Test: Peugeot 208 - návrat ke kořenům

vloženo

Peugeot s modelem 208 nahrazující model 207 pochopil, že musí jít opačným směrem než bylo dosud běžné. Nová generace malého Peugeotu je tak kratší a užší a hlavně lehčí. Přitom se podařilo zachovat prostor pro posádku a dokonce zvýšit objem zavazadelníku. Francouzská automobilka se tak vrací k výhodám populární 206, která lámala rekordy prodejnosti.

Test: Peugeot 208 - návrat ke kořenům Peugeot 208 se vyrábí ve slovenském závodě v Trnavě a je dostupný ve dvou karosářských verzích (jako třídveřový a pětidveřový hatchback). Karoserie je oproti modelu 207 lehčí o 50 kg díky použití vysokopevnostní oceli a lehčích plastů. Na délku je novinka kratší o 70 mm a užší o 30 mm, což není mnoho, ale díky oblejším tvarům působí 208 vedle svého staršího brášky o mnoho menší. Při stejném rozvoru náprav byl zachován prostor pro cestující a zavazadelník se dokonce zvětšil o 15 litrů. Dlouhé převisy karosérie jsou pryč a malý Peugeot teď působí mnohem přirozenějším dojmem.

V interiéru nalezneme solidní přední sedadla a dostatek prostoru u řidiče i spolujezdce. Na zadních sedadlech je méně místa na šířku (dokonce méně než u 207). Řidiče potěší super malý věnec volantu o průměru pouhých 35 centimetrů, který lze nastavit výškově i podélně. V praxi je nutné volant nastavit o něco níže než je zvykem, jinak věnec zakrývá důležité ukazatele v přístrojové kapličce. Zbrusu nově je pojat středový panel, kterému od druhého výbavového stupně (Active) vládne multimediální rozhraní. To se ovládá skrz dotykovou obrazovku. Samotné ovládání je jednoduché a intuitivní. Peugeot minimalizoval počty ovládacích tlačítek, což chválím. Dotykem tak můžete ovládat například navigaci, audiosoustavu nebo palubní počítač, který nejdůležitější údaje zobrazuje také v přístrojové kapličce (palubní počítač se ovládá tlačítkem na konci stěračů). Peugeot 208 je vozem, kde nenajdete štěrbinu na CD (mechanika je pouze za příplatek), což vzhledem k současné technice rovněž chválím (každý si snad vystačí s dvojicí USB portů, nebo ne?). Z volantu můžete ovládat rádio nebo mobilní telefon prostřednictví bluetooth handsfree. Kufr s objemem 285 litrů lze označit za obvyklý standard (v segmentu malých vozidel). Co mě však vůbec nepotěšilo, byly zašité úchyty ISOFIX v potahu. K něm se dalo dostat jen složitou cestou (bylo nutné sklopit sedačky a potahy trochu vykasat, což není zrovna hezké).

Čtyřválec 1,4 VTi vznikl už před pěti lety ve spolupráci s BMW a od uvedení na trh představoval základ nabídky. Až nedávno se pod kapotou objevily dva nové tříválce (1,0 VTi/50 kW a 1,2 VTi/60 kW). Atmosférická čtrnáctistovka vyniká rychlou odezvou na plynový pedál a poskytuje vyrovnaný chod. Spokojit se musíte s pětirychlostní převodovkou, která pokračuje ve francouzské nepřesnosti a dlouhých drahách (i když zlepšení tu je). Samotný motor není vhodný pro dlouhé přesuny po dálnicích, spotřeba se zvyšuje, hluk roste a síly není dostatek. Nejlépe se 1.4 VTi cítí ve městě a na příměstských cestách či na silnicích spojující města. Samotná pružnost motoru je dobrá, dynamika narůstá pomalu a výkonová špička není příliš zřetelná. Při devadesátce čtyřválec točí 2700 ot./min. a průměrná spotřeba paliva dosáhla po 669 ujetých kilometrech hodnoty 6,4 l/100 km, přičemž 1/3 jízd se odehrála po hlavním městě, 1/3 mimo město a 1/3 po dálnicích. S Peugeotem 208 lze při dodržování rychlostních limitů jezdit v průměru za 5,5 l/100 km a při velmi lehké noze dokonce pod hranicí 5 l/100 km.

Nízká hmotnost a krátké převisy vedou k dobrému jízdnímu projevu. Oproti 207 je tu velmi zřetelná ochota zatáčet. Peugeot 208 v zatáčkách působí o hodně lehčím dojmem, je celkově obratnější a čipernější. Po stránce jízdních vlastností se 208 přibližuje (na kvalitním povrchu) k těm nejlepším ve třídě . Potěší řízení s ostrým převodem. Slabinou je však komfort odpružení na nekvalitním povrchu komunikace. Přes drobné nerovnosti se podvozek přenáší vcelku ladně, ale větší nerovnosti či výmoly zadní náprava zrovna nezvládá. Běžně se tak setkáte s boucháním od zadních kol nebo s přenosem rázů do karoserie. Jezdit pouze po kvalitním asfaltu, neměl bych připomínku. Tuhost odpružení by byla ideální, vůz v zatáčkách drží zvolenou stopu a příliš se nenaklání. Bohužel jsme v Česku, kde je o kvalitní povrch vcelku nouze. Brzdy zaslouží celkově pochvalu, zejména pak za ostrý nástup.

Za třídveřový Peugeot 208 zaplatíte minimálně 220.000 Kč, za pětidveřovou variantu dáte o 10.000 Kč více. Peugeot zaslouží pochvalu za to, jakou cestou se vydal (místo neustálého bobtnání vsadil na dietu). Zda se 208 podaří navázat na úspěchy populárních předchůdců (modelu 205 a 206), není ještě jisté. V mých očích je potřeba udělat několik malých krůčků (odstranit drobné nedostatky), které povedou k zaručenému úspěchu tohoto designově atraktivního modelu.

(plusy)
design
sedadla
prostornost
motor - kultivovanost
výhled
kvalitní materiály

(mínusy)
převodovka
rázy od kol
věnec volantu překrývá přístrojový štít
úchyty isofix
Technické údaje Peugeot 208 3dv. 1.4 VTi
Motor: zážehový čtyřválec
Objem motoru: 1397 ccm
Výkon:  70kW(95k)/6000 ot./min.
Točivý moment max.: 136Nm/4000 ot./min.
Max. rychlost:  188 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 10,5 s
Spotřeba - kombin.: 5,6 l/100 km
Spotřeba - město: 7,5 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 4,5l /100 km
Objem pal. nádrže:   - l
Délka/šířka/výška: 3962/1739/1471 mm
Rozvor: 2538 mm
Zavazadelník: 311/1152 l
Pohotovostní/celková hmotnost: 1189-1205/1590 kg
Základní cena: 220.000 Kč (1.0/50 kW, Access)
Cena test modelu od: 280.000 Kč (1.470 kW, Active)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Peugeot 208 - návrat ke kořenům Fotografie k článku Test: Peugeot 208 - návrat ke kořenům Fotografie k článku Test: Peugeot 208 - návrat ke kořenům Fotografie k článku Test: Peugeot 208 - návrat ke kořenům Fotografie k článku Test: Peugeot 208 - návrat ke kořenům Fotografie k článku Test: Peugeot 208 - návrat ke kořenům Fotografie k článku Test: Peugeot 208 - návrat ke kořenům Fotografie k článku Test: Peugeot 208 - návrat ke kořenům Fotografie k článku Test: Peugeot 208 - návrat ke kořenům Fotografie k článku Test: Peugeot 208 - návrat ke kořenům Fotografie k článku Test: Peugeot 208 - návrat ke kořenům Fotografie k článku Test: Peugeot 208 - návrat ke kořenům Fotografie k článku Test: Peugeot 208 - návrat ke kořenům Fotografie k článku Test: Peugeot 208 - návrat ke kořenům Fotografie k článku Test: Peugeot 208 - návrat ke kořenům Fotografie k článku Test: Peugeot 208 - návrat ke kořenům Fotografie k článku Test: Peugeot 208 - návrat ke kořenům
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
29.11.2016
Modernizovaná Kia Carens od 454 980 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem
20.11.2016
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh
19.11.2016
Citroën C-Elysée dostal nový nos a zadní světla s 3D efektem
18.11.2016
Test ojetiny: BMW 330i xDrive e92 – emotivní loučení
17.11.2016
Sedm dostupných ojetin, které poslouží početnějším rodinám
16.11.2016
Kia Niro - na hybridný crossover si připravte minimálně 599 980 Kč
15.11.2016
Test: Citroën SpaceTourer 2.0 BlueHDi 150 S&S – Multivane, hlásím problém!
14.11.2016
Škoda Fabia Trumf - nová akční výbava je tady, ušetříte třicet tisíc korun