Honda Civic - první dojmy a pořizovací ceny

vloženo

Dnes Honda novinářům oficiálně představila nový model Civic. A my byli u toho. Nový Civic je hodně povedeným vozem, který startuje na 379.900 Kč, přičemž již základu najdeme kompletní bezpečností výbavu. Civic si zachoval skvělou variabilitu zadních sedadel a vpředu nabízí více místa.

Honda Civic - první dojmy a pořizovací ceny Devátá generace Hondy Civic přichází na trh s pětidvéřovou karosérií hatchback, přičemž se podle zástupců automobilky objeví časem i verze kombi. S třídveřovou variantou hatchback zatím nelze počítač. Dobrou zprávou je, že Honda počítá s ostrým modelem Type-R.

Honda si na novém Civicu dala hodně záležet. Novinka je oproti předchůdci delší (+45 mm), širší (+10 mm) a nižší (-20 mm). Díky tomu se podařilo dosáhnout nižší hodnoty součinitele odporu vzduchu (cx=0,27), což je o 10% lepší hodnota než u předchůdce. Rozvor byl zkrácen a rozchod kol naopak pro lepší stabilitu zvětšen (+35 mm vpředu, resp. +30 mm vzadu). Nový Civic disponuje zavazadlovým prostorem až 477 litrů, při sklopených sedadlech až 1210 litrů. Běžně v zavazadelníku je pouze sada na opravu pneumatik, přičemž plnohodnotné rezervní kolo si lze přiobjednat.

Základ pohonných jednotek tvoří zážehová čtrnáctistovka i-VTEC se zdvihovým objemem 1339 cm3 a výkonem 73 kW. Další v nabídce je osmnáctistovka i-VTEC o výkonu 104 kW, kterou lze kombinovat s šestirychlostní manuální převodovkou nebo pětistupňovým automatem s možností volby rychlostní stupně pomocí páček na volantu. Ze vznětových motorů zatím bude v nabídce motor i-DTEC o objemu 2.2 litru, který známe z Hondy Accord Tourer. Vznětová šestnáctistovka se objeví pod kapotou Civica v první polovině příštího roku.

Civic můžete mít ve čtyřech výbavových stupních (S, Comfort, Sport a Executive).  Všechny výbavy obsahují plnou škálu bezpečnostních prvků, včetně šesti airbagů a stabilizačního systému VSA. Všechny čtyři výbavy a motorizace Hondy Civic s manuální převodovkou jsou vybaveny systémem vypnutí motoru při zastavení Idle Stop (Start-Stop). Podobně jako u hybridních modelů Honda, lze i u modelu Civic dosáhnout nižší spotřeby paliva pomocí spínače ekonomického režimu ECON. Novinkou u všech výbav je denní svícení pomocí LED diod a funkce časového spínání světel Coming/Leaving Home nebo barevný multiinformační displej (i-MID), který poskytuje řidiči různé provozní informace, informace o nastavení audiosystému, klimatizace a další. U všech motorů je rovněž dispozici asistent pro rozjezd v kopci (HSA) bez ohledu na typ převodovky. S příchodem nové generace modelu Civic, byl do výbavy exteriéru zahrnutý zadní stěrač okna, který pomáhá zlepšovat viditelnost za vozidlem. Výbava Comfort nově obsahuje, kromě audio vstupu AUX, také vstup USB. Anténa autorádia od výbavy Comfort má tvar žraločí ploutve.

Honda Civic (Kč)
Motorizace, výkon, převodovka S Comfort Sport Executive
1.4 i-VTEC, 73 kW, 6MT 379.900 399.900 434.000 -
1.8 i-VTEC, 104 kW, 6MT 429.000 449.000 479.000 579.000
1.8 i-VTEC, 104 kW, 5AT 459.000 479.000 509.000 609.000
2.2 i-DTEC, 110 kW, 6MT 499.000 519.000 549.000 649.000


První dojmy: Nový Civic na mě působí povedeným dojmem. První kilometry za volantem benzínové osmnáctistovky potvrdili zlepšení v oblasti odhlučnění a zejména prostornosti na předních sedadlech. Lépe rovněž působí většina použitých materiálů. Řidiče potěší extrémně přesné řazení šestirychlostní manuální převodovky, se kterou je radost jezdit. Řízení je lehké, ale dodává dostatek potřebných informací. Brzdy fungují dobře. Po stránce jízdy potěší Civic příjemně nastaveným podvozkem, který v okolí Prahy na rozbitých silnicích fungoval znamenitě. Dařilo se mu filtrovat většinu nerovností a působil velmi klidně. Až ostřejší tempo znamená, že Civic se chová mírně přetáčivě (přední náprava drží, kdežto zadní kola ztrácejí přilnavost). Stačí však ubrat plyn a Civic se ochotně vrátí do zvolené stopy. S benzínovou osmnáctistovkou je Civic velmi lehký a je radost s ním projíždět zatáčky. Oproti dieselová dva-dvojka na mě působila více prkeně a měla o něco horší řazení.

Zákazníci si nový Civic již mohou objednávat prostřednictvím prodejců Honda. Pro prvních 100 zákazníků Honda připravila hodnotný dárek iPad 2 16 GB WiFi s gravírovaným logem Civic a aplikacemi Honda pro mobilní platformy.

Honda, Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Honda Civic - první dojmy a pořizovací ceny Fotografie k článku Honda Civic - první dojmy a pořizovací ceny Fotografie k článku Honda Civic - první dojmy a pořizovací ceny Fotografie k článku Honda Civic - první dojmy a pořizovací ceny Fotografie k článku Honda Civic - první dojmy a pořizovací ceny Fotografie k článku Honda Civic - první dojmy a pořizovací ceny Fotografie k článku Honda Civic - první dojmy a pořizovací ceny Fotografie k článku Honda Civic - první dojmy a pořizovací ceny Fotografie k článku Honda Civic - první dojmy a pořizovací ceny Fotografie k článku Honda Civic - první dojmy a pořizovací ceny Fotografie k článku Honda Civic - první dojmy a pořizovací ceny Fotografie k článku Honda Civic - první dojmy a pořizovací ceny Fotografie k článku Honda Civic - první dojmy a pořizovací ceny Fotografie k článku Honda Civic - první dojmy a pořizovací ceny Fotografie k článku Honda Civic - první dojmy a pořizovací ceny Fotografie k článku Honda Civic - první dojmy a pořizovací ceny Fotografie k článku Honda Civic - první dojmy a pořizovací ceny Fotografie k článku Honda Civic - první dojmy a pořizovací ceny Fotografie k článku Honda Civic - první dojmy a pořizovací ceny
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing