Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - zabiják hybridů

vloženo

Dosud bylo možné Hondu Civic pořídit jen s velkou vznětovou dva-dvojkou i-DTEC, která se hodí spíše do většího Accordu. Honda si absence menšího dieselu byla vědoma a pro menší vozy vyvinula vznětovou šestnáctistovku i-DTEC, která má všechny předpoklady stát se na starém kontinentu velmi oblíbenou volbou.

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - zabiják hybridů Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - zabiják hybridů

Popisu deváté generace Civicu jsme se již několikrát věnovali (nejprve při uvedení na trh, po druhé v testu verze s benzínovou pohonnou jednotkou 1.8 i-VTEC) a po třetí v testu se vznětovou 2.2 i-DTEC. Dnes se proto nebudeme opakovat a rovnou se zaměříme na hlavní odlišnosti modelového roku 2013 a hlavně na nový diesel pod kapotou.


S modelovým rokem 2013 přichází na trh nová pohonná jednotka v podobě přeplňované dieselu vlastní produkce (1.6 i-DTEC) o výkonu 88 kW (120 koní) při 4.000 ot./min. a maximem točivého momentu 300 Nm při 2.000 ot./min. Nový motor 1.6 i-DTEC je prvním hnacím ústrojím z řady motorů Earth Dreams Technology a je nejlehčím dieselovým motorem ve své třídě. V přímém srovnání s dosavadním dieselem 2.2 i-DTEC je šestnáctistovka lehčí o celých 47 kilogramů (hlava válců a blok motorů je vyroben z hliníku, lehčí jsou písty i ojnice, klikový hřídel je vyroben z vysoko-pevnostní oceli, lehčí je i výfukové potrubí odlité z nerezu atd.). S novým dieselem se pojí i zbrusu nová lehká šestistupňová manuální převodovka, která řadí doslova sametově.

S Hondou Civic poháněnou motorem 2.2 i-DTEC, který byl do nedávna jediným dieselem pod kapotou Civicu, jsme v kombinovaném provozu najezdili přes 1.100 km. Výsledná spotřeba činila 4,9 l/100 km. S novým motorem 1.6 i-DTEC se nám podařilo za týden testování najezdit stejný počet kilometrů a výsledná spotřeba činila 4,5 l/100 km, což je o 0,4 l/100 km méně než v případě většího dieselu.

Podvozek je naladěn oproti předchozím generacím velmi komfortně, jelikož přibyly hydraulické silentbloky. Díky nim se od nápravy nepřenášejí nežádoucí zvuky a zadek vozu přes jednoduché řešení zůstává i při ostřejší jízdě poměrně klidný. Měkčí nastavení poznáte až při ostrém brzdění, kdy dochází k nadlehčování zadních partií. Po stránce jízdních vlastností je dieselový Civic v zatáčkách o malinko lepší, než benzínový kolega. Až kombinace rozbitého asfaltu, ostré zatáčky a vysoké nájezdové rychlosti dokáží řidiči znepříjemnit život.  

S novým motorem je nově k dispozici pět výbavových stupňů. Ke stávajícím výbavám S, Comfort, Sport a Executive přibyla výbava Lifestyle, která se cenově řadí mezi výbavy Sport a Executive. Výbava Lifestyle přináší například duální automatickou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, prémiový audiosystém s příjmem digitálního vysílání DAB/DAB+ se subwooferem, tmavá boční a zadní skla, parkovací senzory (vpředu a vzadu), bi-HID světlomety s ostřikovači předních světlometů, automatické přepínání dálkových světel (HSS) a další. Výbava Comfort nově obsahuje tempomat s omezovačem rychlosti, výbava Sport pak Bluetooth Hands Free (HFT) a nejvyšší Executive umí přijímat digitální vysílání DAB/DAB+.  Novinkou u všech výbav je funkce časového spínání světel a upravené ovládání systému i-MID. U něho se zjednodušil dříve kritizovaný přístup k vybraným provozním informacím. Pro vyšší bezpečnost disponují nově všechny výbavy signalizací při nouzovém brždění.

U výbavy Comfort a Sport lze za příplatek 9.000 Kč objednat vyhřívaná přední sedadla společně s ostřikovači předních světlometů (tzv. zimní paket). Za příplatek 25.000 Kč lze tyto výbavy rozšířit o SD navigaci s Bluetooth Hands Free sadou. U výbavy Lifestyle a Executive je možné za příplatek 49.000 Kč objednat HDD navigaci doplněnou o video vstup nahrazují AUX. U vrcholné výbavy Executive je možné za příplatek 65.000 Kč získat pokročilý systém podpory řízení CMBS pro zmírnění následku nehody obsahující adaptivní tempomat ACC. Jedině u výbavy Lifestyle lze mít za příplatek 25.000 Kč kožený interiér. Metalický nebo perleťový lak přijde u všech výbav na 12.900 Kč.

Honda Civic je velmi dobré auto, které je na poměry hatchbacků maximálně praktické a skvěle využitelné v běžném životě. Civic poskytuje výtečný cestovní komfort, akustickou pohodu na palubě a svým jízdním projevem patří k nejlepším ve třídě (v rámci modelů s tuhou zadní nápravou). Civic s novým dieselem pod kapotou je volbou rozumu, jelikož je oproti dosavadní dva-dvojce i-DTEC nejen levnější, ale také úspornější a kultivovanější.

Hondu Civic poháněnou dieselem 1.6 i-DTEC můžete mít v základní výbavě S od 464.000 Kč, přičemž testovaný exemplář ve výbavě Sport přijde na 514.000 Kč. Pokud, se spokojíte se Civicem modelového roku 2012, je možné aktuálně pořídit model 2.2 i-DTEC za 469.000 Kč ve výbavě Comfort, resp. za 499.000 Kč ve výbavě Sport. Záleží jen na Vás, zda upřednostníte slabší avšak hladší šestnáctistovku se skvělou převodovkou nebo výkonnější dva-dvojku s hrubším chodem a méně precizním řazením.

plusy
nezáludné jízdní vlastnosti
komfort odpružení
spotřeba paliva
ergonomie (přehlednost, rozvržení interiéru)
aerodynamika, akustický komfort (odhlučnění patří k tomu nejlepšímu)
špičková variabilita (sklápění a vyklápění zadních sedadel)
tvar a využitelnost zavazadelníku (477 l)
rovná ložná plocha po sklopení sedadel
netradiční vzhled

mínusy
méně prostoru na zadních sedadlech
absence stavitelné bederní opěrky
mírně přeposilované řízení
klimatizace nastavitelná jen po celých stupních
minimální možnost individualizace
jízdní vlastnosti v extrému (tuhá zadní náprava)
vyšší pořizovací cena
Technické údaje Honda Civic 1.6 i-DTEC
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem motoru: 1598 ccm
Výkon: 88kW(120k)/4000 ot./min.
Točivý moment max.: 300Nm/2000 ot./min.
Max. rychlost: 207 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 10,2 s
Spotřeba - kombin.: 3,6 l/100 km
Spotřeba - město: 4,0 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 3,3 l /100 km
Objem pal. nádrže:   50 l
Délka/šířka/výška: 4300/1770/1470 mm
Rozvor: 2595 mm
Zavazadelník: 477/1210 l
Provozní/celková hmotnost: 11381-1499/1870 kg
Základní cena: 329.900 Kč (1.4 i-VTEC/73 kW, S, model 2012)
Cena test. verze od: 464.000 Kč (2.2 i-DTEC/110 kW, S)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - zabiják hybridů Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - zabiják hybridů Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - zabiják hybridů Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - zabiják hybridů Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - zabiják hybridů Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - zabiják hybridů Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - zabiják hybridů Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - zabiják hybridů Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - zabiják hybridů Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - zabiják hybridů Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - zabiják hybridů Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - zabiják hybridů Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - zabiják hybridů Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - zabiják hybridů Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - zabiják hybridů Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - zabiják hybridů Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - zabiják hybridů Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - zabiják hybridů Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - zabiják hybridů Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - zabiják hybridů Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - zabiják hybridů Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - zabiják hybridů Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - zabiják hybridů Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - zabiják hybridů Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - zabiják hybridů Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - zabiják hybridů Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - zabiják hybridů Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - zabiják hybridů
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte