pro běžnou produkci značky Ford. Tým plánuje uvést do roku 2020 na trh nejméně 12 sportovních modelů. Výstavní premiéru mají v Ženevě i nové závodní speciály značky Ford s motorem EcoBoost. Ford Fiesta R2 se stane prvním soutěžním vozem s motorem o objemu 1,0 l homologovaným ve své kategorii. Závodní monopost Formule MSA je přirozenou evolucí úspěšného vozu Formule Ford.

Nový Focus RS
Systém pohonu všech kol Ford Performance All-Wheel-Drive (AWD) s dynamickým vektorováním točivého momentu dokáže poslat na zadní kola až 70 procent hnací síly. Přepínatelné jízdní režimy Drive Mode umožňují přizpůsobit vlastnosti vozu záměrům řidiče. Vedle režimů Normal, Sport a Track je k dispozici také speciální režim Drift Mode pro kontrolovanou jízdu přetáčivým smykem na závodní dráze.

Nový Ford Focus RS

K co nejrychlejšímu a nejefektivnějšímu rozjezdu z místa pomůže funkce Launch Control. Po její aktivaci se systémy vozu nastaví tak, aby umožnily maximální akceleraci na daném povrchu vozovky. Řidič zvolí funkci Launch Control v menu na přístrojovém štítu, zařadí první rychlostní stupeň, sešlápne plynový pedál a uvolní spojku. Vůz následně automaticky reguluje točivý moment motoru, rozdělení hnací síly mezi jednotlivá kola i nastavení protiprokluzového systému a tlumičů pérování tak, aby dosáhl nejlepší akcelerace, jaká je na aktuálním povrchu možná.

Přeplňovaný motor 2.3 EcoBoost
dosahuje výkonu více než 235 kW (320 k). I proto dostal nový Focus RS výkonnou brzdovou soustavu se čtyřpístkovými třmeny Brembo a chlazenými předními kotouči o průměru 350 mm, stejně jako karoserii aerodynamicky optimalizovanou s ohledem na ovladatelnost a stabilitu ve vysokých rychlostech. Nový Focus RS je již 30. modelem nesoucím legendární označení RS („Rallye Sport“). K jeho předchůdcům patří mimo jiné Escort RS 1600 z roku 1970, přeplňovaná Sierra RS Cosworth z roku 1985 nebo Escort RS Cosworth z roku 1992.

Nový Ford GT
Vrchol modelové řady Ford Performance má aerodynamicky propracovanou karoserii z uhlíkových vláken a motor EcoBoost V6, přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Díky tomu nabídne jeden z nejpříznivějších poměrů výkonu k hmotnosti mezi všemi sériově vyráběnými automobily. Z inovací vyvinutých pro nový Ford GT budou v budoucnu těžit i mnohé jiné modely značky Ford.

Ford GT

Nový Ford GT je poháněn dosud nejvýkonnějším produkčním motorem EcoBoost, spřaženým se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Jeho nejvyšší výkon přesahuje 440 kW (600 koní). Skelet a vnější panely karoserie jsou vyrobené z uhlíkových vláken, přední i zadní pomocný rám z hliníku. Odlehčená konstrukce má pozitivní vliv na akceleraci, ovladatelnost, brzdný výkon, bezpečnost i hospodárnost vozu.

Aerodynamické prvky nového Fordu GT snižují odpor vzduchu a zvyšují přítlačnou sílu. Vyspělý podvozek ve stylu závodních vozů umožňuje nastavit světlou výšku podle potřeby. Brzdové kotouče jsou vyrobené z karbon-keramického kompozitu. Nový Ford GT se stane jedním z nejexkluzivnějších vozů v historii značky Ford – bude se vyrábět jen v omezeném počtu.

Nový Focus ST
Ve formě pětidveřového hatchbacku i kombi nabízí nový Focus ST ještě vyváženější jízdní vlastnosti a poprvé také výběr ze dvou výkonných motorů, zážehového a vznětového. K dokonalejšímu chování na silnici přispělo zvýšení tuhosti přední části skeletu, nové přední pružiny, sportovnější naladění tlumičů pérování a upravená kalibrace elektrického posilovače řízení.

Ford Focus ST

Kromě osvědčeného zážehového motoru 2.0 EcoBoost o výkonu 184 kW (250 koní) si zájemci o nový Focus ST mohou nyní zvolit také nový vznětový motor 2.0 TDCi s výkonem 136 kW (185 k) a točivým momentem 400 Nm dostupným v 2000-2750 ot./min.

Nový model se vyznačuje sportovnějším a agresivnějším vzhledem. Nabízí také nejmodernější asistenční, komfortní a komunikační funkce včetně systému SYNC 2, adaptivních předních světlometů nebo systému upozornění na jiná vozidla při couvání do silnice.

Levný Opel KARL a sportovní OPEL CORSA OPC
Levný Opel Karl a sportovní Corsa OPC
Volkswagen Passat Altrack a nový Touran Hyundai Tuscon nástupcem populární ix35

redakce AutaNet.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ženevský autosalon 2015 - Ford Focus RS, Focus ST a Ford GT Fotografie k článku Ženevský autosalon 2015 - Ford Focus RS, Focus ST a Ford GT Fotografie k článku Ženevský autosalon 2015 - Ford Focus RS, Focus ST a Ford GT Fotografie k článku Ženevský autosalon 2015 - Ford Focus RS, Focus ST a Ford GT Fotografie k článku Ženevský autosalon 2015 - Ford Focus RS, Focus ST a Ford GT Fotografie k článku Ženevský autosalon 2015 - Ford Focus RS, Focus ST a Ford GT Fotografie k článku Ženevský autosalon 2015 - Ford Focus RS, Focus ST a Ford GT Fotografie k článku Ženevský autosalon 2015 - Ford Focus RS, Focus ST a Ford GT Fotografie k článku Ženevský autosalon 2015 - Ford Focus RS, Focus ST a Ford GT Fotografie k článku Ženevský autosalon 2015 - Ford Focus RS, Focus ST a Ford GT Fotografie k článku Ženevský autosalon 2015 - Ford Focus RS, Focus ST a Ford GT Fotografie k článku Ženevský autosalon 2015 - Ford Focus RS, Focus ST a Ford GT Fotografie k článku Ženevský autosalon 2015 - Ford Focus RS, Focus ST a Ford GT Fotografie k článku Ženevský autosalon 2015 - Ford Focus RS, Focus ST a Ford GT Fotografie k článku Ženevský autosalon 2015 - Ford Focus RS, Focus ST a Ford GT Fotografie k článku Ženevský autosalon 2015 - Ford Focus RS, Focus ST a Ford GT Fotografie k článku Ženevský autosalon 2015 - Ford Focus RS, Focus ST a Ford GT Fotografie k článku Ženevský autosalon 2015 - Ford Focus RS, Focus ST a Ford GT Fotografie k článku Ženevský autosalon 2015 - Ford Focus RS, Focus ST a Ford GT
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala