Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe

vloženo

Korando jsem již jednou testoval ve spojení vznětového dvoulitru a manuální šestirychlostní převodovky. Dnes je na čase podívat se na spojení dieselu s automatickou převodovkou, které posouvá toto SUV o kousek dále.

Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe

Korandu jsem se podrobně věnoval v samostatném redakčním testu, proto nemá cenu se mu znovu detailně věnovat a pustíme se rovnou na automatickou šestirychlostní převodovku. Díky automatu zmizel výrazný turboefekt, který obtěžuje řidiče ve spojení s manuální převodovkou. Stejně tak jsou pryč propady výkonu a nevyrovnaný chod samotné pohonné jednotky při volnoběžných otáčkách. Celkově Korando s automatem působí vyrovnaněji a o mnoho příjemněji. Samotná převodovka funguje odpovídajícím způsobem, přičemž ji nemůžeme poměřovat s dvojstupňovými premianty ve třídě. Automat v Korandu řadí hladce a vyhovuje mu spíše pohodová jízda. Za jediný nedostatek považuji chování převodovky v hustém pražském provozu. Při snaze vystřelit rychle z místa, Korando bleskově zařadí jedničku a zrychlí patřičně rychle. Úspěšně tak například odbočíte do vedlejší ulice před projíždějícími auty a uberete plyn. A právě v tomto okamžiku si převodovka neví rady. Po ubrání plynu dochází k prodlevě a převodovce chvíli trvá, než zařadí vyšší rychlostní stupeň. Dále se mi příliš nezamlouval plastový přepínač na boku voliče převodovky, kterým lze sekvenčně řadit. Osobně jsem tuto možnost vyzkoušel jen jednou. Ani při plném naložení Koranda, není nutné automatické převodovce radit ideální převodový stupeň.


Korando s automatem si vedlo dobře i po stránce spotřeby. Automatická převodovka se žádným výraznějším způsobem neprojevila na zvýšené spotřebě paliva, která je závislá především na stylu jízdy a lokaci (ve městě není Korando přirozeně příliš úsporné - opětovné rozjezdy zvyšují spotřebu paliva). V kombinovaném provozu se s automatem dá jet i za 6,5 l/100 km, ale běžně se budete pohybovat spíše mezi 8-9 l/100 km, po městě kolem 10-11 litrů na sto. Za celý test si Korando s automatem řeklo po pětistovce najetých kilometrů o 7,7 l/100 km, což je pouhých 0,2 l/100 km více než spotřebovala verze s manuální převodovkou (u té jsme naměřili po 642 km průměrnou závěrečnou spotřebu 7,6 l/100 km). Samozřejmě pokud budete aplikovat rychlé rozjezdy a pojedete divoce, zvedne se spotřeba klidně k dvaceti litrům. To samé platí o pohybu v terénu. Pětikilometrová rozbahněná polní cesta s teplotou těsně pod bodem mrazu vyhnala spotřebu k 24,6 l/100 km. Zde je nutné zdůraznit, že několik kopců na této cestě se postaralo o permanentní prokluz všech kol. Obuté silniční pneumatiky se tak staly jediným limitujícím faktorem při zdolávání rozbahněné cesty. Přesto se Korando nezastavilo a dojelo do cíle. Chvíli se dokonce sunulo vpřed i bokem. Korando jsem díky rozmanitému počasí vyzkoušel na vodě, sněhu i ledu. Ve všech případech si vedlo dobře. Dokonce jsem zajel i do pískovny, kde se limitních faktorem staly znovu obuté pneumatiky.

Přes prvotní těžkopádný dojem a pocit nejistoty zatáčet se mi Korando začalo po několika ostřeji projetých zatáčkách velice líbit. Stačila mírně namrznutá vozovka a z Koranda se stal velmi příjemný společník, který se předvedl v dobrém světle. Stačí pevnější ruka a Korando se stává zábavným společníkem, který celkem slušně řeže zatáčky. Do zatáček se totiž nechává přemlouvat, ale když přijde na věc, nechá si říct a zatáčku projede, jak má. Pokud překonáte prvotní prkenný projev Korando a dostanete se mu pod kůži, musíte ho nakonec hodnotit kladně.  se musím hodnotit kladně. SsangYong Korando je tak vozem, který si na nic nehraje a dělá to, co se po něm žádá. Korando s automatickou převodovkou a pohonem všech startuje na ceně 629.900 Kč s výbavou Comfort, přičemž námi testované verze Executive stojí o 40.000 Kč více (za tento peníz získáte navíc mimo jiné osmnáctipalcová kola, kožené čalounění sedadel nebo elektricky ovládané sedadlo řidiče).

Technické údaje SsangYong Korando
Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem motoru: 1998 ccm
Výkon:  129kW/4000 ot./min.
Točivý moment max.: 360Nm/2000-3000 ot./min.
Max. rychlost:   186 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 10,8 s
Spotřeba - kombin.:  7,5 l/100 km
Spotřeba - město:  9,6 l/100 km
Spotřeba - mimo město:  6,3 l/100 km
Objem pal. nádrže:   57 l
Délka/šířka/výška: 4410/1830/1675 mm
Rozvor: 2650 mm
Zavazadelník: 486 l
Provozní/celková hmotnost: 1692-1747/2260 kg
Cena: 499.900 Kč (Active MT 2WD)
Cena modelu od: 629.900 Kč (Comfort AT 4WD)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Ssangyong

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe Fotografie k článku Test: SsangYong Korando - s automatem to jde lépe

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Jak zvládnout cestování autem v parném létě

Jak zvládnout cestování autem v parném létě

Venku stoupají teploty každý den. Je vidět, že už je léto v plném proudu a v autě začíná být celkem nesnesitelně. Zvláště pokud vyrážíte na výlet, chatu nebo dovolenou. Velká horka našemu organismu vůbec nesvědčí, proto..

Modernizovaný Volkswagen Passat má české ceny, 3/4 milionu nestačí

Modernizovaný Volkswagen Passat má české ceny, 3/4 milionu nestačí

Modernizovaná osmá generace modelové řady Volkswagen Passat přichází na český trh. Bestseller střední třídy, který..

Test ojetiny: Opel Corsa - déčko není béčko!

Test ojetiny: Opel Corsa - déčko není béčko!

Čtvrtá generace Opelu Corsa s označením D vstoupila na trh v roce 2006. Přesto ani dnes ostudu neudělá. To platí jak po..

SUV Škoda Karoq a Kodiaq získají nové bezpečnostní systémy a efektní nápis na zadních dveřích

SUV Škoda Karoq a Kodiaq získají nové bezpečnostní systémy a efektní nápis na zadních dveřích

Úspěšné modely SUV vstupují do modelového roku 2020 zvýšením úrovně vybavení pro větší bezpečnost a pohodlí. Nově bude..

Modernizovaná Škoda Superb nabízí tři infotainment systémy, dva z nich mají navigaci

Modernizovaná Škoda Superb nabízí tři infotainment systémy, dva z nich mají navigaci

U všech autorizovaných dealerů lze již od konce května 2019 rezervovat modernizovaný Superb. Vlajková loď..