Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe

vloženo

Korando jsem již jednou testoval ve spojení vznětového dvoulitru a manuální šestirychlostní převodovky. Dnes je na čase podívat se na spojení dieselu s automatickou převodovkou, které posouvá toto SUV o kousek dále.

Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Korandu jsem se podrobně věnoval v samostatném redakčním testu, proto nemá cenu se mu znovu detailně věnovat a pustíme se rovnou na automatickou šestirychlostní převodovku. Díky automatu zmizel výrazný turboefekt, který obtěžuje řidiče ve spojení s manuální převodovkou. Stejně tak jsou pryč propady výkonu a nevyrovnaný chod samotné pohonné jednotky při volnoběžných otáčkách. Celkově Korando s automatem působí vyrovnaněji a o mnoho příjemněji. Samotná převodovka funguje odpovídajícím způsobem, přičemž ji nemůžeme poměřovat s dvojstupňovými premianty ve třídě. Automat v Korandu řadí hladce a vyhovuje mu spíše pohodová jízda. Za jediný nedostatek považuji chování převodovky v hustém pražském provozu. Při snaze vystřelit rychle z místa, Korando bleskově zařadí jedničku a zrychlí patřičně rychle. Úspěšně tak například odbočíte do vedlejší ulice před projíždějícími auty a uberete plyn. A právě v tomto okamžiku si převodovka neví rady. Po ubrání plynu dochází k prodlevě a převodovce chvíli trvá, než zařadí vyšší rychlostní stupeň. Dále se mi příliš nezamlouval plastový přepínač na boku voliče převodovky, kterým lze sekvenčně řadit. Osobně jsem tuto možnost vyzkoušel jen jednou. Ani při plném naložení Koranda, není nutné automatické převodovce radit ideální převodový stupeň.

Korando s automatem si vedlo dobře i po stránce spotřeby. Automatická převodovka se žádným výraznějším způsobem neprojevila na zvýšené spotřebě paliva, která je závislá především na stylu jízdy a lokaci (ve městě není Korando přirozeně příliš úsporné - opětovné rozjezdy zvyšují spotřebu paliva). V kombinovaném provozu se s automatem dá jet i za 6,5 l/100 km, ale běžně se budete pohybovat spíše mezi 8-9 l/100 km, po městě kolem 10-11 litrů na sto. Za celý test si Korando s automatem řeklo po pětistovce najetých kilometrů o 7,7 l/100 km, což je pouhých 0,2 l/100 km více než spotřebovala verze s manuální převodovkou (u té jsme naměřili po 642 km průměrnou závěrečnou spotřebu 7,6 l/100 km). Samozřejmě pokud budete aplikovat rychlé rozjezdy a pojedete divoce, zvedne se spotřeba klidně k dvaceti litrům. To samé platí o pohybu v terénu. Pětikilometrová rozbahněná polní cesta s teplotou těsně pod bodem mrazu vyhnala spotřebu k 24,6 l/100 km. Zde je nutné zdůraznit, že několik kopců na této cestě se postaralo o permanentní prokluz všech kol. Obuté silniční pneumatiky se tak staly jediným limitujícím faktorem při zdolávání rozbahněné cesty. Přesto se Korando nezastavilo a dojelo do cíle. Chvíli se dokonce sunulo vpřed i bokem. Korando jsem díky rozmanitému počasí vyzkoušel na vodě, sněhu i ledu. Ve všech případech si vedlo dobře. Dokonce jsem zajel i do pískovny, kde se limitních faktorem staly znovu obuté pneumatiky.

Přes prvotní těžkopádný dojem a pocit nejistoty zatáčet se mi Korando začalo po několika ostřeji projetých zatáčkách velice líbit. Stačila mírně namrznutá vozovka a z Koranda se stal velmi příjemný společník, který se předvedl v dobrém světle. Stačí pevnější ruka a Korando se stává zábavným společníkem, který celkem slušně řeže zatáčky. Do zatáček se totiž nechává přemlouvat, ale když přijde na věc, nechá si říct a zatáčku projede, jak má. Pokud překonáte prvotní prkenný projev Korando a dostanete se mu pod kůži, musíte ho nakonec hodnotit kladně.  se musím hodnotit kladně. SsangYong Korando je tak vozem, který si na nic nehraje a dělá to, co se po něm žádá. Korando s automatickou převodovkou a pohonem všech startuje na ceně 629.900 Kč s výbavou Comfort, přičemž námi testované verze Executive stojí o 40.000 Kč více (za tento peníz získáte navíc mimo jiné osmnáctipalcová kola, kožené čalounění sedadel nebo elektricky ovládané sedadlo řidiče).

Technické údaje SsangYong Korando
Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem motoru: 1998 ccm
Výkon:  129kW/4000 ot./min.
Točivý moment max.: 360Nm/2000-3000 ot./min.
Max. rychlost:   186 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 10,8 s
Spotřeba - kombin.:  7,5 l/100 km
Spotřeba - město:  9,6 l/100 km
Spotřeba - mimo město:  6,3 l/100 km
Objem pal. nádrže:   57 l
Délka/šířka/výška: 4410/1830/1675 mm
Rozvor: 2650 mm
Zavazadelník: 486 l
Provozní/celková hmotnost: 1692-1747/2260 kg
Cena: 499.900 Kč (Active MT 2WD)
Cena modelu od: 629.900 Kč (Comfort AT 4WD)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Ssangyong

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

09.12.2016
Nový Lexus LS se ukáže v Detroitu, máme jeho první skicu
08.12.2016
Test: Volkswagen Golf GTI Performance – univerzálně dokonalý
07.12.2016
Nový Opel Insignia Grand Sport - informace a fotografie
06.12.2016
Nissan X-Trail 2.0 dCi má české ceny, začínají na 779 500 Kč
06.12.2016
Chcete si za volantem užívat pohodlí? Zkuste automatickou převodovku. V zimě ji prověříte nejlépe
05.12.2016
Nový Seat Leon Cupra dostal 300 koní a pohon všech kol
05.12.2016
Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku
04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem