Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny

vloženo

Nástupce modelu 207 je lehčí a menší, přičemž podle Peugeotu nabízí více prostoru cestujícím i zavazadlům. Novinka přijde v Česku s trojicí dveří minimálně na 235.000 Kč, přičemž za druhý pár dveří je nutné připlatit rozumných 15.000 Kč.

Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny

Peugeot 208 je oproti svému předchůdci o 20 mm užší a o 10 mm nižší. Kratší je přední část vozu o 60 mm, stejně tak zadní převis o 10 mm což společně s propracovanými tvary a pozornosti věnovaná každé části karoserie (kryty pod karoserií, spojler u některých verzí) vedlo maximální optimalizaci aerodynamiky vozu. U nejlepších verzí je koeficient SCx 0,61 (Cx 0,29), což je jedna z nejlepších hodnot v segmentu, a samozřejmě velmi pozitivně ovlivňuje spotřebu paliva a emise CO2.


S kratším předním a zadním převisem získává 208 vyváženější a stylovější proporce, je obratnější a při každodenním používání praktičtější (manévrování při parkování…), a v neposlední řadě je i výrazně lehčí. Úkol snížit hmotnost vozu na maximum, rozpoutal hon doslova na každý zbytečný gram a současně roztočil spirálu, která přinesla snížení spotřeby paliva, zlepšení pasivní bezpečnosti a dynamických vlastností vozu. Hledisko hmotnosti se promítlo do každého prvku nebo součástky či použité techniky: přední absorpční rám z hliníku, optimalizované rozměry předního nosníku, laserové sváření střechy, maximální použití plechu THLE a UHLE, odhlučnění motoru, atd. A výsledek? Se stejným motorem 1.4 HDi váží model 208 o 110 kg méně než identická verze 207 a první verze řady s benzinovým motorem a srovnatelným výkonem je lehčí o 173 kg. Hmotnost 208 tak začíná na obdivuhodných 975 kg.

Novinka má stejný rozvor jako model 207. Použitím kompaktnějších předních sedadel a celkové optimalizace koncepce vozu přineslo cestujícím na zadních sedadlech více prostoru (+ 50 mm pro nohy v porovnání s modelem 207) a došlo i ke zvětšení zavazadlového prostoru: 311 l pod kryt (285 dm3 VDA) a až 1152 l (1076 dm3 VDA) se sklopenými zadními sedadly. Za zmínku také stojí, že sklopení opěradel zadních sedadel je velmi jednoduchá a rychlá operace, kterou lze provést jediným pohybem.

Široký výběr motorů
Peugeot 208 se v Česku začíná prodávat s benzínovou čtrnáctistovkou VTi o výkonu 70 kW a šestnáctistovkou VTi o výkonu 88 kW, přičemž později se objeví také litrový tříválec a dvanáctistovka VTi s výkonem 50 kW, resp. 60 kW a přeplňovaná 1.6 THP o výkonu 115 kW. Z dieselových motorů je aktuálně možné vybírat mezi čtrnáctistovkou HDi o výkonu 50 kW, její ekonomickou verzí se systémem Stop & Start 1.4 eHDI/50 kW, resp. 1.6 e-HDI s výkonem 68 kW nebo 84 kW.

Benzinové motory:
1.0 VTi 50 kW (68 k); 95 Nm, 5st. manuální převodovka; CO2: 99 g/km
1.2 VTi 60 kW (82 k); 118 Nm, 5st. manuální převodovka; CO2: 104 g/km
1.4 VTi 70 kW (95 k); 136 Nm, 5st. manuální převodovka: CO2: 129 g/km
1.6 VTi 88 kW (120 k); 160 Nm, 5st. manuální převodovka: CO2: 134 g/km
1.6 THP 115 kW (156 k), 240/260 Nm, 6st. manuální převodovka; CO2: 135 g/km

Dieselové motory:
1.4 HDi FAP 50 kW (68 k), 160 Nm, 5st. manuální převodovka; CO2: 98 g/km,
1.4 e-HDi FAP 50 kW (68 k), 160 Nm, 5st. manuální převodovka, Stop & Start ; CO2: 87 g/km,
1.6 e-HDi FAP 68 kW (92 k), 230 Nm, 5st. manuální převodovka, Stop & Start ; CO2: 98 g/km,
1.6 e-HDi FAP 68 kW (92 k), 230 Nm, 6st. převodovka 2-Tronic, Stop & Start ; CO2: 98 g/km
1.6 e-HDi FAP 84 kW (115 k), 270/285 Nm, 6st. manuální převodovka, Stop & Start ; CO2: 99 g/km

Peugeot 208 od 235.000 Kč
Peugeot 208 startuje ve třídveřové verzi v základní výbavě Access s benzínovou čtrnáctistovkou VTi o výkonu 70 kW na ceně 235.000 Kč. Nejlevnější diesel 1.4 HDI/50kW přijde minimálně na 275.000 Kč. Ve všech případech je nutné za druhý pár dveří připlatit 15.000 Kč. V základní výbavě Access chybí akorát klimatizace nebo autorádio. Za klimatizaci si můžete připlatit 20.000 Kč a za autorádio 8.900 Kč. Daleko lepší volbou je s rozdílem právě dvaceti tisíc sáhnout po druhém stupni výbavy Active, který přináší manuální klimatizaci, autorádio, elektricky vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, přední mlhovky, lepší čalounění nebo nárazníky, zrcátka a kliky dveří v barvě karoserie.

Peugeot, ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny Fotografie k článku Peugeot 208 - podrobné informace a české ceny
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

29.05.2017
Toyota Aygo v edici Selection vsází na design
28.05.2017
Škoda Superb upevňuje své postavení novou výbavou
27.05.2017
Volkswagen Caddy TGI se chlubí dojezdem 610 km, resp. 760 km ve verzi Maxi
26.05.2017
Interiér Škody Karoq obrazem - podívejte se na vychytávky, které Ateca nemá
25.05.2017
Test: BMW X6 xDrive30d - když máte na výběr
25.05.2017
Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony
24.05.2017
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ujede 63 km na baterie, v prodeji v létě
23.05.2017
Volkswagen up! GTI je realitou, pojede 197 km/h
22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!