Škoda Kodiaq Sportline dostane dvacetipalcová kola

vloženo

Tento týden jsme si představili Škodu Kodiaq Scout, která si to namířila mimo zpevněné komunikace. Protipólem této varianta je o dva dny později představená Kodiaq Sportline, který přináší černé designové prvky, až dvacetipalová kola, sportovní sedadla čalouněná Alcantarou nebo kovové pedály.

Škoda Kodiaq Sportline dostane dvacetipalcová kola Škoda Kodiaq Sportline dostane dvacetipalcová kola

Kromě Škody Kodiaq Scout se v Ženevě (autosalon proběhne ve dnech 7. až 19. března 2017) představí také Kodiaq Sportline. Nová varianta modelu kombinuje svébytné charisma s řadou univerzálních předností tohoto modelu.


Dynamický vzhled zvýrazňují černé designové prvky
Černě lakovanými prvky karoserie a speciální výbavou zvýrazňuje ŠKODA KODIAQ SPORTLINE své dynamické zaměření. Maska chladiče, střešní nosiče, kryty vnějších zpětných zrcátek a rámečky kolem bočních oken jsou černé. Sklo pátých dveří a boční skla od sloupku B dozadu mají standardně vyšší stupeň tónování. Pohledu zezadu dominuje tenká stříbrná lišta, integrovaná ve spodní části nárazníku.

Pro boční siluetu každého vozu ŠKODA KODIAQ jsou charakteristické krátké převisy, rychle klesající a konturou D-sloupku opticky prodloužená linie střechy a ustupující záď. V případě vozu ŠKODA KODIAQ SPORTLINE jsou boční ochranné lišty lakované v barvě vozu. Vůz má v sériové výbavě devatenáctipalcová kola z lehkých slitin ve speciálním designu. Volitelně jsou k dispozici i kola dvacetipalcová. Na předních blatnících je umístěna plaketa s označením modelu.

Výbava modelu ŠKODA KODIAQ SPORTLINE
ŠKODA KODIAQ SPORTLINE má ve výbavě sportovní sedadla (u řidiče elektricky nastavitelné a s pamětí) s potahem z materiálu Alcantara a stříbrným stehem. Sportovní charakter zvýrazňuje multifunkční volant, který je stejně jako hlavice řadicí páky potažen kůží, hliníkové kryty pedálů a také nové ukazatele přetížení, plnicího tlaku turbodmychadla, aktuálního výkonu motoru, teploty oleje a chladicí kapaliny, které může posádka sledovat na displeji.

Součástí obsáhlé standardní výbavy je i volba jízdního profilu (Normal, Sport, Eco, Comfort, Individual, Snow), ovlivňující řízení, odezvu plynového pedálu, automatické převodovky, řízení a klimatizace. Kromě toho má ŠKODA KODIAQ SPORTLINE v sériové výbavě například elektricky nastavitelná a sklopná vnější zpětná zrcátka s automatickým stmíváním, pamětí a funkcí Boarding Spot (světlo ve vnějším zpětném zrcátku osvětlující nástupní prostor), vnitřní zpětné zrcátko s dešťovým senzorem a funkcí automatického stmívání, displej Maxi DOT, LED-ambientní osvětlení interiéru v deseti odstínech, logo KODIAQ na prahových lištách, dekor interiéru ve stylu „Sport“, dekorační interiérové prvky z materiálu Alcantara a koberečky se stříbrným stehem.


ŠKODA KODIAQ SPORTLINE je v nabídce se dvěma benzinovými a dvěma naftovými motory:

  • 1,4 TSI 110 kW (150 k) DSG/MP 4x4/DSG 4x4, maximální rychlost 197 km/h, 0-100 km/h za 9,8 s, kombinovaná spotřeba 6,8 l /100 km, 153 g CO2/km
  • 2,0 TSI 132 kW (180 k) DSG 4×4, maximální rychlost 207 km/h, 0-100 km/h za 8,0 s, kombinovaná spotřeba 7,3 l/100 km, 168 g CO2/km
  • 2,0 TDI 110 kW (150 k) DSG/MP 4x4/DSG 4x4, maximální rychlost 197 km/h, 0-100 km/h za 9,5 s, kombinovaná spotřeba 5,3 l /100 km, 139 g CO2/km
  • 2,0 TDI 140 kW (190 k) 4×4, maximální rychlost 210 km/h, 0-100 km/h za 8,9 s, kombinovaná spotřeba 5,7 l /100 km, 150 g CO2/km

Systém pohonu všech kol
ŠKODA KODIAQ SPORTLINE je dodávána standardně s pohonem všech kol. Systém pohonu všech kol pracuje rychle a inteligentně, jeho řídicí jednotka permanentně propočítává optimální hnací moment pro zadní nápravu. Za běžného provozu, zejména při nízkém zatížení nebo při brzdění motorem, posílá řídicí jednotka maximum hnacího momentu na kola přední nápravy, čímž snižuje spotřebu paliva.

Jízdní vlastnosti
Volitelně je ŠKODA KODIAQ SPORTLINE k dispozici s adaptivním podvozkem DCC (Dynamic Chassis Control). Elektronicky regulované tlumiče může řidič nastavit v režimech Comfort, Normal, Sport.

Pohon všech kol zajišťuje nejen lepší trakci při sportovní jízdě, ale příznivě se projeví také při jízdě s přívěsem. S touto technikou je SUV dobře připraveno i na jízdu na nezpevněných komunikacích. Se světlou výškou 194 mm dobře překonává i větší nerovnosti. Jeho přechodový úhel činí 19,7 stupňů, přední a zadní nájezdové úhly díky krátkým převisům vykazují hodnoty 22,0 a 23,1 stupňů.

Asistenční systémy
Se širokou nabídkou asistenčních systémů definují všechny varianty modelu ŠKODA KODIAQ nová měřítka ve své třídě. K novinkám patří asistent pro couvání s přívěsem, Blind Spot Detect (varuje před vozy v mrtvém úhlu) a Rear Traffic Alert (sleduje např. při couvání z parkovacího místa provoz za vozidlem a vedle něj). Crew Protect Assist (při hrozbě nehody mj. zavře okna a střešní okno a předepne bezpečnostní pásy na předních sedadlech) je propojen s vylepšeným systémem Front Assist včetně funkce nouzové brzdy City a prediktivní ochrany chodců. Funkce parkovacího asistenta byly dále zdokonalené. Novinkou pro značku ŠKODA je rovněž systém Area View: Díky širokoúhlým objektivům v kamerách, snímajících okolí vozu a instalovaných na přídi i zádi vozu a v krytech vnějších zpětných zrcátek, se na palubním monitoru zobrazuje řada pohledů na bezprostřední okolí vozu. Je mezi nimi i virtuální pohled shora a 180stupňové záběry na oblast přídě a zádě. To usnadňuje řízení vozu v nepřehledných situacích nebo v náročnějším terénu.

Infotainment a ŠKODA Connect
Na palubě vozu ŠKODA KODIAQ SPORTLINE najdeme všechny moderní systémy infotainmentu tohoto nového velkého SUV. Kapacitní dotykové displeje jsou provedeny v Glass designu. Vrcholný infotainmentový a navigační systém Columbus disponuje displejem s úhlopříčkou 9,2 palce, k dispozici je WLAN-Hotspot a LTE-modul. V sériové výbavě je ŠKODA Connect – Care Connect, jejíž součástí je kromě proaktivního servisu a vzdáleného přístupu také automatické tísňové volání eCall. Moderní infotainment s navigacemi pak ideálně doplňují online mobilní služby ŠKODA Connect – Infotainment Online. Služby ŠKODA Connect tak definují nová měřítka v oblasti navigace, zábavy i asistence a lze je konfigurovat dokonce pomocí domácího počítače nebo mobilní aplikace.

Světová premiéra na autosalonu v Ženevě
Svůj debut bude mít ŠKODA KODIAQ SPORTLINE na Mezinárodním autosalonu v Ženevě v březnu 2017. ŠKODA představí novou modelovou variantu svého velkého SUV i celou řadu dalších novinek v hale 2 v prvním patře výstaviště Palexpo. Expozice je pro veřejnost otevřena od 9. do 19. března 2017.


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Kodiaq Sportline dostane dvacetipalcová kola Fotografie k článku Škoda Kodiaq Sportline dostane dvacetipalcová kola Fotografie k článku Škoda Kodiaq Sportline dostane dvacetipalcová kola Fotografie k článku Škoda Kodiaq Sportline dostane dvacetipalcová kola Fotografie k článku Škoda Kodiaq Sportline dostane dvacetipalcová kola Fotografie k článku Škoda Kodiaq Sportline dostane dvacetipalcová kola
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

15.08.2018
Volkswagen Grand California je revolučním kempingovým vozem s koupelnou
14.08.2018
Honda HR-V má po faceliftu a dostane nové motory
12.08.2018
Test ojetiny: Mitsubishi ASX 1.6 DI-D 4WD (video)
10.08.2018
Test ojetiny: Peugeot 307 – řada variant a příznivé ceny
07.08.2018
Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo
06.08.2018
Na nový Peugeot Rifter stačí 390 000 Kč
04.08.2018
Na omlazený model Škoda Fabia čtvrt milionu korun nestačí
03.08.2018
Nová Honda CR-V má české ceny, konkurenci zatápí bohatou výbavou
02.08.2018
Škoda Karoq se rychle rozmnožuje - dnes tu máme verzi Sportline
01.08.2018
Škoda Karoq Scout je tady a vypadá skvěle
31.07.2018
BMW X2 25d xDrive - Více stylu, méně BMW
30.07.2018
Přijíždí Hyundai Kona v limitované edici Iron Man
29.07.2018
Falešný poplach: dieselové motory jsou v ČR stále v hledáčku kupujících
29.07.2018
Test ojetiny: Kia Sportage 1.7 CRDi 85 kW 2WD (video)
26.07.2018
Test ojetiny: Audi A6 – ve hře díky nadčasovým tvarům
25.07.2018
Druhá generace Audi Q3 je tady, vypadá jako zmenšená Q8
23.07.2018
Volkswagen Amarok V6 zvládá terén dobře
20.07.2018
Rain Man s mobilem: Jsem výborný řidič
18.07.2018
Audi Q8 má českou cenu, dva miliony stačí
16.07.2018
Toyota Auris TS Hybrid - Z říše kontrastů