Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny

vloženo

Nástupce modelu 207 je lehčí a menší, přičemž podle Peugeotu nabízí více prostoru cestujícím i zavazadlům. Novinka přijde v Česku s trojicí dveří minimálně na 235.000 Kč, přičemž za druhý pár dveří je nutné připlatit rozumných 15.000 Kč.

Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Peugeot 208 je oproti svému předchůdci o 20 mm užší a o 10 mm nižší. Kratší je přední část vozu o 60 mm, stejně tak zadní převis o 10 mm což společně s propracovanými tvary a pozornosti věnovaná každé části karoserie (kryty pod karoserií, spojler u některých verzí) vedlo maximální optimalizaci aerodynamiky vozu. U nejlepších verzí je koeficient SCx 0,61 (Cx 0,29), což je jedna z nejlepších hodnot v segmentu, a samozřejmě velmi pozitivně ovlivňuje spotřebu paliva a emise CO2.

S kratším předním a zadním převisem získává 208 vyváženější a stylovější proporce, je obratnější a při každodenním používání praktičtější (manévrování při parkování…), a v neposlední řadě je i výrazně lehčí. Úkol snížit hmotnost vozu na maximum, rozpoutal hon doslova na každý zbytečný gram a současně roztočil spirálu, která přinesla snížení spotřeby paliva, zlepšení pasivní bezpečnosti a dynamických vlastností vozu. Hledisko hmotnosti se promítlo do každého prvku nebo součástky či použité techniky: přední absorpční rám z hliníku, optimalizované rozměry předního nosníku, laserové sváření střechy, maximální použití plechu THLE a UHLE, odhlučnění motoru, atd. A výsledek? Se stejným motorem 1.4 HDi váží model 208 o 110 kg méně než identická verze 207 a první verze řady s benzinovým motorem a srovnatelným výkonem je lehčí o 173 kg. Hmotnost 208 tak začíná na obdivuhodných 975 kg.

Novinka má stejný rozvor jako model 207. Použitím kompaktnějších předních sedadel a celkové optimalizace koncepce vozu přineslo cestujícím na zadních sedadlech více prostoru (+ 50 mm pro nohy v porovnání s modelem 207) a došlo i ke zvětšení zavazadlového prostoru: 311 l pod kryt (285 dm3 VDA) a až 1152 l (1076 dm3 VDA) se sklopenými zadními sedadly. Za zmínku také stojí, že sklopení opěradel zadních sedadel je velmi jednoduchá a rychlá operace, kterou lze provést jediným pohybem.

Široký výběr motorů
Peugeot 208 se v Česku začíná prodávat s benzínovou čtrnáctistovkou VTi o výkonu 70 kW a šestnáctistovkou VTi o výkonu 88 kW, přičemž později se objeví také litrový tříválec a dvanáctistovka VTi s výkonem 50 kW, resp. 60 kW a přeplňovaná 1.6 THP o výkonu 115 kW. Z dieselových motorů je aktuálně možné vybírat mezi čtrnáctistovkou HDi o výkonu 50 kW, její ekonomickou verzí se systémem Stop & Start 1.4 eHDI/50 kW, resp. 1.6 e-HDI s výkonem 68 kW nebo 84 kW.

Benzinové motory:
1.0 VTi 50 kW (68 k); 95 Nm, 5st. manuální převodovka; CO2: 99 g/km
1.2 VTi 60 kW (82 k); 118 Nm, 5st. manuální převodovka; CO2: 104 g/km
1.4 VTi 70 kW (95 k); 136 Nm, 5st. manuální převodovka: CO2: 129 g/km
1.6 VTi 88 kW (120 k); 160 Nm, 5st. manuální převodovka: CO2: 134 g/km
1.6 THP 115 kW (156 k), 240/260 Nm, 6st. manuální převodovka; CO2: 135 g/km

Dieselové motory:
1.4 HDi FAP 50 kW (68 k), 160 Nm, 5st. manuální převodovka; CO2: 98 g/km,
1.4 e-HDi FAP 50 kW (68 k), 160 Nm, 5st. manuální převodovka, Stop & Start ; CO2: 87 g/km,
1.6 e-HDi FAP 68 kW (92 k), 230 Nm, 5st. manuální převodovka, Stop & Start ; CO2: 98 g/km,
1.6 e-HDi FAP 68 kW (92 k), 230 Nm, 6st. převodovka 2-Tronic, Stop & Start ; CO2: 98 g/km
1.6 e-HDi FAP 84 kW (115 k), 270/285 Nm, 6st. manuální převodovka, Stop & Start ; CO2: 99 g/km

Peugeot 208 od 235.000 Kč
Peugeot 208 startuje ve třídveřové verzi v základní výbavě Access s benzínovou čtrnáctistovkou VTi o výkonu 70 kW na ceně 235.000 Kč. Nejlevnější diesel 1.4 HDI/50kW přijde minimálně na 275.000 Kč. Ve všech případech je nutné za druhý pár dveří připlatit 15.000 Kč. V základní výbavě Access chybí akorát klimatizace nebo autorádio. Za klimatizaci si můžete připlatit 20.000 Kč a za autorádio 8.900 Kč. Daleko lepší volbou je s rozdílem právě dvaceti tisíc sáhnout po druhém stupni výbavy Active, který přináší manuální klimatizaci, autorádio, elektricky vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, přední mlhovky, lepší čalounění nebo nárazníky, zrcátka a kliky dveří v barvě karoserie.

Peugeot, ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

16.10.2014
Z Norska na jih Afriky v rekordním čase včetně nehody
15.10.2014
Recenze ojetiny: Mercedes Benz ML W164 - luxus za cenu Octavie
13.10.2014
Mondeo dostalo systém detekce chodců a nové motory
10.10.2014
Peugeot 2008 slaví úspěch v podobě 200 000 vyrobených vozů
02.10.2014
Novinku Škodu Fabii koupíte od 234.900 Kč
30.09.2014
Nová Škoda Fabia Combi - fotografie a informace
29.09.2014
Civic Type R si koupíte již příští rok
26.09.2014
Nový Ford Mondeo v Česku
24.09.2014
Honda Civic v novém, oficiální fotografie a informace
22.09.2014
Test: Peugeot 308 SW - jak jezdí s tříválcem Puretech?
22.09.2014
Akce 7 dní Peugeot letos již podruhé
21.09.2014
Škoda Economy Run - vyhrála Octavia se spotřebou 2,95 l/100 km
18.09.2014
Recenze ojetiny: Renault Laguna (od 2007) - reparát
16.09.2014
Známe české ceny nového Fordu Focus
09.09.2014
Levné nebo dražší povinné ručení? Na co si dát ve skutečnosti pozor!
09.09.2014
Citroën C4 Cactus - v hlavní roli AirBumb
08.09.2014
Rozhodněte se pro správný nosič kola podle jeho umístění
04.09.2014
Ford Focus II (2005-2011) - od extravagance k nudě
02.09.2014
Test: Dacia Duster 1.5 dCi - pohodlnější král levných SUV
01.09.2014
Selfies za volantem stále častější a nebezpečnější