Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny

vloženo

Nástupce modelu 207 je lehčí a menší, přičemž podle Peugeotu nabízí více prostoru cestujícím i zavazadlům. Novinka přijde v Česku s trojicí dveří minimálně na 235.000 Kč, přičemž za druhý pár dveří je nutné připlatit rozumných 15.000 Kč.

Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Peugeot 208 je oproti svému předchůdci o 20 mm užší a o 10 mm nižší. Kratší je přední část vozu o 60 mm, stejně tak zadní převis o 10 mm což společně s propracovanými tvary a pozornosti věnovaná každé části karoserie (kryty pod karoserií, spojler u některých verzí) vedlo maximální optimalizaci aerodynamiky vozu. U nejlepších verzí je koeficient SCx 0,61 (Cx 0,29), což je jedna z nejlepších hodnot v segmentu, a samozřejmě velmi pozitivně ovlivňuje spotřebu paliva a emise CO2.

S kratším předním a zadním převisem získává 208 vyváženější a stylovější proporce, je obratnější a při každodenním používání praktičtější (manévrování při parkování…), a v neposlední řadě je i výrazně lehčí. Úkol snížit hmotnost vozu na maximum, rozpoutal hon doslova na každý zbytečný gram a současně roztočil spirálu, která přinesla snížení spotřeby paliva, zlepšení pasivní bezpečnosti a dynamických vlastností vozu. Hledisko hmotnosti se promítlo do každého prvku nebo součástky či použité techniky: přední absorpční rám z hliníku, optimalizované rozměry předního nosníku, laserové sváření střechy, maximální použití plechu THLE a UHLE, odhlučnění motoru, atd. A výsledek? Se stejným motorem 1.4 HDi váží model 208 o 110 kg méně než identická verze 207 a první verze řady s benzinovým motorem a srovnatelným výkonem je lehčí o 173 kg. Hmotnost 208 tak začíná na obdivuhodných 975 kg.

Novinka má stejný rozvor jako model 207. Použitím kompaktnějších předních sedadel a celkové optimalizace koncepce vozu přineslo cestujícím na zadních sedadlech více prostoru (+ 50 mm pro nohy v porovnání s modelem 207) a došlo i ke zvětšení zavazadlového prostoru: 311 l pod kryt (285 dm3 VDA) a až 1152 l (1076 dm3 VDA) se sklopenými zadními sedadly. Za zmínku také stojí, že sklopení opěradel zadních sedadel je velmi jednoduchá a rychlá operace, kterou lze provést jediným pohybem.

Široký výběr motorů
Peugeot 208 se v Česku začíná prodávat s benzínovou čtrnáctistovkou VTi o výkonu 70 kW a šestnáctistovkou VTi o výkonu 88 kW, přičemž později se objeví také litrový tříválec a dvanáctistovka VTi s výkonem 50 kW, resp. 60 kW a přeplňovaná 1.6 THP o výkonu 115 kW. Z dieselových motorů je aktuálně možné vybírat mezi čtrnáctistovkou HDi o výkonu 50 kW, její ekonomickou verzí se systémem Stop & Start 1.4 eHDI/50 kW, resp. 1.6 e-HDI s výkonem 68 kW nebo 84 kW.

Benzinové motory:
1.0 VTi 50 kW (68 k); 95 Nm, 5st. manuální převodovka; CO2: 99 g/km
1.2 VTi 60 kW (82 k); 118 Nm, 5st. manuální převodovka; CO2: 104 g/km
1.4 VTi 70 kW (95 k); 136 Nm, 5st. manuální převodovka: CO2: 129 g/km
1.6 VTi 88 kW (120 k); 160 Nm, 5st. manuální převodovka: CO2: 134 g/km
1.6 THP 115 kW (156 k), 240/260 Nm, 6st. manuální převodovka; CO2: 135 g/km

Dieselové motory:
1.4 HDi FAP 50 kW (68 k), 160 Nm, 5st. manuální převodovka; CO2: 98 g/km,
1.4 e-HDi FAP 50 kW (68 k), 160 Nm, 5st. manuální převodovka, Stop & Start ; CO2: 87 g/km,
1.6 e-HDi FAP 68 kW (92 k), 230 Nm, 5st. manuální převodovka, Stop & Start ; CO2: 98 g/km,
1.6 e-HDi FAP 68 kW (92 k), 230 Nm, 6st. převodovka 2-Tronic, Stop & Start ; CO2: 98 g/km
1.6 e-HDi FAP 84 kW (115 k), 270/285 Nm, 6st. manuální převodovka, Stop & Start ; CO2: 99 g/km

Peugeot 208 od 235.000 Kč
Peugeot 208 startuje ve třídveřové verzi v základní výbavě Access s benzínovou čtrnáctistovkou VTi o výkonu 70 kW na ceně 235.000 Kč. Nejlevnější diesel 1.4 HDI/50kW přijde minimálně na 275.000 Kč. Ve všech případech je nutné za druhý pár dveří připlatit 15.000 Kč. V základní výbavě Access chybí akorát klimatizace nebo autorádio. Za klimatizaci si můžete připlatit 20.000 Kč a za autorádio 8.900 Kč. Daleko lepší volbou je s rozdílem právě dvaceti tisíc sáhnout po druhém stupni výbavy Active, který přináší manuální klimatizaci, autorádio, elektricky vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, přední mlhovky, lepší čalounění nebo nárazníky, zrcátka a kliky dveří v barvě karoserie.

Peugeot, ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi