Zbrusu nová generace BMW řady 3 je tady

vloženo

Nová řada 3 je o desítky kilogramů lehčí než dosluhující generace a chlubí se ideálním rozložením hmotnosti mezi nápravy 50:50. Na trh se dostane až zkraje příštího roku a pod kapotou bude základním provedení tepat zážehový přeplňovaný tříválec. Kromě toho se můžeme těšit na dosud nejsilnější přeplňovaný zážehový čtyřválec osazeným filtrem pevných částic nebo na šestiválec kombinovaný s pohonem všech kol xDrive.

Zbrusu nová generace BMW řady 3 je tady Zbrusu nová generace BMW řady 3 je tady

O jakou motorizaci se u nové řady 3 jedná už nepůjde poznat podle umístění výfuků. Všechny motorizace budou osazeny kulatými koncovky na každé straně – základní model bude mít průměr 80 mm, všechny další verze 90 mm.


BMW řady 3 Sedan více než 40 let ztělesňuje koncept sportovní radosti z jízdy. Nové BMW řady 3 Sedan poutá dynamickým designem, agilní ovladatelností, výjimečnou hospodárností, inovativními výbavovými prvky a charakteristickými rysy BMW. V některých oblastech přidává zcela nové vlastnosti a prvky. Sedan nepředstavuje pouze jádro modelové řady BMW řady 3, kterého se celosvětové prodalo více než 15 milionů kusů, ale je také základním stavebním kamenem značky BMW. Když bylo BMW řady 3 v roce 1975 poprvé představeno, současně se zrodil nový druh automobilu – sportovní sedan, který podpořil vzestup řady 3, jež se stala nejúspěšnějším modelem značky BMW. A toto výsostné postavení mu patří dodnes. Během šesti modelových řad se BMW řady 3 stalo nejprodávanějším prémiovým vozem na světě, razilo cestu vysoce výkonným pohonným jednotkám a podvozkům a získalo pověst průkopníka v oblasti technologických inovací v segmentu střední třídy. Nejnovější vydání tohoto vozu je důkazem, že BMW staví na sportovní tradici řady 3, jejíž úspěšné působení v automobilových závodech jí přineslo velké množství slávy navíc. Sedmá generace sportovního sedanu ve střední třídě posouvá standardy v oblasti jízdních vlastností o další kus dál, nemluvě o špičkové prémiové kvalitě a inovacích. 

nové bwm řady 3

BMW řady 3 Sedan se od první generace vyrábělo v závodě BMW v Mnichově. Také v případě nové generace tohoto modelu se místem výroby stane „domácí“ závod. Ovšem v souladu se strategickými směrnicemi, které hovoří o tom, že výroba by měla následovat trh, se k závodu v Mnichově přidají další dva. To znamená, že výroba BMW řady 3 pro čínský trh bude probíhat v závodě Tiexi v Šen-jangu, což je společný podnik BMW Brilliance Automotive (BBA), kde se vyrábí dosluhující generace BMW řady 3. K výše zmiňovaným závodům se v roce 2019 přidá nově vybudovaný závod BMW v mexickém San Luis Potosí. 

new bmw 3

Nová řada 3 je o 85 milimetrů delší než předchozí generace (měří 4709 mm), o 16 mm širší (1827 mm) a pouze o 1 mm vyšší (1442 mm). Tyto rozměry propůjčují nejnovější generaci dynamicky protažené proporce a svalnatý vzhled. Naproti tomu o 41 milimetrů delší rozvor vozu (2851 mm) a rozšířené rozchody kol (vpředu +43 mm a vzadu +21 mm) mají přímý a pozitivní vliv na rozložení hmotnosti a agilitu. 

Velká BMW maska chladiče ve tvaru ledvinek je lemovaná jednolitým rámečkem, rozdělená širokými lamelami a zasahuje až k předním světlometům. Součástí standardní výbavy jsou full-LED přední světlomety, zatímco LED světlomety s rozšířenou funkčností a denním svícením ve tvaru písmene U jsou součástí seznamu volitelné výbavy. Rovněž volitelné adaptivní LED světlomety s laserovými dálkovými světly BMW Laserlight se liší svými šestiúhelníkovými světlovodnými prstenci pro denní svícení a modrými akcentními prvky ve tvaru písmene L ve vnitřních a vnějších světelných zdrojích.

Kapota je tvarována čtyřmi výraznými prolisy směřujícími směrem k BMW masce chladiče ve tvaru ledvinek. Na přední hraně je kapota v jedné rovině s horní hranou předních světlometů a masky chladiče ve tvaru ledvinek. Ve spodní části se nacházející přední nárazník se vyznačuje velkými plochami a moderním vzhledem. Volitelná mlhová světla a vzduchové clony jsou integrovány do vnějších nasávacích otvorů, které jsou do předního nárazníku standardně vybavených vozů a modelů Sport Line a Luxury Line umístěny horizontálně do tvaru písmene T. Tento tvar nasávacích otvorů byl původně navržen Národním poradním výborem pro letectví (NACA) pro proudová letadla a následně se stal standardním rysem klasických závodních automobilů. 

Protažená kapota, dlouhý rozvor, krátké převisy a elegantně se svažující linie střechy při pohledu ze strany zvýrazňují dynamický profil vozu. Dvojice bočních linií, které v úrovni klik dveří stoupají směrem dozadu, posilují vizuální dopad k silnici přikrčené karoserie. A dynamická křivka vedoucí nedaleko bočních prahů navádí oko pozorovatele k mohutně tvarovaným obloukům zadních blatníků. Dalším výrazným prvkem nového designu je Hofmeisterův záhyb – charakteristické zakončení zadní části bočních oken. Tento typický designový prvek BMW tvaru bočních oken je nyní integrován do C-sloupku. 

Nový designový jazyk se zaměřuje na jasné tvary a precizní linky a tento přístup je patrný také u přechodů bočních partií vozu do zadní části. Působivě provedené tvary ploch přecházejí z bočních partií do zadního nárazníku a přes zadní světla stoupají směrem k odtrhové hraně na víku zavazadlového prostoru. Tím zadníčásti sedanu dodávají muskulaturní náboj. Navíc, horizontální linky a úzká, stylově ztmavená zadní světla s grafikou ve tvaru písmene L propůjčují zadní části vozu široký a robustní postoj. Všechny světelné funkce standardně využívají LED diod. Ozdobné prvky ve tvaru písmene T na vnějších stranách zadního nárazníku, jež mají také světelnou funkci v podobě odrazek, napodobují tvar předních nasávacích otvorů standardních verzí a modelů Sport Line a Luxury Line. Svůj podíl na až nebezpečně sportovním vzhledu mají také dvojité koncovky výfuku, jejichž průměr (80 nebo 90 mm) se liší podle modelové varianty. 

Nový designový jazyk značky přináší také jasné rozvržení ploch v interiéru nového BMW řady 3 Sedan. Zdůrazňuje tak prostor v kabině a společně s palubní deskou orientovanou na řidiče zvyšuje koncentraci řidiče na silnici. Přístrojová deska působí moderně a vzdušně a její horizontální linky, vysoce kvalitní galvanizované obložení a kontury zasahující až do dveří rovněž dodávají interiéru dojem šířky a elegance. Sladěný design obložení dveří a přístrojové desky a vysoká středová konzola vytvářejí celkový působivý dojem z prostoru a sportovní auru. Obložení dveří vpředu a vzadu svým dynamickým tvarem a vnitřními klikami ve tvaru spony vytváří dojem pečlivé promyšlenosti. 

new bmw 3 interior

Nově navržený přístrojový štít a kontrolní displej tvoří seskupení širokoúhlých obrazovek, zatímco ovladače, které nejsou součástí displejů, jsou uskupeny do jasně strukturovaných funkčních panelů. Uprostřed přístrojové desky se nacházejí displeje a tlačítka klimatizace, které společně se středovými výdechy ventilace tvoří výrazně tvarovanou jednotku, zatímco funkce světel se ovládají panelem tlačítek umístěným vedle volantu. Tlačítko Start/Stop je nyní umístěno v elegantním panelu ve středové konzole v místě, kde řadicí páku či nově navržený volič převodovky doplňuje ovladač iDrive, tlačítka voliče jízdních režimů a elektromechanická parkovací brzda.

Model Avantgarde zahrnuje odkládací paket, automaticky se ztmavující vnitřní zpětné zrcátko, třízónovou automatickou klimatizaci a parkovací asistent PDC se senzory vpředu a vzadu. Pečlivě sladěný design a výbavové prvky exteriéru a interiéru umožňují modelům Sport Line, Luxury Line a M Sport ještě více zdůraznit dynamické jízdní vlastnosti nebo luxusní eleganci čtyřdveřového sedanu. Kromě pro danou výbavovou linii specifického předního a zadního nárazníku jsou tyto vozy vybaveny také 17- a 18palcovými koly z lehké slitiny, unikátními prahovými lištami a LED předními mlhovkami. 

Provedení Sport Line podtrhuje agilní charakter nového BMW řady 3 Sedan prvky výbavy, jako jsou leskle černé okenní lišty BMW Individual Shadow Line, leskle černé lamely masky chladiče a obložení nasávacích otvorů a v zadním nárazníku. Interiér modelu Sport Line, zahrnující leskle černé obložení interiéru a sportovní sedadla řidiče a spolujezdce vpředu, kladou obzvláště silný důraz na radost z jízdy. Model Luxury Line používá chromované aplikace v BMW masce chladiče, předních nasávacích otvorech a zadním nárazníku a ještě výrazněji vyzdvihuje elegantní stránku vozu. Nechybí kožené čalounění Vernasca, přístrojový panel a panely dveří čalouněné materiálem Sensatec a leštěné šedo-hnědé dřevěné obložení interiéru Ash Grey. 

V souladu s naladěním podvozku, specifickým pro tento model, má toto provedení obzvláště velké nasávací otvory v přední části vozu a srovnatelně výrazné nástavce bočních prahů a zadní nárazník. Tyto prvky doplňují leskle černé lišty kolem bočních oken BMW Individual Shadow Line, leskle černé lamely masky chladiče ve tvaru ledvinek, leskle černé nasávací otvory a zadní difuzor v provedení Dark Shadow. Také design interiéru je díky sportovním sedadlům s M specifickým čalouněním, M koženému volantu, antracitovému čalounění stropu BMW Individual, hliníkovému obložení interiéru Aluminium Tetragon a dalším prvkům výbavy zcela zaměřen na sportovní jízdní vlastnosti.


redakce, BMW Group

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku Zbrusu nová generace BMW řady 3 je tady Fotografie k článku Zbrusu nová generace BMW řady 3 je tady Fotografie k článku Zbrusu nová generace BMW řady 3 je tady Fotografie k článku Zbrusu nová generace BMW řady 3 je tady Fotografie k článku Zbrusu nová generace BMW řady 3 je tady Fotografie k článku Zbrusu nová generace BMW řady 3 je tady Fotografie k článku Zbrusu nová generace BMW řady 3 je tady Fotografie k článku Zbrusu nová generace BMW řady 3 je tady Fotografie k článku Zbrusu nová generace BMW řady 3 je tady Fotografie k článku Zbrusu nová generace BMW řady 3 je tady Fotografie k článku Zbrusu nová generace BMW řady 3 je tady Fotografie k článku Zbrusu nová generace BMW řady 3 je tady
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.10.2018
Seat Terraco je třetím SUV do party
23.10.2018
Škoda Fabia Combi Scoutline představena, oplastování není levné
22.10.2018
Nissan Qashqai dostal nový motor a dvouspojkovou převodovku
18.10.2018
Jaká auta jsou nejspolehlivější? Podle britů to jsou vozy z Japonska
17.10.2018
Luxusní BMW X7 představeno! Je obrovské a bude mít minimálně šestiválec
16.10.2018
Test ojetiny: Škoda Fabia – první generace láká cenou
15.10.2018
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala
12.10.2018
Hyundai i40 místo příchodu nové generace prošel modernizací
08.10.2018
Hyundai i30 Fastback N - Nošovický rychlík se představuje
06.10.2018
Test: Lexus RX L 450h přináší recept na pohodu
05.10.2018
Test ojetiny: Alfa Romeo Giulietta 1.4T (video)
03.10.2018
Na Škodu Kodiaq RS milion korun rozhodně nestačí
02.10.2018
Test ojetiny: Opel Astra H – stále přitažlivá a za dobrou cenu!
01.10.2018
Platí nová povinná výbava do auta!
29.09.2018
Test: N jako Nejlepší? Hyundai i30 N Performance

28.09.2018
Test ojetiny: Hyundai Atos Prime – levná nákupní taška
27.09.2018
Volvo V60 Cross Country - zvýšené kombi se chystá do terénu
25.09.2018
Test: Toyota GT 86 Black Touch - stárnoucí recept na zábavu
23.09.2018
Nissan uvádí na trh odolnější Navaru OFF-ROADER AT32
21.09.2018
Uhrančivý Peugeot 508 má české ceny