Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe

vloženo

Korando jsem již jednou testoval ve spojení vznětového dvoulitru a manuální šestirychlostní převodovky. Dnes je na čase podívat se na spojení dieselu s automatickou převodovkou, které posouvá toto SUV o kousek dále.

Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe

Korandu jsem se podrobně věnoval v samostatném redakčním testu, proto nemá cenu se mu znovu detailně věnovat a pustíme se rovnou na automatickou šestirychlostní převodovku. Díky automatu zmizel výrazný turboefekt, který obtěžuje řidiče ve spojení s manuální převodovkou. Stejně tak jsou pryč propady výkonu a nevyrovnaný chod samotné pohonné jednotky při volnoběžných otáčkách. Celkově Korando s automatem působí vyrovnaněji a o mnoho příjemněji. Samotná převodovka funguje odpovídajícím způsobem, přičemž ji nemůžeme poměřovat s dvojstupňovými premianty ve třídě. Automat v Korandu řadí hladce a vyhovuje mu spíše pohodová jízda. Za jediný nedostatek považuji chování převodovky v hustém pražském provozu. Při snaze vystřelit rychle z místa, Korando bleskově zařadí jedničku a zrychlí patřičně rychle. Úspěšně tak například odbočíte do vedlejší ulice před projíždějícími auty a uberete plyn. A právě v tomto okamžiku si převodovka neví rady. Po ubrání plynu dochází k prodlevě a převodovce chvíli trvá, než zařadí vyšší rychlostní stupeň. Dále se mi příliš nezamlouval plastový přepínač na boku voliče převodovky, kterým lze sekvenčně řadit. Osobně jsem tuto možnost vyzkoušel jen jednou. Ani při plném naložení Koranda, není nutné automatické převodovce radit ideální převodový stupeň.


Korando s automatem si vedlo dobře i po stránce spotřeby. Automatická převodovka se žádným výraznějším způsobem neprojevila na zvýšené spotřebě paliva, která je závislá především na stylu jízdy a lokaci (ve městě není Korando přirozeně příliš úsporné - opětovné rozjezdy zvyšují spotřebu paliva). V kombinovaném provozu se s automatem dá jet i za 6,5 l/100 km, ale běžně se budete pohybovat spíše mezi 8-9 l/100 km, po městě kolem 10-11 litrů na sto. Za celý test si Korando s automatem řeklo po pětistovce najetých kilometrů o 7,7 l/100 km, což je pouhých 0,2 l/100 km více než spotřebovala verze s manuální převodovkou (u té jsme naměřili po 642 km průměrnou závěrečnou spotřebu 7,6 l/100 km). Samozřejmě pokud budete aplikovat rychlé rozjezdy a pojedete divoce, zvedne se spotřeba klidně k dvaceti litrům. To samé platí o pohybu v terénu. Pětikilometrová rozbahněná polní cesta s teplotou těsně pod bodem mrazu vyhnala spotřebu k 24,6 l/100 km. Zde je nutné zdůraznit, že několik kopců na této cestě se postaralo o permanentní prokluz všech kol. Obuté silniční pneumatiky se tak staly jediným limitujícím faktorem při zdolávání rozbahněné cesty. Přesto se Korando nezastavilo a dojelo do cíle. Chvíli se dokonce sunulo vpřed i bokem. Korando jsem díky rozmanitému počasí vyzkoušel na vodě, sněhu i ledu. Ve všech případech si vedlo dobře. Dokonce jsem zajel i do pískovny, kde se limitních faktorem staly znovu obuté pneumatiky.

Přes prvotní těžkopádný dojem a pocit nejistoty zatáčet se mi Korando začalo po několika ostřeji projetých zatáčkách velice líbit. Stačila mírně namrznutá vozovka a z Koranda se stal velmi příjemný společník, který se předvedl v dobrém světle. Stačí pevnější ruka a Korando se stává zábavným společníkem, který celkem slušně řeže zatáčky. Do zatáček se totiž nechává přemlouvat, ale když přijde na věc, nechá si říct a zatáčku projede, jak má. Pokud překonáte prvotní prkenný projev Korando a dostanete se mu pod kůži, musíte ho nakonec hodnotit kladně.  se musím hodnotit kladně. SsangYong Korando je tak vozem, který si na nic nehraje a dělá to, co se po něm žádá. Korando s automatickou převodovkou a pohonem všech startuje na ceně 629.900 Kč s výbavou Comfort, přičemž námi testované verze Executive stojí o 40.000 Kč více (za tento peníz získáte navíc mimo jiné osmnáctipalcová kola, kožené čalounění sedadel nebo elektricky ovládané sedadlo řidiče).

Technické údaje SsangYong Korando
Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem motoru: 1998 ccm
Výkon:  129kW/4000 ot./min.
Točivý moment max.: 360Nm/2000-3000 ot./min.
Max. rychlost:   186 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 10,8 s
Spotřeba - kombin.:  7,5 l/100 km
Spotřeba - město:  9,6 l/100 km
Spotřeba - mimo město:  6,3 l/100 km
Objem pal. nádrže:   57 l
Délka/šířka/výška: 4410/1830/1675 mm
Rozvor: 2650 mm
Zavazadelník: 486 l
Provozní/celková hmotnost: 1692-1747/2260 kg
Cena: 499.900 Kč (Active MT 2WD)
Cena modelu od: 629.900 Kč (Comfort AT 4WD)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Ssangyong

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte